וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה רוצים אוהדי מכבי חיפה מאריק בנאדו?

אוהדי מכבי חיפה שרואים באריק בנאדו בוגד, שוכחים כיצד לפני ארבע שנים סומנה לו הדרך החוצה, ושהחזרה שלו חשובה גם בשביל המועדון שבעבר לא נתן את הכבוד הראוי לסמלים. הנשיא יעקב שחר מחזק: "אריק לא חזר כמחווה, אלא כמישהו שתרומתו חשובה"

אמצע אפריל 2006. מכבי חיפה בהכנות אחרונות למשחק הבית הקרוב שלה מול הפועל נצרת עילית, שבו אמורים הירוקים מהכרמל להבטיח באופן סופי את האליפות השלישית ברציפות של המועדון. למרות שעל פניו האוירה בכפר גלים הייתה מצוינת, ברקע כבר החלו המאבקים לקראת העונה הבאה. יומיים לפני אותו משחק, התפרסמה ידיעה באחד העיתונים, לפיה המאמן רוני לוי לא מרוצה מהיכולת של הקפטן אריק בנאדו וככל הנראה הוא לא יפתח במשחק הגביע מול בני יהודה שלושה ימים בלבד לאחר המשחק הזה. בנאדו קרא את הפרסומים ונתן את התשובה במשחק עם צמד. לוי, כמובן, שינה את תוכניותיו והעלה בסופו של דבר את הקפטן בהרכב מול הזהובים, אך המלחמה בין השניים כבר יצאה לדרך.

שחקני מכבי חיפה אריק בנאדו עם עידן ורד. אדריאן הרבשטיין
אולי כדאי להיצמד לעובדות ורק אז לשפוט. בנאדו באימון חיפה השבוע/אדריאן הרבשטיין

לפני כשלושה שבועות הפתיע בנאדו כשביקש לשוב למכבי חיפה לעונת פרישה. אפשר להגיד שחיפה היא מועדון הכדורגל שמנוהל בצורה הכי מסודרת בארץ, אך יש תחום אחד שבו הייתה ראויה לביקורת: חוסר היכולת להיפרד מסמליה. בשנתיים האחרונות המגמה התהפכה, כשחיפה רוצה לשמש דוגמה ולחלוק כבוד לשחקני עבר. כחלק מאותה מגמה, החליטו ראשי הקבוצה יחד עם הצוות המקצועי לאפשר לבנאדו לחזור לעונת פרישה. אמנם, מהלך ראוי ביותר, אך בין האוהדים יש כאלה שמנסים לטרפד את המהלך ודורשים את גירושו של הבלם הוותיק, במה שהגיע ביום ראשון עד לריסוס כתובות נאצה על ביתו של הבלם. רגע לפני שהסמל עולה שוב לשחק במדים הירוקים בקרית אליעזר, ראוי להזכיר לכל אותם אוהדים כי בנאדו לא יזם את דרכו החוצה מהמועדון – היא נסללה עבורו.

"אריק הרגיש לא מוערך"

באותם הימים העריכו בחיפה כי המשבר בין הקפטן למאמן הוא זמני, והקשר ביניהם ישוב להיות טוב כשהיה, אך במציאות הדברים היו הפוכים לגמרי. כמה שבועות לפני הפיצוץ, החליט יעקב שחר להאריך בשנתיים את חוזיהם של אלון חרזי ואדורם קייסי, צעד שהיה מקובל על כל אנשי הקבוצה לאות הערכה לשניים על תרומתם. על פניו, זה היה מהלך חיובי, אך כזה שגרם להרבה מאוד אנשים במועדון לתהות מדוע הקפטן בנאדו לא נכלל. מספר שבועות מאוחר יותר נכנס בנאדו לשיחה עם לוי, שבה ביקש מהמאמן שיתמוך בו בבקשה לשדרג את שכרו. לוי סירב לשתף פעולה, ולאחר מספר ימים הודלפו לכלי התקשורת ידיעות המדברות על כך שבנאדו יירד בעונה הבאה לספסל המחליפים ודקל קינן, שהיה אמור לשוב בקיץ, יתפוס את מקומו לצד בלם זר. מאותה שיחה ועד סיום העונה בנאדו ולוי לא החליפו מילה, כשהקפטן ממתין בסבלנות שראשי חיפה יחזרו אליו עם תשובה לבקשת השדרוג.

מעבר לעובדה שבנאדו לא קיבל את היחס כשחקן מוביל במועדון, השמועה היתה שלוי לא ממש יתעקש להחזיקו בחיפה, ואם אכן יישאר הוא לא יהיה יותר משחקן ספסל. יתרה מכך, בשיחות עם מקורביו באותו הזמן, בנאדו היה מדוכדך וטען שהוא מקבל יחס של נער שעלה מהבוגרים לאחר כל השנים בהם נתן את כולו למועדון: "באותה תקופה אריק היה על הפנים", משחזר אחיו תום. "היה קשה לדבר אחרי אימונים, כולם הרגישו עד כמה הוא לקח את זה קשה. אנשים טענו אז ואומרים גם היום שהוא רצה לעזוב בגלל הכסף, ואני אומר שאלה שטויות. אריק הרגיש לא מוערך וזה בדיוק מה שקרה. אף אחד במכבי לא דיבר איתו, נתנו לו את התחושה שהוא לא רצוי. אם בתחילת העונה רוני היה לוקח אותו לשיחות ומתייעץ בו, בסופה נראה היה כי את אף אחד בצוות המקצועי לא ממש עניין אם יישאר. כל זה אחרי 20 שנה במועדון. איך שחקן שהוא קפטן ואחד מהשחקנים הבכירים אחרי שלוש אליפויות ברציפות אמור להגיב? כל אחד יכול לדמיין סיטואציה כזו בעבודה שלו, שיבדוק אם הוא לא היה נפגע כשהבוס מפסיק להתייחס אליו. אני יכול להעיד שלמרות כל זה, הוא עדיין רצה להישאר במכבי כי זה הבית שלו. חשוב לי שאנשים יידעו שלמרות התקופה היפה שלו בבית"ר, מכבי חיפה תמיד היתה ותישאר הקבוצה שלו וכולנו שמחים שהחזירו אותו לחיפה, לסיים את הקריירה בבית".

לאחר אותה שיחה הצדדים התרחקו עוד יותר. בנאדו החזיק בהצעה של כ-250 אלף דולר מבית"ר והיה מוכן להישאר בחיפה בשכר פחות בהרבה – 150 אלף דולר. לאחר שהבין כי חיפה לא מתכוונת להחזיר לו תשובה, החליט בנאדו להחרים את אימוני הקבוצה. עוד לפני שעזב באופן סופי, ניסה לוי להתפייס עם בנאדו כשהגיע לשיחה בביתו וניסה לשכנעו לחזור לאימונים. אלא שגם בשיחה הזו לוי לא הסכים להגיד לבנאדו כי מעמדו בקבוצה יישמר או שהוא ינסה לשוחח עם שחר לשדרג את שכרו, ובכך הבין הקפטן כי דבר לא השתנה מצידו של האיש על הקווים. כמה ימים מאוחר יותר, שחר הודיע לבנאדו כי הוא משוחרר מהקבוצה והבלם חתם בירושלים לאחר סאגה של כמעט חודשיים. "לכולם היה ברור שאריק רוצה להישאר בחיפה", מעיד גורם בכיר במועדון. "הבעיה היתה שרוני לא ידע להפריד בין שיקוליים מקצועיים ויחס אישי, וזה מה שהביא לעזיבה שלו בסופו של דבר. לרוני היתה את כל הזכות בעולם לחשוב שאריק כבר מעבר לשיא, למרות שבדיעבד זה היה רחוק מהמציאות, אבל כולם הבינו שעם היחס שקיבל הוא לא יכול להמשיך בקבוצה. גם היום אריק הוא תוספת לקבוצה, אם לא מקצועית בוודאי שחברתית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"מי שיש לו ביקורת, תפנו אליו"

כאמור, מעבר לבנאדו הביקורת על חוסר היכולת של חיפה להיפרד משחקניה גברה לאורך השנים. הבעיה החלה באמצע שנות ה-80, כשהירוקים הפכו תוך זמן קצר מקבוצה קטנה וחביבה בחיפה לאימפריה של ממש, כזו שמנסה לקחת את כל התארים בכל עונה. שחקנים כמו ברוך ממן, רוני רוזנטל, זאהי ארמלי, איתן אהרוני, ציון מרילי ועוד רבים לא קיבלו את ההוקרה הראויה, לטענתם, ובכך השתרשה לה סטיגמה שהעמיקה עוד יותר כאשר איל ברקוביץ' רצה לחזור לעונת פרישה, אך נדחה על ידי שחר ולוי, שלא ראו בחזרתו עזרה מקצועית.

רפי אוסמו, שהיה הראשון לצאת ממכבי חיפה וחזר לסוג של עונת פרישה, מנסה להסביר את העניין: "הבעיה לא היתה במועדון, אלא במספר הכוכבים שצמח בתוך זמן קצר. אני ועוד כמה שחקנים שגדלו איתי עלינו לבוגרים, עשינו את השינוי והבאנו את מכבי להיות מועדון גדול דרך האליפויות והתארים שלקחנו. העניין הוא שזה קרה בתקופה קצרה, הרבה כוכבים יצאו מהקבוצה. אי אפשר לעשות לכל אחד משחק הוקרה או להביא את כולם לעונת פרישה, כי היה מדובר בכמות גדולה מדי של כוכבים בפרק זמן קצר. לכן יש איזושהי תחושה שחיפה לא נתנה מספיק כבוד לשחקני העבר. אני חושב שהחזרה של בנאדו למועדון היא דבר מבורך. חיפה תרוויח גם מקצועית, מכיוון שאריק מגיע כשהוא יודע שהוא הולך להיות שחקן ספסל ויכול לעזור בחישול של שי מימון. מעבר לכך, אין הרבה שחקנים שאוהבים את מכבי חיפה כמו אריק ויודעים לשמש דוגמא לשאר. מרגיז אותי שכמה פרחחים שכנראה לא זוכרים את התרומה שלו למועדון, יוצאים נגד מהלך שגם מכבד את השחקן על עברו וגם מכבד את מכבי בתור מועדון, בדיוק כפי שנהוג בהרבה מועדונים גדולים באירופה".

בניגוד לאוסמו, שמנסה להסביר מהיכן מגיעה הביקורת, שחר עצמו טוען שמעולם לא הייתה בעיה עם שחקני העבר ומשבח את החזרה של בנאדו למועדון: "אין מגמה חדשה אצלנו וגם לא היתה מגמה ישנה", אומר הנשיא. "היו שחקנים שסיימו את התפקיד שלהם לפני שנים במועדון ולא ראינו לנכון להחזירם, והיו כאלה שכן ראינו צורך להחזיר. אם יש אנשים שיש להם ביקורת, תפנו אליהם. אריק חזר לא כמחווה, אלא כמישהו שתרומתו חשובה. אנחנו ראינו לנכון להחזיר את אריק בגלל האדם שהוא וגם בזכות הדוגמה שהוא משמש, אם במקצוענות באימונים ואם באישיות החיובית שהוא מביא לחדר ההלבשה. אני שמח שהוא חזר למועדון".

* את תגובתו של רוני לוי לכתבה לא ניתן היה להשיג.

הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר. ברני ארדוב
"ראינו לנכון להחזיר את אריק בגלל האדם שהוא וגם בזכות הדוגמה שהוא משמש". שחר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully