וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם שייך לצעירים? הליגה הארגנטינאית פותחת עונה חדשה

11.2.2011 / 13:00

ריבר וראסינג בונות על הילדים, אחרות מציגות שחקני עבר לראשונה כמאמנים, ובוקה? ממשיכה לאסוף כוכבים. הקלאוסורה מתחילה

בשבוע שעבר ננעל רשמית טורניר האפרטורה 2010 בארגנטינה - דחייה של חודשיים לתוך העונה החדשה, מנפלאות הכדורגל הדרום אמריקאי - כשזוכת הסודאמריקנה אינדפנדיינטה הפסידה 1:0 לטיגרה וסיימה את העונה במקום האחרון. ומה עם יתר הגדולות? סן לורנצו דורגה במקום ה-14, בוקה ג'וניורס המאכזבת 11, ראסינג קלוב סיימה שישית וריבר פלייט רביעית, אבל הרחק ממאבק האליפות וכשסכנת הירידה מטבלת הממוצעים מרחפת מעליה. בסוף השבוע יחל בארגנטינה טורניר הקלאוסורה 2011, בו נגלה האם הכרסום במעמדן של חמש הגדולות המסורתיות יימשך או שמא אחת מהן תוכל לזכות בתואר אחרי ארבעה טורנירים בהם חגגו קבוצות צנועות יותר, דוגמת ולז סארספילד, בנפילד, ארחנטינוס ג'וניורס והאלופה האחרונה אסטודיאנטס.

חואן סבסטיאן ורון שחקן אסטודיאנטס חוגג זכייה באליפות. Alberto Murray, AP
התמונה הזו תחזור על עצמה? ורון חוגג אליפות באסטודיאנטס/AP, Alberto Murray

אחרי עונה בה חלה נסיגה משמעותית ברמת המשחקים, מקווים כולם כי טורניר הקלאוסורה, שנקרא השנה על שמו של הנשיא המנוח נסטור קירשנר, יבשר על שינוי, במיוחד כאשר השחקנים יודעים שעונה טובה עשויה להקנות להם מקום בנבחרת לקראת הקופה אמריקה. מי שינסו להביא את הבשורה החדשה הם דווקא אנשי הגנה. חמישה שחקני הגנה שכיכבו בליגה בשנות ה-90 העליזות - אדוארדו בריזו באסטודיאנטס, סבסטיאן מנדז בבנפילד, גבריאל שורר בלאנוס, פרננדו גמבואה בקולון ורודולפו ארואבארנה בטיגרה - יפתחו את הטורניר הנוכחי כמאמנים צעירים עם עתיד מבטיח, כחלק מ-12 שינויים שנעשו על הקווים ב-20 קבוצות הליגה בשלהי הטורניר הקודם או במהלך הפגרה. שווה לנסות.

ישמרו על מעמדן?

השינוי המרכזי כמובן היה זה באסטודיאנטס, שם אלחנדרו סאבלה הודיע במפתיע על התפטרותו ופינה מקומו לבריזו. בלם העבר בן ה-41 ינסה לאחד מחדש את השורות ולהרגיע את חואן ורון וחבריו המאוכזבים מנטישת מאמנם הקודם, כשבמשחק הפתיחה של העונה מחכה לו מפגש פיקנטי מול הקבוצה בה גדל, ניואל'ס אולד בויס (שישי, 00:00, שידור ישיר בספורט1). סאבלה אמנם עזב בעקבות היעדר רכש מספק, אך לאלופה יש בכל מקרה סגל עמוק וטוב שגם הפעם שווה תואר. בעוד אסטודיאנטס נפרדה מהמגן העולה מרקוס רוחו וצירפה את פאבלו בריינטוס ונלסון בניטז, ניואל'ס איבדה את הכוכב מאורו פורמיקה (נמכר לבלקבורן) והרחיבה את המחלקה הגריאטרית עם החזרת הבלם פבריסיו פואנטס (לשעבר שחקן ויאריאל).

ולז סארספילד, סגניתה של אסטודיאנטס ומועמדת קבועה ועיקשת לאליפות בתקופתו של ריקרדו גארקה, תחל את העונה במשחק חוץ מול אינדפנדיינטה. ולז אחראית לאחת ההחתמות המסקרנות של הפגרה, כשצירפה את 'אל מאגו' (הקוסם) דויד רמירז. הקשר ההתקפי מגודוי קרוז מצטרף לחלק קדמי יצירתי הכולל את מקסי מוראלס וחואן מנואל מרטינז הנפלא, כשלפניהם יחכה מלך השערים סנטיאגו סילבה. אינדפנדיינטה תקווה להמשיך את המומנטום מהסודאמריקנה, כשמי שינסה להוביל את הקבוצה הוא מתיאס דפדריקו, שכיכב בהורקאן לפני שנה וחזר אחרי תקופה לא מוצלחת בברזיל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

יחזרו לגדולתן?

לדעת רבים, כולל קפטן ריבר פלייט מתיאס אלמיידה, בוקה ג'וניורס היא המועמדת המובילה לאליפות. חוליו סזאר פלסיוני הגיע מבנפילד לעמדת המאמן, וכנדוניה הביא איתו את אחד הקשרים הטובים בליגה, וולטר ארביטי. שני שחקני מרכז שדה נהדרים אחרים, לאנדרו סומוסה (ולז) ודייגו ריברו (סן לורנצו) הצטרפו אף הם ויצרו קישור עמוס - אולי אפילו עמוס מדי - עם חזרתם מפציעות של סבסטיאן בטאגליה וחואן רומן ריקלמה. על הפליימייקר מוטלת האחריות לסחוב את הקבוצה, ולשם כך פלסיוני יצטרך לדאוג להרמוניה בינו לבין מרטין פאלרמו.

בעוד בוקה המשיכה במדיניות העברות הכוללת רכישת שחקני ליגה מוכחים, היריבה העירונית ריבר פלייט תמשיך להתבסס על הילדים המוכשרים ועל אלמיידה הבלתי נגמר. המיז'ונריוס יודעים שעונה רעה עלולה להסתיים בירידת ליגה היסטורית (מקדימים כרגע את הפלייאוף נגד הירידה בארבע נקודות), אבל מאמינים כי ההתקדמות תחת המאמן חואן חוסה לופז תימשך. בעוד חסרונו של השוער הפצוע חואן פאבלו קאריסו יורגש במחזורים הראשונים, דייגו בואננוטה ינסה להיפרד בסטייל לפני המעבר למלאגה, והצעירים אריק לאמלה, מנואל לנסיני ורוחליו פונס מורי יככבו בפנקסי הסקאוטים.

מי שימשיך לעמוד באור הזרקורים הוא ג'יובאני מורנו, הקולומביאני הנפלא של ראסינג קלוב. הסטייל של ג'יו כבש במהרה את האוהדים בארגנטינה, ובראסינג החליטו לתגבר אותו עם קולומביאני נוסף, החלוץ טאופילו גוטיירז. גם פרנקו זוקוליני חזר ל'לה אקדמיה' וישתף פעולה עם אחיו הצעיר ברונו. גדולה מסורתית אחרת, סן לורנצו, חיזקה את מרכז השדה עם נסטור אורטיגוסה המצוין (2.5 מיליון דולר מארחנטינוס), אבל הצלחתה תלויה בעיקר בטיב היחסים בין המאמן רמון דיאז לשחקנים הוותיקים. בעונה שעברה זה לא עבד.

ישארו על הרגליים?

מי שיכולה לבוא מאחור ולהפתיע כפי שעשתה באפרטורה 2007 היא לאנוס. המאמן החדש שורר החזיר את כוכב האליפות ההיסטורית, דייגו ואלרי, וגם הוסיף ניסיון לסגל הצעיר עם החתמתו המפתיעה של מאורו קמוראנסי, שמצידו מגשים חלום עם עונת בכורה בליגה הראשונה במולדתו. אחת מהפתעות העונה שעברה, אול בויס הצנועה, תמשוך הרבה עניין בעקבות האיחוד בין אריאל אורטגה וכריסטיאן פביאני. הראשון כבר בן 37 ונלחם כבר שנים בהתמכרותו לאלכוהול, ואילו השני נאבק בבעיות המשקל ומככב בעיקר במדורי הרכילות.

בתחתית ינסה המאמן הוותיק אנחל קאפה לסייע לחימנסיה לה פלאטה בעוד מלחמת הישרדות, כשהסיפור הגדול הוא כמובן שובו של האליל גיז'רמו בארוס שלוטו. אולימפו, שכרגע מדורגת אחרונה בטבלת הממוצעים נגד הירידה (שקלול של שלוש השנים האחרונות, בו העולות החדשות כמובן מתחילות מנקודת מוצא בעייתית), תלויה בעיקר במבצר הביתי שלה. קילמס תצפה לישועה מילד הפלא חואן מנואל איטורבה שמככב בימים אלה באליפות דרום אמריקה עד גיל 20, והורקאן תקווה שהניהול הבעייתי לא ישלח אותה לליגה השנייה. מה שבטוח, יהיה מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully