וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק כהן פותח את הלב בראיון: "רבע מדינה רמסה אותי"

הדס גרינברג

1.4.2011 / 16:45

הביקורות בנבחרת, מסלול הייסורים ככדורגלן מאז מכבי חיפה, והחלום לקבוע את גורל האליפות העונה עם עכו. איציק כהן פותח את הלב

לפני תשע שנים, בחודש פברואר 2002, העניק אברהם גרנט לאיציק כהן את ההופעה היחידה שלו במדי הקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה, כשהכניס אותו לדקות האחרונות בניצחון 1:3 בראשון לציון. מאז, יצא הבלם למסע. נדד בין קבוצות, הגיע עד הליגה הארצית, שב לליגת העל ובנה לעצמו שם של בלם יציב עד שבשבת האחרונה נרשמה נקודת השיא - כהן פתח בהרכב הנבחרת במשחק מול לטביה. רגע לפני המפגש עם קבוצת נעוריו, כהן מדבר על הפריצה המאוחרת, על העונה הנפלאה של הפועל עכו וסוגר חשבון עם כל אלה שעדיין שואלים: איך הוא הגיע לנבחרת?

"אין ספק שזו העונה הטובה בקריירה שלי. הגעתי להרבה דברים, הפכתי לשחקן בעיר בקבוצה שלי והגעתי לנבחרת, ולכן זו עונה חלומית. זה קצת מצחיק, אבל בגיל 28 זו שנת הפריצה שלי. עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא.

אלרואי כהן שחקן נבחרת ישראל (אמצע) עם איציק כהן. קובי אליהו
" זה קצת מצחיק, אבל בגיל 28 זו שנת הפריצה שלי. עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא". איציק כהן/קובי אליהו

"כל הדברים בחיים שלי הלכו לי קשה. אף פעם לא קיבלתי דברים בקלות, תמיד הייתי צריך לעבוד מאוד מאוד קשה בשביל ליהנות ולהשיג את הדברים שאני רוצה. ממכבי חיפה העבירו אותי להפועל חיפה ואז לרמת גן ולליגה הארצית וזה לא היה פשוט. אבל הנה, עכשיו אני בנבחרת ועל אחת כמה וכמה כשזה מגיע מקבוצה קטנה יחסית כמו עכו, אז ההישג הוא עצום והסיפוק הוא כפול. לעומת שחקנים אחרים, אני יותר מעריך את ההצלחה שלי בגלל מה שעברתי עד היום. אני טועם מהדובדבן או הקצפת ואני מעריך את זה יותר וגם נהנה יותר".

עם יד על הלב, האמנת שתגיע לנבחרת?

"אם היו אומרים לי בתחילת העונה שאגיע לנבחרת, הייתי אומר לאדם הזה, בין אם הוא נביא או חוזה עתידות, שהוא צריך לקחת כדורים. זה לא דבר שקרה ביום אחד, ככל שהפועל עכו התחילה להציג יכולת טובה ואני בתוך הקבוצה, התחלתי לחשוב על זה כבר בקטנה. פתאום המאמן הלאומי התחיל להגיע למשחקים של הפועל עכו וכבר היו לחשושים שהוא שאל עלי. אלי כהן פגש את פרננדז ואמר לו שכנראה שיהיה זימון לשחקני הגנה והוא יקרא לי. שבוע לאחר מכן הוא הגיע לשמחתי למשחק מול מכבי פתח תקוה ואפשר לומר שזו הייתה חותמת גומי. נתתי משחק ממש טוב, אחד הטובים שלי מול רביעיית המטוסים של פתח תקווה, ועמדתי יפה במשימה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אתה מרגיש שבארץ אין הערכה לשחקן שבנה את עצמו מלמטה?

"אני מעדיף את הדרך שלי, ולא להיות כוכב לרגע. כשאתה בא מלמטה, תוך כדי כך אתה בונה את עצמך מנטאלית. למרות שמאוד התרגשתי מהזימון, עדיין לקחתי את זה באיזי כדי שזה לא ישפיע עליי. היום אני כבר בן 28, איש משפחה, מחושל יותר. יש הרבה דברים שעברתי במשך השנים שבנו אותי מבחינה פסיכולוגית ומנטאלית. זה ידוע שגיל 27-28 זה גיל בו בלם נמצא בשיא שלו, גם צובר ניסיון וגם מתחשל מבחינה פיזית. אצלי, הכל התנקז מכל הכיוונים למקום אחד שהעיף אותי למעלה".

הרבה הרימו גבה שאתה פותח במקום דקל קינן

"כן, אפשר לומר שרבע מדינה רמסה אותי כאילו אני לא יודע מה. נזכיר לכולם - ניצחנו, כשאני שיחקתי עשינו את המוטל עלינו".

שחקני נבחרת ישראל טל בן חיים, איציק כהן מנסים לנגוח מול נבחרת לטביה. קובי אליהו
"כשאני שיחקתי עשינו את המוטל עלינו". כהן מול לטביה/קובי אליהו

הביקורות עליך השפיעו ולכן איבדת את המקום בהרכב במשחק מול גאורגיה?

"אני מקווה וחושב שזה לא קשור לזה. פרננדז הצהיר מההתחלה שלא כל מי ששיחק במשחק הראשון ישחק במשחק השני, ושתהיה רוטציה. שני משחקים תוך שלושה ימים זה מאמץ פיזי שונה ולא הקצב של הליגה. גם דקל קינן הוא בלם מצוין שמשחק בליגה האנגלית ולגיטימי שהוא ירצה רוטציה".

אחרי הניצחונות היו שחקנים שאמרו "השתקנו את כולם". זה לא קצת מוגזם?

"מצד שני התקשורת קטלה את הנבחרת לאלף חתיכות. השמחה שיצאה מהנבחרת הייתה בעיקר כי זה שחרר הרבה לחץ. אם לא היינו מנצחים זה היה לזרוק את הקמפיין באמצע וזה לא מתאים. לפחות אנחנו עדיין בחיים, שומרים על צ'אנס עם קצת מתח ועניין וזה נחמד וטוב לכל השחקנים והצוות המקצועי. יהיה קשה בהמשך ואנחנו צריכים לחפות על שני ההפסדים לקרואטיה ויוון".

ברמה האישית, מאמין שתוכל להתברג דרך קבע בנבחרת?

"זה יהיה מאוד קשה, כי לבלמים שבאים מאירופה יש עדיפות. גם אם יש שחקנים שלא כל כך משחקים באירופה רמת האימונים שם גבוהה מאוד, היום השחקן הישראלי לא נחשב כבר כנחות. רמי גרשון אמר לי שהוא עשה התקדמות אדירה בבלגיה".

איציק כהן, אריאל הרוש, עומר דמארי שחקני נבחרת ישראל. ברני ארדוב
פרננדז הצהיר מההתחלה שלא כל מי ששיחק במשחק הראשון ישחק במשחק השני. כהן ביציע מול גאורגיה/ברני ארדוב

איך אתה מסביר את ההצלחה של עכו?

"דיברתי עם ליאור רפאלוב בנבחרת לקראת המשחק בשבת ואמרתי לו שמבחינתנו להגיע לפלייאוף עליון זה כמו שמכבי חיפה תיקח אליפות. זה דבר גדול ואפשר לומר שמגיע לנו כי אנחנו קבוצה טובה ודגש על המילה קבוצה".

אף אחד לא נתן לכם סיכוי בתחילת העונה, מה הוביל אתכם למקום הזה?

"אף אחד לא נתן לנו סיכוי וגם אנחנו לא נתנו לעצמנו סיכוי, זו האמת. בתחילת העונה רק רצינו להישאר בליגה. כעת הבטחנו הישארות, הבטחנו פליאוף אמצעי ועכשיו נבוא יותר משוחררים בתקווה לדחוף את עצמנו לפליאוף העליון. אני אישית אתאכזב מאוד אם לא נסיים בשישייה הראשונה כי היינו שם ברוב שלבי העונה. אם נסתכל על כל הקבוצות שמסביבנו, אנחנו עדיפים על הפועל חיפה, נתניה ועל בני יהודה. מכבי פתח תקוה היא קבוצה פנטסטית ואני חושב שאנחנו צריכים להיות איתם בפליאוף העליון. יש לנו שלושה משחקים קשים נגד מכבי חיפה, בית"ר ירושלים בטדי שרוצים נקודות כי הם למטה, ובסוף סכנין שצריכה נקודות כמו אוויר לנשימה. קשה אבל אפשרי".

בתור אחד שהועזב מחיפה היית רוצה לחזור מהדלת הקדמית?

"אני רוצה לסיים את העונה בפליאוף העליון עם עכו ואחר כך אחשוב על זה. אני באמת לא רוצה להתעסק בזה. זה סתם יכול לפגוע בי".

מה יגרום לך להיות מאושר בסוף מאי?

"לראות את הפועל עכו קובעת מי תהיה אלופת המדינה. שניכנס לפליאוף עליון ונהיה פקטור חשוב במאבק האליפות. אם נשפיע עליו זה יהיה משהו פנטסטי עבורנו. מבחינה אישית, בגיל שלי, אם לא אנצל את ההצלחה, אני יכול לחזור אחורה למצב שהייתי".

דימיטאר רנגלוב שחקן מכבי תל אביב לפני איציק כהן שחקן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
"אנחנו עדיפים על הפועל חיפה, נתניה ועל בני יהודה". כהן/אדריאן הרבשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • איציק כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully