וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר בעניינים

מי עזב? מי הצטרף? מי יפרוץ? ממי נתאכזב? לקראת פתיחת העונה, וואלה! ספורט עושה סדר בסגלים, בציפיות ובמועמדות

הפועל תל אביב

באו: זרים - ביוואן פרנסמן, רומן רוקי. ישראלים - יוסי שבחון, בן סהר, גליל בן שנן.

הלכו: זוראב מנטשאשוילי, בויאן ורוצ'ינה, ניל אברבנאל.

לא יהיו שחקני פוסטר: אין שחקני נוער שעלו לקבוצה, ואין צעיר אחד חדש שצפוי לקבל דקות. ניתן להעריך שויקטור מרעי העונה מקווה להיות יותר משמעותי, אך כל שאר הצעירים ייוותרו במעמדם כנערי פוסטר בלבד, ומקסימום יזכו לדקות בגביע הטוטו.

תסריט אופטימי: הפועל עושה עוד עונה גדולה, משתלבת בליגת האלופות, מזרימה עשרות מיליוני שקלים לקופת הקבוצה, זוכה באליפות שנייה ברציפות, משפילה את יריבתה העירונית ומחזקת את מעמדה כקבוצה הגדולה של הכדורגל הישראלי.

תסריט פסימי: ההדחה מליגת האלופות תגרום למשבר שממנו הפועל לא תוכל להתאושש: שחקנים יוצעו למכירה כבר עכשיו, אניימה המדוכא יברח, סהר יחזור לאירופה, שבחון לא ישתלב, ובינואר הסגל ידלדל. רשות המסים פושטת על משרדו של טביב, והצהובים יחזרו לנצח בדרבים.

מכבי חיפה

באו: זרים - איגנסיו קאנוטו, אדריאן סילבה. ישראלים - עידן ורד, אלכסנדר זהבי, תום אלמדון, אריק בנאדו, תומר חמד.

הלכו: זרים - סאדאת בוקארי, ז'ורז'ה טשיירה. ישראלים - בירם כיאל, שלומי ארבייטמן, דקל קינן, מוחמד כליבאת, ישראל זגורי, גד עמוס, חיים זיסקינד, אור בן חמו, זיו אוסון.

לא יהיו שחקני פוסטר: סארי פלאח ושאדי שעבאן (המדיניות של מכבי חיפה לגבי שחקנים שעולים מהנוער היא פשוטה: בעונה הראשונה צוברים ניסיון, בעונה השנייה משחקים. שני שחקני ההגנה שעלו מהנוער העונה יסתמו העונה חורים).

תסריט אופטימי: הכוח של מכבי חיפה העונה יכול להיות דווקא בעובדה שכולם מעמידים אותה בתור האופציה השנייה והשלישית לזכות בכתר האליפות. לא שמות נוצצים, בלי להשתולל עם התקציב, חיפה זהירה אבל אופטימית. תסתכלו על רשימת שחקני הקישור.

תסריט פסימי: ארבעת השחקנים המשמעותיים ביותר של מכבי חיפה (טשיירה, קינן, כיאל וארבייטמן) עשו דרכם לאירופה ועד עכשיו הרכש מגמגם. אלישע לוי יצטרך להתמודד העונה לא רק עם הקהל, אלא גם עם חוסר תיאום בהגנה וביכולת לתמרן. אם בעונה שעברה היו לו בעיות בסגל, מה יקרה העונה?

מכבי תל אביב

באו: ישראלים - יוסי מזרחי (מאמן), ברק יצחקי, אלירן עטר, רוברטו קולאוטי, אבי סטרול, קלמי סבן, יואב זיו. זרים - האריס מדוני אנין, ניבלדו באטיסטה, אלברט באנינג, ג'יבריל סידיבה.

הלכו: איגור טומסיץ', עמנואל מאיוקה, איביצ'ה אילייב, אנדריי קומאץ, רונלד ראלדס, איליה יברויאן, יוסי שבחון, יובל שפונגין, אורי שטרית, ליאור ז'אן.

לא יהיו שחקני פוסטר: נכון לעכשיו לא נראה שמישהו משחקני הנוער יצליח לקבל צ'אנס העונה בסגל עמוס הכוכבים שנבנה במועדון. על הספסל נמצאים אלירן עטר, יובל אבידור, דור מלול, תמיר כחלון וציון צמח שיילחמו על כל דקה פנויה בהרכב, דבר שיותיר בצד את שחקני הנוער שהוקפצו העונה לבוגרים ולא ממש יראו מגרש. היחיד שאולי אולי יכול לקבל דקות פה ושם הוא ריף פרץ, שסיים גיל נוער. פרץ יכול לשחק במספר תפקידים בהגנה ובקישור, והוא נחשב לאחד היהלומים שגדלו במחלקת הנוער.

תסריט אופטימי: במילה אחת – דאבל. בהרחבה – מכבי מפרקת את פריס סן ז'רמן בדרך לשלב הבתים בליגה האירופאית ואוהדי הקבוצה זוכים לראות חורף חם במסגרת האירופאית, לא רק מקבוצת הכדורסל של המועדון. הבלם ניבלדו מתחרה עם האריס מדוניאנין וברק יצחקי על תואר שחקן העונה לאחר שהצהובים משייטים בקלילות לעבר אליפות וגביע. בקיץ הבא משחקת מכבי במוקדמות הצ'מפיונס ליג כאשר לא פחות מ-13 אלף מנויים נמכרים ושוברים שיא של כל הזמנים בכדורגל הישראלי. גולדהאר מכנס מסיבת עיתונאים חגיגית ומכריז על בניית איצטדיון ביתי לקבוצה, שמכיל 40 אלף מקומות והקמתו מסתיימת בתוך שנתיים.

תסריט פסימי: אוהדי הקבוצה נאלצים לצפות שוב בעצב רב באדומים שמשלימים אליפות שנייה ברציפות, וחמור מכך, מנוצחים שוב בקרבות העירוניים. גם הניצחון 1:2 על בני יהודה בגמר גביע המדינה כבר לא מנחם אף אחד.

בני יהודה

באו: ישראלים - דרור קשטן (מאמן), שלו מנשה, איליה יברויאן, שלומי לוי (עלה מהנוער). על הכוונת – פיני בלילי שסיכם לשנתיים, ממתין לשחרור רשמי מאנטליהספור וצפוי להגיע בסוף אוגוסט. זרים - קסטוטיס איבשקביצ'יוס, פאבל קומולוב.

הלכו: גיא לוזון (מאמן), מיכאל זנדברג, מהראן ראדי, אלירן עטר, סיניסה ליניץ'.

לא יהיו שחקני פוסטר: נכון לעכשיו אין מועמד לקטגוריה. אולי החלוץ המוכשר שלומי לוי שבשלב זה חזר להתאמן עם הנוער בשל חילוקי דעות עם ראשי המועדון בנוגע לחוזהו העתידי בקבוצה.

תסריט אופטימי: פדרו גלבאן מלהטט מדי שבת במגרש אחר, מוליך את בני יהודה לצמרת ומועמד לזר העונה. פיני בלילי משחרר את הניצרה ומסביר למה מגן ודמאיו התעקשו להביא אותו לשכונה. שלו מנשה מחייג לאמא לא פחות מ-13 פעמים העונה (חיוג אחד על כל שער ליגה...). אוהדי בני יהודה צובעים את בלומפילד בכתום ודרור קשטן מחבר את כל התלכיד הזה עד לזכייה מרגשת בגביע. בקיץ הבא הקבוצה משחקת באירופה עונה שלישית ברציפות, וחולפת על פני יובנטוס בדרך לשלב הבתים בליגה האירופאית.

תסריט פסימי: בשכונה מתגעגעים לגלבאן של לפני הפציעה. בלילי ואפק, שהתבגרו בעשור, לא מצליחים לשחזר את המסע המופלא עם קשטן מעונת 2000. אף חלוץ בסגל לא כובש יותר משישה שערים בעונה, שלו מנשה נמכר בינואר לבלגיה ודלה איינוגבה עובר בסיום העונה למדים האדומים של הפועל תל אביב במקום אניימה. הפלייאוף האמצעי מוציא לחזי מגן את החשק מכדורגל והאיש מודיע, הפעם סופית, על עזיבת המועדון.

בית"ר ירושלים

באו: זרים - כריסטיאן אלברז, דריו פרננדז סרג' איילי. ישראלים - מור דהאן, ליאור ראובן, שי חדד (עוד לא חתם על חוזה אך שייך לקבוצה), מתן בראשי, טל משעלי. סטיבן כהן על סף סיכום, כך גם משה מישאלוב.

הלכו: ברק יצחקי, עידן ורד, אלירן דנין, אריק בנאדו, איתן טיבי, סבסטיאן ואסקז, ג'וניור ויסה, פאולו דה לה האסה. טוטו תמוז מתנדנד.

לא יהיו נער פוסטר: אביתר ברוכיאן (הקשר השמאלי המוכשר יקבל את ההזדמנויות לאחר דילול הסגל, בעיקר כשהמאמן הוא דודו שמכיר את הכישרון עוד מילדות), טל משעלי (לאור מצוקת החלוצים בקבוצה, משעלי שחזר מהפועל כפ"ס יקבל הזדמנויות רבות), דן אייבנדר (לאור מצוקת הסגל בקישור ההתקפי יקבל הזדמנויות רבות), צחי אליחן (לאור מצוקת הסגל בקישור ההתקפי יקבל הזדמנויות רבות), אלי דסה (מגן ימני מוכשר מאוד שמיוצג על ידי דודו דהאן ומצופה לו עתיד גדול, על אף העובדה שלפניו ברוטציה שלושה מגנים ימניים).

אופטימי: מתברגים בצמרת עם כדורגל התקפי ושמח תוך שילוב של שחקני הבית המוכשרים. האוהדים מתאהבים בקבוצה הצנועה יחסית, מלמיליאן חוזר להיות מלך הבירה, והקבוצה חוזרת למקורותיה הירושלמיים תוך שהיא עוקצת מספר פעמים את יריבותיה השחצניות מתל אביב.

פסימי: עונה בינונית חסרת עניין שמסתיימת בפלייאוף האמצעי, הדחה מוקדמת מגביע המדינה, נטישה המונית של האוהדים את יציעי הקבוצה, אגייאר וגאידמק מעוניינים לחזור.

הפועל באר שבע

באו: ניר קלינגר (מאמן). זרים - אברהים בסיט, ברנרדו ואסקונסלוש, ריקרדו פרננדז. ישראלים - אבי יחיאל, אוהד כהן, עודד גביש.

הלכו: ויקו חדד (מאמן), מוחמד אדמו, יוסי אופיר, ברק בדש, טברטקו קאלה, דנילו מוריירה, חנן פדידה, דנדי אוקונגו, גיל בלומשטיין, שמעון הרוש, אוהד קדוסי.

לא יהיו שחקני פוסטר: ליאל זגורי (שחקן התקפה שעלה מהנוער, שזכה להרבה פידבק מקלינגר במחנה האימון). יוסי אלקיים (הקשר הצעיר חוזר מהשאלה אצל היריבה העירונית. שחקן ספסל שיקבל דקות העונה).

תסריט אופטימי: ניר קלינגר ניסה לעשות מה שכל מאמן חדש עושה בבאר שבע: מפרק ובונה מחדש. קישור שבנוי משן הכסחן, פרננדז הפעלתן, רביבו היצירתי ומליקסון שתמיד רעב לכדור לא יכול לאכזב. במיוחד כשאסולין מחכה בחוד.

תסריט פסימי: וכרגיל, נקודת התורפה של קלינגר העונה היא במשחק ההגנה. עודד גביש לא מספיק מנוסה כדי לחפות על יחיאל והאגף הימני עדיין פרוץ. קלינגר רוצה להביא רכש, אבל בינתיים זאת נראית כמו עוד עונה עם הרבה כדורים ברשת.

מ.ס. אשדוד

באו: ג'ון גרגורי (מאמן), אורי מגבו, לואי טהה, איציק כהן.

הלכו: יוסי מזרחי (מאמן), עידן וויצמן, מרקו פופוביץ', אדיר טובול, מאור פרץ.

לא יהיו שחקני פוסטר: המגן עופר ורטה והקשר בן בוטבול - הבעלים ג'קי בן זקן הצהיר לפני שנה כי הקו המנחה של המועדון יהיה שילוב צעירים בסגל תחילה ואז גם בהרכב. ורטה ובוטבול בוגרי מחלקת הנוער של אשדוד צפויים להשתלב העונה בהרכב ולקבל דקות משחק לא מעטות בדיוק כפי שעשה ניר ביטון בעונה שעברה שהגיע מההרכב של אשדוד לסגל נבחרת ישראל של לואיס פרננדז.

תסריט אופטימי: האקדמיה המפוארת נושאת פירות. ג'ון גרגורי מביא תואר ראשון אי פעם למועדון, כשגביע הטוטו חונך את ארון הגביעים במשרדו של ג'קי בן זקן. הקבוצה מתברגת שוב בפלייאוף העליון כאשר דראגן סטויקיץ' מועמד לתואר שוער העונה ועידן שריקי מוזמן לראשונה בחייו לסגל נבחרת ישראל הבוגרת.

תסריט פסימי: שחקנים במועדון מתבטאים בעילום שם בתקשורת: "מה זה השטויות האלה אקדמיה? נמאס לנו להגיע כל יום לאותו בניין. די, כמה אפשר לראות את אותם פרצופים, יום אחרי יום". הצעירים של גרגורי מאכזבים, מקרייב מאבד סופית את החשק לשחק, ואחרי היעדרות של חודש וחצי בשל פציעה טורדנית בשרירי הבטן הוא נמכר בינואר לטימישוארה הרומנית. גרגורי מודיע כי בסיום העונה יעזוב את הקבוצה ואשדוד מסיימת את העונה במקום ה-10.

מכבי נתניה

באו: מאור אסור, קרלוס אריאס, אופיר עמרם, גאגה צ'חטיאני, עומר פרץ, חסיב אבו רוקון, גיא סאלם, עידן ברוך, קובי דג'אני

עזבו: אריסטד זוגבו, דניאל ליפשיץ, ביוואן פרנסמן, קלמי סבן, יגאל אנטבי, אלמוג כהן, פאבריסיו קבראל, גיא אבנד, רביד גזל, שלו מנשה, שניר גואטה, אמיה טגה, ריף מסיקה, דיוויד גומז.

לא יהיו שחקני פוסטר: חסיב אבו רוקון (חלוץ הנוער של מכבי חיפה יקבל את ההזדמנות דווקא במכבי נתניה תחת מאמנו לשעבר צדוק מלכה. צפוי לקבל הזדמנויות רבות באגף ובהתקפה היות והוא מתאים לשיטת שלושת החלוצים של ראובן עטר), עדי נמני (שחקן ההגנה היחיד בסגל שאינו פותח, בעל רגל שמאל אך יכול לשחק גם כמגן ימני וגם כשמאלי, יהווה אופציית חילוף ראשונה לכל אחד משחקני ההגנה), גיא גומברג (בסגל דליל כל כך בקשרים אחוריים, קשרה המוכשר של קבוצת הנוער שנאבקה על האליפות אשתקד יזכה לדקות רבות, בעיקר היות להרחקות הרבות של קובי דג'אני).

תסריט אופטימי: הקבוצה הצעירה תתחבר, תרוץ היטב למעט תקלות ברורות מאליהן של חוסר ניסיון, לא תסתבך במאבקי תחתית, תציג כדורגל חיובי, ושחקנים כמו מאור אסור, אופיר עמרם וחן עזרא יפרצו. בעונה הבאה הקבוצה תוכל למכור אותם כדי לממן עוד עונה בליגת העל, והקהל יתאהב מחדש בחבורה שאיבדה את הזהות ויציפו את האצטדיון החדש.

תסריט פסימי: פתיחת עונה גרועה מביאה לרכש יקר ולטעויות מקצועיות, והקבוצה נקלעת גם לקשיים כלכליים וגם למאבקי תחתית.

הפועל רמת גן

באו: ישראלים - שלומי דורה (מאמן), חי בן לולו, יקיר שינה, תמיר פור, אופיר חיים, לירון דיאמנט, גל לוי. זרים - פאבלו אלווירה בונדאה (אלבסטה ב' ספרד), קלאודיו ריברו (פניקס, אורוגוואי), דמיטאר טלקיסקי ( לבסקי סופיה, בולגריה), אלין טופוזאקוב (לבסקי סופיה, בולגריה).

הלכו: יובל נעים (מאמן), רפי כהן, תומר תייר, עומר פרץ, קובי מוסא, שי חדד, בני חדד, גולן חרמון, מור גולן, אסי דומב, אנדראה קלדיירה, סרג' איילי, ג'ורג' דאטורו, פאבל פרגל

לא יהיה שחקן פוסטר: וובה בראון - אחד מהשרידים היחידים מהסגל של העונה שעברה. בוגר מחלקת הנוער של המועדון. קיבל צ'אנס בהרכב במשחק גביע הטוטו נגד בני יהודה וכבש שער מצוין. אם שלומי דורה יאמין בקשר המוכשר הוא עוד עשוי להרוויח שחקן לגיטימי לרוטציה בסגל.

תסריט אופטימי: עומר בוקסנבוים חוזר מפציעה במחזור השביעי ומשלים חוליית קישור טובה עם קלאודיו ריברו ודמיטאר טלקיסקי שמשחזר את עונתו הטובה בהפועל תל אביב לפני שנתיים. בונדאה וטופוזאקוב נועלים את הרחבה ושלומי דורה מוליך את הקבוצה (שהחלה את ההכנות ללא סגל) למקום ה-8 שמבטיח עונה נוספת בליגת העל.

תסריט פסימי: עוד בטרם העונה ממוקמת רמת גן במקום האחרון עם מינוס ארבע נקודות (הגיעה להסדר טיעון עם בקרת התקציבים) אולם למרות מאמצי קבוצת הניהול בראשותם של שחר בן עמי ונתן דטנר, היא לא מצליחה לשרוד. הקבוצה נענשת שוב במהלך העונה אחרי שמתגלים עוד חוזים כפולים ואי סדרים בפעילות המועדון ובסופו של דבר נושר המועדון לליגה הלאומית בתום טיול של שנתיים בליגת העל.

הפועל אשקלון

באו: זרים - זוראב מנטשאשווילי, סטפן אהרולו, יהו ניירקו (רוצים להשאילו לקבוצה אחרת). ישראלים: אדיר טובול, קובי מוסא, מג'ד יונס, אמיה טגה, שניר גואטה, ערן לוי, אריק ניירקו, מחמוד עבאס, אריק גאוו, חנן פדידה.

עזבו: יניב והבה, חיים מצרין, יוסי ביטון, דודו אזולאי, אדיר דנין, בריאן מן, אריק רומארו, רן קוזוך, דודו בן שושן, שרון גורמזאנו, קובי דג'אני, שוקי נגר, יחיאל צגאיי, רון קופרלי

לא יהיו נערי פוסטר: איב פז (מגן ימני מחליף, קובי מוסא מקבל 90 אדומים בעונה), אור עלוואה (קשר, קרוב של מנשה עלוואה, שחקן ומאמן העבר האגדי של אשקלון ונחשב לפוטנציאל גדול).

תסריט אופטימי: הקבוצה נשארת בליגה בקלות יחסית, גיא עזורי מסיים את העונה בכבוד, הקהל האשקלוני מציף את היציעים ופרוספר אזגי מסיים את העונה במאזן חיובי

תסריט פסימי: הקבוצה יורדת ליגה תוך החלפת שלושה מאמנים, האחרון שבהם מנשה עלוואה שירד עם הקבוצה גם ב-98, פרוספר אזגי מבין שההשקעה רבה מדי ביחס לתוצאות ונוטש את הקבוצה.

בני סכנין

באו: כריסטיאן דנלאקי, יניב לוזון (שב מהשאלה).

הלכו: ג'קו ערפאת, קאדו, ג'ורג'יה צ'טקוביץ'.

לא יהיו שחקני פוסטר: השם הבא עליו בונים בסכנין הוא מחמוד אבו ריא בן ה-19 שיכול לשחק כקשר התקפי וכחלוץ. אבו ריא כבר פתח פעמיים בגביע בהרכב סכנין והמאמן יובל נעים מתלהב מביצועיו ובונה עליו לעונה הקרובה.

תסריט אופטימי: התלכיד שבנה מרקו בלבול בסיום העונה ממשיך להציג כדורגל חיובי תחת יובל נעים, שמביא את סכנין לפלייאוף העליון ולהתמודדות על מקום באירופה בעונה הבאה. משקיעים האמירויות שוב מתאהבים בקבוצה ובתרומותיהם הנדיבות נותנים לה גב כלכלי.

תסריט פסימי: יובל נעים מגלה שהחיים לא פשוטים בסכנין, אחרי מספר מחזורים שהקבוצה נמצאת בתחתית, מוצא את עצמו נעים מחוץ לקבוצה והכאוס בסכנין עד לפני הגעתו של בלבול נמשך כאילו לא הפסיק.

הפועל חיפה

באו: ניצן שירזי (מאמן) טברטקו קאלה, עידן ויצמן, סשה סטויאנוביץ', אקקי מקוצ'דזה, גולן חרמון, ניקולה גרובייביש, עומר ורד, גד עמוס.

הלכו: שלומי דורה (מאמן), אוהד כהן, חי בן לולו, ערן לוי, ירו בלו, בריאן חרסיסיץ', רוי לימה, לבאן חמלדזה, עומרי אלון.

לא יהיו שחקני פוסטר: חנן ממן (הבן של ברוך) בן ה-21 סומן השנה כלהיט הבא שמגיע ממחלקת הנוער אצל האדומים. כבר שנתיים שהשחקן נמצא בקבוצה, אך אצל שלומי דורה לא קיבל צ'אנס אמיתי להראות עד כמה כישרוני הוא, מה שלא מפריע לשירזי לבנות עליו כשחקן מפתח העונה.

תסריט אופטימי: הניסיון של שירזי נותן את אותותיו, והפועל חיפה מצליחה ממש בסוף הליגה להתברג בפלייאוף העליון וגורמת לבעלים יואב כץ הרבה רגעי נחת.

תסריט פסימי: אחרי תקופה קצרה ללא הצלחה, לשירזי נמאס מההתערבות של כץ בעבודתו. אחרי מספר מחזורים מתפטר המאמן מהפועל חיפה, ושלומי דורה (שפוטר מר"ג) מוצא שוב את עצמו בתפקיד, אבל שוקע עם הקבוצה והיא יורדת שוב לליגה הלאומית.

הפועל פתח תקוה

באו: זרים - ג'וניור ויזה, ויליאם אמאמו. ישראלים - דודו ביטון, ניסן אלקלעי, טום קשתי, אלון תורג'מן, גיא דיין, אור פישביין, מוחמד נאטור, אוהד קדוסי, ישראל זגורי, אור בן חמו, עדו אקסברד.

הלכו: סאלם אבו סיאם, עוסמן באשירו, אסי בוזגלו, כפיר דר, צליל חתוכה, אלנתן סלמי, שגיב כהן, ראובן עובד, אברהים בסיט, אלי ביטון, אודי חנון, עידן סרור, יוסי שקל.

לא יהיו שחקני פוסטר: אלון תורג'מן (עוד אחד מהאסים שמחפוד שלף מטוברוק. חלוץ שצפוי לאיים מהספסל על ביטון וקדוסי) וניסן אלקלעי (הרכש השני מטוברוק אמור להיות המחליף של עמירן שקלים).

תסריט אופטימי: החלק החזק של הקבוצה מאז הגעתו של מחפוד הייתה ההגנה היציבה, אז מחפוד שינה את פני הקבוצה בחלק הקדמי. הוא צירף את דודו ביטון שיודע להבקיע וקדוסי הגיע כדי להוסיף מהירות בחלק הקדמי. בפתח תקוה משוכנעים ש"ויזה, זגורי, צרפתי ואסוס, מהווים את אחת מחוליות הקישור המסוכנות בליגה". יש לנו הרגשה שמחפוד עומד להפתיע.

תסריט פסימי: ההבדלים בין שחקני ההרכב לשחקני הספסל בחלק מהעמדות כמעט תהומיים. למחפוד יש הרכב גדול, אבל סגל בינוני שלמען האמת משקף הרבה יותר מהתקציב של הפועל פתח תקוה, אבל לא בטוח שיספיק לעונה גדולה. חוץ מזה, קשה לומר כמה מהר תוכל קבוצה ששינתה פניה כמעט לחלוטין להתחבר.

מכבי פתח תקוה

באו: זרים - ג'ו ביזארה. ישראלים - יוסי אופיר, איבן מאנצה, אלירן דנין, מיכאל זנדברג, רותם שמול, רועי בקל, צליל חתוכה.

הלכו: דן רומן, חיים מגרלשווילי, דרגוסלאב יבריץ', אבי יחיאל, טומיסלאב בוסיץ', ונצ'ו טריאנוב.

לא יהיו שחקני פוסטר: מרואן קבהא (עוד קשר שיצא ממחלקת הנוער של מכבי פתח תקוה. פרדי דוד גם מאמין בו). רועי בקל (הקשר האחורי שהגיע מעונה השאלה אצל רמת השרון אמור לאיים העונה, בעיקר מהספסל, על משבצת הקשר האחורי). תומר אלבז (הבלם הרביעי בקבוצה. אמור לשחק בעיקר בגביע הטוטו, אבל שחקן שמוערך במועדון).

תסריט אופטימי: לא משנה איזה סגל משחק במכבי פתח תקוה, הקבוצה הזאת תמיד נשענת על אותו ביטוי: יציבות זה שם המשחק. עם אותם שמות שכבר שמעתם בשנים האחרונות ושחקני בית מהירים ומסוכנים בהתקפה, למכבי פתח תקוה אין אולי סגל גדול, אבל יש לה שחקנים שיודעים היטב לאן בדיוק צריך למסור את הכדור ומה יקרה במהלך הבא. על זה היא משחקת כבר שנים ועל זה היא תשחק גם העונה, רק שהפעם זה יקרה עם אלירן דנין, יוסי אופיר ומיכאל זנדברג.

תסריט פסימי: יבריץ' ויחיאל היוו בעונה שעברה מרכז הגנה חזק, אבל פתח תקוה בחרה לשנות בגלל הכסף ונשארה עם מאנצה הבלתי ידוע וביזארה, שאמור להצטרף למגמאדוב, שרוצה עונה שקטה כדי לסיים את הקריירה בכבוד. לא ברור איך כל זה יתחבר למגרש הביתי החדש שלה בוינטר ולעובדה שמדי עונה היא מספקת לנו תקופה רעה שבה היא לא מסוגלת לעצור את רצף ההפסדים.

הפועל עכו

באו: זרים - פידליס דימקאו, ג'קו עראפת, ניקולס פלצ'וק. ישראלים - מוחמד כליבאת, רן קוזוך, רועי לוי, שלומי איטח, שמעון הרוש.

הלכו: זרים - עמנואל אמנגואה, אדק מבה. ישראלים - דודי פדלון, איתן עזריה, גד עמוס, ליאור ראובן,ליאור לוי, חי אטיאס, אבי אלפסי,בן מרטין, רון בן נחום.

לא יהיו שחקני פוסטר: אליאור סיידר (19), קשר התקפי, שותף עד כה במרבית משחקי האימון וגביע הטוטו. כבש את שער השוויון במשחק אימון מול הפועל אשקלון, צפוי להיות חלק מהרוטציה של אלי כהן. עמראן בריק (20), קשר אחורי, שותף עד כה במספר משחקי אימון וגביע הטוטו, צפוי להיכלל בסגל הקבוצה העונה ולהוות תחליף שני לשחקני הקישור האחורי.

תסריט אופטימי: אם הרכש החדש בדמותם של פלצ'וק וערפאת יפתיע לטובה, ופידליס דימקאו יהווה חומה בהגנת עכו לצדו של גבע ברקאי הוותיק, וכל זאת יחד עם חמשת הישראלים שהצטרפו הקיץ ומרביתם רעבים להצלחה וילחמו על מנת להוכיח את עצמם, בהפועל עכו יכולים להאמין שבחודש מאי 2011 הם ימצאו את עצמם נשארים עונה נוספת בליגת העל.

תסריט פסימי: אם ששת חלוצי הקבוצה (גיטא, דיין, אוקוצ'ה, עראפת, כליבאת, אלמקייס) כבשו יחד סה"כ 16 שערים בעונה החולפת, והקבוצה צירפה בעיקר שחקנים צעירים חסרי ניסיון בליגת העל, וההווה של עכו מספק שני הפסדים בגביע הטוטו ויכולת חלשה ביותר, כנראה שעכו תיאלץ כבר במאי הקרוב, ואולי אפילו קודם לכן, להיפרד מליגת העל.

עירוני קרית שמונה

באו: ישראלים - אלעד גבאי, אופיר חמו, אורי שטרית, גיא חיימוב, תומר ברוקס,ברק בדש. זרים - בריאן חרסיסיץ'.

הלכו: ישראלים - עמיר נוסבאום, עידן בלסטרה, איתי תמיר, אלון בוזורגי, מצא ניתאי, סולי צמח. זרים - ננאד סאביץ'.

לא יהיו שחקני פוסטר: אלרואי כהן (21), קשר נבחרת הנוער. עשה קפיצת מדרגה בעונה החולפת וצפוי לקבל דקות משחק מרן בן שמעון שמרוצה מהיכולת שהציג עד כה בתקופת ההכנה לליגה. שלומי אביסדריס (21), תוצר מחלקת הנוער, משתייך לסגל הקבוצה בשנתיים האחרונות, והעונה צפוי להשתלב בהתקפה. שיר צדק (21), בלם תוצרת מחלקת הנוער, ישמש העונה כבלם שלישי לסאלח חסארמה ויניב לביא. עדי אלישע (21), עוד תוצר של מחלקת הנוער, פותח שנה שנייה בבוגרים, שותף בכל משחקי טרום העונה עד כה וצפוי להשתלב ברוטציה.

תחזית אופטימית: בסגל של קרית שמונה לא ניתן למצוא שמות נוצצים, אך חיבור נכון ושילוב בין הצעירים שהצטרפו הקיץ לשחקנים המנוסים והוותיקים שמלווים את הקבוצה כבר מספר שנים יכול להניב פירות ולהביא אותה להתמקמות במרכז טבלה ומטה והבטחת עונה נוספת בליגת העל.

תחזית פסימית: קרית שמונה פותחת עונה עם שלושה זרים בלבד, ששנים מהם לא מנוסים בליגת העל, ויחד עם רכש שהנוצץ שבהם הם אורי שטרית וברק בדש, קשה למצוא מי ידחוף את הקבוצה קדימה וישיט אותה לחוף מבטחים עוד לפני תום העונה. במצב הנוכחי כנראה שלא יהיה שקט בצפון במחזורי הסיום כשקרית שמונה תילחם על חייה בליגה עד למחזור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully