וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דג'וקוביץ' ניצח את פדרר, יפגוש בגמר את נדאל

הסרבי הציל שתי נק' משחק בדרך ל-7:5, 1:6, 7:5, 2:6, 5:7 אחרי 3:44 שעות וישחק מול הספרדי, שטייל ל-2:6, 3:6, 4:6 על יוז'ני

אפשר להכניס את כל החלומות על גמר אליפות ארצות הברית הקלאסי בין רפאל נדאל לרוג'ר פדרר לתוך הארון ולחכות איתן לפחות עד 2011. השוויצרי הפסיד הלילה (בין שבת לראשון) 5:7, 6:1, 5:7, 6:2, 7:5 לנובאק דג'וקוביץ' והודח בחצי הגמר לאחר מותחן אדיר של שלוש שעות ו-44 דקות באצטדיון ארתור אש. הסרבי, שהצליח להציל שתי נקודות משחק, יפגוש בגמר את נדאל, שדווקא כן עשה את חלקו במימוש הפנטזיה על הגמר הקלאסי, כשטייל ל-2:6, 3:6, 4:6 על מיכאיל יוז'ני.

דג'וקוביץ' הפתיע את פדרר

נובאק דג'וקוביץ' חווה את אחד הטורנירים הטובים בקריירה שלו השנה בפלאשינג מדו והלילה הוא גם הוכיח שהפעם הוא מסוגל לעשות את קפיצת המדרגה שכל העולם כל כך מצפה שיעשה. הסרבי בעל החבטות האדירות מקו הבסיס ניצח את רוג'ר פדרר בחצי הגמר 7:5, 1:6, 7:5, 2:6, 5:7 לאחר מותחן של שלוש שעות ו-44 דקות. הסרבי שאם הוא רוצה לנצח את אלוף ארצות הברית חמש פעמים בעבר בארתור אש, הוא יהיה חייב לעשות את זה בדרך הקשה וכך גם היה. לאחר שהפסיד לשוויצרי בגמר ב-2007 ובחצאי הגמר בשנתיים שלאחר מכן, הצליח הסרבי הנפלא לנצח את פדרר ולמנוע ממנו גמר שביעי ברציפות בניו יורק וגמר גרנד סלאם שמיני בינו לבין רפאל נדאל.

דג'וקוביץ' פתח טוב את המשחק, הצליח לשבור את פדרר תוך שהוא מוביל אותו למשחק החביב עליו - חבטות עוצמתיות במיוחד מהקו האחורי, ועלה ל-2:4. השוויצרי לא התייאש והצליח לשבור בחזרה בדרך ל-4:4. השניים שמרו על חבטות ההגשה שלהם במשחקונים הבאים, אך דג'וקוביץ' היה הראשון למצמץ ושילם ביוקר ובאובדן המערכה הראשונה על כך. פדרר שבר וזכה במערכה הראשונה בתוצאה 5:7. גם את המערכה הראשונה היה זה הסרבי המצוין שפתח טוב יותר. דג'וקוביץ' השיג שבירה כבר במשחקון ההגשות הראשון של פדרר ועלה ל-0:3. השניים שמרו על ההגשות, עד שפדרר שוב איבד את ההגשה שלו ודג'וקוביץ' עלה ל-1:5, משם הדרך ל-1:6 הייתה קצרה.

המערכה השלישית הייתה דומה לראשונה כשדג'וקוביץ' מנסה להכריח את פדרר לקרב מהקו האחורי, בעוד השוויצרי מנסה להגיע אל הרשת ולקצר את הנקודות. פדרר הצליח להתעלות על יריבו ולהשיג את השבירה המיוחלת בדרך ל-5:7. אך פדרר לא הצליח לשמור על המומנטום ושוב חווה ירידה ברמה במערכה הבאה בדרך להפסד 6:2. המערכה החמישית הייתה הדרמטית מכולן, אולי הדרמטית בטורניר. פדרר שמר על חבטות ההגשה שלו והוביל 4:5, כשההגשות היו לצדו של דג'וקוביץ'. השוויצרי הוביל 15:40 במשחקון והיה במצב של שתי נקודות משחק, אך הסרבי הצליח לחזור מהמצב הבלתי אפשרי הזה בדרך ל-5:5. מיד לאחר מכן גם הצליח לשבור את פדרר ולזכות במערכה עם 5:7 לאחר 68 דקות. בסיום כאמור זה 7:5, 1:6, 7:5, 2:6, 5:7 לנובאק דג'וקוביץ', שממשיך לגמר.

דג'וקוביץ', שנהנה ממספר חריג של 66 טעויות לא מחויבות של פדרר, אמר בסיום, בעודו עומד על המגרש: "זה מסוג המשחקים האלה מהקריירה שלך שתמיד תזכור. ממש קשה לתאר את ההרגשה שלי עכשיו. רק לפני עשר דקות הייתי מרחק נקודה מהפסד ועכשיו אני חוגג. אם להיות כן, בנקודת המשחק פשוט עצמתי את העיניים וחבטתי פורהנד הכי טוב שאני יכול. אם זה הולך, זה הולך, אם לא אז לא. בסך הכל עוד הפסד לפדרר באליפות ארצות הברית. הייתי מאוד בר מזל"

נדאל טייל לגמר

יש רק תואר גרנד סלאם אחד שחסר לרפאל נדאל כדי להשלים זכייה בכל הרביעייה. היום עשה השור ממאיורקה צעד מאוד חשוב לקראת תואר גם באליפות ארצות הברית, כשניצח בקלות 2:6, 3:6, 4:6 את מיכאיל יוז'ני הרוסי והבטיח את מקומו בגמר הראשון בפלאשינג מדו. בכך הפך השור ממאיורקה לטניסאי השישי בשיטת התחרויות הנוכחית שמעפיל לגמר בכל אחת מתחרויות הגרנד סלאם.

רפאל נדאל פתח את המשחק מצוין והשיג שבירה כבר במשחקון ההגשה השני של יוז'ני, בדרך ל-1:4 מהיר. הרוסי (12) הצליח לשמור על ההגשות שלו בדרך ל-2:5, אך אז השור ממאיורקה שבר שוב ועלה ל-2:6 אחרי 45 דקות. המערכה השנייה לא הייתה צמודה הרבה יותר, כשהפעם שבירה אחת של נדאל הספיקה לו כדי לנצח 3:6 ולעלות ל-0:2 במערכות. גם את המערכה השלישית הצליח נדאל לפתוח עם שבירה, אך נשבר בחזרה בדרך ל-4:4. בדיוק כשהיה נדמה שיוז'ני אולי יכול לקרוא תיגר על נדאל, הספרדי שבר אותו בחזרה וזכה במערכה 4:6.

נדאל, שהצליח לדייק ב-65 אחוזים מההגשות הראשונות ולבצע 19 טעויות בלתי מחויבות לעומת 33 של יריבו, אמר לאחר המשחק בעודו עומד במגרש: "בשבילי זה חלום. אני הולך לשחק בפעם הראשונה בגמר פה, במרכז הטניס הגדול ביותר בעולם". בנוסף, הביע הספרדי את ההתרגשות שלו מן העובדה שהמשחק נערך ב-11 בספטמבר, התאריך בו כזכור אירע אסון התאומים: "זה יום מאוד מיוחד בשביל כולם". לאחר מכן אמר נדאל לקהל: "תודה רבה לכולכם. אתם גורמים לי להרגיש נפלא".

עדכון ראשון: 11.9, 21:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully