וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משבצים יהלום?: על החזרה של קאקה לריאל

יניב בינו

12.1.2011 / 18:01

מוריניו יודע שריאל קיבלה בינואר את החיזוק הטוב באירופה: קאקה. אלא שעכשיו, אחרי פציעת היגואין, כולם שוברים את הראש היכן לתפקדו ואיך לא לפגוע ברונאלדו, אוזיל ודי מריה

פציעתו של גונזאלו היגואין הציבה בפני ריאל מדריד סימני שאלה רבים. התהייה האם צריך להביא חלוץ נוסף בחלון ההעברות במקומו של הארגנטינאי הפצוע, שייעדר עד סוף העונה, עוררה הדים רבים במועדון, אך לבסוף קבעו בריאל להסתפק במה שיש. המנהל המקצועי של הבלאנקוס חורחה ולדאנו הסביר את ההחלטה: "אין אף קבוצה שקיבלה חיזוק באמצע העונה כמו ריאל מדריד. קאקה הוא הרכישה הכי טובה שלנו בינואר".

איפה הוא והיכן רונאלדו?

לאחר 233 ימים בהם לא לבש את המדים הלבנים, שב קאקה ב-3 בינואר למגרשים ונכנס כמחליף נגד חטאפה. שישה ימים אחר כך כבר כבש הברזילאי, כששוב נכנס כמחליף, את שער הקאמבק שלו ב-2:4 על ויאריאל. מוריניו ואנשי ריאל שמחו מאוד על חזרתו לכר הדשא וכמובן על השער שהבקיע, אולם הקהל הלבן עדיין לא שכח לגמרי את מה שחשב עליו אשתקד.

במהלכה של השנה שעברה הועלו לא מעט טענות נגד הברזילאי - שהוא הוריד הילוך, שהוא פחות מתאמץ, שהוא שומר על הרגליים. הכל על מנת להגיע כשיר למונדיאל בדרום אפריקה. בעבר התבטא קאקה על מצב כשירותו במשחק רבע הגמר בגרמניה 2006 נגד צרפת (המשחק בו ברזיל הודחה מהגביע - י.ב.): "הרגשתי במשחק הזה כאב בברך, התחרטתי על כך ששיחקתי והחלטתי שלא אעשה זאת יותר", ובמדריד היו כאלה שפירשו זאת כעוד הוכחה ליכולתו הנרפית.

בין אם זה נכון ובין אם לאו, אין ספק שיכולתו בשנה הקודמת לא הזכירה את התרומה האדירה שלו במילאן. זה לא השחקן שבריאל ציפו לראות. את העונה שעברה ולאחר שהובא בסכום אסטרונומי של 68 מיליון יורו קאקה פתח בצורה טובה יחסית, אולם לאחר מכן דעך כשההמשך היה רע עם פציעות וכושר ירוד. כשמשווים את התרומה שלו ללבנים לעומת זו של כריסטיאנו רונאלדו, היא מתגמדת עוד הרבה יותר.

ב-5 באוגוסט עבר קאקה ניתוח בברכו. התקופה הקשה שעברה עליו הותירה בו ספקות גדולים לגבי חזרתו למגרשים: "למען האמת, היו רגעים בהם חששתי שלא אשוב לשחק עוד כדורגל. רק האנשים הקרובים אליי באמת יודעים איזה דברים קשים עברתי בתקופה בה לא שיחקתי". אבל התמיכה הגדולה שקיבל השחקן האהוב מכל עבר עזרה לו להתמודד עם הפציעה וההחלמה ממנה. אפילו מהוליווד הרחוקה נשלחו לו איחולי החלמה מהירים, כשהשחקנית המצודדת דמי מור כתבה לו בטוויטר שלה: "אני מוסרת לך הרבה אנרגיות חיוביות למען החלמה מהירה".

המסר החשוב של מוריניו

כשהגיע בקיץ אחרון לריאל פסק מוריניו בצורה נחרצת וברורה: "אני מאמין לחלוטין בעבודתו של הצוות הרפואי. אין לי זמן לבכות על שחקנים שלא נמצאים בסגל. לא אדבר על קאקה כל עוד הוא פצוע ולא בסגל". המאמן הפורטוגלי התפנה לבנות את ריאל בלעדיו כשהביא בין היתר את מסוט אוזיל ואנחל די מריה. כעת, מששב קאקה והיגואין נעדר, צריך המיוחד לעצב את ריאל מחדש. "בששת החודשים בהם נעדר קאקה בנינו קבוצה בלעדיו. כעת, עם היעדרותו של היגואין, נצטרך לבנות קבוצה בלעדיו. קבוצה צריכה להתרגל לנסיבות, ושחקנים צריכים לדעת לעתים להסתגל לעמדות שהם לא רגילים לשחק בהן". במשפט האחרון שלו העביר מוריניו מסר חד וברור לשחקניו. עם זאת, כשנשאל ספציפית היכן יתופקד קאקה, ענה: "אני לא יודע. כרגע הנושא הזה עדיין בגדר תעלומה מבחינתי", והוסיף: "לפחות בתקופה הקרובה הוא עדיין לא יהיה בהרכב".

אפשר להאמין למוריניו, אך סביר יותר שמוחו החל לקדוח כבר מזמן לגבי הדילמה הזו. מחד, המאמן מרגיש שהוא לא יכול להרשות לעצמו להשאיר שחקן כמו קאקה על הספסל, מאידך, יש לו קבוצה שכבר רצה חצי עונה. הדילמה של מוריניו מורכבת משני חלקים: הראשון - האם יש לו מקום בהרכב? השני, הקשה והמורכב יותר, היכן להציבו?

קאקה עצמו יודע שחזרתו להרכב רחוקה מלהיות קלה וסלולה: "אני שמח מאוד לחזור, אך יודע שזה יהיה קשה מאוד עבורי למצוא כעת מקום בהרכב. ריאל משחקת כרגע טוב מאוד ולא יהיה לי קל להרוויח את מקומי חזרה". יש כאלה שניסו לפרש זאת כאילו הוא פותח את הדלת למעבר אפשרי מריאל, אחרים ביארו זאת כרצון אמיתי להילחם ולכבוש את מקומו ב-11.

קשר אחורי, קדמי או חלוץ?

בפני מוריניו עומדות מספר אופציות; הראשונה היא להציבו בקישור האחורי, במקומו של סמי חדירה ולצידו של צ'אבי אלונסו, ועל ידי כך לא לפגוע במרקם של הרביעייה הקדמית. השנייה היא תפקודו בקישור ההתקפי, כשזה יכול לבוא כנראה על חשבון אוזיל או די מריה. השלישית והמעניינת ביותר היא הוצאתו של קארים בנזמה מההרכב והצבת אחד מהשניים: רונאלדו או קאקה בחוד.

האפשרות הראשונה היא הפחות סבירה, כי מוריניו לא ימהר לוותר על שני קשרים אחוריים קלאסיים, שנותנים את השקט לרביעייה הקדמית ומאפשרים לה להיות ממוקדת במטרות התקפיות. החלופה השנייה, בה יוצב קאקה בקישור הקדמי, נראית סבירה יותר, אלא שאז נשאלת השאלה הקשה: במקום מי? טבעי יותר שבמקום אוזיל כיוון ששניהם משחקים על אותה משבצת, אולם לזכות הגרמני הצעיר עומד הכושר הטוב מאוד בו הוא מצוי והעובדה שמוריניו היה זה שהביאו לסנטיאגו ברנבאו.

היעדרותו של היגואין יוצרת בעיה קשה מבחינה התקפית לריאל, אבל אולי דווקא היא זו שעשויה לפנות לקאקה מקום ב-11. מוריניו ואנשי ריאל סבורים שבנזמה קיבל אינספור הזדמנויות להוכיח את עצמו, אבל כשל כמעט בכולן. החלוץ הצרפתי כבש שער ליגה אחד וזו סטטיסטיקה שרחוקה מאוד מלספק. הבעיה איתו, טוענים במועדון, מעבר למיעוט שעריו, זה שהוא ממשיך להיראות אדיש מאוד ואפאתי למתרחש סביבו. הגישה שלו מרגיזה מאוד את מוריניו, ששחרר לו חבל ארוך והלך לקראתו.

לפיכך, אם בנזמה אכן ישלם את המחיר ובהנחה שמוריניו לא יפתיע עם הצבתו של מוראטה הצעיר והלא מנוסה בחוד, הרי שאז קאקה או רונאלדו יאיישו את עמדת החלוץ. לגבי הפורטוגלי, הוא כבר תופקד במספר משחקים בעמדה זו ולא שבע נחת בה. בעיתונות הספרדית גורסים שמוריניו רוצה ללכת לקראת רונאלדו ואף ישוחח איתו במטרה לשמוע ממנו היכן הוא מעדיף לשחק.

במידה שרונאלדו יעדיף להמשיך לתפקד במשבצת שלו, מצד שמאל, הרי שקאקה יוצב בחוד. הברזילאי הוא כמובן לא חלוץ מטרה קלאסי, אבל הוא יודע לנוע קדימה כדי לקבל כדורים, בדיוק כמו השער שכבש מול הצוללת הצהובה, לאחר שעשה תנועה לתוך הרחבה וזכה בכדור עומק מצוין מרונאלדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"רוצה וגאה להיות שחקן ריאל מדריד", אבל לא רק

קאקה עצמו נחוש מאוד לשחק, וכרגע פחות חשוב לו היכן. הברזילאי החל את המלחמה שלו על מקום בהרכב והבין שהוא חייב להיות גמיש הרבה יותר נוכח המצב: "אין לי שום בעיה לשחק קרוב לשער, הרבה יותר ממה ששיחקתי בעבר. אשחק בכל מקום במגרש שמוריניו יציב אותי, אבל נצטרך לחכות ולראות כיצד הוא מתכנן לבנות כעת את הקבוצה".

מהיכן שלא מסתכלים על זה, יהיה מעניין מאוד לראות כיצד מוריניו יפעל. גם המאמן הפורטוגלי מודע לגודל המשימה שרובצת כעת על כתפיו: "אנחנו חייבים ליצור איזון בקבוצה ולנסות ליצור שיטת משחק חדשה. זה בהחלט יהיה אתגר גדול עבורי ועבור שחקניי".

באפריל הקרוב יהיה קאקה בן 29. בהשוואה לגרסה הזוהרת שלו מ-2007 אז זכה הפנומן בכדור הזהב, הוא נראה קצת חיוור אבל עדיין מוקדם מאוד להספידו. בחודשים האחרונים נפוצו לגביו שמועות רבות בדבר מעבר לקבוצה אחרת. מוריניו דחה אותן על הסף, ואמר: "קאקה הוא בחור נהדר והוא יישאר כאן. לקח לי הרבה זמן עד שזכיתי לעבוד איתו ואני כבר מצפה לזה. הוא אמר לי במלוא הכנות שהוא רוצה וגאה להיות שחקן של ריאל מדריד".

אלא שמעבר לרצון של קאקה להיות מדרידיסטה, הוא צריך לעבוד קשה מאוד כי יש לו יעדים רבים להשיג - לכבוש את מקומו בהרכב, לעזור לריאל לזכות בתארים (מה שלא עשתה מאז שהגיע), להתנחל בלבבות האוהדים ובעיקר לחזור להיות מה שהיה לפני הפציעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully