וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטוניו ולנסיה שבר את הקרסול וגמר את העונה

קשר יונייטד נפצע קשה מאוד מול ריינג'רס. פרגוסון: "הוא ייעדר תקופה ארוכה". גווארדיולה: "מסי הטוב בעולם בהפרש גדול"

רויטרס

צילום: רויטרס
עריכה: גדי וינסטוק


ליגת האלופות מודל 2010/2011 יצאה הערב (שלישי) לדרך עם שמונה משחקים שסיפקו מספר תוצאות מעניינות במיוחד. ברצלונה התאוששה לחלוטין מההפסד המדהים להרקולס בליגה עם 1:5 מוחץ על פנאתינייקוס, בעוד גם ליון (0:1 על שאלקה), ולנסיה (0:4 על בוראספור), קופנהאגן (0:1 על קאזאן) וכמובן בנפיקה (0:2 על הפועל תל אביב) יצאו מחייכות מערב המשחקים הראשון. שתי המאכזבות הגדולות של היום היו אלופת אירופה, אינטר, שסיימה ב-2:2 עם טוונטה בהולנד, ומנצ'סטר יונייטד, שאכזבה באולד טראפורד וסיימה ב-0:0 דלוח עם ריינג'רס.

פרגוסון: "השחקנים ששיחקו היום היו צריכים לנצח"

אם למנצ'סטר יונייטד לא הספיקו שני הקאמבקים המתסכלים מול בליגה והתיקו הביתי המאכזב מול גלזגו ריינג'רס, היא תאלץ להסתדר מעכשיו גם בלי אנטוניו ולנסיה, לאחר ששבר את קרסולו במהלך המשחק נגד הסקוטים. הקשר האקוודורי, שעבר ניתוח בקרסולו בקיץ, נפצע, פונה מהמגרש עם מכונת חמצן וייעדר לתקופה ארוכה. בכך למעשה גמר ולנסיה את העונה.

"זה נראה כמו שבר", אמר מנג'ר הקבוצה אלכס פרגוסון רעים ספורים לאחר שהמשחק נגמר וכנראה שהמנג'ר הסקוטי ידע שזו לא פציעה קלה. "ברגע שראינו את שחקני ריינג'רס מנופפים בידיהם, הבנו שקרה משהו רע. אני מאמין שהפציעה הזו תשאיר אותו מחוץ למגרש לתקופה ארוכה".

פרגוסון התייחס גם לביקורת על ההרכב החסר שהעלה למשחק. "אנשים שוכחים ששישה או שבעה מהשחקנים ששיחקו פה היום שיחקו גם נגד צ'לסי במגן הקהילה. יש לנו סגל נפלא של שחקנים וגם השחקנים ששיחקו היו צריכים לנצח. אני חושב ששיחקנו באינטנסיביות ועם מחויבות לאורך כל המשחק, אבל ריינג'רס פשוט נשארו בתוך הרחבה וזה הצליח להם. בשנה שעברה הם סיימו שניים ממשחקי החוץ שלהם בתיקו והפסידו 1:0 בסביליה, אך שכנראה שיש להם נוסחה מנצחת למשחקי חוץ".

ובכל זאת, פרגי לוקח אחריות גם על החלטותיו. "רצינו לראות איך חאבייר הרננדז המשחק מלא, לכן השארתי בחוץ את ברבאטוב", אמר המאמן, שהצטער על כך שלא הרכיב את הבולגרי בחוד ההתקפה. "ברבאטוב הוא אחד השחקנים הטובים בעונה, הוא מסוגל ליצור מצבים ולעשות את ההבדל".

מגן ריינג'רס, דייויד וויר, טען שהחסרונות של הרבה שחקנים במנצ'סטר יונייטד לא שינה הרבה. "הם יכולים גם לבצע 20 שינויים, אבל עדיין להישאר איכותיים. כשאתה רואה את ריאן גיגס עולה מהספסל זה מראה לך על עוצמה של מועדון. הרבה קבוצות היו שמחות לפתוח עם 11 השחקנים ששיחקו אצלם היום". וויר התייחס לחשיבות התיקו: "זו התחלה מצוינת בשבילנו, אנחנו מאוד מרוצים מהנקודה. שיחקנו בצורה מאוד הגנתית ולמזלנו יצאנו עם התוצאה שרצינו. אחוזי ההחזקה בכדור שלנו היו קצת מאכזבים במחצית הראשונה, אבל זה השתפר בשנייה ונכנסנו יותר למשחק. היו להם כמה הזדמנויות מסוכנות ולמזלנו שמרנו על רשת נקייה".

בניטז מרוצה מהתיקו מול טוונטה

מעבר ל-2:2 המאכזב במיוחד שרשמה הערב אינטר בהולנד מול טוונטה, היא קיבלה חדשות רעות נוספות בדמות פציעתו הקשה של החלוץ המקודני גוראן פאנדב. החלוץ הוחלף במחצית השנייה ורפא בניטז עדכן כי: "הוא סובב את הברך, אבל נראה שמדובר בפציעה רצינית". בניטז סובל ממצוקת חלוצים לאחר שכזכור, אינטר מכרה בקיץ את מריו באלוטלי למנצ'סטר סיטי.

מאיבוד הנקודות בניטז דווקא לא התרגש ואמר כי הוא "מסופק מהתוצאה". "נכון שהמחצית הראשונה הייתה קשה, אבל בחצי השני כבר שלטנו, ואני בהחלט מרוצה מהתוצאה מול קבוצה חזקה וקשה", אמר המאמן הספרדי, "טוונטה היא קבוצה גבוהה, וזה מאוד הקשה עלינו כי היא דילגה מעל לקישור ולמרכז המגרש, והיינו צריכים להתאים את עצמנו לגישה הזאת".

"אנחנו מנסים ללחוץ בחלק הקדמי", טוען בניטז, "זה יכול ליצור בעיות בהתקפות מתפרצות של היריב, אבל אין לנו הרבה זמן לתרגל את זה, ולמרות זאת אנחנו רואים סימנים חיוביים. ראיתי רוח טובה מצד השחקנים, והשתפרנו ככל שהמשחק התקדם".

בניטז התעלם מהדברים שאמר עליו ז'וזה מוריניו, שטען שלא כדאי לבניטז לשנות כלום מהקבוצה שהביאה טרבל. "עדיף להתייחס למשחק, ולא לדברים שמישהו אמר", אמר בניטז בסיום.

אסטבן קמביאסו, מנגד, הודה בסיום המשחק כי "זאת לא התוצאה שלה קיווינו, למרות שזה אף פעם לא רע להוציא תיקו במשחק חוץ לא פשוט. הם הוכיחו שהם קבוצה טובה שראויה לקחת חלק במפעל".

גווארדיולה: "מסי הכי טוב בעולם, בהפרש גדול"

ברצלונה רצתה מאוד לשים מאחוריה את ההפסד הביתי המביך 2:0 להרקולס, ופנאתינייקוס הייתה היריבה המושלמת לכך. האלופה היוונית עוד הובילה בקאמפ נואו משער של סידני גובו (20), אבל בארסה הגיבה בשלושה שערים עד ההפסקה ו-1:5 בסיום כשלאונל מסי עוד הספיק להחמיץ פנדל.

מאמן האלופה הספרדית, פפ גווארדיולה התקשה להישאר אדיש מול הצגה ענקית נוספת של הכוכב שלו. "מסי השחקן הכי טוב בעולם, בהפרש גדול מכל השאר", אמר המנג'ר הקלטאני במסיבת העיתונאים שבתום המשחק. "המקום השני במירוץ הזה לעולם לא ידביק אותו. הרוח שלו גורמת לו לרצות לנצח תמיד, הוא מאוד אוהב להתאמן והוא פשוט בחור נהדר".

סיבה נוספת שמצדיקה את התלהבותו של גווארדיולה היא העובדה שמסי הפך כבר בגיל 23 לכובש הכי גדול של ברצלונה אי פעם בליגת האלופות. הארגנטינאי כבש מול פנאתינייקוס את שערו ה-27 במסגרת הצ'מפיונס, והצמד לרשת פנאתינייקוס מציב אותו שני שערים מעל קודמו בטבלת הכיבושים, ריבאלדו הברזילאי.

למסי, כך מסתבר, היה תיאבון לשלושער. "חיפשתי לכבוש את השלישי כדי לכפר על החטאת הפנדל", אמר מסי בסיום, "הכי חשוב שניצחנו. הבקעתי, ככה שזה לא נורא. הנענו את הכדור מהר, ועם השחקנים שיש לנו קל למסור הרבה מסירות קצרות".

"זה היה משחק טוב ואנחנו מרוצים", אמר פדרו, כובש השער הרביעי. "בליגת האלופות תמיד צריך להתחיל עם ניצחון. הפעם, בגלל מה שקרה לנו בשבת, הניצחון היה חובה. ההפסד להרקולס היה מצער, אבל שכחנו ממנו. עכשיו עלינו להתרכז במשחק הליגה הבא, כי אתלטיקו מדריד היא קבוצה שעושה חיים קשים".

רדנאפ: "זה היה שיעור בכדורגל של ליגת האלופות"

מנג'ר טוטנהאם, הארי רדנאפ, נשמע מאוכזב לאחר שהתרנגולים שמטו יתרון 0:2 בדרך ל-2:2 מול ורדר ברמן, במשחק הבכורה שלהם בליגת האלופות. "איזה לקח אני יכול לקחת מהמשחק הזה?", תהה המנג'ר הוותיק, "אנחנו תמיד מדברים על הסקת לקחים וכנראה שהיום זה היה שיעור בכדורגל ברמת ליגת האלופות. הובלנו 0:2 והם השיגו שער מכלום, זה קורה. פעם זה לטובתך, פעם לרעתך. אנחנו יצאנו למשחק חוץ מול יאנג בויז והצלחנו לחזור מפיגור 3:0. אם נשחק בהמשך כמו ששיחקנו היום, לא נעשה יותר מדי טעויות".

רדנאפ אמר שהקבוצה שלו לא יכולה לשחק טוב יותר מהצורה בה שיחקה ב-43 הדקות הראשונות, עד שספגה את השער הראשון. "אלה היו 43 דקות מושלמות", אמר רדנאפ, "היינו צריכים להוביל בשלושה או ארבעה שערים עד השלב הזה. אני לא יכול לכעוס על השחקנים שלי, אולי להיות מתוסכל".

מנגד, מאמן ורדר ברמן תומאס שאף אמר בסיום: "שיחקנו בצורה פסיבית מדי. איפשרנו להם לעשות כל מה שהם רצו. רצינו להשיג פתיחה קצת יותר מוצלחת וחבל שלא הצלחנו לעשות את זה". שחקן הקבוצה מרקו מארין הוסיף: "לא נכנסנו טוב למשחק. במזל יצאנו מהמשחק עם 2:2, זה מראה שיש לנו אופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully