וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש הבא של בית"ר: הפחתת נקודות

דייני ההתאחדות גזרו על בית"ר עונש קיום משחק ללא קהל על תנאי, על אף שתקנון ההתאחדות אוסר זאת בעבירה של קריאות גזעניות. בפעם הבאה זה צפוי לעלות לקבוצה בשתי נקודות

אנשי בית"ר ירושלים השמיעו ביממה האחרונה לא מעט טענות בנוגע להחלטת דייני ההתאחדות לכדורגל, שגזרו על הקבוצה אמש (רביעי) שני משחקים ללא קהל, אחד בפועל ואחד על תנאי, וקנס של 20 אלף שקל, אלא שסעיף בתקנון ההתאחדות מגלה טעות בהחלטה שקיבלו, טעות אליה נגיע מיד.

ראשית נשאל האם דייני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל היו צריכים להקל בעונש שהעניקו בנוגע לקריאות הגזעניות? לא רק שהתשובה היא שלילית, היא אפילו מסבכת את הדיינים ועשויה להשליך על קבלות ההחלטות בעתיד. יש לציין כי לפי טענת אנשי בית"ר ירושלים הקבוצה לא הייתה אמורה להיענש כלל, עניין לגיטימי מבחינתה, אלא שבמקרה הזה, בו הוחלט כן להעניש אותה, חל איסור לפי התקנון להחיל משחק נוסף על תנאי, ושני משחקי הבית היו אמורים להתקיים ללא קהל. "נראה כי הדיינים בעצמם לא היו מודעים לטעות שעשו", אמר הבוקר גורם בהתאחדות לכדורגל. "תקנון ההתאחדות אוסר במפורש להעניק בעבירה שנייה משחק שני על תנאי ומורה, במקרה הזה, לגזור על הקבוצה שני משחקים בפועל".

בדקנו. ואכן, תקנון המשמעת של ההתאחדות לכדורגל דן במקרים של עבירות קבוצה ומפרט את העונשים הכרוכים בעקבות העבירות. בהתאחדות מפרשים כי הרשעה ראשונה בגין הסעיפים הבאים: התפרצות לשדה משחק, קריאות גזעניות, פגיעה על ידי אוהדים והתפרעות אוהדים - גוזרת עונש של משחק ביתי ללא קהל וקנס שלא יפתח מ-10,000 שקל. עבירה שנייה באותה עונה על אחד מאותם סעיפים (העבירה הקודמת שבגינה נענשה הקבוצה היא התפרעות אוהדים), מורה על קנס כפול מהקנס הקודם וכן קיום שני משחקים ביתיים ללא קהל.

בדיוק בשביל שבית הדין לא יקל בעונש ויגזור משחק אחד בפועל ואחד על תנאי, קם סעיף נוסף, המורה במפורש כי "כל העונשים המפורטים בסעיף הקודם יהיו בפועל ולא על תנאי". לסעיף הזה מצאנו גם חריג, שבו בית הדין יכול לשנות את העונש, אבל זה יקרה רק אם הקבוצה תעמוד לדין בגין הסעיפים הבאים: קטטה בין אוהדים או זריקת חפצים למגרש. במקרה של קריאות גזעניות, אין כל נספח או סעיף נוסף המורה על הקלה בעונש.

ביקשנו תגובה, וזה מה שקיבלנו. "יש סעיף בתקנון המורה על שיקול דעת לבית הדין, בגין כל החלטה שהיא", אמר לנו בכיר בהתאחדות לכדורגל, אלא שהטענה שהוא מציג בעייתית וגורמת לתהייה באשר לרוב סעיפי התקנון. "אם יש להם כאן שיקול לשנות סעיפים, למה צריך את כל התקנון הזה?", הסביר לנו גורם אחר בהתאחדות.

בלי קשר, לבית"ר ירושלים כדאי להישמר, אפילו מאוד, מפני עבירה דומה של קריאות גזעניות, או אחת מהעבירות האחרות שצוינו קודם. הסיבה: בעבירה שלישית הקבוצה תספוג הפחתת שתי נקודות ליגה מהמאזן, וקנס של 30 אלף שקל.

באימון היום יחל המאמן אורי מלמיליאן לתרגל את ההרכב לשבת הקרובה, אז תשחק הקבוצה נגד הפועל רמת גן. בהרכב צפויים שני שינויים מהמשחק נגד הפועל תל אביב, כשתומר בן יוסף ושי חדד אמורים להחליף את משה מישאלוב ודן איינבינדר הפצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully