וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבי כהן הוא סמל למה שמכבי ת"א צריכה להיות"

עולם הספורט נסער מפציעתו של אבי כהן, גילי לנדאו: "אגדות נשארות לעולם". השרה לבנת: "כדורגלן מחונן, שגריר בעולם"

קובי אליהו

צילום: קובי אליהו
עריכת וידאו: יאיר דניאל

עולם הספורט הישראלי ממשיך לעקוב בדאגה אחר מצבו של כדורגלן העבר אבי כהן, שאושפז אמש (שני) בבית החולים איכילוב לאחר תאונת דרכים קשה שעבר בעודו רכוב על אופנוע. הרופאים מספרים שמצבו של כהן אנוש, ושהוא נאבק על חייו.

משפחתו של כהן נמצאת בבית החולים, וממתינה להתפתחויות במצבו. לבית החולים הגיעה גם שרת התרבות, המדע והספורט, לימור לבנת, כמו גם בכירים מעולם הספורט בהם גיסו ויקי פרץ, חברו הקרוב אריה אלטר, וכן מוטי איוניר, בוני גינצבורג, טל בנין ואלון מזרחי. אלון נתן, שכיכב עם כהן במכבי תל אביב של שנות ה-80, הגיע לבית החולים כשהוא ממרר בבכי.

אנשי מכבי תל אביב קיבלו אמש את ההודעה על התאונה של כהן בדרכם למשחק בבאר שבע, ומהקבוצה מסרו: "הלב של כולנו נמצא עם אבי והמשפחה. אנחנו מתפללים ומייחלים להחלמתו המהירה והמלאה".

מנג'ר מכבי תל אביב אבי נמני סיפר על התחושות לאחר שביקר בבית החולים "אנחנו חייבים לחשוב חיובי. כולנו מאמינים באבי, הוא בנאדם חזק. צריך להאמין ולהחזיק אצבעות, בהחלט לא היה קל להיות למעלה. התחושה היא לא טובה, אבל צריך לקוות שאבי יוכל להתגבר על התאונה הזו. הוא אחד השחקנים הגדולים שהיו בישראל וסמל גדול של מכבי תל אביב. אין ספק שהוא ספורטאי למופת ומודל לחיקוי".

מנכ"ל מכבי תל אביב עוזי שעיה אמר: "מה שקורה כרגע למעלה משדר את העוצמה של אבי כהן. כמות רבה מאוד של אנשים שיושבים ומתפללים ומייחלים לטוב. אני חושב שזה פחות או יותר מסמל את אבי כהן האיש. אנחנו כמשפחת מכבי תל אביב מצטרפים ומתפללים ומייחלים שהוא ייצא מזה. אין ספק ואין שאלה שאבי כהן הוא סמל. הוא גם הסמל למה שמכבי תל אביב הייתה ומה שהיא צריכה להיות. סמל של עוצמה, של כוח ושל אנושיות. זה שמאפיין את האיש ומקווה שזה גם מה שיאפיין את המועדון".

גילי לנדאו, שהיה יריבו של כהן בעודן שיחקו במכבי ובהפועל תל אביב, אמר היום: "אבי כהן בשבילי היה ויהיה עמוד תווך, יריב ראוי וחבר אמיתי. אגדות לא מתות, הן נשארות לעולם".

מוטי איוניר הוסיף: "התחושות קשות ולא רק מהיום אלא מהרגע שקיבלנו את הבשורה האיומה הזו, אלה יומיים עצובים וקשים מאוד. אנחנו לא יכולים להיכנס לרגשות של המשפחה ולמה שקורה בפנים. המשפחה לא באמת מעכלת את הסיטואציה שהיא נקלעה אליה. כשזה נופל משום מקום ומדובר באיש הכי אהוב במשפחה, אז מנסים לתפקד מרגע לרגע ולא באמת מבינים מה קורה. אבי כהן הוא האיש שפרץ את הדרך להגיע לאירופה. לפני 30 שנה אבי כהן חתם בליברפול עוד כשראינו כדורגל בשחור לבן מאירופה. הוא גאווה גדולה לכל החברים שלו".

באתר הרשמי של ליברפול פורסמה היום הודעה: "ברגעים קשים אלה, מחשבותיהם של כל אנשי המועדון נתונות לאבי ולמשפחתו, ואנחנו מאחלים לו החלמה מהירה".

בבולטון מנסים לחזק את ידיו של תמיר כהן. אואן קוייל, מנג'ר בולטון: "אלו בשורות עצובות ואמרתי לתמיר שייקח כמה זמן שהוא צריך. אנחנו לא יודעים כמה זמן הוא ייעדר, אבל משפחה זה משפחה וחשוב שהוא לצידה. ברור שכולנו מקווים שאבי כהן יתאושש". קווין דייויס הוסיף: "בשם השחקנים, אני מאחל לאבי כהן החלמה מלאה. כולנו חושבים עליו, על תמיר ועל משפחתו ברגעים אלה".

ההתאחדות לכדורגל פרסמה הודעה: "אנחנו מצטרפים לתפילות לשלומו של אבי ומבקשים לחזק את המשפחה בשעות הקשות הללו. כולנו תקווה כי מצבו של אבי ישתפר והוא יחזור לעצמו במהרה". היו"ר אבי לוזון הוסיף: "אבי הוא אחד מגדולי השחקנים שהיו לנו בישראל. ליבנו עם דורית והילדים. אנחנו מתפללים ומייחלים להחלמתו המהירה".

לבנת: "נקווה לנס"

גם שרת התרבות, המדע והספורט לימור לבנת הגיעה לבית החולים. "באתי לחזק את דורית, תמיר והילדים, את הנכדים של אבי, לחבק אותם ולומר רק שאבי כהן ספורטאי, כדורגלן מחונן, מדהים, אחד מהגדולים ביותר שקמו לנו במדינת ישראל. הוא גם שגריר שלנו בעולם כולו. הוא אדם שגם אחרי תליית הנעליים המשיך להיות שגריר גדול של הספורט, המשיך לפעול בהתנדבות מלאה בכיו"ר ארגון השחקנים, וטיפח דורות צעירים. נפגשנו לפני כחודש, בנוגע לאלימות במגרשים, אבי פעל בהרבה תחומים והכל באהבה והתנדבות, ובנועם הליכות, עם לב ענק ורחב. קשה לצפות וקשה לראות את האיש המדהים הזה, הכל כך מיוחד, אין הרבה כמוהו. קשה לראות אותו ככה בחדרו, שוכב כפי שהוא, לא נותר אלא להתפלל וזה מדהיפ לראות כמה אנשים באים ויושבים לצדו ומתפללים לשלומו. נקווה לנס".

"אני עדיין לא מאמין, עדיין לא מעכל שזה אבי", אמר יו"ר מכבי תל אביב לשעבר דני לאופר, שחש הבוקר לבית החולים, "אי אפשר להסביר את התחושה, זה נורא מאוד מאוד. כל מי שקשר לאבי ומכבי תל אביב בהלם מאתמול, מרגע שנודעה הבשורה. הבאתי את אבי חזרה מליברפול למכבי ואחר כך היינו צריכים לשחרר מספר שחקנים מהמועדון ואבי היה ביניהם, היום אני מצטער על כך. לפני חודש נפגשנו, דיברנו, ואחרי 18 שנה ליבנו את העניין בינינו. אבי הוא פייטר גדול וכולם מתפללים לשלומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully