וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי אשדוד ניצחה את גלבוע/גליל 99:100 בהארכה

גלבוע/גליל כבר הוליכה בבטחה, אבל בכורה נהדרת של אוליבר לפאייט הוליכה את מכבי אשדוד ל-99:100 ענק בהארכה

העונה בליגת העל מתחילה להתקרב אל הישורת האחרונה, ונדמה שהקבוצות בעלות השאיפות להגיע לפיילאוף מיישרות קו. הערב (שבת) קיבלנו משחק נהדר באשדוד, עם שתי יריבות שפשוט לא הסכימו להפסיד, ובסיום היתה ידה של אשדוד על העליונה כשגברה על האלופה, גלבוע/גליל 99:100 בהארכה. אין דרך לתאר עד כמה גדול הניצחון עבור שחקניו של ברקוביץ', שסוף סוף שברו רצף הפסדים נוראי (6 בליגה), אבל מעל הכל, נדמה שקיבלו בחזרה את הביטחון העצמי. ברקוביץ' גם קיבל הופעה גדולה מג'וש דאנקן שהיה טוב לאורך מרבית המשחק, אבל האיש שלקח את אשדוד אל הארץ המובטחת היה לא אחר מאשר אוליבר לפאייט, שבהופעת בכורה גדולה היה האיש של המארחים בדקות הסיום.

בגלבוע/גליל צריכים להרגיש בסביבה מוכרת. לא בפעם הראשונה העונה, איבדה הקבוצה יתרון מבטיח, ולמרות שכבר היתה בדרכה הבטוחה לניצחון, ואף הובילה ב-2 נקודות, 2 שניות לסיום, איבדה את הראש בהגנה, נגררה להארכה, וגם שם ראתה את היתרון שלה נעלם, ורשמה הפסד שקטע את רצף שני הניצחונות של האלופה. באלופה יכולים להתנחם בכך שקיבלו משחק קבוצתי נהדר בחלק ההתקפי בראשותם של טיילר ווילקרסון ודגן יבזורי, אבל הפעם זה לא הספיק לניצחון.

בדקות הפתיחה היה נדמה שעומד להתפתח משחק חד צדדי, כשאשדוד פשוט לא הגיעה להתמודדות, וגלבוע/גליל ניצלה זאת עם מטר שלשות שהטיס אותה ליתרון דו ספרתי. למזלו של עופר ברקוביץ', היה לו את ג'וש דאנקן ביכולת שיא, וזה שמר את קבוצתו במשחק, ואף העלה אותה ליתרון, לפני שווילקרסון ו-פלס הורידו את האורחים ביתרון 42:45 במחצית. ווילקרסון התחיל לעבוד במחצית השניה ולקחת את גלבוע/גליל על גבו, כשהוא מעלה אותה ליתרון 8 לפני הרבע האחרון, אבל אז נכנס לעניינים אוליבר לפאייט בהופעת הבכורה שלו, ויחד עם קרטר החזיר את היתרון למארחים, כשהקהל המקומי נהנה ממשחק צמוד ומותח. מקל בחדירה נהדרת עוד העלה את האורחים ליתרון, 2 שניות לסיום, אבל סל של מרטין על הבאזר שלח את המשחק להארכה. גם שם היו המארחים קרובים לקחת את המשחק, אבל שלשה ענקית של קרטר, 9 שניות לסיום העניקה את הניצחון לאשדוד, שאולי ישלח אותם לדרך חדשה.

מהלך המשחק

האורחים פתחו בסערה את המשחק, כשג'ק מקלינטון קובר שתי שלשות רצופות, קוז'יקרו הוסיף נקודות משלו, ודגן יבזורי ניצל רצף של איבודים והחטאות נוראיות של אשדוד כדי להעלות את גלבוע/גליל ליתרון 2:13 עם שלשה. אוליבר לפאייט רשם נקודות בכורה באשדוד, אבל מקל בחדירה נהדרת ויבזורי בסל משונה קבעו יתרון 13. ג'וש דאנקן היה זה שהעיר מעט את חבריו, ובמו ידיו הוריד את אשדוד בפיגור מינימלי, 25:19 בסיום הרבע הראשון. האורחים ניצלו עבירה טכנית נגד עופר ברקוביץ', אלא שגם זה לא עצר את דאנקן, שפשוט התעלל בשחקניו של ליובין, והעלה לבדו את אשדוד ליתרון ראשון 28:31. טפירו התחמם גם הוא והעלה את המארחים ל-7, אבל האורחים הגיבו בריצת 0:8 וירדו ביתרון 42:45 במחצית.

מקלינטון פתח עוד רבע עם שלשה, ומקל העלה את האורחים ליתרון 5, אבל דאנקן בדאנק גדול קבע שיוויון 49:49. הקצב במשחק נבלם מעט, ומי שהתעוררה ראשונה מהתרדמת היתה גלבוע/גליל, שניצלה דקות מצויינות של טיילר ווילקרסון. הזר של האורחים חפר שוב ושוב בצבע ואף רשם דאנק מפלצתי, ויחד עם שלשה של יזרעאלי הוריד את גלבוע/גליל ביתרון 58:66 בסיום הרבע השלישי. אשדוד הצליחה לצמק בפתיחת הרבע האחרון בזכות נקודות של לפאייט שהמשיך לקחת אחריות, ועם 7 נקודות מהירות קבע 70:70. או אז הגיע יאן מרטין, ובשתי שלשות הקפיץ את הקהל המקומי והעלה ל-74:77. יבזורי המצויין החזיר בשלשה משלו והיתרון המשיך לעבור מצד לצד, כשסל ועבירה נהדר של מקל יחד עם איבוד של דאנקן ודאנק גדול של ווילקרסון קבעו יתרון 3 לאורחים, 21 שניות לסיום.

נגמר? מה פתאום. דאנקן החזיר על הטעות בשלשה ענקית, ו-85:85, 16 שניות לפני הבאזר. מקל לקח אחריות, חדר וקלע סל ענק, 2 שניות לסיום, שגרם לגלבוע/גליל לחגוג כאילו השיגה את הניצחון. אבל גם הפעם היתה לאשדוד תשובה, דאנקן חדר וזרק לא טוב, ומרטין תיקן על הבאזר מקרוב, קבע 87:87 ושלח את המשחק להארכה. לפאייט המשיך להיות האיש של אשדוד, ובסל ועבירה העלה ל-94:95. יבזורי שוב השיב בשלשה, ולפאייט שמר את אשדוד בתמונה, עמוק בתוך הדקה האחרונה. פלס קיבל הזדמנות לקבור את המשחק אבל החטיא, ואשדוד קיבלה שלשה ענקית של קרטר שקבעה יתרון נקודה למארחים, 9 שניות לסיום. גלבוע/גליל שוב הלכה למקל, אבל הזריקה שלו הפעם הלכה החוצה, ואשדוד חגגה ניצחון גדול ודרמטי.

סטטיסטיקה

למכבי אשדוד: ג'וש דאנקן 28 נקודות (11 ריבאונדים), ג'וש קרטר (4 מ-8 משלוש, 8 ריבאונדים) 19, אוליבר לפאייט 15 (4 מ-9 משתיים, 1 מ-2 משלוש, 4 מ-9 מהעונשין, 2 ריבאונדים, 4 אסיסטים), יאן מרטין 14, ניב ברקוביץ' 12, ווין וואלאס ומאיר טפירו (10 ריבאונדים) 5 כל אחד, דניאל גור אריה 2.

לגלבוע/גליל עליון: טיילר ווילקרסון 18 נקודות (7 ריבאונדים), דגן יבזורי וגל מקל (6 מ-8 משתיים, 6 אסיסטים) 17 כל אחד, ג'ק מקלינטון 11, גוני יזרעאלי ו-וורן קרטר 9 כל אחד, קורטני פלס 7, עידו קוז'יקרו 6, אבישי גורדון 5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully