וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראובן עטר לא הטיפוס שיבקש לעזוב לקבוצה גדולה"

הדס גרינברג

5.4.2011 / 18:00

המאמן האהוב לא יעזוב, דניאל יאמר לא יחזור והקהל ישוב ליהנות. נשיא מכבי נתניה גיל לב מציג: אופטימיות בעיר היהלומים

אחת המועמדות הגדולות לתואר "הפתעת העונה" היא ללא ספק מכבי נתניה. הפועל עכו מרשימה, גם קרית שמונה נראית נהדר, אבל נתניה של ראובן עטר - עם שורה ארוכה של שחקני בית, עם סגל בגיל ממוצע של 23, עם תקציב מעט מעל המינימום, עם מגבלות כספיות מאז שיאמר עזב – כבר מביטה מעלה לעבר הפלייאוף העליון למרות כל הבעיות.

עכשיו נשיא הקבוצה גיל לב, שלא נוהג להרחיב בדיבור, משתף בראיון לוואלה! ספורט את תחושותיו מהעונה המוצלחת. "בתחילת העונה ידענו שיש לנו קבוצה מוכשרת וצוות אימון מצוין, אבל כשמתחילים משהו חדש אף פעם לא יודעים לומר לאן זה ילך", מספר הנשיא, "השאיפות שלנו היו להיות איפשהו באמצע, אבל כמו תמיד, עם ההצלחות והמשחק החיובי שואפים תמיד להתקדם למעלה. צוות האימון עשה עבודה מצוינת, והשחקנים גילו הרבה אופי וכישרון".

מה הביא קבוצה של שחקנים אנונימיים למקום שבו הם נמצאים עכשיו? "לא כל השחקנים אנונימיים", טוען לב, "ההצלחה נובעת מתמהיל של כמה דברים: צוות האימון שעושה עבודה נפלאה, וחיבר את השחקנים מבחינה מקצועית וחברתית; הבחורים הם בחורים טובים, אין בעיות משמעת ואנחנו מנסים לתת שקט למערכת ולתת לה לעבוד; והשילוב של הכל נותן תוצאות טובות".

גם על העונה המוצלחת הזאת של מכבי נתניה רשום שמו של ראובן עטר, והקלישאה טוענת שהמאמן מתאים כמו כפפה לנתניה. "אני לא חושב שזה נכון", אומר לב, "גם כשהוא היה בבית"ר ירושלים הוא מאוד הצליח, למרות הלחצים והקשיים האובייקטיביים שהיו שם. אני חושב שהוא מאמן מעולה, הוא תמיד הצליח לפחות ברמה המצופה וגם מעליה, ולכן אנחנו מאוד מחזיקים ממנו כמאמן. אבל אני לא חושב שנכון לומר שהוא תפור לנתניה, הוא פשוט מסתגל לכל סביבת עבודה".

בנתניה יודעים שקיים סיכוי שעטר יעזוב בקיץ, כשלא מעט קבוצות גדולות עשויות להזדקק בדחיפות למאמנים איכותיים לשנה הבאה. "יש לו חוזה לעונה הבאה, אז בוודאי שהוא ממשיך", אומר לב, "אנחנו נוהגים לכבד חוזים, וגם הוא הראשון שמכבד חוזים. הוא בן אדם סופר סרגל. הוא לא הטיפוס שיבוא ויבקש לעזוב לקבוצה גדולה יותר". ואם תגיע הצעה ממכבי חיפה או מועדון גדול אחר אתה חושב שהוא יסרב לה? "זה לא רלוונטי", טוען לב, "יש לו חוזה במכבי נתניה והוא מאושר ומצליח פה ואלו העובדות. מבחינתנו ראובן עטר ממשיך בעונה הבאה".

הקהל חוזר עם ההצלחות?

במשחק מול מכבי פתח תקוה (2:2) הייתה תצוגת אוהדים שלא נראתה הרבה זמן בקופסא. האם בנתניה מרגישים שהצלחת הקבוצה תמלא מחדש את היציעים? "אנחנו מאוד שמחים לראות שהקהל חוזר למגרש", אומר לב, ומסביר: "היה לזה שילוב של כמה אלמנטים: ההצלחות של הקבוצה, הניצחון הגדול על מכבי תל אביב (0:3), פגרת הנבחרת שתמיד מוסיפה את הרעב לקבוצות, והמחיר הנמוך שהעמדנו בשבת (30 שקל לכרטיס). אנחנו מקווים שלמרות שלא ניצחנו, האוהדים ראו תצוגת כדורגל יפה של הקבוצה, עם חבר'ה שמשתדלים, רצים וכובשים".

האם הקבוצה מתכוונת להמשיך עם הוזלת הכרטיסים? לב לא בטוח. "כל משחק לגופו", יודע הנשיא, "משחק הבית הבא הוא נגד מכבי חיפה, והודענו שבמשחק הזה לא נוכל לשמר את אותה רמת מחיר. כך גם נגד שאר הקבוצות הגדולות, כי אי אפשר לקחת יותר כסף מהקהל של היריבה. בפלייאוף כל מקרה יהיה לגופו, אבל צריך לזכור שהשנה מכרנו מנוי ב-500 שקל לכל הציבורים". אתה מאוכזב מכמות המנויים שנמכרו בתחילת העונה? "זה לא סוד שנמכרה כמות לא גדולה של מנויים", מודה לב, "אבל אני חושב שיש לנו קהל טוב עם פוטנציאל טוב והקהל מטבע הדברים רוצה לראות תוצאות".

עם כל כך הרבה שחקני בית, עם כדורגל יפה וסגנון חיובי - האם לא אמור להגיע יותר קהל? "תהליך בניית קבוצה לוקח זמן", מסביר הנשיא, "אנשים שמשלמים מכיסם לפעמים יושבים על הגדר ורוצים לראות את התהליך מהצד. חלקם עוקבים מהכורסא, חלקם באים לאיצטדיון, ואת חלקם צריך לפתות במחירים מוזלים".

ומה לגבי העתיד?

כמובן שבנתניה יודעים שכל עוד המצב הכספי מעורער, הקבוצה תתקשה להתרומם. עם כל הכבוד ליכולות של ראובן עטר, המועדון זקוק לרכש ולהשקעה בתחומים רבים. לאחרונה איש העסקים יצחק תשובה הגיע למשחק בקופסא, האם האוהדים צריכים להיות אופטימיים? "יצחק תשובה היה בעבר אחד הבעלים במכבי נתניה, אבל הוא הגיע כאוהד ולא ידוע לי על מחשבות שונות שלו. כל מה שהוא יחליט לעשות למועדון אנחנו נברך, אבל אני לא רואה מגמות כאלה". ומה לגבי דניאל יאמר? "הוא מתעניין, אנחנו משוחחים בטלפון, והוא יודע מה קורה, אבל הוא ביקש להתרחק ואנחנו מכבדים את הרצון שלו", מסכם לב.

לאחרונה נזרקו לאוויר כמה שמות של אנשים שרצו לנהל מו"מ על רכישת הקבוצה, אך לב מכחיש את הדיווחים. "לא קפצו, זה היה בלוף", הוא מספר, "אף אחד מהשמות לא אקטואלי ולא רלוונטי". ולמרות זאת, ניתן לחוש באופטימיות זהירה בנתניה. "בשנה שאחרי העונה הבאה כבר יהיה לנו איצטדיון חדש, ואנחנו צופים שהוא יעזור למקסם את ההכנסות מקהל ומפרסום. האיצטדיון אמור לשפר את המצב הכלכלי של המועדון. מאמין שגם חוסר הוודאות עם העירייה תיפתר".

אז בכל זאת מה יגרום להנהלת נתניה להיות מרוצה מהעונה הזו? "שהקבוצה תמשיך לשחק טוב", אומר לב, "כולנו רוצים להיות בפליאוף העליון, כולם מצפים שהשחקנים יוציאו יותר ויותר, אבל אנחנו לא שופטים אותם רק על פי התוצאות. אנחנו רואים את המאמץ שמושקע, את המחויבות למשחק ולמועדון ואת הלחימה".

האם הקבוצה נערכה לאפשרות שתגיע לאירופה? "מבחינת כל ההליכים מול ההתאחדות ומול אופ"א אנחנו קיבלנו את האישורים הנדרשים", יודע לב, "אבל מבחינת הצלחה ספורטיבית זה תלוי בליגה ובגביע. אם זה יגיע זה יגיע, אבל גם פליאוף עליון זה בונוס. אם לא, אנחנו שמחים על ההישגים עד כה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully