וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "הגענו רחוק, רוצים יותר"

מכבי ת"א אופטימית לפני קאחה לבוראל (21:30, ע' 10). בלו: "המטרה? לנצח משחק אחד". איבנוביץ': "חושב רק על ניצחון"

אתר רשמי

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

נגמרו הטיולים, החיים הקלים והתבוסות שהיו עד כה. מחר (שלישי, 21:30, שידור ישיר בערוץ 10) תפתח מכבי תל אביב את רבע גמר היורוליג בקרב קשה במיוחד מול קאחה לבוראל ויטוריה בחוץ. הצהובים יתמודדו מול אלופת ספרד בסדרה של הטוב מחמישה משחקים.

שני המפגשים הראשונים יתקיימו באולם "פרננדו בואסה ארינה" תוך 48 שעות, כשהשניים הבאים ייערכו בהיכל הספורט ביד אליהו בימים שלישי וחמישי הבאים, במידת הצורך והמשחק המכריע ייערך בוויטוריה במידה ויהיה צורך בכך. סגנית אלופת ישראל, שהודחה בעונה שעברה על ידי פרטיזן בלגרד באותו השלב בדיוק למרות יתרון ביתיות, רוצה ללכת הפעם לפחות שלב אחד יותר גבוה ולהגיע לפיינל פור האירופי, שייערך בברצלונה.

פתיחת ההצלבה תהיה המפגש השלישי בין השתיים העונה. קאחה לבוראל כזכור הביסה 78:94 את מכבי במשחק הראשון של העונה ביורוליג, בעוד הצהובים הצליחו להשיג ביד אליהו מיני נקמה עם 70:81 בנובמבר כשאקס קאחה לבוראל, ליאור אליהו, הצטיין עם 18 נקודות. מכבי יודעת שכדי לעשות את זה, היא חייבת להשיג לפחות ניצחון חוץ אחד. אחרי הניצחון על מכבי ראשון לציון בליגה ביום חמישי האחרון, גם דיוויד בלאט מבין: עכשיו מגיע המאני טיים האמיתי של העונה. כמו מכבי, גם קאחה לבוראל מגיעה לקרב המסקרן במצב רוח חיובי, לאחר שדרסה 57:81 את קחאסול במחזור האחרון בליגה ועלתה למקום הרביעי.

סביב מכבי תל אביב ישנם סידורי אבטחה קפדניים. לפני הגעתה של הקבוצה לאימון, סרק צוות של מאבטחים את האולם, כלב גישוש עבר ברחבי האולם, כשצוות המאבטחים אינו פוסח על פתיחת פתחי תעלות התקשורת הנטועות ברצפה, העשויות מבטון עבה ומסיבי. למשחק צפויים להגיע כמאה אוהדים ישראלים.

מאמן מכבי דיוויד בלאט נשמע דרוך: "במאני טיים אנחנו נמצאים כבר כמה שבועות. אנחנו ברבע הגמר וזו המטרה שהייתה לנו בתחילת העונה, עכשיו זה השתנה מכיוון שהגענו רחוק במצב טוב ואנחנו רוצים יותר. עברנו זכייה בגביע המדינה וכמה דברים חשובים, אז זה בסך הכל המשך של רצף מאני טיים. המשחקים לפני הפיינל 8 היו משחקים שהיינו צריכים לעבור בלי להיפצע ובלי להתעייף ומבלי להפעיל יותר מדי לחץ על השחקנים כדי להגיע לכאן במצב הכי טוב".

"יכול להיות שדווקא המשחקים מול ראשון לציון ובני השרון הם מה שיעזור לנו להגיע יותר טוב למשחק מול קאחה לבוראל. לא היה רצון לשחק פחות טוב ודווקא זה קרה אבל זה היה מול ראשון ועכשיו זה משחק חדש לגמרי.

"יש לנו דברים מסויימים שאנחנו יכולים לעשות אחרת ונעשה את זה. נצטרך לנסות למצוא את הדרך לקחת מהם את יתרון הביתיות. קאחה לבוראל היא קבוצה שקשה לנצח אותה, אבל נצטרך לעשות דברים בצורה מסודרת". המאמן התייחס לירידה ביכולתו של ג'רמי פארגו: "הוא שחקן נהדר והרבה בזכותו אנחנו פה. הוא יתרום עוד הרבה ואנחנו צריכים אותו כדי להמשיך להתקדם".

"המטרה שלנו היא לנצח לפחות משחק אחד", הצהיר פורוורד מכבי דייויד בלו, "ניקח כל משחק לגופו. אין לנו את יתרון הביתיות, אז נהיה חייבים לנצח משחק אחד וכמובן שזה מוסיף לנו לחץ". בלו נשאל לגבי הכושר בו נמצאת מכבי כרגע ואמר: "באיזה כושר אנחנו? נגלה מחר. אנחנו מתאמנים היטב, יש לנו מאמן טוב ועכשיו זה רק עניין של להוציא את הדברים לפועל".

"צריך לעלות ל-0:2 כדי שהכל יהיה בידינו"

הקבוצה הספרדית נראית דרוכה כשדושקו איבנוביץ' נראה דרוך ומתוח מתמיד. הקבוצה קיימה מסיבת עיתונאים לפני האימון. "מכבי תל אביב היא יריבה קשה מאוד ולא יהיה לנו פשוט בכלל לשחק מולה, אנחנו מתכוננים למשחק שבו נצטרך להגיע מרוכזים ככל האפשר", אמר המאמן, "אולי מכבי לא נראית הכי טוב בשבועות האחרונים, אבל הכל שטויות. ברגע ההכרעה כל קבוצה מגיעה מוכנה לכל משחק. יש כרטיס אחד בלבד לפיינל פור ואנחנו רוצים שהוא יהיה שלנו ולא של מכבי".

בעוד המאמן התראיין, צילצל הסלולרי של אחד העיתונאים, איבנוביץ בתגובה הפסיק לדבר ונעץ מבט חמור סבר בעיתונאי הסורר. במסיבת העיתונאים הרשמית שלפני המשחק אמר המאמן: "אני חושב על ניצחונות בלבד. אנחנו מארחים ראשונים ואנחנו צריכים לעלות ליתרון של 0:2 בסדרה הזו בכדי לצאת לתל אביב עם ביטחון עצמי גבוה ולדעת שהכל בידיים שלנו. גם אם זה אומר שיהיה משחק חמישי כאן בספרד ונצטרך להילחם עד הסוף בכדי לעלות לפיינל פור".

על הקבוצה שלו והמוכנות שלה לקראת המשחק אמר איבנוביץ': "יש לנו את הדבר הכי חשוב כרגע וזה מוטיבציה. השחקנים שלי יודעים את העבודה שלהם. הדבר היחיד שיכול להיות בעוכרנו זה הריכוז. אם לא נתרכז מפתיחת המשחק מכבי עלולה להעניש אותנו. זו קבוצה שיודעת לנצל מצבים ולקרוא הזדמנויות ואם אנחנו נאפשר לה היא לא תהסס לעשות זאת ולעקוץ אותנו. אני בטוח שהם מגיעים לפה בגישה אחת ברורה: לנסות ולקחת מפה ניצחון בכדי להעביר את ההכרעה אליהם הביתה".

לסיום הוסיף המאמן: "אני סמוך ובטוח שהשחקנים שלי יודעים בדיוק מה הם צריכים לעשות, הם מרגישים טוב ואני יודע שאמנם כל הזרקורים מופנים אל מירזה טלטוביץ ואסטבן באטיסטה, אבל כל שחקן בסגל שלי חשוב ואל כל שחקן צריך להתייחס בכובד ראש".

סנטר הקבוצה, סטנקו באראץ', שהפך לשחקן מפתח בקבוצה העונה לאחר עזיבתו של טיאגו ספליטר לסן אנטוניו ספרס בקיץ, הוסיף: "אנחנו בשלב משמעותי מאוד בעונה שלנו ואסור לנו להיכשל, במיוחד כשיש לנו את יתרון הביתיות. הסדרה הולכת להיות מורכבת וקשה מפני שאנחנו משחקים נגד קבוצה נהדרת כמו מכבי. על אף שאנחנו יכולים להסיק כמה מסקנות מהמפגשים שהיו לנו נגד מכבי מוקדם יותר העונה, אני חושב שהרבה דברים יהיו שונים. אנחנו חייבים לבוא מרוכזים מהרגע הראשון, ולהימנע מאיבודי כדור, כי הם יעלו לנו ביוקר נגד קבוצה כמו מכבי".

עדכון ראשון: 19:53

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully