וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יכולה לנצח את ברצלונה?

16.3.2011 / 14:05

ביום שישי תיערך הגרלת רבע גמר ליגת האלופות, וכבר עכשיו ברור: אף אחת לא רוצה לקבל את ברצלונה. ניסינו לבדוק למי בכל זאת יש את הכלים המתאימים ביותר ללחוץ על החולשות במכונה של גוארדיולה, ולספק לה תחרות אמיתית ברבע. בסוף מצאנו את הקבוצה. רמז: לא ריאל מדריד

תמונת העולות לרבע-הגמר תושלם רק הערב (רביעי), אבל מעבר לניסיונה הנוסף של ריאל מדריד לצלוח את השלב המקולל מבחינתה, השאלה המרכזית לקראת ההגרלה היא מי מסוגלת לעצור את ברצלונה. גם בכושרה הנוכחי (בשמונת המשחקים האחרונים בכל המסגרות כבשו חניכיו של פפ גוארדיולה 13 שערים בלבד, לעומת 31 בתשעת המפגשים שקדמו להם), ולמרות כל הפציעות בהגנה (פויול, עכשיו הניתוח של אבידל), אף אחת לא תרצה לקבל את ברצלונה. טובי המאמנים לא פתרו את הסוגיה הזו, אי אפשר באמת להתכונן ולנטרל יהלום לא צפוי כמו ליאו מסי, ובכל זאת יש עדיין כמה קבוצות שלא חייבות לראות בהגרלה מול ברצלונה סוף פסוק. בחרנו להתמקד בשלושה נושאים קריטיים, בהם יש ליריבות של בארסה יכולת אמיתית להשפיע על המתרחש. בסוף נצביע על הקבוצה הכי מתאימה לאתגר.

שחקני ברצלונה חוגגים, צ'אבי מקדימה. רויטרס
האם יש קבוצה באירופה שמסוגלת למנוע מהם לחגוג? מיד נגלה/רויטרס

האתגר: טיקי-טאקה

המשימה החשובה ביותר שעומדת בפני היריבה של בארסה היא הנסיון להתגבר על סגנון המשחק שלה. אחזקת הכדור הממושכת של טיקי-טאקה דורשת מהיריבה סלבנות, וגם כוח פיזי ושחקנים נוקשים בקישור האחורי שמסוגלים לשבור את רצף המסירות האינסופי. השחקן המתאים ביותר למשימה, שכבר הוכיח את עצמו בעבר, הוא מיקאל אסיין. המשחק מול ברצלונה של גוארדיולה בחצי-הגמר בסטמפורד-ברידג' לפני שנתיים היה אחד הטובים בקריירה של הכוכב הגאנאי, גם בלי להזכיר את השער המרהיב שהבקיע. כאשר ראמירש או ג'ון אובי מיקל לצידו, קרלו אנצ'לוטי יכול להעמיד את בארסה בפני האתגר הגדול ביותר. גם פרנק למפארד שחוזר לאט לאט לכושר סביר עשוי לתרום לא מעט בהגנה.

מובן שאסיין רחוק מלהבטיח הצלחה מול בארסה, אך מצבן של יתר היריבות נראה חמור יותר. במקום השני מבחינת איכות הקישור מדורגת אינטר. הנראזורי של ז'וזה מוריניו התמודדו היטב עם בארסה בחצי-הגמר אשתקד, אך הקבוצה של לאונרדו דוגלת בסגנון הרפתקני מובהק, ולא תשנה את גישתה. סמואל אטו לא ישחק הפעם כמגן ימני, וכושרם של טיאגו מוטה ואסטבן קמביאסו משאיר מקום לשיפור. הם לא הצליחו להתמודד עם שטף המשחק של באיירן מינכן, והמשימה מול טיקי-טאקה תהיה קשה הרבה יותר.

יונייטד ממש לא בנויה לאתגר, ואלכס פרגוסון ייאלץ להסתדר בלי אנדרסון הפצוע. פול סקולס המזדקן לא יוכל לספק את הסחורה, האיכויות ההגנתיות של דארן פלטשר מוטלות בספק מול בארסה על אף התקדמותו המרשימה בעונות האחרונות, וספק אם מייקל קאריק יוכל להושיע. צ'אבי אלונסו וסמי חדירה נכשלו באופן מוחלט בקלאסיקו האחרון, ורק המחשבה על ביקור חוזר בקאמפ-נואו תעביר בהם צמרמורת. על טוטנהאם (למרות הצלחתו המרשימה של הברזילאי הצעיר סאנדרו), שחטאר דונצק ושאלקה, אפשר לא לבזבז מילים.

החולשה: משחק אגפים

משחק האגפים קריטי במיוחד במשחקים מול ברצלונה בשני מובנים. ראשית, תמיכת המגנים בהתקפות מהווה חלק אינטגרלי משיטתה של בארסה לפרוץ הגנות, והדבר נכון במיוחד לגבי דני אלבס מימין. שנית, הדרך היעילה ביותר להפתיע את בלאוגראנה במתפרצת עוברת גם היא דרך האגפים. אלבס מהיר ובעל סיבולת נדירה, אך הוא מפקיר בכל זאת לא פעם את ההגנה, מה שמחייב את סרג'יו בוסקטס וג'רארד פיקה לחפות עליו. לאור פציעתו של אבידאל, האגף השמאלי יהיה פגיע במיוחד. מקסוול הוא רכש טוב שמתאים כמו כפפה ליד לסגנון של בארסה, אך אף אדם שפוי לא יכלול אותו אפילו בין 20 המגנים השמאליים הטובים בעולם. גם אופציית אדריאנו, עם כל הכבוד לרב-גוניותו, רחוקה מלהיות אידיאלית.

מי יכול להוות את הסכנה הגדולה ביותר עבור אלבס? בחצי-הגמר לפני שנתיים הוכיח אשלי קול שהוא מסוגל להתמודד איתו היטב, ואף להוציא את הברזילאי משלוותו. אלבס ספג כרטיס צהוב שמנע ממנו ליטול חלק בגמר, ובאופן כללי נראה אבוד לא פעם מול המגן השמאלי של נבחרת אנגליה, שיצר שיתוף פעולה נהדר עם פלורן מאלודה. כושרו של הצרפתי לא מזהיר לאחרונה, ובכל זאת זה השילוב האולטימטיבי. במקום השני צועד בגאווה גארת בייל שהתאושש מפציעה, ואולי יחזור לכושרו הנהדר לקראת רבע-הגמר. הוולשי שחיסל לחלוטין את מייקון יכול בקלות לעשות את המוות גם לברזילאי השני, ופריצותיו התכופות יחייבו את אלבס להמעיט בגיחותיו ההתקפיות.

כריסטיאנו רונאלדו ומארסלו יכולים, כמובן, לגרום לבעיות רבות מבחינה התקפית, אך המשחק בקאמפ-נואו חשף את אי יכולתם לתפקד בהגנה. מארסלו, בפרט, הציג משחק עלוב במיוחד, והעלה בפעם המיליון את השאלה מדוע הוא נחשב למגן. מנצ'סטר יונייטד יכולה לסמוך על פטריס אברה, אף הוא יחסר שחקן אגף טבעי שיעזור לו. ריאן גיגס כבר לא מהיר מספיק כדי לשחק מול ברצלונה בעמדה זו, וההימור על פאביו חסר הנסיון, למרות כשרונו הנהדר, יהיה מסוכן מדי. ייתכן שפרגוסון יבחר לשבץ את נאני באגף השמאלי, אבל הפורטוגלי לא מתמיד בעבודות ההגנה. באשר לאינטר, הרי שללאונרדו צפויה התלבטות גדולה בין כריסטיאן קיבו ליוטו נגאטומו, שחקן עם פוטנציאל אדיר, במיוחד מבחינה התקפית, אך חסר נסיון בליגת האלופות. לאור העובדה שקיבו עשוי להשתבץ במשחק הראשון כבלם במקומו של לוסיו המושעה, האופציה היפנית נראית מעניינת, אבל האם מרכז ההגנה של נראזורי, שלא מתפקד בלאו הכי, יוכל להתמודד מול בארסה ללא הבלם הברזילאי?

מי עשוי לחשוף את החולשה הבולטת של ברצלונה באגף השמאלי? מייקון הוא התשובה המיידית, ואם גוראן פאנדב ישחק מימין כפי שעשה אתמול במינכן, אינטר תהיה מסוכנת מאוד עבור בארסה. אנחל די-מאריה, עם תמיכה של סרחיו ראמוס, מסוגל להעניק תפוקה טובה הרבה יותר מאשר בקלאסיקו. לשחטאר דונצק יש נשק נהדר בדמות דאריו סרנה, הקפטן הקרואטי שמכסה היטב את כל הקו הימני. נאני, או אנטוניו ולנסיה, בתמיכתו של רפאל הנמרץ, יאלצו את בוסקטס לבלות שעות נוספות בסיוע למקסוול. בעיות דומות עשויות להיווצר נגד טוטנהאם, בה השילוב של ארון לנון עם ודראן צ'ורלוקה עשוי להיות קטלני. האופציות של צ'לסי מוגבלות הרבה יותר. אין לה קשר ימני קלאסי, בעוד ברניסלאב איבנוביץ' עשוי לתפקד כבלם לאור העובדה שדויד לואיז לא רשאי לשחק בליגת האלופות העונה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גארת בייל שחקן טוטנהאם. Clive Rose, GettyImages
האם הסילון הוולשי מסוגל לעשות לברצלונה מה שעשה למייקון ואינטר? בייל/GettyImages, Clive Rose

המפתח: אמונה

למען האמת, זה המרכיב החשוב ביותר בהצלחה אפשרית מול המכונה הקטלונית. ארסנל, למשל, ניסתה לתת פייט טוב, אבל בגומלין בקאמפ-נואו אפשר היה לחוש ששחקניה לא משוכנעים ביכולתם לחולל סנסציה. רק קבוצה שמאמינה עד הסוף שהיא ראויה להדיח את מסי תוכל לעמוד במשימה. במובן זה, צ'לסי נהנית מיתרון עצום על כל יריבותיה.

בסטמפורד-ברידג' חיים עד היום את תחושת חוסר הצדק והקיפוח מהגומלין לפני שנתיים. השופט הנורבגי טום אוברבו, שלא העניק לכחולים פנדלים שלטענתם הגיעו להם, הוא האויב הגדול של כל אוהדי צ'לסי. הסל של אנצ'לוטי כמעט ולא השתנה לעומת זה שהיה קרוב שניות ספורות מניצחון ענק. מבין 11 שחקני ההרכב, רק מיכאל באלאק כבר לא בלונדון. מבין השחקנים שיעלו לכר הדשא, רק פרננדו טורס לא עמד לרשותו של חוס הידינק במאי 2009. מיותר לציין שהחלוץ הספרדי רחוק שנות אור מלהצדיק את ההון המטורף ששולם תמורתו בינואר, אבל חשוב לזכור גם שהוא אחד הפחדים הגדולים ביותר של בארסה. בהיותו מנהיג אתלטיקו מדריד, הבקיע טורס לא פחות משבעה שערי ליגה לרשת הקטלונית. תסמכו עליו שהוא ישמח מאוד להשתיק את המבקרים דווקא בקאמפ-נואו, וגם מאמין ביכולתו לעשות זאת.

אם תוגרל צ'לסי מול ברצלונה, זו תהיה עבורה ההזדמנות המושלמת לנקום על העוול הגדול. לדעת כל שחקן ושחקן, הם כבר הדיחו את גוארדיולה לפני שנתיים, ועכשיו נותר רק לעשות זאת שוב. כאשר מוסיפים לכך את העובדה שזו ההזדמנות האחרונה של הכחולים להציל את העונה הכושלת בפרמייר-ליג, מקבלים חבורה שתשקיע את כל נשמתה בשני המשחקים ברבע-הגמר.

קבוצה מסוכנת נוספת מבחינה זו עשויה להיות טוטנהאם – פשוט כי אין לה מה להפסיד. התרנגולים כבר הגשימו את כל החלומות הפרועים שלהם בעונת הבכורה בליגת האלופות, והמפגש מול בארסה יתקבל כבונוס ענק. אם המומנטום ילך איתה במשחק הראשון, היא לא צפויה להתפרק בגומלין.

מבחינת שחטאר דונצק, עוד קבוצה נהדרת שעשתה דרך ארוכה מהצפוי, הגרלה מול ברצלונה תתקבל כברכה מהשמיים, ויש לה שתי סיבות מרכזיות לאופטימיות. ראשית, היא כבר ניצחה את גוארדיולה בקאמפ-נואו לפני שנתיים, אם כי במשחק חסר חשיבות בסיום שלב הבתים. שנית, היא נחושה לשחזר את הישג השיא של היריבה השנואה דינאמו קייב שהעפילה לחצי-גמר ליגת האלופות ב-1999. הניצחון הגדול ביותר של קייב במפעל, שנה קודם לכן, הושג בקאמפ-נואו כשאנדריי שבצ'נקו חגג שלושער מטורף במחצית הראשונה ב-0:4 היסטורי. תהיו בטוחים שהחבורה הברזילאית של דונצק שמעה על כך מספיק מהנשיא רינאט אחמטוב.

כאשר מדברים על אמונה, מצבה של ריאל מדריד הוא החמור מכולן. הבלאנקוס לא לקחו מבארסה אפילו נקודת ליגה בעידן גוארדיולה. אלופת אירופה היא הקבוצה היחידה שהדיחה את בארסה מליגת האלופות בעידן גוארדיולה, אך אם תפגוש אותה שוב, היא תדע שהקטלונים מחפשים נקמה מתוקה. מצד שני, גם באיירן רצתה לגמול לנראזורי על ההפסד בגמר, וזה לא נגמר טוב מבחינתה. המהפך הדרמטי באליאנץ ארנה עשוי לתרום רבות לביטחון העצמי של אינטר, והיא תגיע למפגשים מול ברצלונה כמחזיקת הגביע הגאה. לאונרדו מודע היטב שההגנה הרעועה שלו לא מסוגלת להחזיק מעמד מול מסי וחבריו, ויבחר בגישה שנקט מאז מונה לתפקיד – התקפה בכל מחיר. מבחינת הצופה הנייטרלי, אין ספק שיהיו אלה מפגשים חלומיים.

באשר ליונייטד, הרי שהאמונה שלה תהיה בגדר תעלומה. ההפסד בגמר 2009 היה חלק ומוחץ, והקבוצה הנוכחית של פרגוסון נחותה משמעותית מזו שפגשה את בארסה ברומא. בניגוד לצ'לסי, המטרה הגדולה של יונייטד העונה היתה ונשארה זכיה באליפות, אשר תשבור את השיא של ליברפול ותאפשר לפרגוסון להגשים את השאיפה המרכזית בחייו. ספק גם אם יונייטד באמת מאמינה בכוחה להדיח את ברצלונה.

שחקן אינטר אסטבן קמביאסו (ימין) וחבריו חוגגים ניצחון על באיירן בליגת האלופות. רויטרס
לאונרדו מודע היטב שההגנה הרעועה של אינטר לא מסוגלת להחזיק מעמד מול מסי וחבריו, ויבחר בגישה שנקט מאז מונה לתפקיד – התקפה בכל מחיר/רויטרס

-------------------------------------------------------------------------------------------

המסקנה: צ'לסי היחידה שבאמת מסכנת את ברצלונה. אינטר ואחר כך טוטנהאם הן הבאות בתור, אך במידה פחותה בהרבה. לשאר אין סיכויים ממשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully