וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה 95:98

הצהובים יצאו בעור שיניהם מיד אליהו. גלבוע/גליל הפתיעה את ירושלים 82:84 אחרי הארכה. אשקלון-אשדוד 104:84

מיד לאחר שהבטיחה את העלייה לפיינל פור של היורוליג, הגיע שמעון מזרחי אל המצלמות ומלמל את המשפט הכי צפוי שאפשר היה לדמיין: "אנחנו שמחים", אמר מזרחי "אבל כבר חושבים על מכבי חיפה בליגה". כל אוהדי הכדורסל שצפו בשידור בוודאי גיחכו, אבל ספק אם מישהו מהם האמין שההערכה של מזרחי כי הם עומדים בפני משחק קשה אכן תתקיים. ובכן, מכבי חיפה, שסובלת מהעונה זוועתית והביכה את עצמה לא אחת בליגה, שמונהגת על ידי מיקי גורקה האלמוני היתה קרובה מאוד להדהים את הצהובים ביד אליהו, אבל חוסר ריכוז של האורחים בסיום איפשר לתל אביבים לצאת עם ניצחון 95:98.

הפתעה אחת שדווקא כן הלכה ממש עד הסוף נערכה במלחה, שם הפסידה הפועל ירושלים 84:82 להפועל גלבוע/גליל עליון אחרי הארכה במשחק דרמטי ופיקנטי למדי בין עודד קטש וליאור ליובין. ונסיים במילה טובה לעולה החדשה מאשדוד, ששבה מהטיול הקצר לאשקלון עם 84:104 מוחץ על נועלת הטבלה הנוראית של אלי רבי, שממשיכה במסעה אל עבר הליגה השניה.

מכבי תל אביב – מכבי חיפה 95:98

לא מעט מאמנים עברו במכבי חיפה העונה, אבל ספק אם מישהו במועדון האמין שדווקא תחת ידיו של מיקי גורקה תציג הקבוצה את יכולתה הטובה ביותר. חיפה חגגה הערב את הופעתה ה-1,000 בליגת העל, ולמרות ההפסד, היא בהחלט יכולה להיות גאה בעצמה על הופעה הירואית, ו-40 דקות של לחימה מול קבוצה מוכשרת ממנה בהרבה. ומכבי? היא יצאה בשן ועין מהמשחק הזה, גם אם הוא מעט חסר חשיבות עבורה, ועתה תנסה לשכוח ממנו כמה שיותר מהר ותתרכז במאבק החשוב שלה באמת: הזזת השעה של משחק הגמר של הפיינל פור.

אלישי כדיר קיבל כבוד לפני המשחק מראשי מכבי, ומיד גמל עם 4 נקודות מהירות. שתי הקבוצות לא שמרו, מה שאיפשר לנקודות קלות בכל צד, הצהובים רצו ל-0:7 קליל עם אליהו, פארגו הקפיץ את הקהל המקומי עם דאנק ענק על פרצופו של כדיר, רותבארט ניצל את הרפיון ההגנתי לשני דאנקים משלו, בעוד הצהובים ירדו ביתרון 24:34 בסיום הרבע הראשון. הקצב המטורף של המשחק נמשך, מצ'באן ופארגו צלפו שלשות חופשיות, כשגם חיפה נהנית מהמשחק הזורם כדי להישאר קרוב ולצמק ל-6. בלאט זעם על שחקניו שאיפשרו לאורחים לצמק ל-46:43, וקיבל שלשה מפארגו כמו גם אחת עם הבאזר של צ'אק אידסון, אבל גם זה לא עזר וחיפה נותרה צמודה עם פיגור מינימלי, 56:50 במחצית.

הנדריקס פתח טוב את המחצית השניה עם 6 נקודות רצופות ושלשה של פניני קבעה 56:65. לזכותה של חיפה ייאמר שהיא לא נשברה, ג'קסון הריץ טוב את המתפרצות ושוב הוריד ל-3. ווילקרסון הצטרף לחגיגה עם שלשה משלו ונקודות של בן שימול קבעו שיוויון לפני שמכבי ירדה ביתרון מינימלי, 75:77 בסיום הרבע השלישי. רובינסון פתח את הרבע האחרון עם דאנק ענק שקבע יתרון ירוק, 77:79, אבל בלו צלף מחוץ לקשת וסל ועבירה של אידסון שמר את המארחים מלפנים. לנדסברג צלף 9 נקודות ענקיות שהעלו את האורחים ליתרון 88:94, 3 דקות לסיום.

מכבי איבדה את הראש ואת הכדור שוב ושוב, פניני החזיר את מכבי לחיים עם שלשה אבל מיד הורחק לאחר שהתעמת עם ג'קסון (שהורחק גם הוא), והיתרון הירוק ירד ל-2. פארגו קלע אחת מהקו, לנדסברג לקח את האחריות אבל איבד, וחיפה השלימה את כל הטעויות האפשריות עם עבירה על אידסון שגם הוסיף נקודות במהלך והעלה ל-2 את מכבי, 13.7 שניות לסיום. חיפה שוב הלכה לאיבוד בהתקפה האחרונה, והמסירה של בן שימול ספק פגעה ברגל של ריצ'ארד הנדריקס ועברה לצד הצהוב, שהבטיח לעצמו את הניצחון שבמכבי יעדיפו לשכוח, ומהר.

קלעו למכבי תל אביב: ג'רמי פארגו 22 (7 מ-10 מהשדה) ו-12 אסיסטים, ריצ'ארד הנדרקיס (6 מ-7 מהשדה), צ'אק אידסון (10 אסיסטים, 5 ריבאונדים) וגיא פניני 15 נקודות כל אחד, ליאור אליהו 10, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, סופוקוליס שחורציאניטיס ודיוויד בלו 8 נקודות כל אחד, מילאן מצ'באן 5.

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג 20 (8 מ-12 מהשדה), 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, טיילר ווילקרסון 18 (7 מ-8 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, ג'רמיין ג'קסון 14 ו-6 אסיסטים, פרנק רובינסון (4 אסיסטים) ואלישי כדיר (7 ריבאונדים) 12 נקודות כל אחד, רוברט רותבארט 10, דרק לואו 5, אבי בן שימול 4, רודני ווב שיחק ולא קלע.

הפועל ירושלים – הפועל גלבוע/גליל עליון 84:82 (אחרי הארכה)

עוד מפגש בין עודד קטש וליאור ליובין, והפעם, לשם שינוי, עלה התלמיד על מורהו. לאחר הניצחון על בני השרון בשבוע שעבר נדמה היה שהפועל ירושלים תבטיח את המקום השני, אך ההפסד הערב פתח מחדש את המאבק על הסגנות. הקבוצה מעיר הבירה אמנם יכולה לקחת לא מעט דברים חיוביים מהמשחק הערב - יכולת טובה מאוד של נעימי, משחק נהדר של רנדל, חזרתו של אורי קוקיה לפרקט - אך בשורה התחתונה היא מפסידה משחק נוסף ברגעי האמת, דבר מדאיג מאוד לקראת הרגעים המכריעים של העונה. מנגד, הרבה מחמאות מגיעות לליובין, גם על ניצחון מלא אופי, גם על צירופו של טיירל ביגס (11 נקודות בבכורה) ושילובו של קורטני פלס המצוין (19), וגם, ככל הנראה, על הבטחת המקום הרביעי המקנה יתרון ביתיות בפלייאוף.

אחרי פתיחה מעט מהוססת השתחררה ירושלים והחלה לשחק באופן זורם יותר בחלק ההתקפי, כאשר יכולת טובה של בריאן רנדל ויובל נעימי העלתה אותה ל-9:16. האלופה קלעה רק שלושה מעשרת נסיונותיה הראשונים מהשדה, נעימי ואוחיון עשו ככל העולה על רוחם, ובתום הרבע הראשון הוליכה המארחת 16:24. טיילר ביגס עלה לראשונה לפרקט בפתיחת הרבע השני ועזר לגלבוע/גליל לסגור את הפער, כאשר בפיגור 30:25 רצה האלופה ל-0:10 מהיר בניצוחם של ביגס, קורטני פלס ועידו קוז'יקרו, והצליחה להשלים מהפך גדול על מנת לסיים את המחצית הראשונה ביתרון 36:42, אחרי רבע שני של 10:26.

המומנטום של האורחים נמשך גם בפתיחת הרבע השלישי, וגל מקל כבר העלו אותם ליתרון בן 14 נקודות. בשלב הזה עלה לפרקט אורי קוקיה אחרי היעדרות ארוכה של מספר חודשים ואיתו הגיע גם הקאמבק. שלשה של סולומון השלימה ריצה גדולה של המארחת, שצימקה ל-56:54 בלבד עם העליה לרבע המכריע. דווקא כשהיה נראה שהמהפך הירושלמי יושלם, שוב לחצה האלופה על הגז ועלתה ל-56:64, 7:30 דקות לסיום. אלא שהמארחת לא ויתרה, ואחרי לא מעט איבודים והחטאות משני הצדדים נעימי לקח פיקוד, צימק ל-68:65, ושש נקודות רצופות של ריץ' קבעו 71:73 לירושלים, חצי דקה לסיום. האלופה יצאה להתקפה אחרונה, אותה סיים גוני יזרעאלי עם חדירה אדירה כדי להשוות ל-73:73. רנדל עוד ניסה לנצח את המשחק על הבאזר, אך החטיא והקבוצות הלכו להארכה.

גיבור הדקות האחרונות ג'ייסון ריץ' היה גם גיבור ההארכה, ושלשה גדולה שלו קבעה 73:78, שלוש דקות לסיום. גמור? לא. עוד לא. מקל לא הרים ידיים, וכמוהו גם קורטני פלס, שעם אחד מהטבעות העונה השלים מהפך והעלה את האלופה ל-80:81, 45 שניות לסיום. קילנגסוורת' הוסיף שתי נקודות, ופיגור 84:82 יצאה ירושלים להתקפה האחרונה: ריץ' נחסם על ידי פלס המצוין, ונסיון השלשה של אוחיון עם הבאזר יצא החוצה. ניצחון גדול לגלבוע/גליל.

קלעו להפועל גלבוע/גליל עליון: קורטני פלס 19 (3 מ-6 לשלוש) ו-5 חטיפות, גל מקל 17 ו-7 ריבאונדים, מרקו קילינגסוורת' 12 ו-9 ריבאונדים, טיירל ביגס 11, וורן קרטר (6 ריבאונדים) ועידו קוז'יקרו 8 נקודות כל אחד, גוני יזרעאלי 4 ו-7 אסיסטים, דגן יבזורי 3, ג'ק מקלינטון 2, אבישי גורדון שיחק ולא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: יובל נעימי 22 (3 מ-4 לשלוש) ו-4 אסיסטים, בריאן רנדל 16 (8 מ-13 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, ג'ייסון ריץ' 14, יוגב אוחיון 10 ו-5 אסיסטים, דיון דאוול (7 ריבאונדים) ווויל סולומון (1 מ-8 לשלוש) 5 נקודות כל אחד, סם קלנסי 4, ליאור חכמון 2, ג'וואד וויליאמס ואורי קוקיה שיחקו ולא קלעו.

עירוני אשקלון – מכבי אשדוד 104:84

העולה החדשה שאיבדה גובה בחודשים האחרונים ממשיכה במגמת העלייה שלה, ולא ממש התקשתה הערב מול נועלת הטבלה. שני זרים חדשים הגיעו לקבוצה לאחרונה, אבל הערב היא קיבלה דווקא הופעות נהדרות משאר שחקני הרוטציה, כששישה שחקנים אצלה סיימו בדאבל פיגרס. 25 נקודות ההפרש שספגה אשקלון הן רק חלק אחד מהבעיה של הקבוצה הדרומית. החלק השני שצריך להדאיג את ראשי המועדון הוא ההופעה של מכבי חיפה, יריבתה העתידית של אשקלון לפלייאוף על הירידה, שכמעט והפתיעה את מכבי תל אביב ובכלל, נראית טוב בשבועות האחרונים. אם אשקלון תמשיך כך, חזרתה לליגת המשנה נראית בלתי נמנעת.

האורחים פתחו טוב יותר, ולאחר שהובילו 4:6 יצאו לריצה של 2:14 בניצוחם של ג'וש קרטר ולורנזו גורדון המצוינים, שהעלו אותם ל-6:20. אשקלון סוף סוף מצאה את הטבעת, אלא שהרבע ההגנתי הנוראי שלה נמשך, ובתום עשר הדקות הראשונות הובילה אשדוד 16:30. המומנטום של העולה החדשה נמשך גם בפתיחת הרבע השני, במהלכו עלתה ליתרון שיא עד אותו רגע - 21:38, כאשר מאיר טפירו ספר לא פחות משבעה אסיסטים עד אותו רגע. הדקות הבאות לא בישרו על שום שינוי עבור שני הצדדים, מלבד הצטרפותו של ג'וש דאנקן לקרטר וגורדון כאנשים שנתנו את הטון במשחק, ויכולת נהדרת של ניב ברקוביץ' סייעה לאשדודים לרדת לחדרי ההלבשה עם מרווח ביטחון ענק - 33:55 - תוך שהם קולעים ב-77 אחוז ל-2 נקודות.

הדברים שאמר אלי רבי לשחקניו במחצית לא ממש עזרו וטפירו, שניהל את המשחק פשוט נהדר, התכבד בנקודות שהעלו את אשדוד ל-38:63 בפתיחת הרבע השלישי. האורחים המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם מול ההגנה הזוועתית של אשקלון, ההפרש רק עלה ועלה, ואחרי 30 דקות הראה לוח התוצאות 60:84 לקבוצה של עופר ברקוביץ'. אור איתן המשיך לצלוף מחוץ לקשת ללא הפרעה והעלה את ההפרש ל-25. מנגד היה זה גיבסון שניסה למזער נזקים עבור המארחים האומללים, אבל אז תפר אוליבר לפאייט, שהיה יחסית שקט במהלך המשחק, שתי שלשות שהעבירו את אשדוד את קו 100 הנקודות, ועד לסיום קיבלו גם שחקני הספסל של האורחים את ההזדמנות, כשיואב אלבז ויוני דרעי טיפסו אל הטופס עם נקודות משלהם.

קלעו למכבי אשדוד: ג'וש דאנקן 21 (7 מ-9 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, ג'וש קרטר 20 ו-5 ריבאונדים, אוליבר לפאייט 14, ניב ברקוביץ' 12 (5 מ-6 מהשדה) ו-5 אסיסטים, לורנזו גורדון 11, מאיר טפירו 10, 10 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, אור איתן 7, יאן מרטין 5, יואב אלבז ויוני דרעי 2 כל אחד, ברק חדד שיחק ולא קלע.

קלעו לעירוני אשקלון: ג'ון ג'ייקס, ראשון טרנר (10 ריבאונדים), ג'ונתן גיבסון (5 ריבאונדים) ורודני גרין קלעו 12 נקודות כל אחד, תומאס טרל 11 (5 מ-5 מהשדה), קורי קאר 10, גור פורת 9, דרור חג'ג' וארז מרקוביץ' 3 כל אחד, ליאור ליפשיץ שיחק ולא קלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully