וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל תל אביב ומכבי נתניה נפרדו ב-2:2

תמוז הבקיע פעמיים לאדומים, אך סבע וטרטיאק עשו צדק והעניקו גם לנתניה נקודה. האדומים תלויים בחסדי מכבי ת"א

אפילו אחרי ההפסד המוחץ במשחק העונה למכבי חיפה, מרבית אנשי הפועל תל אביב עדיין האמינו כי לקבוצתם נותר סיכוי טוב מאוד לקחת אליפות. אלא שאחרי ה-2:2 המשוגע הערב (שבת) עם מכבי נתניה, סיכויי האלופה לשמור על התואר פחתו משמעותית, אחרי שמכבי חיפה גברה 0:2 על מכבי תל אביב בהמשך הערב ופתחה פער של ארבע נקודות בפסגה. אם כך, כל שנותר להפועל תל אביב כרגע הוא להתפלל לניצחון של היריבה העירונית והשנואה. אולי ממנה תגיע היישועה.

שחקן הפועל תל אביב וואליד באדיר מאוכזב. קובי אליהו
שתי נקודות יקרות הלכו לאיבוד. באדיר והחבר'ה/קובי אליהו

משהו לא טוב עובר על הפועל תל אביב, וזה כבר לא סוד. חוסר הסדר והלחץ הגדול ניכר כמעט על כל חלקי המועדון - החל מההנהלה, דרך הצוות המקצועי ועד השחקנים עצמם. במצב של 2:2, אולי בדקות החשובות ביותר שלהם העונה, האדומים פשוט לא הצליחו למצוא את שער הניצחון למרות שלל הזדמנויות קורצות. אלי גוטמן עשה את החילופים הנכונים וההתקפיים, אבל הרגל המסיימת לא היתה שם. יכול להיות שהגרוש ללירה שנעדר הערב הוא זה שיעלה לאדומים באיבוד האליפות בסופו של דבר.

גוטמן העניק הערב מנוחה לגילי ורמוט הפצוע ופתח במקומו עם אלרואי כהן, אלא שהרכש מקרית שמונה שוב לא נראה טוב בחלק ההתקפי. בדקה ה-58 התייאש המאמן האדום והקפיץ את הכוכב שלו, שהכניס רוח חדשה בהתקפה האדומה והרדומה משהו עד אותו רגע. גם כניסתו של מהראן לאלה מספר דקות אחר כך הוציאה את הפועל תל אביב מהתרדמת הגדולה שלה, אלא שזה לא הספיק ליותר מנקודה. אחמד סבע העלה את הנתנייתים ליתרון מדהים, טוטו תמוז הגיב עם צמד בזק שהעלה אותו לראש טבלת מלך השערים עם 20, אלא שהמילה האחרונה היתה של סרגיי טרטיאק המצוין. יושבי בלומפילד קיבלו לא פחות משלושה שערים בין הדקות 69 ו-75, ספק אם ימצאו בכך נחמה.

ובשלב הזה, בואו נחמיא למכבי נתניה המופלאה של ראובן עטר. אפשר לקרוא לה קוטלת ענקים, אפשר להזכיר שהקבוצה הנהדרת הזאת ניצחה גם את מכבי חיפה לפני מספר שבועות, אבל בסופו של דבר דומה כאילו לילדים מנתניה לא ממש אכפת מזהות היריבה שעומדת מולם. הם באים לשחק כדורגל, בדרך כלל כדורגל פתוח ויפה, אפילו אם לכאורה "אין להם על מה לשחק". הגישה הזו הביאה ל-16 משחקים רצופים ללא הפסד, הישג חסר תקדים. מכבי נתניה הנוכחית מהווה דוגמה מצוינת לספורטיביות שלא פעם נעלמת מהכדורגל הישראלי. יכול להיות שהספורטיביות הזו הכריעה את גורל האליפות הערב, אך במקרה כזה הפועל תל אביב תוכל לבוא בטענות רק לעצמה.

מחצית ראשונה

דקה 1 - המשחק יצא לדרך לאחר דקת דמויה לזכרו של יוסל'ה מירימוביץ`, שחקן מכבי תל אביב ונבחרת ישראל לשעבר שהלך לעולמו ביום חמישי.

דקה 3 - אחמד סבע הכניס כדור מצוין לסרגיי טרטיאק, שניצל חור בהגנת האדומים ומתוך הרחבה בעט מזווית אלכסונית סנטימטרים ליד הקורה האדומה. הזדמנות גדולה לנתניה.

דקה 8 - שי אבוטבול הצטרף להתקפה מהאגף השמאלי והגביה כדור לרחבה, אלא שנסיון ההמשך של טוטו תמוז היה חלש ואפשר לאריאס לעצור.

דקה 17 - האדומים קיבלו בעיטה חופשית כ-17 מטרים מהשער, ערן זהבי עבר את החומה אך שלח את הכדור הישר לידיו הבטוחות של אריאס.

דקה 32 - התקפה יפה של האדומים: אבוטבול שלח את דדי בן דיין באגף שמאל, המגן הוותיק יישר כדור רוחב למרכז אך בן שהר פספס צ'אנס גדול כשבעט חלש אל ידיו של אריאס.

דקה 45 - אסף קינן שרק למחצית, חלק מהקהל האדום שרק בוז לקבוצתו על 45 דקות ראשונות מאכזבות למדי.

מחצית שניה

דקה 51 - מבצע יפהפה של בן שהר הסתיים בבעיטה חזקה של החלוץ מעל השער.

דקה 56 - מריו פצ'אלקה שנפגע במחצית הראשונה לא יכול היה להמשיך והוחלף על ידי וואליד באדיר. הסלובקי היה אחד הבולטים בשורות האדומים הערב.

דקה 57 - גול! כדור ארוך פנטסטי של קובי דג'אני מצא את אחמד סבע לבד מול אניימה, החלוץ בעט כדור חזק ושטוח שעבר מתחת לידיו של השער הניגרי ועשה דרכו פנימה. 0:1 מפתיע לנתניה.

דקה 59 - אלי גוטמן פנה לספסל והרים את גילי ורמוט הפצוע בתקווה שאולי הוא יחולל את השינוי. אלרואי כהן שילם את המחיר וירד לספסל.

דקה 62 - המאמן האדום עם חילוף סופר-התקפי: מהראן לאלה נכנס, ביוואן פרנסמן יוצא.

דקה 69 - גול! התקפה נהדרת של הפועל תל אביב, כאשר שיתוף פעולה בין המחליפים באדיר ו-ורמוט התחיל במסירת עומק של הבלם הוותיק לקשר, שהמשיך בנגיעה אחת למרכז וטוטו תמוז דחק פנימה מקרוב. 1:1.

דקה 72 - גול! המהפך הושלם. כדור עומק נהדר של בן שהר מצא את המחליף מהראן לאלה, שמצא עצמו לבד מול אריאס וגלגל את הכדור לקורה. החמצה גדולה? לא, טוטו תמוז כרגיל היה במקום הנכון בזמן הנכון, ומול שער ריק קבע 1:2 לאדומים.

דקה 75 - גול! איזה משחק משוגע! האדומים לא הספיקו לחגוג את המהפך, וטל מעבי מצא את סרגיי טרטיאק עם הגבהה מצוינת ברחבה, והחלוץ הפורה הפציץ למרכז השער והכניע את אניימה. 2:2 מדהים.

דקה 80 - הזדמנות גדולה לנתניה, פיראס מוגרבי העביר כדור רוחב שמצא את סבע חופשי לגמרי מול אניימה, אך החלוץ בעט בנגיעה אחת הרחק מעל השער.

דקה 85 - אבוטבול הקפיץ כדור עומק מופלא לעמרי קנדה שהצטרף מאגף ימין, אך הבעיטה שלו נהדפה על ידי שחקן הגנה אורח לקרן.

דקה 87 - קנדה הגביה כדור קשתי מימין אל ראשו של לאלה, שנגח ליד הקורה של אריאס.

דקה 90+4 - הלחץ הכבד של הפועל תל אביב לא נשא פרי. אסף קינן שרק לסיום, האוהדים האדומים הגיבו בשריקות בוז על איבוד הנקודות הגורלי.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עמרי קנדה, ביוואן פרנסמן (מהראן לאלה, 62), מריו פצ'אלקה (וואליד באדיר, 54), דדי בן דיין, אביחי ידין, שי אבוטבול, אלרואי כהן (גילי ורמוט, 59), ערן זהבי, בן שהר, טוטו תמוז.

הרכב מכבי נתניה: קרלוס אריאס, עמית שומוביץ' (עדי נמני,, 87), עמרי בן הרוש, ליאוניד קרופניק, טל מעבי, קובי דג'אני, מאור אסור (פיראס מוגרבי, 73), דלה ימפולסקי, חן עזרא, אחמד סבע, סרגיי טרטיאק (חסיב אבו רוקון, 83).

שחקני מכבי נתניה חוגגים. קובי אליהו
ראויים לכל המחמאות. הנתנייתים צוהלים/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully