וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו שתק ועצבן, גווארדיולה הזהיר משאננות

יממה לקלאסיקו (ש', 22:55, 5, 5HD), הפורטוגלי שמר על שתיקה וגרם לנטישה. גווארדיולה: "ריאל פייבוריטית לנצח"

אם תרצו, תתייחסו לזה כמו סדרה, אבל הקרב הראשון במערכה הגדושה בין ברצלונה לריאל מדריד יוצא לדרך כבר בשבת (22:55, שידור ישיר בספורט 5 ו-5HD) בברנבאו. הפעם זה "רק" מפגש ליגה, ורגע לפני ההכרעות בגביע המלך ובליגת האלופות, אין ספק שמדובר באיתות ראשון בין שתיים מהקבוצות הטובות בעולם, שמגיעות לרגעי המאני טיים.

גם אם התוצאה במפגש הקודם בלבלה מעט את הקבוצות וקשה לראות שוב את בארסה מרסקת את ריאל עם חמישייה, מעניין לראות כיצד השחקנים של ז'וזה מוריניו התאוששו ואם הם מסוגלים לגבור על מי שרבים טוענים כקבוצה הטובה בכל הזמנים.

מוריניו שוב עיצבן את העיתונאים

בריאל מדריד מייחלים לנקמה. אחרי שמוריניו ספג את ההפסד הגדול ביותר שלו כמאמן, ריאל מקווה לשנות מעט את מאזן הכוחות. הפעם האחרונה שריאל ניצחה את היריבה השנואה הייתה אי שם במאי 2008 כאשר את הקבוצה הדריך אז ברנד שוסטר, שהעניק את האליפות האחרונה של ריאל. למרות שנראה שהמאבק על האליפות מבחינת הבלאנקוס די ירד מסדר היום, לפחות מבחינת המומנטום שהקבוצה נמצאת, היא יכולה להיות מרוצה. פרט להפסד לספורטינג חיחון, ריאל ניצחה בחמישה מששת משחקיה האחרונים.

לריאל מדריד יש נטייה לכבוש שערים מוקדמים במשחקי הקלאסיקו שמתקיימים בברנבאו, כאשר בששת המשחקים האחרונים שם היא כבשה ארבעה שערים עד הדקה ה-15. גם העונה ריאל נחשבת לקבוצה מהירה בהתקפה, כאשר היא כבר כבשה 11 שערים ברבע השעה הראשונה של המשחקים, יותר מכל קבוצה אחרת. נתון מעניין נוסף הוא שריאל מסתדרת היטב עם מצבים נייחים וספגה העונה בסך הכל שלוש פעמים, פחות מכל קבוצה אחרת בספרד.

מוריניו, כמו מוריניו, חייב לעשות סצינות, ודווקא לפני המשחק החשוב הוא עשה עוד תרגיל מבית היוצר של 'המיוחד' לתקשורת. אל מסיבת העיתונאים הוא הופיע יחד עם עוזרו, אייטור קראנקה, וסירב לענות לשאלות העיתונאים כשכל הזמן הזה הוא מקפיד לשמור על שתיקה. כ-100 עיתונאים, שממש לא אהבו את הגישה הזו, החליטו לקום ברגע שקראנקה החל לדבר. "תמיד שהמאמן מדבר, הדברים יוצאים מהקשרם", ניסה להסביר קראנקה בפני העיתונאים שנשארו ישובים.

קראנקה באמת התקשה להמציא הסברים להתנהגות הזו של הפורטוגלי, אבל אמר: "זה לא ישפיע על המשחק, וזו לא הפעם הראשונה שאנחנו עושים את זה. זו רק שיטת עבודה". לשאלה האם אוהדי ריאל לא ראויים לשמוע את המאמן שלהם מדבר לפני משחק כל כך גורלי, השיב קראנקה: "האוהדים רוצים את מדריד במקומות שבהם היא נמצאת. הדעות של אוהדי מדריד יכולות להישמע בברנבאו וברחובות. האוהדים רוצים לראות מאמן שנלחם עבור כל נקודה".

הרכב משוער, ריאל מדריד: איקר קסיאס, אלבארו ארבלואה, פפה, ריקרדו קרבאליו, סרחיו ראמוס, מרסלו, סמי חדירה, צ'אבי אלונסו, כריסטיאנו רונאלדו מסוט אוזיל, קארים בנזמה.

פיקה: "יש עוד דרך ארוכה עד הטרבל"

קשה להגיד אם בארסה נמצאת באופוריה, אבל בשבועות האחרונים פפ גווארדיולה ניסה להנחית את שחקניו לקרקע. לפני המשחק הראשון של הקטלאנים נגד שחטאר דונייצק, אמר המאמן שהוא חושש מאוד משאננות, ובסופו של דבר זה הסתיים עם חמישייה ברשת של האוקראינים. בארסה זוקפת לזכותה מאזן מרשים מאוד במפגשי הקלאסיקו עם חמישה ניצחונות בחמשת הקרבות האחרונים.

כדי לעשות צעד נוסף בדרך לחלום הטרבל, בארסה יודעת שניצחון שלה יסגור סופית את הסיפור בליגה. הפער ביניהן עומד ערב המשחק על שמונה נקודות, שיכול לגדול ל-11 כשיוותרו בקופה רק עוד 18. למרות ההתלהבות, בבארסה סירבו להימשך לפנטזיות. ג'רארד פיקה נזהר מאוד, ואמר: "לא הייתי רוצה לדבר יותר מדי על הטרבל מכיוון שיש עוד דרך ארוכה לעבור". לגבי מכלול המפגשים, אמר הבלם: "זה משהו שלא קרה לאחרונה בהיסטוריה, אבל הקבוצה והאוהדים צריכים להיות מוכנים לזה. אנחנו צריכים לקחת את זה צעד אחר צעד ומשחק אחר משחק".

גם המומנטום שאיתו בארסה מגיעה למשחק יכול לגרום לנחת מבחינת האוהדים. הקבוצה מגיעה עם רצף מדהים של עשרה ניצחונות מ-11 המשחקים האחרונים (התוצאה הנוספת היא תיקו), כשבליגה שחקניו של גווארדיולה ניצחו ב-27 מ-31 המשחקים שלהם העונה, כשההפסד האחרון נרשם רק בחודש ספטמבר.

בברצלונה הופתעו מאוד מחזרתו של הקפטן קרלס פויול, הבלם נכלל בסגל אולם הוא לא צפוי לפתוח בהרכב מאחר והוא אינו כשיר במאת האחוזים. פויול שב לאחר כמעט שלושה חודשים ואף סיים אימון מלא ביום שישי. "הסיפור של פויול הוא ההפתעה מבחינתנו", אמר גווארדיולה במסיבת העיתונאים. "כשהיינו בדונייצק, התבשרנו שהוא התקדם מאוד וזה אפילו השתפר בימים האחרונים. ביום שבת נחליט אם הוא ישחק".

על המשחק עצמו, אמר המאמן הקטלאני: "אנחנו מגיעים במטרה לנצח, אבל מצפים שמדריד תשחק עם הרבה עוצמה והיא פותחת את המשחק כפייבוריטית. יש לי הרגשה שאנחנו חייבים לנצח את המשחק כדי לזכות באליפות. בשבוע אחד אפשר לאבד את הכל. אנחנו צריכים לעשות את מה שאנחנו עושים תמיד - פשוט לנצח. אנחנו לא יכולים להפסיד בברנבאו. הם יותר טובים ממה שהם היו במחצית הראשונה של העונה". המאמן גם התייחס למעשה של מוריניו, ששתק במסיבת העיתונאים, ואמר: "כל אחד עושה את מה שהוא חושב שיהיה הכי טוב לקבוצה שלו, וזו לא הפעם הראשונה שהוא שולח את עוזרו לדבר לתקשורת".

הרכב משוער, ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, ג'רארד פיקה, סרחיו בוסקטס, אדריאנו, צ'אבי, סיידו קייטה, אנדרס אינייסטה, פדרו, ליאונל מסי, דויד וייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully