וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה סילבה: "מכבי ת"א מפחדת מדרבים"

בלם הפועל תל אביב הסביר מדוע הצד האדום מנצח בשנים האחרונות: "הזרים שלהם לא מבינים מה זה דרבי". שכטר מאמין לקראת שאלקה, וחושב שיישאר אלא אם כן "גווארדיולה יבקש". בקבוצה שמחים מהיכולת שהפגינו אבוטבול, תמוז ושיש

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

אין דרך טובה יותר עבור הפועל תל אביב מלפתוח את שבוע שאלקה עם ניצחון קטן ומתוק בדרבי הגדול. ביום רביעי תשחק הקבוצה האדומה נגד הקבוצה הגרמנית במסגרת המחזור השלישי של ליגת האלופות בגלזנקירשן, וניצחון קטן-גדול 0:1 אמש (שבת) על מכבי תל אביב במסגרת המחזור השישי בליגת העל עושה כמובן רק טוב על הלב בצד האדום.

נראה כי אחרי תקופה לא טובה שעברה על המועדון, האלופה חזרה בגדול עם ניצחון על אחת מהטוענות לכתר, מכבי תל אביב. למרות שמתוך ה-11 של מכבי רק שניים שיחקו בדרבי בעונה שעברה (לירן שטראובר ומאור בוזגלו), נראה כי גם אחרי כל הכסף שהושקע במכבי, הרי שהצהובים עדיין יראים כשהם רואים אדום.

מי שהיטיב להגדיר זאת הוא בלם הקבוצה דגלאס דה סילבה, שבשיחה עם אוהדים אחרי המשחק אמר: " קשה להסביר את זה, אבל רואים שזה משהו בראש אצלם, מכבי מפחדת כל פעם שהיא מגיעה לדרבי. זה נראה כאילו הזרים של מכבי לא מבינים מה זה דרבי. אף פעם לא הפסדתי בדרבי ואני מקווה שזה יישאר ככה".

דגלאס דה סילבה שחקן הפועל תל אביב (שמאל) חוגג עם איתי שכטר. ברני ארדוב
צהלה אדומה. דגלאס דה סילבה חוגג עם איתי שכטר/ברני ארדוב

שכטר: "המשחק הזה עושה לנו תיאבון גדול לגרמניה"

לעומתו של הבלם, חלוץ הפועל איתי שכטר ניסה להיות יותר פוליטיקלי קורקט בהסבר שלו מדוע תל אביב, שוב, כרגיל בשנים האחרונות אדומה: "אני חושב שהיניצחון הזה הכניס אותנו רשמית לליגה, הפועל הראתה מי היא באמת. השחקנים היו בטירוף, שחקנים נתנו משחק לחימה ויכולת אישית. היינו עדיפים ברוב שלבי המשחק, 0:1 זאת תוצאה שמשקרת. אנחנו לא מתעסקים בשום קבוצה אחרת. התעסקנו בהפועל תל אביב והאמנו בעצמנו. אנחנו יודעים טוב שאם אנחנו באים בטירוף עם המשחק שלנו קשה לעצור אותנו. אנחנו עם הפנים קדימה ושמחים שהחזרנו לקהל שלנו שהיו תקופה קצת מאוכזבים מאתנו, הם ראו את הפועל שהם אוהבים ומגיע להם.

"אני לא מאוכזב שיצאתי", המשיך החלוץ ודיבר על החילוף שלו כ-25 דקות לפני הסיום לערך. "מה שחשוב לי זו הצלחת הקבוצה. הרגשתי כאבים ברגל כבר במשחקים הנבחרת אבל משחקים כאלה לא מפספסים. היום היה יום פחות טוב שלי אבל זה מראה שיש לנו קבוצה חזקה מאוד כי עדיין נתנו הצגה".

שכטר גם התייחס למשחק הצפוי מול שאלקה ועל עתידו האישי בקבוצה: "זה עושה לנו תיאבון גדול לגרמניה, נבוא בראש שקט, עם עוצמות, נעשה הכל כדי להוציא משהו בשאלקה. אם נבוא עם כזאת רמת מוטיבציה וטירוף, נהיה מרוכזים ולא נספוג, נצבור ביטחון ואנחנו יכולים להפתיע. הכיפה כבר ארוזה, כמו תמיד עם התפילין . אני מאמין שבינואר אהיה פה, מועדון כמו הפועל לא עוזבים באמצע שנה. אני אוהב את המועדון, הוא הביא אותי למקום שאני נמצא בו היום ואני נהנה מכל רגע, אם יבוא פפ גווארדיולה אני מאמין שישחררו אותי".

הפועל "הרוויחה" את אבוטבול, תמוז ושיש

מעבר לשמחה הברורה שהייתה אתמול נראה כי באופן סופי הפועל הרוויחה שלושה שחקנים אתמול. אחד מהם הוא שי אבוטבול. בסיום ניגש המאמן אלי גוטמן לקשר ואמר לו: "הוכחת שחזרת מהפציעה". בהפועל כבר חושבים על העתיד, ובעקבות יכולתו של אבוטבול קיימת אפשרות כי במקום מחליף זר בעמדת הקשר האחורי במקומו של רומן רוקי המאכזב, תנסה הפועל להביא שוב מגן ימני זר לקבוצה או חלוץ, במידה ששכטר יעזוב בינואר.

גם את גל שיש, שהתבשר שבע דקות לפני שריקת הפתיחה כי עליו להתחמם ולעלות במקום דדי בן דיין והציג יכולת נפלאה, המאמן לא פספס ואמר לו מיד עם השריקה: "אני גאה בך".

מעבר לשניים, טוטו תמוז נראה כאילו נולד מחדש אצל האדומים: "זה לא אותו שחקן מבית"ר", אמר עליו אחד השחקנים. "כנראה שגוטמן והתחרות על הרכב עושים לו טוב". לאור היכולת של השלושה הם צפויים להמשיך בהרכב.

לגבי שיש, היכולת בדרבי אמורה להספיק לו בכדי להישאר בהרכב, דבר שעושה לא מעט כאבי ראש חיובים לצוות המקצועי, אלא שזה גם תלוי בפציעתו וכשירותו של בן דיין, שכרגע נמצא בספק לשאלקה.

הקבוצה תערוך היום אימון קל לקראת היציאה למשחק מול שאלקה וביום שני הקבוצה תטוס בצהריים לגרמניה. לאור היכולת בדרבי בקבוצה מקווים ונחושים לשוב מהוולטינס ארינה של שאלקה עם נקודות ראשונות בליגת האלופות, לאחר שני ההפסדים לבנפיקה וליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully