וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדיחה היקרה בהיסטוריה: פרננדו טורס שווה 50 מ' ליש"ט?

6.4.2011 / 15:00

האם יש סיכוי שצ'לסי רכשה מליברפול תמורת 50 מיליון ליש"ט שחקן גמור שלא יחזור לעצמו? או שמא צ'לסי היא זו שגומרת את פרננדו טורס?

סטיב דיילי היה שחקן מבטיח כשעבר מוולבס למנצ'סטר סיטי בשנת 1979 תמורת 1,437,500 ליש"ט, סכום שיא בבריטניה באותם הימים. אלא שדיילי, שהשתכר כ-600 ליש"ט בשבוע, הפך מהר מאוד לכישלון חרוץ, לבדיחת האוהדים ולימים הפך לשם נרדף לבזבוז כסף. בשבוע שעבר, הגיע דיילי כאורח של חוג אוהדי הסיטינזס, והתייחס לענייני דיומא, כשמיד הוא נשאל על פרננדו טורס, שעבר תמורת 50 מיליון ליש"ט מליברפול לצ'לסי בינואר ומאז לא מצא את הרשת כבר 527 דקות. "מה זה 498 דקות (האירוע התרחש לפני המשחק מול סטוק) ללא שער? בשבילי זה היה סימן לתקופה נפלאה", הסתלבט דיילי, שהוסיף מיד: "אפילו בסיוטים הכי שחורים שלכם לא חלמתם שתשלמו שוב כסף כדי לראות אותי".

פרננדו טורס שחקן צ'לסי. Laurence Griffiths, GettyImages
כלי התקשורת האנגלים עוקצים את החלוץ הספרדי ומעלים כמעט מדי יום את סוגית המחיר ששולם עליו מאז עבר מליברפול לצ'לסי ב-31 בינואר, מועד תום חלון ההעברות האירופי. חלקם ערכו והזכירו לטורס את רשימת הפלופים הגדולים בתולדות צ'לסי, אחרים התמקדו בשחקנים שכשלו בעידן רומן אברמוביץ', בעוד השאר העדיפו לספור את דקות המשחק ללא שער של "אל ניניו" בבלוז, או סתם לזרוק את השם שלו כבדיחה או כדוגמה לכישלון חרוץ בכל טור פובליציסטי/GettyImages, Laurence Griffiths

בהמשך ניסה דיילי להיכנס לנעליו של טורס וניתח את המצב של החלוץ הספרדי: "אם להיות כן, החיים הולכים להיות ממש קשים עבור טורס, מפני שהוא נכנס לחדר הלבשה עמוס בכוכבים, שפתאום רואים שחקן של 50 מיליון ליש"ט ומצפים ממנו לכבוש שלושער כל שבוע. אנשי צ'לסי חייבים לשמור עליו הרבה יותר מאשר על כולם. לעודד אותו, לתמוך בו ולא לתת לו להתפרק. שחקן לא הופך מאחד ששווה 50 מיליון ליש"ט לאחד ששווה 10 ליש"ט תוך שישה שבועות, אלא אם הוא אני. ברצינות, כנראה שהייתי ממש מחורבן אם הצלחתי לשמור על תואר בזבוז הכסף הגדול בליגה האנגלית עד היום".

אמנם דיילי היה משעשע במיוחד וסיפק לאוהדי מנצ'סטר סיטי סוף סוף תמורה לכספם, אך הוא בסך הכל מהווה אולי את הדוגמה הבולטת ביותר בפיחות שחל במעמדו של פרננדו טורס מאז הפך להעברה היקרה בתולדות הפרמיירליג ולשחקן שמרוויח 175 אלף ליש"ט בשבוע. כלי התקשורת האנגלים עוקצים את החלוץ הספרדי ומעלים כמעט מדי יום את סוגית המחיר ששולם עליו מאז עבר מליברפול לצ'לסי ב-31 בינואר, מועד תום חלון ההעברות האירופי. חלקם ערכו והזכירו לטורס את רשימת הפלופים הגדולים בתולדות צ'לסי, אחרים התמקדו בשחקנים שכשלו בעידן רומן אברמוביץ', בעוד השאר העדיפו לספור את דקות המשחק ללא שער של "אל ניניו" בבלוז, או סתם לזרוק את השם שלו כבדיחה או כדוגמה לכישלון חרוץ בכל טור פובליציסטי או מופע סטייל דיילי. איך הפך טורס מאחד החלוצים הטובים בעולם ואחד שכובש 65 שערים ב-102 הופעות בליברפול, לבדיחה של האי הבריטי בימים האחרונים והאם ההשקעה האדירה בו עוד תשתלם לצ'לסי?

מניה בירידה

הבעיות של פרננדו טורס החלו בעונה שעברה, אז סבל ממספר פציעות כשהגדולה והמשמעותית שבהן, שהייתה בברך, הגיעה דווקא בדקה השנייה של ה-1:4 על בנפיקה בליגה האירופית ב-8 באפריל, חודשיים לפני המונדיאל. 10 ימים לאחר מכן עבר החלוץ ניתוח והתעקש שיהיה כשיר למונדיאל. "עברה עלי עונה קשה במיוחד עם כל הפציעות שעברתי", אמר אז טורס, "אבל אני חייב לחשוב חיובי ולהאמין שאשחק במונדיאל כי זה החלום שלי".

טורס זומן לסגל הספרדי למונדיאל וקיבל מוויסנטה דל בוסקה קרדיט רב כשפתח בהרכב בארבעה מחמשת המשחקים הראשונים, אך הציג יכולת חלשה ולא מצא את הרשת על אף שהיה חלק מאחת הנבחרות הטובות שנראו בשנים האחרונות ואולי אי פעם. היה ברור שמשהו רע עובר על החלוץ, שאיבד מהמהירות ומכוח הפריצה האדירים שהיו התכונות החשובות ביותר שלו. באותם הימים היה נראה שדל בוסקה נותר אחרון המאמינים ב"אל ניניו", אך אפילו הוא התייאש ממנו לאחר שספג קיתונות של ביקורת בתקשורת הספרדית ובחצי הגמר ובגמר השתמש בו כמחליף. מאז פתיחת העונה התקשה טורס להתגבר על טראומת הקיץ ובעיקר התקשה לסגל לעצמו מחדש את היתרונות שלו, שקצת הלכו לאיבוד. אמנם היו פה ושם הבלחות (כמו צמד נהדר במדי הסקאוזרס דווקא נגד צ'לסי), אך בסך הכל מפתיחת העונה חלה ירידה ביכולת שלו, כשלפחות בינתיים לא מדובר בחוסר ביטחון ממנו הוא סובל בשל ריבוי החלוצים של צ'לסי ובעיקר מהאגו הגדול של דידייה דרוגבה או ניקולא אנלקה, שכן הפרסומים האחרונים מדברים על כך שהשניים לא ימשיכו במועדון בעונה הבאה וטורס הוא בעצם מי שאמור למלא את מקומם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פרננדו טורס שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
טורס זומן לסגל הספרדי למונדיאל וקיבל מוויסנטה דל בוסקה קרדיט רב כשפתח בהרכב בארבעה מחמשת המשחקים הראשונים, אך הציג יכולת חלשה ולא מצא את הרשת על אף שהיה חלק מאחת הנבחרות הטובות שנראו בשנים האחרונות ואולי אי פעם./רויטרס

"לא מתאים לדרך הנוכחית של צ'לסי"

"לדעתי, טורס לא מצליח בגלל סגנון המשחק של צ'לסי", אומר כתב "אינדיפנדנט" מארק פלמינג ל"וואלה! ספורט", "זו שיטה שצ'לסי משחקת בה כבר שנים והיא פשוט לא מתאימה לטורס. דרוגבה היה החלוץ המוביל והמרכזי בשמונה השנים האחרונות והקבוצה שיחקה סביבו. הוא יכול להסתדר ועשה זאת כששלחו לו כדורים לחזה, לראש או לשטח, בעוד טורס צריך מסירות יותר מדויקות, ישר לרגל. צ'לסי תהיה חייבת לשנות את שיטת המשחק ופילוסופית המשחק כדי להתאים את עצמה אליו. צריך לזכור שזה חלק מהשינוי הטוטאלי שהקבוצה עושה כדי לרצות את רומן אברמוביץ'. מביאים שחקנים צעירים יותר, שאוהבים ויודעים לשחק משחק מסירות טכני ומהיר, כמו ארסנל או ברצלונה. טורס יתאים מאוד לשיטה הזו, אבל לא לדרך הנוכחית של הקבוצה".

פרשן "אובזרבר", פול דויל, היה הרבה יותר נחרץ, ציני ותוקפני כשכתב: "תירוצים הם כמו אותן עצות לדיאטה דרך נס, שאתה רואה מפורסמות על עטיפות של מגזיני נשים: ככל שיש יותר, כך האמינות שלהן רק הולכת ופוחתת. בשנה ומשהו האחרונות שמענו כל כך הרבה סיבות ליכולת העלובה של טורס: ביטחון נמוך, עומס, השחקנים סביבו לא מספיק טובים, המוטיבציה שלו נמוכה, הוא משתדל יותר מדי. עוד כמה כאלה, ואוהדי צ'לסי יבינו שהשחקן הכי יקר בהיסטוריה של הכדורגל הבריטי היה בזבוז מיותר של כסף".

מי שנבחר כמעט בכל הסקרים כפלופ הגדול בעידן אברמוביץ' הוא אנדריי שבצ'נקו, שהגיע לבלוז ממילאן ב-2006 תמורת 30.8 מיליון ליש"ט ותרם תשעה שערים ב-47 הופעות ליגה. החלוץ האוקראיני ניסה לתרום לטורס מניסיונו ובהחלט נשמע כמי שמאמין בו. "צ'לסי משחקת בסגנון אחר מאשר ליברפול והוא יהיה חייב זמן כדי להסתגל", הסביר שחקן דינמו קייב, "אני יודע בדיוק איך ההרגשה באנגליה, כולם מטילים עליך לחץ עצום מפני שעלית הרבה כסף. אסור לטורס לתת ללחץ להשפיע עליו, הדבר הכי חשוב הוא להרגיש טוב עם עצמך".

קרלו אנצ'לוטי מאמן צ'לסי. רויטרס
"טורס חייב להשתפר", אמר אנצ'לוטי לאחר ה-1:1 מול סטוק סיטי, "לפעמים הוא נע מצוין, אבל באזורים לא נכונים ובתזמון לא מדויק, ולכן הוא גם לא מקבל כדורים"/רויטרס

מחכים לרגע בו כל המעגלים ייסגרו

עד כה, טורס ספג את כל הביקורות מסביב, אך זכה לגיבוי בלתי פוסק ממאמנו קרלו אנצ'לוטי, שעל פי רחשים סביב המועדון, קיבל את החלוץ כהנחתה של אברמוביץ'. אלא שביום שבת ואחרי עוד 30 דקות סתמיות של טורס, אפילו המנג'ר התחיל לאבד סבלנות. "טורס חייב להשתפר", אמר אנצ'לוטי לאחר ה-1:1 מול סטוק סיטי, "לפעמים הוא נע מצוין, אבל באזורים לא נכונים ובתזמון לא מדויק, ולכן הוא גם לא מקבל כדורים. אולי יש לו בעיה ליצור יחסים טובים עם שחקנים בקבוצה, גם זה קורה לפעמים". מצבו של טורס כל כך חמור, לפי שעה, שאפילו כשמנסים לגונן עליו זה נשמע קצת גמלוני. כמו למשל הניסיון של פטר צ'ך. "טורס כובש באימון מפעם לפעם, כמו כולם", אמר הצ'כי ל"סאן" בניסיון להסביר את הבצורת של חברו, "אני לא מודאג לגביו, הוא תורם לנו הרבה".

למרות הביקורות הקשות שסופג היום טורס מכל כיוון, ברור לכולם שקיים סיכוי שהרבה כובעים ייאכלו בקרוב מאוד. אולי כבר אחרי השער הראשון שיכבוש במדי הדאבליסטית היוצאת, שכמאמר הקלישאה ירגיע אותו ויוציא אותו לדרך חדשה. גם מארק פלמינג חושב כך, אך מסייג: "הוא יהיה שמח יותר ושחקן הרבה יותר טוב ברגע שיכבוש שער אחד, אבל אני לא חושב שנראה את השחקן האמיתי שהכרנו עד שצ'לסי לא תשנה את השיטה. זה תהליך שיכול לקחת אפילו חצי שנה או שנה".

אולי המעגל שנפתח בנבחרת יכול גם להיסגר שם? טורס שותף במחצית השנייה ב-1:2 של ה"לה רוחה" על צ'כיה לפני שבוע וחצי ולאחר מכן קיבל מחמאות, שאולי יחזירו לו מעט את האמונה בעצמו. אחד החברים הטובים של טורס בנבחרת ספרד, אנדרס אינייסטה, אמר: "נכון שחלוצים חיים משערים, אבל בגראנדה הוא נתן לנו הרבה דברים שאנשים לא מעריכים. שערים? אני חושב שזה רק עניין של זמן עד שהם יגיעו. הוא תמיד כבש וימשיך לעשות את זה". גם חברו לשעבר בליברפול, אלברו ארבלואה סינגר עליו כשאמר: "טורס כבר עבר תקופות קשות מול השער, אבל כשאתה טוב כמוהו אתה לא צריך לדאוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully