וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו באוהדי מכבי ת"א מתכוננים למשחק בוויטוריה

אוהדי מכבי ת"א הגיעו למסעדת באסקוניה, המקבילה של מסעדת 206 בוויטוריה, ומתו מקנאה. שליחינו לספרד היו איתם

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל, שליחנו לספרד

אוכלוסיית ויטוריה, המונה כרבע מיליון תושבים, קיבלה השבוע תוספת של 100 בני אדם נוספים, כאשר לעיר הציורית זרמו אוהדי מכבי תל אביב. האוהדים הגיעו לצפון ספרד בטיסות מתישות, כאשר ויטוריה, מצידה, העריכה את המאמץ וחייכה אליהם. השמש הפציעה לכבוד הישראלים הנחושים, והשדות הרבים המקיפים את ויטוריה כיבדו את האורחים במרבדי פרחים בצבע הנכון: צהוב - בדיוק כמו העניבות של שמעון מזרחי.

אולם, לא סביר שהפסטורליה המתקתקה הזו תימשך גם במשחק הערב, כשלפני המשחק צפויות להתקיים הפגנות. ביציע עצמו מבטיחים אוהדי מכבי לענות בקריאות עידוד רמות. "אם תהיה אווירה עוינת – אנחנו נהיה עוינים עוד יותר", הבטיח האוהד המיתולוגי אילן 'השועל', שחיכה מול המלון עם חבריו. הכנסת האורחים הדו-קוטבית של ויטוריה – קל ברחובות, קשה במגרש - לא מפתיעה את 'השועל'. את הסטאז' שלו על התלהטות הקהל הבאסקי הוא עשה כבר בביקורו הקודם כאן. "במשחק הקודם היו כאן בעיקר אנשי אש"ף עם דגלים של אש"ף וערפאת, אבל אנחנו מתייחסים אליהם כמו לאספסוף. עברנו הרבה דברים בארץ. אנחנו חבר'ה קשוחים שעברו צבא ומלחמות, ולא פוחדים מאף אחד", הבהיר השועל.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא חוששים מאף אחד. אילן השועל ואוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

מי מעז ללכלך על ליאור אליהו?

ב-11 בבוקר התכוננה מכבי לצאת מהמלון לאימון קליעות קליל. גיא גודס ודיוויד בלאט, חמוש במשקפי שמש, ירדו ללובי והמתינו לקראת היציאה לאימון. דייויד פדרמן, מבעלי הקבוצה, הגיע אמש בכדי לצפות בקבוצה מקרוב. פדרמן לא הוזמן אמנם לווילה של נשיא הפרלמנט הבאסקית, השוכנת ברובע יוקרה של ויטוריה – אך נראה כי חשוב היה לו הרבה יותר להיפגש עם האוהדים. הללו ניגשו אל פדרמן בצאתו ממלון והחליפו עמו כמה מילים, באותה נימה מהירה וחשאית שבה קצינים בכירים משוחחים עם הרמטכ"ל שלהם.

מנהיג קבוצת התמיכה העברית, אילן השועל, מודע לנחיתותה המספרית, אך בטוח שהאהבה והלהט יפצו עליה: "10 אוהדים של האולטרס שלנו זה כמו חמישים שלהם", הוא מתאר את יחסי הכוחות הרצויים לו. האם אינו חושש מהעוינות הצפויה מצד הקהל הבאסקי? "נהפוך הוא: "אתגר העידוד רק גדל", הוא אומר. ולא, ל'שועל' אין שום כוונה לשתות בירה עם האוהדים הבאסקים. "אחרי מה שכתבו כאן על ליאור אליהו, ניתקנו איתם כל מגע. זו בושה וחרפה שאנשים בעיר שכוחת-האל הזו מתייחסים ככה לכוכב ובחור טוב כמו אליהו. מפיצים עליו שמועות שהוא חייל בצבא שפוגע בערבים, כל מיני בלופים". נראה כי חבורת האוהדים הפכה את העידוד ממשימה אזרחית למשימה לאומית.

בקו התפר בין אימוני הבוקר של הקבוצות פגשו שחקני מכבי את באטיסטה, כגיא גודס ודרק שארפ מיהרו לגשת לסנטר ולחבקו בחיבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפני המשחק כולם חברים. באטיסטה עם שארפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדת 206 - גרסת ויטוריה

בחצות היום החלה מסעדת 'באסקוניה' – הגרסה הבאסקית של מסעדת 206 – להתמלא. מי אמר שאין רעבים בעיר המטופחת הזו. אילן השועל מחרים אולי את האוהדים הבאסקים, אך שחקני מכבי לא מחרימים את המסעדה, אף שהיא שייכת לנשיא הקבוצה הבאסקית.

למסעדה, הכוללת באר, באולינג ושעשועים נוספים מתנוססות תמונות ענק של שחקני הקבוצה - הגיעו אסטבן באטיסטה, עם שני חברים קרובים ישראלים, ובשולחן סמוך שחקני לבוראל - מרסליניו הוארטס ובראד אולסון עם כמה שחקנים נוספים של ויטוריה, שהגיעו למלא מצברים אחרי האימון שערכו. בבית האוכל השוקק נצפו גם חמישה מאוהדי מכבי, שלא הסתירו את התרשמותם מהמקום. "הלוואי שהיה לנו 206 קרוב באמצע העיר כמו כאן", העיר אחד מהם.

גם האוהדים המוכרים פחות מאילן השועל אינם חוששים מגילויי תוקפנות אפשריים מצד הקהל המקומי. טל , חובש כיפה בן 52 מאשדוד , הוא אדם מאמין, אך בקיומה של העוינות המקומית הוא כופר: "לא הרגשתי עוינות מאז שהגענו לכאן אתמול בלילה. אולי מרגישים את זה רק על המגרש, ולא מחוצה לו. תהיה לנו אבטחה מאוד טובה, זה מה שנאמר לנו מההנהלה של מכבי. נשב ביחד ותהיה אבטחה".

דני חן (42) מיהוד, בעל עסק בענף האלומיניום, אוהד את מכבי מאז שעמד על דעתו. "עשינו כבר סיבוב כאן . רצינו לראות איפה נמצא המגרש, וראינו שם את שחקני לבוראל. ואפילו הצטלמנו עם איבנוביץ'. הוא הפתיע אותנו והסכים, רק בתנאי שנעשה את זה מהר כי הוא היה לחוץ. איחלנו לו בהצלחה, אבל לא היום... אפילו יצא לו חיוך כשהצטלם איתנו", מבסוט חן.

נו, יהיה ניצחון? "ויטוריה מקום קטן, כך שמקווים לקחת משחק אחד הביתה". אם מכבי תיכשל, חלילה, ייתכן ש"האוהדים העוינים" מהצד הבאסקי יתוגברו בעוד כמה "אוהדים עוינים" – הפעם מהצד הישראלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם בדרך לשם. פרננדו בואסה ארינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully