וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך? פיפ"א תבחן טכנולוגיה על קו השער

פיפ"א הציבה תנאים מוקדמים שיאפשרו הצבת טכנולגיה כדי לעזור לקבוע אם הכדור עבר. שני חברי פיפ"א הושעו לחודש

האם פיפ"א תסכים בסופו של דבר לשימוש בטכנולוגיה על מנת לעזור לשופטי הכדורגל? היום (רביעי) הגוף המחוקק של הארגון, IFAB, רמז על התקדמות בנושא, והציב ארבעה תנאים בסיסיים להצבת טכנולוגיה על קו השער ובכך למעשה פתח מחדש את הדיון בנושא.

הוועדה, שנפגשה היום בוויילס, קבעה תאריך יעד - עד ה-20 בנובמבר, על מנת להציג את המוצר ולבחון אותו עד לחודש מארס 2011, כשההחלטה הבאה תתקבל.

כזכור, מוקדם יותר העונה IFAB דחתה את השימוש בטכנולוגיה, אבל נשיא פיפ"א ספ בלאטר ביקש מהם לשקול שנית את הסוגיה, וזאת כמובן בגלל השערוריה הגדולה במונדיאל האחרון, כשכל העולם ראה את השער החוקי של אנגליה מול גרמניה נפסל.

אז מה התנאים המוקדמים לקיום האמצעים הטכנולוגיים? פיפ"א הצהירה כי השימוש בטכנולוגיה תהיה אך ורק על קו השער, ורק על מנת לקבוע אם הכדור עבר במלואו את הקו (ולא, לדוגמה, לבחון תפיסות ברחבה, נגיעות יד, עבירות וכיו"ב). בנוסף, חובה על המערכת להיות מדויקת לחלוטין. לאחר מכן, האישור אם הכדור עבר או לא את הקו חייב להיות תוך שנייה אחת, ובנוסף, ההכרעה חייבת להגיע אך ורק לשופט המשחק באופן ישיר.

"הדדליין הוא לעד סוף נובמבר, ועד אז ישנן מספר חברות שיציגו את הטכנולגיה שיש להן להציע", נמסר מפיפ"א.

שני חברי פיפ"א הושעו ל-30 יום

פיפ"א, שבודקת חשד לשחיתות בתהליך בחירת המארחות של מונדיאל 2018 ו-2022, הודיעה היום כי היא משעה את ריינאלד טמארי, נשיא קונפדרציית הכדורגל של אוקיאניה וכדורגלן נאנט לשעבר, ואת איימוס אדאמו, ניגרי המשרת בוועד הפועל של פיפ"א, ל-30 יום בעקבות הטענות כי השניים קיבלו הצעת שוחד מלוביסטים של תאגידים אמריקאים כדי שייתנו את קולם ויצביעו לטובת ארצות הברית.

ספ בלאטר, נשיאה של פיפ"א, הגיב על הפרשייה, ואמר כי מדובר ב"יום עצוב לכדורגל", כשברקע עדיין לא ברור אם הדבר ישפיע על ההחלטה שתתקבל ב-2 בדצמבר לגבי זהות המארחות בשני הטורנירים. "בכדורגל, יש לך את השחקנים הטובים והשחקנים הפחות טובים וכנשיאה של פיפ"א זו החובה שלי להגן על המוניטין של הכדורגל ושל פיפ"א ממניפולציות והתנהגות רעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully