וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי: "ריאל לא ניסתה לשחק כדורגל"

בברצלונה עקצו את ריאל מדריד על המשחק ההגנתי, מסי השווה את השיא של פושקאש. מוריניו: "לא מבין את השיפוט, הגיע לאלבס אדום"

אם הרבה מהכבוד של ריאל מדריד הלך לאיבוד בקלאסיקו הקודם, אז הובסה הקבוצה, הרי שלא מעט ממנו שב לחיקה לאחר התיקו 1:1 מול ברצלונה אמש (שבת) במסגרת המחזור ה-32 בליגה הספרדית. לא בגלל הנקודה, אלא לאור העובדה שהבלאנקוס הציגו משחק לחימה והקרבה, שיתקו את ברצלונה כמעט לגמרי, וחשוב מכל מבחינתם, השוו ב-10 שחקנים למרות החיסרון מספרי כמעט מחצית שלמה. דווקא לאחר שאיבד את ראול אלביול, עשה ז'וזה מוריניו חילופים התקפיים, שחקני ריאל הוכיחו נחישות ואיזנו. בברצלונה היו מרוצים מכך שעבר עוד משחק והם לא הפסידו.

הכותרת הראשית של העיתון "מארקה" לאחר השוויון בליגה הייתה: "בטעם של ניצחון", שביטאה היטב את תחושותיהם של אנשי ריאל מדריד. ב"אס", עוד עיתון המזוהה עם ריאל, הכותרת הראשית הייתה: "טופ 10". אגב, העיתון "סאנדיי טיימס" האנגלי פרסם שמוריניו סירב להצעה שקיבל מקבוצתו לשעבר, צ'לסי, לשוב אליה בעונה הבאה. בעיתון "ספורט" הקטאלני ראו בתיקו עם ריאל כ"נקודה ששווה אליפות". ולא שכחו לציין את העובדה ששני כובשי השערים שברו סוג של קללה: מסי עם כיבוש שער נגד קבוצה של מוריניו, ורונאלדו עם כיבוש נגד בארסה.

שחקני ריאל מדריד, מארסלו, פפה, מודים לקהל. רויטרס
מבחינתם התיקו הזה שווה כמעט כמו ניצחון. שחקני ריאל מדריד/רויטרס

המאמן מוריניו סלד מהשיפוט במשחק ומהעובדה ששוב קבוצתו נותרה ב-10 שחקנים מול ברצלונה. "אני אוהב לשחק 11 נגד 11", אמר המאמן, והוסיף: "אני לא מבין את השוני בשריקות של השופט, דני אלבס היה צריך לקבל גם כרטיס אדום". אגב אלבס, הרי שהמגן הברזילאי סבור שהשופט שגה בהחלטתו להעניק פנדל לריאל אחרי העבירה שלו על מרסלו: "לעתים שופטים טועים, זו הייתה הצגה של מרסלו, אבל שום דבר לא קרה".

הפורטוגלי כבר מביט אל עבר גמר הגביע, המשחק השני בסדרה שייערך ביום רביעי הקרוב באצטדיון המסטאייה, כאשר אז תזכה אחת מן הקבוצות להניף תואר ראשון העונה. ריאל תחסר במשחק זה את ראול אלביול, שספג אדום בעקבות העבירה על דויד וייה, שהביאה לפנדל של בארסה. "זה משחק אחד", אמר מוריניו, "הוא מערב הרבה מתח ולחץ, יותר אפילו ממשחק ליגה או מהאלופות. אין לנו הרבה עוד מה ללמוד את ברצלונה, אנחנו מכירים אותה מצוין".

בריאל כעסו מאוד על ליאונל מסי, שאחרי כיבוש השער בחר דווקא להתגרות באוהדי הבלאנקוס. פפה ביקש מהשופט להתערב אך לא זכה לתגובה. אגב, השניים התעמתו גם כשמסי בעט בחוזקה כדור אל שלטי הפרסומת, ופפה אמר לו: "השתגעת"? מצד שני, אוהדי ריאל לא נותרו תמימים כשסנוורו את מסי וגם את פפ גווארדיולה באמצעות לייזר.

שחקן ריאל מדריד ראול אלביול תופס את שחקן ברצלונה דויד וייה. רויטרס
יראה את הגמר במסטאייה מהיציע. ראול אלביול תופס את דויה וייה/רויטרס

עם שערו בברנבאו, שהיה כאמור הראשון נגד קבוצה של מוריניו, העלה מסי את מאזנו ל-49 שערים בסך הכל העונה. 30 בליגה, תשעה בצ'מפיונס ליג, שבעה בגביע הספרדי ושלושה בסופרקאפ הספרדי. בכן השתווה מסי לסקורר העל של ריאל מהעבר פרנץ פושקאש, שהבקיע בעונת 1959/60 גם 49 שערים.

בברצלונה לא מתרגשים יתר על המידה מאיבוד שתי הנקודות. מבחינתם, אחזקת הכדור והשליטה ברסן המשחק ברוב הזמן הספיקה להם, כשצ'אבי אמר: "ריאל לא ניסתה לשחק כדורגל, היא רק שלחה כדורים ארוכים קדימה. אנחנו לא היינו מספיק סבלניים במשחק שלנו, אבל עשינו הגנה בצורה טובה מאוד. בארסה הייתה יותר טובה, אנחנו יוצאים בהרגשה שעשינו משחק טוב מאוד, אבל הליגה לא גמורה עדיין".

אלבס גם הוא כבר מתכונן לקראת העימות הבא בין שתי הקבוצות: "עשינו עבודה טובה והיינו יכולים לנצח בקלות, אבל בכדורגל תמיד יש הזדמנות נוספת וננסה לנצח בגמר הגביע, אליו אנחנו מגיעים במוטיבציית שיא אחרי המשחק בברנבאו". הברזילאי לא שכח לעקוץ את ריאל: "הם הפתיעו אותי, כאשר הם התגוננו עם כל כך הרבה שחקנים במשחק ליגה".

המכה הכואבת הייתה הפציעה של הקפטן קרלס פויול, שנפצע במהלך המשחק והוצא על אלונקה, זאת כאשר רק שב לאחר כשלושה חודשי היעדרות מהמגרשים בגין פציעה. פויול נמצא בספק גדול לקחת חלק במשחק הגמר. פויול ביקש להתחלף כדי לא לקחת סיכונים ובימים הקרובים יתברר האם הוא אכן נפצע. במידה שלא יהיה כשיר, מי שעשוי להחליפו הוא חאבייר מסצ'ראנו. במקרה כזה הארגנטניאי צפוי לפתוח במרכז השדה, בעוד שסרחיו בוסקטס, שפתח אמש כקשר אחורי לצידם של צ'אבי ואינייסטה יוסט לאחור, לצידו של ג'רארד פיקה.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. רויטרס
שבר את הבצורת מול קבוצות של מוריניו, והשווה את השיא של מוריניו. ליאונל מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully