וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל תל אביב ניצחה 1:2 את מכבי פתח תקוה

מכבי פ”ת החמיצה שוב ושוב מול ההגנה הרעועה של הפועל ת”א, ואז שער ענק של טועמה בדקה ה-90 העניק לאלופה 1:2

הכבשה השחורה של הפועל תל אביב הרימה ראש, עשתה קולות וניסתה להפחיד, אבל בסופו של דבר לא היכתה הפעם. בעונה שעברה מכבי פתח תקוה הייתה הקבוצה היחידה שלא הפסידה להפועל תל אביב, ואת זה האדומים תיקנו כבר במפגש הראשון מולה השנה באצטדיון רמת גן. מכבי פתח תקוה הייתה טובה יותר במרבית שלבי המשחק הערב (ראשון), הוליכה מפנדל של טל בן חיים (52), אך איבדה את היתרון במהירות עם שער של דגלאס דה סילבה (55) וראתה את סלים טועמה משלים מהפך עם כדור חופשי נפלא וקובע 1:2 להפועל תל אביב בדקת הסיום.

סלים טועמה (שני משמאל) חוגג עם שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ברגע האחרון. טועמה חוגג עם החברים/ברני ארדוב

אלי גוטמן הזהיר במהלך האימונים האחרונים את שחקניו מפני עומר דמארי וטל בן חיים המהירים, אך לאורך כל המשחק השניים עשו ככל העולה על רוחם מול שחקני ההגנה של הפועל תל אביב. לצערו של פרדי דוד, הוא לא יכול היה להשתמש בעומר גולן המורחק, שלבטח היה נהנה מהעבודה הפנטסטית של שני חבריו באגפים ומנצל את המצבים הרבים. הקורבן העיקרי היה דגלאס דה סילבה, שהמשיך עם היכולת החלשה מהתקופה האחרונה כאילו מדובר שוב במפגש מול ראול וקלאס יאן הונטלאר, אך כהרגלו ידע לתקן מן העבר השני עם שער חשוב בדקה ה-55. גם דדי בן דיין עם משחק אנמי לא נתן שום סיבה להעדפתו על פני גל שיש הצעיר, עמרי קנדה גרם לפנדל די מפוקפק ורק וינסנט אניימה שמר על הרמה הגבוהה מהמשחק מול שאלקה עם כמה הצלות טובות.

שחקני ההתקפה של האדומים כנראה נותרו בגלזנקירשן. סקאוטים לא היו באצטדיון רמת גן, רק המאמן הלאומי לואיס פרננדז, אז גילי ורמוט ואיתי שכטר הרשו לעצמם לקחת יום מנוחה. ג'ו ביזרה הסתדר ללא קושי עם הניסיונות העקרים של שכטר וטוטו תמוז, כשרק ערן זהבי עוד עבד בחלק הקדמי של הפועל תל אביב ומצא את רובי לבקוביץ' הצעיר בטוח בין הקורות. דווקא לאחר שבן חיים קיבל תמורה ראויה לעבודה שלו עם הפנדל המוצלח, לבקוביץ' יצא רע לכדור קרן של שי אבוטבול וסידר לדה סילבה והפועל שוויון מהיר.

העייפות שיחקה תפקיד אצל שחקני האלופה ככל שהתקדמו מחוגי השעון, כשזיכרון הדרבי נראה רחוק מאוד. גוטמן ראה זאת והגיב מיד כששלח לכר הדשא את בן סהר ויוסי שבחון שהגיעו למצבים מצוינים ונעצרו אצל לבקוביץ'. באצטדיון רמת גן הדי שומם ומול יריבה הרבה פחות אטרקטיבית משאלקה או אפילו מכבי תל אביב, כנראה שלא פשוט לייצר מוטיבציה, גם עבור קבוצה מנוסה ומחוברת כמו הדאבליסטית הגאה. אבל אז הגיע סלים טועמה, שחקן מכבי פתח תקוה לשעבר, שקיבל מצב כלבבו וכבש לראשונה מאז חזרתו בכדור חופשי מבריק בדקה ה-90. ניצחון שלישי ברציפות להפועל תל אביב, שהתקדמה למקום הרביעי עם 13 נקודות. מכבי פתח תקוה נשארת עם המחמאות במקום השביעי.

מחצית ראשונה

דקה 4: ניסיון ראשון של מכבי פתח תקוה. בן חיים התקדם ומ-20 מטרים בעט מעל השער.

דקה 6: ידין הניף את רגל ימין וירה כדור חזק מ-30 מטרים, לבקוביץ' היה מוכן וקלט.

דקה 7: זהבי שמר על הכדור בין שלושה שחקנים ושחרר בעיטה מ-18 מטרים שחלפה מטר מעל המשקוף.

דקה 11: זהבי סובב כדור חופשי מסוכן שחלף בין שחקני ההגנה, אבל שוב לבקוביץ' היה במקום.

דקה 24: דמארי השתלט על כדור קרן והשאיר לזנדברג, שמהאוויר בעט החוצה.

דקה 28: הפועל יצאה למתפרצת, זהבי גיבל את הכדור בצד שמאל והחליט לבעוט מ-25 מטרים, אך הבעיטה שלו חלפה מעל השער.

דקה 29: הפעם בן חיים היתל בדה סילבה, נכנס לרחבה והשיג קרן כשהבעיטה שלו פגעה בבאדיר וחמקה החוצה.

דקה 30: שכטר ניצל טעות בהגנת המארחת והשאיר לאחור לוורמוט, שבעט מ-12 מטרים החוצה.

דקה 31: דמארי המצוין עבר את קנדה ואבוטבול, השאיר מאחור גם את באדיר ובעט לפינה הרחוקה כדור שנהדף בקושי על ידי אניימה.

דקה 45: בן חיים שלח בכדור נהדר את דמארי, שבעט חזק לפינה הקרובה וסחט עוד הצלה גדולה מאניימה.

מחצית שנייה

דקה 52: גול! יתרון מוצדק למכבי פתח תקוה, גם אם הפנדל מעט שנוי במחלוקת. בן חיים המצוין נכנס לרחבה וספק הוכשל על ידי קנדה. השופט חכמון הצביע על הנקודה הלבנה לאחר התייעצות עם הקוון, ובן חיים בעצמו בעט את הפנדל לחיבורים. 0:1 למכבי פתח תקוה.

דקה 54: ורמוט חתך מימין למרכז ובעט לפינה הקרובה, לבקוביץ' הדף לקרן.

דקה 55: גול! והנה מגיעה הטעות של לבקוביץ'. השוער הצעיר יצא רע לכדור קרן של אבוטבול, ודה סילבה ניצל זאת כדי לנגוח בקשת פנימה. 1:1 מהיר.

דקה 59: בן דיין הגביה טוב משמאל לעבר תמוז, שנגח החוצה.

דקה 60: מרינקוביץ' ירה בימין מ-20 מטרים, ממש סנטימטרים מהחיבורים של אניימה.

דקה 75: זהבי ניסה להפתיע עם כדור חופשי מסובב מ-20 מטרים, לבקוביץ' סגר בזמן את הפינה והדף.

דקה 76: סהר העיקש השתחרר מהלחץ של מגמאדוב וביזרה, עבר בין שניהם ובעט לגופו של לבקוביץ'.

דקה 77: זהבי הגביה כדור קרן לראשו של שבחון, שנגח חזק מחמישה מטרים וסחט עוד הצלה מזהבי.

דקה 83: בן חיים שוב שלח נהדר את דמארי, שכרגיל זרק את דה סילבה וסיים עם בעיטה רעה מ-14 מטרים.

דקה 88: באדיר עלה לעזרת ההתקפה ונגח החוצה אחרי כדור קרן.

דקה 90: גול! מכבי פתח תקוה משלמת על ההחמצות. כדור חופשי נפלא של טועמה מ-25 מטרים עשה דרכו אל הקורה ופנימה. שער ראשון לקשר מאז חזרתו, 1:2 דרמטי להפועל תל אביב.

הרכב מכבי פתח תקוה: רובי לבקוביץ', אורי אוזן, מוראד מגמאדוב, ג'ו ביזרה, קובי גנון, יוסי אופיר, סבסטיאן סנסוני, מיכאל זנדברג (רועי בקל, 73), נבוישה מרינקוביץ' (רוביל סרסור, 65), טל בן חיים (אלירן דנין, 83), עומר דמארי.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עומרי קנדה, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, דדי בן דיין, אביחי ידין, שי אבוטבול (יוסי שבחון, 68), גילי ורמוט, ערן זהבי (סלים טועמה, 79), איתי שכטר, טוטו תמוז (בן סהר, 60).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully