וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א תארח את הפועל פ"ת ללא קהל

14.9.2010 / 18:57

הקבוצה הורשעה בבית הדין בשל הקריאות הגזעניות מול סכנין וספגה גם 30 אלף שקל קנס. סואן הורחק משלושה משחקים

קובי אליהו

צילום: קובי אליהו. עריכת וידאו: יותם בן דוד

מכבי תל אביב תארח את משחק הבית הבא בליגה שלה ללא קהל, כך נקבע הערב (שלישי) בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. הצהובים הועמדו לדין בשל אירועי המשחק בשבת האחרונה מול בני סכנין באשמת קריאות גזעניות והתנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים, בין היתר כלפי עוזר מאמן סכנין, עבאס סואן. בית הדין הרשיע את המועדון וגזר עליו גם קנס של 30 אלף שקל. המשמעות היא שמשחק הליגה של הצהובים מול הפועל פתח תקוה במחזור החמישי (שני באוקטובר) יתקיים בבלומפילד ללא קהל. ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "מכבי מגנה אלימות מכל סוג שהוא ופועלת נמרצות כדי שמקרים כאלה לא יישנו בעתיד".

סואן עצמו, שהורחק מהמגרש לאחר שהתעמת עם האוהדים המקללים, הורחק לשלושה משחקים בפועל, ארבעה משחקים נוספים על תנאי ונקנס ב-3,000 שקל. עוד לפני גזר הדין אמר סואן: "קודם כל, גם אם הדברים לא מצאו חן בעיניי, לא הייתי עושה את זה שוב. מהדבר העיקרי כולם מתעלמים, מהאלימות המילולית והפיזית שהייתה נגדנו. לא היתי חוזר על המעשה שלי, במיוחד כאיש חינוך שמאמין בדו קיום וחלק מהקרן החדשה, אבל מעולם לא נתקלתי בדבר כזה. נתקלתי כבר בדברים קשים בנבחרת ובסכנין, אבל שם זה עבר כל גבול. מה שעשיתי היה לא נכון, אבל מה שהיה שם צריך להדליק נורה אדומה. צריך לחשוב טוב על מה שקרה שם.

"אין מי שיגן עלינו על הספסל, המשיך סואן, "מאבטח עמד והסתכל ולא עשה כלום, עמד וצחק. אנחנו מסתכלים על הקהל ומקבלים יריקות ובקבוקים, ואף אחד לא עשה כלום. התפלאתי שבמכבי ת"א אמרו שזה התחיל מהבעיטה שלי בבקבוק. זה התחיל הרבה לפני. אני בן אדם בשר ודם, ואף אחד לא עמד בנעליים שלי. הם צעקו דברים הרבה יותר קשים מ'מוות לערבים', דברים שאני מתבייש להגיד. זה קרה פעם אחת, ואני מקווה שאנשים יתעוררו מהמקרה הזה".

מי שעוד עמד הערב לדין הוא הבעלים של עירוני קרית שמונה, איזי שרצקי, שתקף את ראשי ההתאחדות במספר ראיונות לתקשורת בתקופה האחרונה. בין היתר טען שרצקי כי בההתאחדות ידעו מבעוד מועד כי בהפועל רמת גן שחקנים חתומים על חוזים כפולים.

שרצקי המשיך בהתכתשות עם ראשי ההתאחדות ואמר לכתבים מחוץ לבית הדין: "הרעיון הוא ללכת לבית המשפט המחוזי. מבחינתי כבר הצלחתי. אם אבי לוזון הודיע לכולם שהולכים לשנות את החוק והעונש מינימום על חוזה כפול יהיה חצי שנה, זו התחלה טובה. כולם בהתאחדות יודעים שמה שאמרתי זה נכון. מבפנים יותר קל לפתור את זה. אני לא דון קישוט, אני פשוט הרבה שנים בכדורגל. לא מעניין אותי העבר, אכפת לי שיפסיקו עם זה לעתיד. אנחנו יודעים מה קרה בבאר שבע בעבר, אבל לא עשו עם זה כלום. אני אמשיך, ואצליח עם מה שאני עושה".

*** מאמן הכח עמידר רמת גן, רונן ויינשטיין, הורשע בהעלבת שופט במשחק קבוצתו מול ג'ת אל-אהלי והורחק משלושה משחקים בפועל. בנוסף, נקנס המאמן ב-1,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully