וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אם הגענו עד כאן, עשינו משהו בסדר"

מאמן מכבי ת"א דרוך אך לא חושש מפנאתינייקוס (א', 17:30, 10): "אל דאגה". אוברדוביץ': "מכבי הראתה כמה היא טובה"

אתר רשמי

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

יממה לאחר שעלתה לגמר הפיינל פור אחרי ניצחון מדהים 63:82 על ריאל מדריד בחצי הגמר, מכבי תל אביב כבר עם הראש נתון לגמרי ביריבתה בגמר, פנאתינייקוס, שניצחה 69:77 את סיינה ומייחלת להכניס עוד גביע לארון העמוס שלה, שנתיים בלבד אחרי האחרון. שתי הקבוצות תפגשנה (ראשון, 17:30, שידור ישיר בערוץ 10) למשחק חמישי ביניהן במסגרת הפיינל פור (2000, 2001, 2002, 2005 ו-2011), כשהמאזן בין שני מאמני הקבוצות, דיוויד בלאט וז'ליקו אוברדוביץ', עומד על 3:5 לטובתו של השועל הסרבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם כבר עמוק עם הראש בגמר. ארבעת הנציגים במסיבת העיתונאים, בלאט, אידסון, אוברדוביץ' וצרצאריס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלאט: "שרדנו את הפציעה של אחד השחקנים הכי טובים שלנו"

היום נערכה מסיבת העיתונאים הרשמית של היורוליג, בה לקחו חלק שני המאמנים, בלאט ואוברדוביץ', וכן שחקן מכל קבוצה, צ'אק אידסון מצדה של מכבי תל אביב וקוסטס צרצאריס מפאו.

"זה פרק ביריבות בין שני המועדונים הגדולים שנפגשו הרבה פעמים בעבר", אמר מאמן מכבי דיוויד בלאט. "המפגשים האלה נכנסו להיסטוריית הכדורסל האירופי וביום ראשון זה חלק נוסף בשרשרת.

"לפנאתינייקוס יש הרבה ניסיון ואיכות, וזה מה שמביא אותם שוב שוב לרמות הגבוהות. גם לנו יש הרבה אופי", הוסיף בלאט. "הקבוצה שלנו חדשה, אין לנו שחקנים ששיחקו ביחד הרבה כמו אצל היריבה, אבל התקדמנו, התבגרנו והייתה לנו עונה טובה. שרדנו את הפציעה של אחד השחקנים הטובים שלנו ואני חושב שלשחקנים שלי מגיעים שבחים על האופי, המוכנות שלהם לקבל את השיטה. בגמר משחקות שתיים מהטובות באירופה והכל יכול להיות. יהיה משחק טוב ואני מקווה שכולם יהנו.

"מאמנים תמיד מנסים להסתכל על התמונה הגדולה ולהתייחס לזה כמרתון ולא להוריד את הראש בכל פעם שמשהו משתבש או מישהו כותב משהו רע", המשיך בלאט. "אתה מאמין בעצמך, עושה את הטוב ביותר ומקווה שיש לך את היכולת לעזור לקבוצה להצליח. אם הגענו עד כאן, עשינו משהו בסדר. ראיתי את המשחק של פנאתינייקוס לפני המשחק שלנו, אבל לא נשארתי ער כל הלילה כדי לראות וידאו, אלא ביליתי עם המשפחה וחבריי. אל דאגה, נהיה מוכנים למשחק.

"זה גמר", הוסיף המאמן. "לניסיון שלי תהיה השפעה על השחקנים, אבל ברור שיש הבדלים ברמת הניסיון בין שני המועדונים. לא מבחינה היסטורית, כי אלה שני המועדונים המצליחים באירופה, אלא בנקודת הזמן הנוכחית. זה המשחק הראשון מהסוג הזה עבורנו. אבל צריך להסתמך על מה עשינו במשך כל העונה. לא בניתי הכל ביום אחד, נצטרך להיות מי שהיינו כל השנה ולמזלנו, היינו טובים מאוד. אין לנו זמן להמציא את הגלגל מחדש".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

בלאט: "ההשפעה שלו שחורציאניטיס ענקית"

בלאט נשאל האם מדובר בקרב בין שתי פילוסופיות כדורסל, ואמר: "לפאו הייתה הצלחה טובה והיא עשתה דברים שונים, אבל מה שבלט וזה שיעור לכל מנהלי הכדורסל בעולם, זה ההמשכיות של צוות האימון. הם תמיד משחקים נכון. אני אוהב לנצח, אבל אני אוהב יותר את צורת המשחק, וזה היופי בצורת המשחק של פנאתינייקוס. זה אירוני, יש הרבה דברים דומים בשיטות של שתי הקבוצות. זה טיפוסי למאמנים ששמים לב למה עובד ומה לא ובוחרים את השחקנים הנכונים בשביל הטקטיקה שלהם. בזמן הקצר שנותר לגמר, אי אפשר להגיד שטקטיקה כזאת או אחרת תנצח את המשחק".

המאמן הישראלי התייחס גם למשחק ההגנה של קבוצתו: "אנחנו עושים דברים שונים בהגנה, ובניגוד לשנים קודמות, גם פנאתינייקוס עושה דברים מגוונים בהגנה. שיחקנו הגנה מעולה מול ריאל. אנחנו קבוצת ההתקפה הטובה ביותר ביורוליג, ואני חושב שזה מגיע מההגנה. האם זה יצליח בגמר? נראה. נצטרך לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להגביל אותם ולשחק את המשחק שאנחנו רוצים לשחק".

על שחורציאניטיס אמר המאמן הישראלי: "כולכם ראיתם את התרומה שלו. ההשפעה שלו ענקית והוא פקטור מרכזי בהצלחה שלנו. חיבקנו אותו בצורה שהיא מיוחדת למכבי וישראל. הוא נפתח לזה וקיבל את הטיפול בצורה מצוינת. אני מציע לכם לשים את עצמכם בנעליים של סופו ליום אחד, הן גדולות, ולחשוב על הסיטואציה שלו. אז תראו איך מצב הרוח שלכם. סופו נהדר, אנחנו אוהבים אותו ואם למישהו יש יום רע לפעמים, אנחנו מקבלים את זה".

בלאט נשאל על ההשוואה בינו לבין אוברדוביץ': "אני לא מאמין במאצ'-אפ בין מאמנים. אוברדוביץ' היה שחקן הרבה יותר טוב ממני ויש לו יותר תארים ממני. אני רוצה להביא את הקבוצה שלי לרמה שאנחנו יכולים להתחרות ובתקווה לנצח עוד קבוצה גדולה".

בלאט נשאל לגבי ערב יום הזיכרון וההתנגשות שיכולה להיות עם המשחק: "כולנו מלאי הערכה לאנשי היורוליג, לעיריית ברצלונה ולמועדונים על ההבנה שלהם לגבי הסיטואציה הספציפית. מדובר באחד משני הימים החשובים בישראל. אני מקווה שלא ניקלע למצב בו המשחק ייכנס ליום הזיכרון. אני מצפה שהמשחק ישוחק ויגמר ונוכל להתפנות למנהגי היום. אני לא חושב שהסיטואציה ריאלית. אם הרגע יגיע, אצטרך לקבל החלטה קשה".

אידסון: "כאב לאבד את דורון פרקינס"

גארד מכבי תל אביב צ'אק אידסון, שהיה מצוין בחצי הגמר נגד ריאל מדריד, אמר: "אני רוצה להודות לחבריי לקבוצה ולכל האוהדים. כשאתה בא לקבוצה כמו מכבי, מדברים רק על הפיינל פור ואני שמח שאנחנו בסיטואציה הזו: לשחק נגד קבוצה בסדר גודל של פנאתינייקוס. כשאתה בגמר אתה רוצה לשחק נגד הקבוצה הטובה ביותר, וזה מרגש".

אידסון התייחס ליכולת הטובה שלו על רקע הפציעה של דורון פרקינס: "אני רוצה כיצד תגיב כל קבוצה באירופה שתאבד את השחקן השני הטוב שלה. עשינו עבודה טובה כדי להתאושש מזה וכולם לקחו צעד קדימה, לא רק אני. כאב לאבד את דורון כי הוא בחור נהדר. כולם מתרגשים להיות פה בשבילו וכולם מרגישים רע שהוא לא איתנו".

אוברדוביץ': "מכבי יודעת לפתור כל בעיה ובלאט יודע להשתמש בסגל"

מאמן פנאתינייקוס ז'ליקו אוברדוביץ' אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מאוד שמחים להיות כאן ולקבל את ההזדמנות לשחק בעוד גמר. יש סיפוק גדול, עבדנו קשה, אבל הודות לשחקנים שלי אנחנו בגמר. כדי לזכות נצטרך לשחק טוב בהרבה ממה ששיחקנו בחצי גמר נגד סיינה.

"איבדנו הרבה כדורים", הוסיף המאמן הסרבי. "נגד מכבי נצטרך להיות זהירים יותר. הם הראו כמה טובים הם. הם קולעים שלשות, יש להם משחק פנים טוב וההגנה שלהם מצוינת. ננסה להשתפר.

הסרבי התייחס לשחקני המפתח שלו: "דיאמנטידיס הוא שחקן שבכל רגע חושב ומנסה לעשות את הטוב עבור הקבוצה. גם אם הוא לא קולע. ברגעים המכריעים הוא לוקח את הכדור ויודע מה לעשות. אני מרוצה מהמשחק שלו. בלתי אפשרי לשחק את המשחק הכי טוב שלך בפיינל פור. אני מנסה להרגיע את השחקנים שלי עד האימון שלנו. מכבי יודעת לפתור כל בעיה ובלאט יודע להשתמש בסגל שלו כמו שצריך.

"דיברנו הרבה עם השחקנים המנוסים וגם עם ניק קאליית'ס, והסברנו לו מה אנחנו רוצים ממנו", אמר אוברדוביץ'. "אני מרוצה מאיך שהוא שיחק ומקווה שהוא ייתן אפילו טוב יותר מול מכבי".

"נכון ששיחקנו טוב מאוד במהלך העונה, והסדרה מול ברצלונה הייתה חשובה כי כולם דיברו על כך שבארסה פייבוריטית במיוחד שהפיינל פור כאן", המשיך המאמן. "דיברתי עם השחקנים והראיתי להם איך לשחק נגד ברצלונה ולנצח. אנחנו מאוד שמחים כי אחרי הניצחון בסדרה ההיא דיברנו על כך שהמטרה היא להיות אלופי אירופה.

הסרבי נשאל לגבי עובדת היותו מאמן את אותה קבוצה במשך 12 שנים ברציפות, וענה תחילה בבדיחות הדעת: "זה פשוט", אחר כך הוסיף: "אנחנו אוהבים לעבוד בשביל המועדון הזה. שיחקנו ב-24 גמרים וזכינו ב-20 תארים וקשה להגיד משהו נגדנו. בשנה הראשונה שלי לקחנו אליפות אירופה ואליפות יוון ואחר כך זה נהיה יותר קל. המועדון הוא כמו משפחה, והבעלים נותנים לי את הכוח לעשות מה שאני רואה לנכון".

על סופוקליס שחורציאניטיס, הוסיף מאמן פאו: "ההבדל הראשון זה שהוא לא משחק באדום אלא בצהוב. הוא שחקן שאנחנו יודעים עליו הכל. שיחקנו נגדו המון משחקים ואני מאמין שנוכל לעצור אותו כמו שעשינו בעבר".

צרצאריס: "שחורציאניטיס יכול לחלום, אנחנו כאן כדי לזכות בתואר"

שחקנה של פנאתינייקוס קוסטס צרצאריס, שכאמור גם לקח חלק במסיבת העיתונאים, אמר: "נצטרך לשפר כמה דברים שעשינו לא בסדר. חייבים לשפר כמה אספקטים במשחק. יש לנו את הניסיון ואת כל מה שאנחנו צריכים כדי להתגבר על המשחק הלא טוב שלנו ולזכות בתואר".

צרצאריס התייחס לבן ארצו, סופוקוליס שחורציאניטיס, ואמר: "כולם רוצים להיות אלופים. גם אנחנו פה בשביל לזכות ולא ניתן לשחורציאניטיס לנצח כי על זה אנחנו עובדים כל העונה באימונים ובמשחקים. שחורציאניטיס יכול לחלום, אבל אנחנו כאן בשביל התואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully