וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידידות: צרפת ניצחה 0:1 את ברזיל

בנזמה כבש לטריקולור. מסי סידר לארגנטינה 1:2 על פורטוגל ורונאלדו. גרמניה-איטליה 1:1. ניצחונות לספרד, אנגליה והולנד

שבוע לפני חזרתה של ליגת האלופות, משחקי הידידות הבינלאומיים תפסו את אמצע השבוע וטמנו בחובם כמה מפגשים מרתקים, כולל שחזור של שני גמרי מונדיאל. בסטאד דה פראנס אירחה הערב (רביעי) צרפת את ברזיל בשחזור גמר 98' ושוב ניצחה אותה, הפעם 0:1 משער של קארים בנזמה, ואילו גרמניה ואיטליה סיימו בתיקו 1:1 בסיגנל אידונה פארק שבדורטמונד.

בז'נבה היה משחק גדול לא פחות, כשארגנטינה של לאונל מסי ניצחה 1:2 את פורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו, כשהפנומן של ברצלונה כבש בפנדל בדקה ה-90. אנגליה הצליחה לרשום ניצחון חוץ מרשים, 1:2 על דנמרק לאחר ששבה מפיגור. אלופת העולם, ספרד, ניצחה את קולומביה 0:1, בעוד פיינליסטית המונדיאל, הולנד, גברה 1:3 על אוסטריה. גם יריבות ישראל בבית ו' של המוקדמות מתכוננות: יוון ניצחה 0:1 את קנדה וקרואטיה רשמה ניצחון 2:4 מרשים במיוחד על צ'כיה.

דנמרק - אנגליה 2:1

בפעמיים הקודמות ששתי הנבחרות שיחקו זו מול זו במשחק הכנה, דנמרק יצאה כשידה על העליונה. הפעם אנגליה מוכת הפציעות הצליחה לזכות בניצחון, אף על פי שספגה שער מוקדם מנגיחה של דניאל אגר. שני שחקני אסטון וילה, דארן בנט ואשלי יאנג (שער בכורה בנבחרת), הצליחו לכבוש, להפוך את התוצאה ולשלוח את פאביו קאפלו ושחקניו עם עוד קצת ביטחון להמשך הקמפיין.

בדקה השמינית עלתה הנבחרת הביתית ליתרון לאחר שהגבהה של כריסטיאן אריקסן מצאה את דניאל אגר, שהגיעה לפינה הקרובה ונגח נפלא לפינה הרחוקה כדי לקבוע 0:1 לדנמרק. האנגלים חיכו שתי דקות בלבד כדי להשיג את השוויון. תיאו וולקוט קיבל מסירה באגף ימין מאשלי קול, ניער מעליו בקלילות את סימון פאולסן והשאיר את דארן בנט לדחוק פנימה מול שער ריק, 1:1 אחרי מהלך נפלא של קשר/חלוץ ארסנל.

נבחרת שלושת האריות מצאה את השני בדקה ה-68, כשגלן ג'ונסון פרץ קדימה והעביר מסירה נפלאה לאשלי יאנג בתוך הרחבה. חלוץ אסטון וילה שמר על קור רוח וכבש את שערו הבינלאומי הראשון בדרך ל-1:2 לאנגליה.

גרמניה - איטליה 1:1

מי היה מאמין, אבל 16 שנה חלפו מאז שנבחרת גרמניה הצליחה לרשום ניצחון על הסקוואדרה אזורה במשחק ידידות, כי במשחק רשמי במונדיאל או יורו היא מעולם לא הצליחה לנצח את האיטלקים. היום, ה"פוסבלבונד" הגרמנים היו קרובים לשבור את הנאחס מול האזורי, לאחר שעלו ליתרון משער של החלוץ הוותיק והיעיל מירוסלב קלוזה, אך כנראה שיש דברים שלא משתנים וג'וזפה רוסי מצא את השוויון, קבע 1:1 ושלח את יואכים לב והשחקנים הגרמנים לחפש ניצחון על האיטלקים בפעם אחרת.

ה"פוסבלבונד" עלתה ליתרון בדקה ה-18 לאחר שתומאס מולר קיבל מסירה באגף ימין ויישר למרכז, שם חיכה חברו לקבוצה מירוסלב קלוזה, שדחק מקרוב פנימה וקבע 0:1. בדקה ה-81 הצליחה איטליה להשיג את השוויון לאחר שרוסי קיבל מסירת עומק ובעט, אך נבלם על ידי מנואל נוייר, שהדף את הכדור בחזרה לחלוץ ויאריאל, שכבש בהזדמנות השנייה וקבע 1:1.

צרפת - ברזיל 0:1

כשהסלסאו מגיעים לסטאד דה פראנס, הצרפתים לא יכולים שלא להיזכר בערגה ב-0:3 המפורסם של זינאדין זידאן והחברים בגמר מונדיאל 98'. מאז נפגשו שתי הנבחרות שלוש פעמים, כשבשניים מהמקרים צרפת ניצחה (חצי גמר גביע הקונפדרציות 2001 ורבע גמר מונדיאל 2006) ואילו משחק הידידות ב-2004 הסתיים בתיקו. למעשה, הניצחון האחרון של ברזיל על צרפת הושג במשחק ידידות ב-1992. גם היום המשיכה נבחרת הטריקולור את המסורת מול הסלסאו כשרשמה ניצחון 0:1 משער של קארים בנזמה ונראה שלמאמן הצרפתי, לורן בלאן, רק חסרה הקרחת של פביאן בארטז כדי לחגוג כמו שצריך.

המשחק נפתח בצורה שקולה עד שברזיל נותרה ב-10 שחקנים בדקה ה-40, לאחר שהרנאנס בעט בגסות בחזהו של קארים בנזמה. הלה בלו עלו ליתרון בדקה ה-54 לאחר מהלך נפלא של ז'רמי מנז, שפרץ באגף ימין, חלף על פני שני שחקנים ויישר למרכז, שם המתין קארים בנזמה שדחק מקרוב פנימה וקבע 0:1.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ארגנטינה - פורטוגל 1:2

התחרות בין לאונל מסי לכריסטיאנו רונאלדו הוא הסיפור הגדול של הליגה הספרדית העונה. גם כששני הכדורגלנים הטובים בעולם, שנלחמים ראש בראש על תואר מלך השערים עם 24 הבקעות, לקחו אתנחתא ממאבקי הקבוצות, הם פגשו זה את זה במסגרת נבחרותיהם במשחק ידידות מסקרן בז'נבה. שתי הנבחרות לא נפגשו מאז יוני 1972, אז יוזביו כבש והוליך את פורטוגל ל-1:3, במשחק בריו דה ז'נרו לציון 150 שנות עצמאות לברזיל. הפעם, ארגנטינה יצאה עם ידה על העליונה, כששני הסופרסטארים הגדולים כובשים, אך האלביסלסטה יצאו עם 1:2 יוקרתי.

בדקה ה-14 עלו הארגנטינאים ליתרון, כשמסי הכניס הקפצה קטנה וגאונית לאנחל די מריה, שנותר לבד מול אדוארדו והקפיץ לפינה הרחוקה. 0:1 לארגנטינה עם הרבה סטייל. רונאלדו הצליח למצוא את השוויון בדקה ה-22 לאחר שהוגו אלמיידה הוריד בראשו הגבהה היישר לחברו, שהמשיך מהאוויר פנימה וקבע 1:1. בדקה ה-90 הצליחו האלביסלסטה להשיג את השער השני, כשפאביו קואנטראו ביצע עבירה ברחבה. מסי לא היה צריך לבקש יותר מזה, שם את הכדור על הנקודה הלבנה, שלח את אדוארדו לפינה אחת ובעט לפינה השנייה כדי לקבוע 1:2 לארגנטינה.

ספרד - קולומביה 0:1

אלופת העולם לא מסתדרת עם משחקי הידידות מאז המונדיאל. היא סיימה בתיקו מול מקסיקו ולאחר מכן ספגה רביעיות כואבות מארגנטינה ופורטוגל. הפעם, במשחק הבית בסנטיאגו ברנבאו מול קולומביה, הצליחה אלופת העולם לשבור את המאזן הלא מחמיא עם 0:1 קטן ודרמטי במיוחד של דויד סילבה בדקה ה-86. לספרדים זה היה ניצחון ראשון אי פעם על קולומביה לאחר שבפעם הקודמת זה נגמר בתיקו (1:1 ב-1981).

ה'לה רוחה' ראתה טוב יותר מהדרום אמריקאים לאורך רוב שלבי המשחק ואפילו הגיעה למספר הזדמנויות מסוכנות. הבולטת שבהן הייתה כבר בדקה ה-15 כשדויד וייה קיבל מסירת עומק נפלאה מהמהנדס אנדרס אינייסטה, עבר את דויד אוספינה, אך בעט לקורה. הכדור חזר אל חלוץ ברצלונה שמול שער ריק בעט החוצה. השער נפל בדקה ה-86 כשחסוס נבאס קיבל מסירה באגף ימין ויישר לאמצע, סילבה הגיע מאחור ובנגיעה אחת כבש וקבע 0:1 לספרד.

הולנד - אוסטריה 1:3

סגנית אלופת העולם לא התקשתה במיוחד מול הנבחרת האוסטרית באצטדיון של פ.ס.וו איינדהובן ורשמה עוד ניצחון קליל, שיוסיף לה עוד קצת ביטחון לקראת המשך הקמפיין, בו היא גם ככה מושלמת עד כה. ווסלי סניידר, שהיה הטוב בהולנד במונדיאל, כבש את הראשון, קלאס יאן הונטלאר ודירק קאוט השלימו, כשמרקו ארנאוטוביץ' הצליח רק לצמק.

נבחרת האוראנג' עלתה ליתרון בדקה ה-28, לאחר שאיברהים אפלאי מצא את ווסלי סניידר. קשר אינטר עבר שני שחקנים, העביר מסירה לאליירו אליה, שהחזיר לו בנגיעה אחת וסניידר שיחרר טיל למשקוף ופנימה כדי לקבוע 0:1 ענק להולנד. השני של הכתומים הגיע בדקה ה-48, כשאריק פיטרס עשה דאבל פס נפלא עם אליה והעביר הגבהה למרכז, שם המתין הונטלאר שנגח מקרוב פנימה, 0:2 להולנד. הנבחרת של ברט ואן מרוויק מצאה גם את השלישי לאחר פנדל מוצלח של קאוט (71). ארנאוטוביץ' מוורדר ברמן עוד צימק עם פנדל (84), אך בסיום זה 1:3 להולנד.

יריבות ישראל

יוון - קנדה 0:1

אחרי הניצחון על ישראל במשחק הרשמי הקודם שלה, ליוון מצפה במרץ משחק קל מול מלטה. כדי להתחמם לקראת נמושת הבית, פגשו שחקניו של פרננדו סנטוס את קנדה ויצאו עם 0:1 גם ללא אברם פפאדופולוס ואלכסנדרוס ציוליס. מי שכבש את השער היחיד לזכות יוון היה ג'יאניס פטפאצידיס בדקה ה-63, לאחר שהרחקה גרועה של מגן ארמני הגיעה אליו והוא בעט בנגיעה לחיבורים. לפני המשחק נערך טקס הוקרה לכבוד אוטו רהאגל, קודמו של סנטוס שהוביל את יוון לזכייה היסטורית ביורו 2004.

קרואטיה - צ'כיה 2:4

מוליכת הבית הישראלי ערכה אימון לקראת משחקה מול גאורגיה, ללא הפצועים לוקה מודריץ', מריו מנדזוקיץ' ואיביצ'ה אוליץ', אך גם כך היא הסתדרה ורשמה ניצחון נאה. המאמן הקרואטי סלאבן ביליץ', שלפני המשחק היה נרגש לערוך משחק ראשון באצטדיון החדש בפולה, שנקרא על שם שחקן העבר המקומי אלדו דרוסינה, ראה את הנבחרת שלו עולה ל-0:2 כבר אחרי 12 דקות. אדוארדו דה סילבה משחטאר דונייצק כבש את הראשון בדקה השמינית וניקולה קאליניץ' מבלקבורן את השני.

הצ'כים לא נבהלו וצימקו כבר בדקה ה-20 משער של תומאס סיבוק. צ'כיה מצאה את שער השוויון עוד לפני הירידה למחצית, כשהפעם היה זה תומאס רוזיצקי מארסנל שהרשית. הקרואטים לא ויתרו ומצאו את השלישי בדקה ה-61, כששוב זה היה קאליניץ', שקבע 2:3. איבו איליצ'ביץ' כבש את הרביעי בדקה ה-75 וחתם 2:4. כך זה גם נגמר בסיום, והנבחרת של ביליץ' יכולה להרגיש טוב לקראת המשך הקמפיין.

ארמניה - גאורגיה 2:1
כבש לארמניה: אדגר מנוצ'ריאן (פנדל, 63), כבשו לגאורגיה: אלכסנדר אישווילי (22), דויד סיראדזה (34).

מולדובה - אנדורה 1:2
כבשו למולדובה: איגור פיקוסקיאק (66), איגור בוגאלוב (פנדל, 90), כבש לאנדורה: חוזה מנואל איילה (52).

לטביה - בוליביה 1:2
כבשו ללטביה: מאריס ורפאקובסקיס (פנדל, 43), אלכסנדרס קאונה (פנדל, 49).

מלטה - שוויץ 0:0

משחקים נוספים

אירן - רוסיה 1:0
מוחמד רזה חלאטברי לימאקי (90).

מקדוניה - קמרון 1:0
מאתיו מבוטה אנדונג'ו (75).

טורקיה - דרום קוריאה 0:0

אלבניה - סלובניה 2:1
כבש לאלבניה: ארבין בולקו (62), כבשו לסלובניה: מיליבויה נובאקוביץ' (24) וזלאטקו דדיץ' (פנדל, 90).

בולגריה - אסטוניה 2:2
כבש לבולגריה: איבלין פופוב (פנדל, 41, פנדל, 83), כבש לאסטוניה: קונסטנטין ואסילייב (פנדל, 20, 80)

נורבגיה - פולין 1:0
רוברט לבנדובסקי (19)

סקוטלנד - צפון אירלנד 0:3
קני מילר (19), שון מלוני (32), כריס קומונס (51).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully