וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אניימה: "לא יודע אם אהיה פה בשבוע הבא"

שוער הפועל ת"א, שלא צפוי לשחק נגד זלייז’ניצ’אר באלופות (ג’, 21:00, 5+ לייב), אמר לחבריו כי הוא נחוש לעזוב לפורטו

רויטרס

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

שוער הפועל תל אביב, וינסנט אניימה, עבר היום (שני) בהצלחה את הבדיקות הרפואיות השנתיות, אך לא ייכלל בסגל הקבוצה למפגש נגד זלייז'ניצ'אר הבוסנית מחר (21:00, ערוץ 5+ לייב) במוקדמות ליגת האלופות. אניימה לא תורגל באימון המסכם כשגליל בן שנן הוא זה שיפתח בין הקורות ואריק ינקו הצעיר ישמש כמחליפו. כזכור, אניימה חזר רק אתמול לישראל ולמעשה לא התאמן מאז הדחתה של נבחרת ניגריה מהמונדיאל. השוער אמר לחבריו כי הוא אינו מרגיש מוכן למשחק.

עוד לפני הבדיקות הרפואיות אניימה שוחח עם הנהלת המועדון וסיפר שהוא מחזיק בהצעה מפורטו לארבע עונות. לשוער הובהר שלהפועל לא הוגשה כל הצעה רשמית ושאם זה אכן יקרה, אז תדון ההנהלה, ביחד עם השוער, על מכירה שלו. אניימה עצמו לא יצא מרוצה מהפגישה ואמר לשחקנים בקבוצה: "בינתיים אני אהיה בחור טוב וכשאצטרך להיות רע, אדע לעשות זאת. אני מקווה שכל הדברים יסתדרו. פורטו רוצה אותי ואם הפועל טוענים שאין הצעה עבורי, הם משקרים. אני רוצה להיות בפורטו ולא יודע אם אהיה פה בשבוע הבא".

גוטמן עצמו התייחס לנושא אניימה במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול זלייז'ניצ'אר ואמר דברים הפוכים: "עם וינסנט הייתה פגישה והוא חדור מוטיבציה לשחק מחר, אבל אחליט לגביו רק לאחר האימון. זה תלוי בהרגשה שלו ובפן המנטלי. כרגע יש סיכום על אחת משתי האפשרויות: או שהוא ימשיך איתנו מתוך מטרה שסוכנו פיני זהבי ימצא לו קבוצה בינואר, או שיאריך חוזה בשלוש שנים. באופן כללי, אני די שבע רצון וצריך לומר מילה טובה להנהלה ששמרה על הסגל הזה. זה לא היה עניין כל כך פשוט".

גוטמן התייחס להכנה שעברה קבוצתו: "אנחנו לפני משחק חשוב מאוד להפועל תל אביב. עברנו מחנה אימון משביע רצון אחרי שסיימנו את הליגה עם תואר האליפות לפני כחודש. היו לנו אילוצים בדרך, כמו סוגיית אניימה והסיכום של דגלאס דה סילבה עם ליל. דגלאס איתנו, הוא הצטרף אלינו במהלך מחנה האימונים וישחק אצלנו".

על היריבה הבוסנית אמר המאמן: "הכדורגל הבוסני מוכר לנו. אנחנו יודעים הכל על הקבוצה הזו, יש להם חלק קדמי טוב עם יכולות אישיות גבוהות וזו משוכה לא פשוטה כשמדובר בהתמודדות באמצע יולי. הם צירפו שני שחקנים טובים כמו סאביץ' וזבה, כך שאנחנו יודעים לקראת מה אנחנו הולכים. הקהל שלנו התגעגע לקבוצה ואנחנו יודעים שהוא יתמוך בנו מחר כמו תמיד. אנחנו רוצים לעבור את צמד המשחקים בשלום. נצטרך לשמור על ריכוז ועל עקרונות המשחק שלנו. המטרה היא שהפועל תל אביב תהיה מיוצגת בצ'מפיונס ליג".

המאמן התייחס גם לשחקני הרכש: "רומן רוקי נמצא איתנו רק 10 ימי אימון ולגבי ביוואן פרנסמן, כרגע אני מעדיף לשמור על התיאום בין דה סילבה ובאדיר מהעונה שעברה. אין לי ספק ששחקני הרכש יתרמו רבות בהמשך העונה".

בצד המקצועי נראה שגוטמן יפתח עם אותו הרכב שהוא תירגל אתמול, כלומר וואליד באדיר ויוסי שבחון יועדפו על פני ביוואן פרנסמן ורומן רוקי בהרכב. במקרה הזה ערן זהבי יוסט למרכז הקישור ואילו שבחון ישחק בעמדה קדמית. כ-9,000 אוהדים כבר הבטיחו את הגעתם למשחק. שערי האצטדיון יפתחו בשעה 19:30.

הרכב משוער: גליל בן שנן, עומרי קנדה, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, דדי בן דיין, ערן זהבי, אביחי ידין, יוסי שבחון, גילי ורמוט, מהראן לאלה, איתי שכטר.

עדכון ראשון: 13:32

אוסים מתכנן הרכב הגנתי

ז'לייז'ניצ'אר, אלופת בוסניה, חוזרת למפעלים האירופיים לראשונה מזה שש שנים. ההופעה האירופית האחרונה של הקבוצה הייתה במוקדמות גביע אופ"א בקיץ 2004 והסתיימה בהפסד 9:1 לליטקס לובץ' הבולגרית בסיכום שני המשחקים. בין הישגיה הבולטים של הקבוצה באירופה: ניצחונות כפולים על לילסטרום הנורבגית (מוקדמות האלופות 2002/3) ואנורתוזיס הקפריסאית (מוקדמות גביע אופ"א 2003/4).

הבוסנים, שהופתעו מאוד מהחום הכבד השורר בישראל, מגיעים למשחק כאנדרדוג. "הפועל תל אביב פייבוריטית, איכותית וחזקה מאיתנו", אמר הקשר הסרבי מילאן צ'ולום. "אנחנו נצטרך להראות רוח לחימה מהדקה הראשונה. יש לנו מוטיבציה להראות מה שאנחנו שווים מול קבוצה חזקה יותר. אין לנו מה להפסיד ונעלה ללא פחד. אנחנו מאמינים שאפשר להפתיע".

"כדורגל זה משחק מאוד מצחיק ולא תמיד הקבוצה הטובה מנצחת", אמר המאמן עמאר אוסים במסיבת העיתונאים. "הקבוצות לא ממש מכירות אחת את השנייה. הפועל טובה מאיתנו, אבל בגלל שהם לא מכירים אותנו, דווקא במשחק יהיה לנו יתרון. כמובן שנצטרך לבוא מרוכזים מאוד ונצטרך להציג את הכדורגל הכי טוב שלנו. יש לנו שחקנים טובים בקבוצה, אבל הם חסרי ניסיון ולרובם זה משחק ראשון במסגרת אירופאית. גם אם לא נעבור, לפחות נקבל מהמשחקים האלה קצת ניסיון. הפועל פייבוריטית, אבל בכדורגל הכל יכול להיות".

אוסים הפגין בקיאות בסגל האלופה הישראלית: "להפועל יש 5-6 שחקנים מובילים. אם אניימה היה משחק, האתגר היה עוד יותר גדול כי אפילו מסי לא הצליח להבקיע מולו. אני בטוח שהשוער השני טוב לא פחות".

ז'לייז'ניצ'אר איבדה בפגרה את כוכבה הגדול - החלוץ סמיר ברקיץ', שכבש בעונה שעברה 15 שערים ובישל 13 ועזב לטובת הליגה הדרום קוריאה. בין היתר חיזקה עצמה הקבוצה בקשר הבוסני הבינלאומי זייקו זבה, שהגיע מאלניה הרוסית.

המאמן אוסים מתכנן לפתוח בהרכב הגנתי עם חלוץ אחד בלבד - לזאר פופוביץ' הסרבי, שכבש אשתקד שמונה שערי ליגה. מאחוריו יפתח סרג'ן סאביץ', עוד שחקן רכש שהצטרף לקבוצה בקיץ. בין הקורות יעמוד השוער המוכשר איברהים שחיץ' (22), שזומן לאחרונה לסגל המורחב של הנבחרת הבוגרת.

הרכב משוער: איברהים שחיץ', סרג'ן סטאניץ', ידראנקו בוגיצ'ביץ', אלביס משיץ', מירקו רדובאנוביץ', מירסאד בשלייה, מילאן צ'ולום, סרג'ן סאביץ', אדין וישצ'ה, זייקו זבה, לזאר פופוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully