וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: ארה"ב וליטא תתמודדנה בחצי הגמר

רוסיה ובלאט קיוו להפתיע את האמריקאים, אך החלומות ניצחו 79:89 ויפגשו בחצי את ליטא, שהביסה את ארגנטינה 85:104

תמונת חצאי גמר אליפות העולם הושלמה הערב (חמישי), עם שני משחקים מסקרנים נוספים, כשארצות הברית ניצחה את רוסיה 79:89, ותתמודד בשלב הבא נגד ליטא, שרמסה את ארגנטינה בתוצאה 85:104. ביום שבת ייערכו חצאי הגמר כשארצות הברית תפגוש את ליטא למאבק על כרטיס לגמר, ואילו המארחת טורקיה תתעמת עם סרביה.

במשחק הראשון ניסה דייויד בלאט להפתיע את נבחרת ארצות הברית עם רוסיה המשתפרת שלו, במשחק שריכז תשומת לב רבה בארצו של הדוד סם בעיקר הודות למאמן האמריקאי-ישראלי של הרוסים. בלאט ורוסיה היקשו על האמריקאים, אבל קווין דוראנט סחב את החלומות עם 33 נקודות. האמריקאים הציגו משחק חלש בחצי הראשון ורק בזכות רבע שלישי אינטנסיבי סגרו עניין, והבטיחו מקום בחצי הגמר. בלאט, שיעזוב את רוסיה בתום האליפות, מיד אחרי משחקי הדירוג, יכול לסכם הופעה משביעת רצון שלו ושל נבחרתו, אשר השיגו הישג יפה ומכובד.

בהמשך נפגשו ארגנטינה וליטא ולחצי הגמר השני, והציפיות למשחק צמוד התפוגגו כבר בדקות הראשונות, כשהליטאים פתחו יתרון שהלך וצמח ככל שנקפו הדקות. ארגנטינה הייתה כבויה ושקופה, ליטא הנלהבת נהנתה מאיזון ויום טוב של מרבית שחקניה, וזה נגמר באופן חד צדדי.

ארצות הברית - רוסיה 79:89

פרט לגמגום בודד מול ברזיל, האמריקאים לא נאלצו להזיע מדי כדי להעפיל לחצי גמר הטורניר. לפני המשחק דייויד בלאט סיפר איך בכה כילד אחרי ההפסד השנוי במחלוקת של ארצות הברית לברית המועצות באולימפיאדת 1972, בו הפסידו האמריקאים אחרי שערוריית שיפוט וסירבו לקבל את מדליות הכסף, אך עם השנים התבגר והבין שלסובייטים הגיע לנצח במשחק. ששבסקי אמר כי הוא "בטוח שעד היום העיניים שלו כבר התייבשו מהדמעות", והיה אפשר לצפות שדבריו של בלאט וזהות היריבה יעלו את מפלס המוטיבציה, אבל פתיחת המשחק הציגה נבחרת אמריקאית די אדישה, ורק ברבע השלישי החלומות נזכרו לנער קצת הרוסים ולגמור את המשחק, בדרך לשלב הבא.

ארצות הברית נראתה אנמית ברבע הראשון, והרוסים ניצלו זאת כדי לעלות ליתרון 20:23 פחות משתי דקות לסופו. סל ועבירה של קווין דוראנט השוו את התוצאה, ואייר בול של דוראנט מנע מהאמריקאים יתרון בתום עשר הדקות הראשונות, שהסתיימו ב-25:25. בתחילת הרבע השני הרוסים עלו ליתרון קטן, בזכות שלשה של אנדריי וורונצביץ' וגג שסשה קאון הוריד לדרק רוז. רמת המשחק ברבע השני הייתה ירודה, ארצות הברית ניסתה בעיקר פעולות יחיד של דרק רוז ודוראנט, אבל שלוש דקות למחצית אנדרה איגודלה ודוראנט לחצו מעט על הדוושה, סגרו בהגנה ובעזרת ריצת 0:7 הבטיחו יתרון 39:44 בהפסקה. דוראנט סיים עם 19 נקודות את המחצית הראשונה, סרגיי ביקוב הוליך את רוסיה עם 10.

צ'ונסי בילאפס ולמאר אודום החדירו אנרגיה בחלומות בתחילת הרבע השלישי, אבל ביקוב, סרגיי מוניה וטימופיי מוזגוב השאירו את הרוסים בתמונה. אבל אז הגיעו עוד שלוש דקות של לחץ אמריקאי בראשות בילאפס, הרוסים איבדו כדורים וריצת 0:6 פתחה פער דו ספרתי ליאנקים, שהובילו 56:69 בסוף הרבע השלישי. הרבע הרביעי היה לפרוטוקול. אריק גורדון, טייסון צ'נדלר ושאר החלומות שמרו על הפער שנע בין 15 ל-20 נקודות. בסיום הרוסים צימקו מעט וארצות הברית ניצחה 79:89.

דוראנט, כאמור, להט בשורות האמריקאים עם 33 נקודות (8 מ-11 ל-2, 8 מ-9 מהקו) ו-5 ריבאונדים, בילאפס הוסיף 15 ו-5 אסיסטים וראסל ווסטברוק קלע 12. סרגיי ביקוב הוביל את רוסיה עם 17, אנדריי וורונצביץ' היה מצוין עם 14 נקודות ו-12 ריבאונדים וטימופיי מוזגוב קלע 13.

ארגנטינה - ליטא 104:85

אחרי שהספיקו להירגע מהקרב המתיש מול ברזיל, שהסתיים בניצחון 89:93 על השכנה השנואה, התייצבו הארגנטינאים לעוד מלחמה לא פשוטה מול אחת הנבחרות המרשימות של הטורניר עד כה. הפעם, בניגוד למפגש עם ברזיל, זה נגמר בצורה כואבת, והארגנטינאים לא הצליחו להגיע למעמד חצי הגמר, שם נבלמו לפני ארבע שנים אחרי הפסד דרמטי לאלופה שבדרך, ספרד. הליטאים הלוהטים, שניצחו בכל ששת משחקיהם עד כה, יגיעו לחצי הגמר נגד ארצות הברית, חדורי ביטחון, אמונה ומוטיבציה, ובעיקר משוחררים מכל לחץ, שכן הם עשו אליפות מצוינת וברור שהם אנדרדוג מול האמריקאים.

ליטא פתחה מצוין ועלתה ליתרון 12:21, כשהיא מגבילה את הרנן ג'ייסן ולואיס סקולה ונהנית מיכולת טובה של מנטאס קאלניטיס ותומאס דלינינקייטיס, ובסיום הרבע הליטאים הוליכו 18:28. הרבע השני לא בישר על שום שינוי בכיוון המשחק. סימאס יסאיטיס וחבריו המשיכו לקלוע ולנצל את המשחק האטי של הארגנטינאים, שבעיקר ניסו לצלוף מחוץ לקשת ולהפעיל את סקולה בצבע (קלע 7 במחצית, אך ב-3 מ-10 מהשדה). לינאס קלייזה המשיך לייצר נקודות עבור הליטאים, פבלו פריג'יוני היה חלש (רק 2 נקודות במחצית הראשונה) בשורות הארגנטינאים, וקאלניטיס קבע עם הבאזר 30:50 לליטא בסוף הרבע השני.

ליטא פתחה עם 0:5 את הרבע השלישי, והיה ברור שארגנטינה תהיה חייבת להתעורר ומהר, כדי לא לספוג תבוסה מכאיבה במיוחד. ליטא סיפקה את התשובה מהר מאוד כשעלתה ליתרון 30. הארגנטינאים לקחו פסק זמן וחזרו ממנו עם כדורסל מהיר. זה עזר, אבל רק כדי לעצור את המפולת ולא מעבר לכך. שלשה גדולה של תומאס דלינינקייטיס קבע 53:85 לליטאים בסוף הרבע השלישי. ברבע הרביעי ליטא הורידה את הקצב, קרלוס דלפינו ייצר נקודות עבור ארגנטינה ועזר לה לצמק את הפער, ובסיום ליטא העפילה לחצי הגמר עם ניצחון 85:104.

יסאיטיס הוביל את הליטאים עם 19 נקודות (8 מ-13 מהשדה), קלייזה הוסיף 17 ו-9 ריבאונדים, דלינינקאטיס ומרטינאס פוצ'יוס קלעו 16 כל אחד. קרלוס דלפינו הצטיין בארגנטינה עם 25 נקודות, סקולה הוסיף 13 (5 מ-16 מהשדה) וג'ייסן קלע 11. פריג'יוני סיים עם 7 נקודותו-6 אסיסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully