וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה לאינטר לא נמצאת בסרייה א'

15.2.2011 / 14:40

בליגה כה חלשה ומקרית, לנוכחות של מילאן בפסגה אין ריח אמיתי של בשורה. רק ליגת האלופות תספק לעונה הזו חותמת של הצלחה

לפני מספר חודשים, בראיון שהעניק ל'גאזטה דלו ספורט' לרגל הגעתו למאה משחקים כמאמן בליגת האלופות, סיפר קרלו אנצ'לוטי על המשחקים המרגשים שלו במפעל וגם על הלילה אותו לא ישכח לעולם. "כשהגעתי עם מילאן לגמר במנצ'סטר מול יובנטוס, רבים עוד החשיבו אותי ללוזר", נזכר המאמן בגמר האלופות ב-2003. "אחרי הזכייה המרגשת בתואר אף אחד מאנשי הקבוצה לא הצליח לישון, פרט לאדריאנו גליאני. הוא פשוט עלה לחדרו ונרדם עם הגביע בחיקו".

פאולו מאלדיני, אדריאנו גליאני, קרלו אנצ'לוטי אחרי זכייתה של מילאן בליגת האלופות 2007. GettyImages
הגביע האחרון שצורף לארון. מאלדיני, גליאני ואנצ'לוטי אחרי הזכייה באלופות ב-2007/GettyImages

לימים העיד סגן הנשיא כי היה זה אחד מרגעי הנחת הבודדים שלו בעשור האחרון - זכייה שמבחינתו מיצבה את מילאן כמועדון המצליח באירופה. פיפו אינזאגי סיפק לו רגע נוסף עם הצמד לרשת ליברפול בגמר באתונה שהוביל לזכייה באלופות ב-2007, אך מאז מילאן לא הרחיבה את ארון הגביעים העמוס שלה. אם לא די בכך, הרוסונרי נאלצו להתמודד עם התקופה הרעה כשהם מתבוננים מהצד ביריבה העירונית אינטר מניפה חמש פעמים ברציפות את צלחת האליפות ומקנחת עם גביע אלופות ראשון זה 45 שנים.

השינוי במאזן הכוחות העירוני, במיוחד בכל הקשור למעמד באירופה, אילץ את ראשי מילאן לשכוח מהבעיות הכלכליות ולהמר העונה על כל הקופה. גם הם יודעים שכדי לשוב להיות כוח שיש להתחשב בו, מילאן לא צריכה אלא פשוט חייבת הצלחה בליגת האלופות. יש דברים שהליגה האיטלקית, על אחת כמה וכמה ברמתה הנוכחית, פשוט לא מסוגלת לספק.

מחפשים תשובה

ברגע אחד, ממש לפני סיום חלון ההעברות באוגוסט, הפכה מילאן מקבוצה מתבגרת ובלתי רלוונטית לדבר הכי מסקרן בכדורגל האירופי. זלאטן איברהימוביץ' ורוביניו הובאו במהלך בזק של גליאני ובעידודו של נשיא המועדון וראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, ולפתע גם מעבר לכביש החלו לחשוש. מי שקנה את התמיכה הפומבית של גליאני באינטר בגמר האלופות והאמין כי מילאן תעמוד מלכת בזמן שיריבתה הופכת את היוצרות ומשתלטת על עמדת הקבוצה האיטלקית הבכירה בעולם, טעה טעות מרה. ראשי המועדון שקעו ביגון כשחזו באינטר, אותה קבוצה לוזרית שהיוותה מקור לבדיחות בכל רחבי ארץ המגף, מניפה את הגביע האירופי איתו נרדם גלאיני לאחר הלילה הקסום באולד טראפורד.

"כסף לא קונה הצלחות", עקץ דיאן סטנקוביץ' מאינטר, אבל זכה לתגובה מהירה מזלאטן. "כדי לזכות בליגת האלופות צריך לא מעט מזל. כבר ראיתי קבוצות זוכות בתואר הזה מבלי שאף אחד יעלה על הדעת שהן מסוגלות לכך", הזכיר החלוץ השבדי. "הגעתי למילאן כדי לאסוף הרבה תארים, אבל ליגת האלופות היא הפרויקט שלנו העונה". גם איברהימוביץ' הבין שהתשובה האמיתית של מילאן לרצף ההצלחות של אינטר לא תוכל להגיע מהליגה. אליפות אמנם תסיים את שבע השנים השחונות בזירה המקומית, אך לא תערער על עליונותה של אינטר אחרי שושלת האליפויות, ודאי כשברקע עדיין הזכייה הטרייה שלה בתואר האירופי.

כמו מעט מאוד מועדונים באירופה, המוניטין של מילאן בנויים קודם כל על הצלחה ברמה הבינלאומית. שבע זכיות יש למילאן בגביע האלופות, שלוש מתוכן מאז הוקמה ליגת האלופות. ההיסטוריה המפוארת עוזרת לה לפתות שחקנים גם בתקופות פחות טובות, וכך הובאו בינואר אנטוניו קסאנו, מארק ואן בומל, אורבי עמנואלסון, ניקולה לגרוטלייה ודידאק. סדר העדיפויות של מילאן ברור בכל עונה, בעיקר הפעם. "עבורנו ליגת האלופות זה משהו אחר, יש למפעל הזה חשיבות מיוחדת", הסביר סגן הנשיא גליאני. "אמנם לא זכינו בסקודטו כבר שבע שנים, אבל ליגת האלופות חשובה יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

משנים גישה

מילאן מוליכה כבר תקופה ארוכה את הליגה האיטלקית, אבל ראוי לציין כי הרמה בסרייה A מאוד נמוכה ולא מזכירה במאום את סוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. הקבוצות לא עקביות וזו לא ממש חכמה להיות כרגע במקום הראשון. אלמלא פתיחת העונה הרעה של אינטר עם רפא בניטז, סביר להניח שהמצב היה שונה. כפי שנכתב ב'גאזטה דלו ספורט' לפני כשבועיים: "עד כה לא מדובר בהצלחה גדולה. זו בעיקר מקריות". יש ימים טובים יותר וטובים פחות, אך קשה להגיד שקיבלנו איזושהי בשורה ממילאן בליגה. את האמירה היא צריכה לספק על הבמה המרכזית.

אחרי שהודחה בשלב הנוקאאוט הראשון ב-2008 ו-2010 על ידי יריבות אנגליות (ארסנל ומנצ'סטר יונייטד, בהתאמה), ובתווך כלל לא נטלה חלק בליגת האלופות, מילאן יודעת שהחל משמינית הגמר מול טוטנהאם בהחלט מדובר בפרויקט. מלבד מזל, כדי להצליח בפרויקט ולחזור להיות אותה מילאן מרתיעה מן העבר, הרוסונרי חייבים לשנות גישה. מפליא למדי שלפני מפגש מול יריבה חסרת ניסיון אירופי מסוגה של טוטנהאם, מתעסקים במילאן בסוגיית כשירותו למשחק של גארת בייל. גדול ככל שיהיה ולמרות ההצגה הנפלאה שלו בפעם הקודמת שביקר בסן סירו, הכוכב הוולשי לא אמור לגרום לקבוצה של מסימיליאנו אלגרי לסטות מדרכה ההיסטורית.

בשלב הבתים ספגו הרוסונרי הפסד משפיל בסנטיאגו ברנבאו מול ריאל מדריד, במשחק בין שתי הקבוצות המעוטרות באירופה בו הבדלי הרמות נראו בבירור. לרבים באיטליה הזכירה ההופעה הזו את המשחק של אינטר בקאמפ נואו בעונה שעברה, אז התבטלה בפני ברצלונה והפסידה 2:0. כולם זוכרים איך זה נגמר בסופו של דבר. נכון, ואן בומל, עמנואלסון וקסאנו לא יכולים לשחק באלופות כי שותפו במדי קבוצותיהם הקודמות, אנדראה פירלו פצוע, פאטו לא הבקיע במפעל מאז אוקטובר 2009 והמאמן אלגרי בסך הכל נמצא בעונה אירופית ראשונה, אך למילאן עדיין יש את האפשרות ובעיקר הרצון ללכת עד הסוף. "למרות שאין לי אפשרות לשחק במפעל, מילאן יכולה לזכות העונה בליגת האלופות", הבהיר קסאנו. "יש לנו את כל הכלים לחגוג העונה טרבל".

מספקים צרכים

לא רק הרצון לספק תשובה מהירה להצלחה האירופית של אינטר מחייב את מילאן ללכת עד הסוף בליגת האלופות. למרות שידוד המערכות הנרחב שהחל באוגוסט ונמשך בינואר, הקבוצה נמצאת בקשיים כלכליים וצריכה את התגמול הכספי שמעניקה אופ"א ככל שמתקדמים השלבים. צריך לזכור שב-2009 מילאן כלל לא השתתפה בליגת האלופות והפסידה סכומים קבועים עליהם מבוסס חלק מתקציבה. זכייה בליגת האלופות עשויה לתת מענה לצורך הזה וגם לצרכיו של נשיא המועדון ברלוסקוני.

ראש ממשלת איטליה מסובך קשות בשערוריות מין, צפוי לעמוד לדין בעקבות קיום יחסי מין עם קטינה וסובל מפגיעה אנושה במעמדו. בעבר הוא ידע להשתמש במילאן כדי להאדיר את שמו ולפלס את הדרך למעמד הרם, וזה מה שהוא מנסה לעשות גם הפעם. אחרי שספג ביקורות על חוסר ההשקעה בשנים האחרונות, פתח ברלוסקוני את הארנק, זנח את ההצהרות על עונה פיננסית ושלח את גליאני למסע רכש. בנוסף, הוא גם ניאות לוותר על יקירו רונאלדיניו, שלא התאים למרקם הקבוצתי של אלגרי, ואף מתערב פחות ופחות בצד המקצועי (כנראה שאין זמן בין כל מסיבות החשק).

אחרי 25 שנים כנשיא המועדון, ברלוסקוני בן ה-74 מבין שהצלחה אירופית עשויה לכבות את האש ואולי אף להחזיר את אמון הציבור. "ברלוסקוני כבר לא אדם צעיר. הוא רוצה לראות את מילאן זוכה בתארים הגדולים כמה שיותר מהר, ולכן הוא חזר לרכוש שחקנים בכירים בניגוד לדעת רבים מיועציו", טען העיתונאי פרנקו פאבונצ'לו. "הוא יודע שרק מילאן יכולה לשפר את תדמיתו במדינה ובעולם כולו".

  • עוד באותו נושא:
  • מילאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully