וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בומרנג

18.5.2010 / 19:19

"ואן חאל פשוט לא אהב ברזילאים. הוא הסתכסך עם ריבאלדו בברצלונה ותראו מה קרה ללוסיו בבאיירן", היה ההסבר של ג'יובאני לויתור של המאמן ההולנדי על קפטן נבחרת ברזיל. בגמר האלופות לבלמה המצטיין של אינטר יש הזדמנות מושלמת לסגור חשבון

בקיץ שעבר, כאשר הושלמה העברתו המפתיעה מבאיירן מינכן לאינטר, הודה לוסיו לאוהדי הקבוצה וביקש להוסיף תודה נוספת. לא היה זה למאמנים שהדריכו אותו בבאיירן, גם לא לחברי ההנהלה הדומיננטיים או לעמיתיו לקבוצה, אלא למזכירתו של הנשיא אולי הנס. "אני רוצה להודות לאישה הנפלאה הזו", אמר הבלם הברזילאי המוערך בראיון הפרידה שלו. "היא עזרה בצורה מדהימה לי ולמשפחתי. כשסיפרתי לה על המעבר שלי, היא התחילה לבכות. גם אני בכיתי".

אחרי חמש שנים נהדרות במינכן, במהלכן היה שותף לשלושה דאבלים בהם זכו הבווארים ב-2005, 2006 ו-2008 ולמרות עונה אחרונה מאכזבת, לוסיו ציפה ליחס קצת יותר אוהד מההנהלה, אבל קיבל זאת רק מהמזכירה הזוטרה. למרות שתמיד הצהיר כי בכוונתו לנדוד לאיטליה או ספרד בתום חוזהו בבאיירן, לוסיו בן ה-31 בסך הכל רצה מקום שיוכל לקרוא לו בית. הבטחה לסיום הקריירה במינכן הייתה קונה אותו בן רגע, אך ראשי באיירן בחרו במקרה הזה במהלך המחושב, לא היו מוכנים להציע חוזה לשלוש שנים ומעלה עבור שחקן שעבר את גיל 30, וחתכו בבשר החי. הילד שהתגבר על גירושי הוריו בעזרת ההתחברות לדת והכדורגל, זכה לכתף קרה מהמועדון אותו שירת נאמנה, למד על הצד העסקי של הכדורגל והחליט לחפש בית אחר.

ז'וזה מוריניו תר כל העת אחר בלם שישדרג את משחק ההגנה של אינטר. ריקרדו קרבאליו, עימו שיתף פעולה בצורה מוצלחת בפורטו ובצ'לסי, היה האופציה המועדפת כמובן, אך ברגע שהאפשרות הברזילאית צצה מאסימו מוראטי ומוריניו עטו על המציאה. הנראזורי נתנו לבלם המתבגר את מבוקשו – חוזה לשלוש שנים – והגשימו לו את החלום הנושן לשחק בסרייה A. עשרה חודשים אחרי השלמת העסקה ורגע לפני גמר ליגת האלופות בו יפגוש במדי אינטר את באיירן מינכן, לוסיו רוצה להשיג קלוז'ר. עבורו זו לא תהיה פעולם נקם – בכל זאת מדובר בדתי אדוק שכבר התקדם הלאה – אלא אקט שכל כולו תוכחה.

המאמן לא חייב לספור

השמועות לגבי פרידה אפשרית של לוסיו מבאיירן מינכן החלו עוד באמצע העונה שעברה. בלם נבחרת ברזיל לא שיחזר את היכולת המוכרת במרכז ההגנה והמשא ומתן בינו לבין הנהלת המועדון עלה על שרטון עקב חילוקי דעות לגבי אורך החוזה. לאחר אובדן תואר האליפות לטובת וולפסבורג מונה לתפקיד המאמן לואיס ואן חאל, במהלך שסיים למעשה את הרומן הבווארי של לוסיו. כבר בשבוע הראשון של אימוני טרום העונה קיבלו אוהדי באיירן מושג לגבי העתיד לבוא. לוסיו איחר לאחד האימונים ובמקביל ואן חאל התרשם מהולגר באדשטובר הצעיר ורמז להנהלה כי צריך למצוא ללוסיו מועדון אחר.

"כל מאמן רשאי לבחור בדרך שלו, אבל ציפיתי ליותר כבוד ממנו ומהגרמנים", התרעם לוסיו בראיון שהעניק ל'קיקר' לפני עזיבתו, כשהוא מעדיף להתעלם מהעובדה שהמחלוקת העיקרית הייתה דווקא חוזית ולא מקצועית. "הדרך שבה זרקו אותי מקוממת, חשבתי שמגיע לי יותר מזה. הייתי מעריך את ואן חאל אם היה משוחח איתי לפני כן, אבל כנראה שזה הכדורגל. אם המאמן חושב שיש שחקנים טובים ממני, אז לא אשחק עוד שנייה אחת בבאיירן. אני לא צריך להוכיח את עצמי לאף אחד, כל העולם מודע ליכולות שלי. אני בטוח שיהיה מי שירצה אותי".

את הגיבוי, איך לא, קיבל לוסיו מהחברים במולדת. בברזיל התקשו להבין איך קבוצת הפאר הגרמנית שהפסידה את האליפות לטובת יריבה אלמונית אותה הנהיג ז'וסואה האפור, מרשה לעצמה לוותר בכזו קלות על קפטן הסלסאו. תיאוריות הקונספירציה החלו לצוף ומיד נרגעו, עד שבשבוע שעבר פרש ג'יובאני, שחקנה הברזילאי של ברצלונה בשנות ה-90, והעלה זיכרונות מימיו עם המאמן ההולנדי. "ואן חאל היה התליין שלי", ירה הקשר לאחר שזכה בתואר הראשון שלו עם סנטוס והחליט לסיים את הקריירה. "מרגע שהוא הגיע למועדון הוא רצה להיפטר ממני, הוא פשוט לא אהב ברזילאים. אחר כך הוא הסתכסך עם ריבאלדו בברצלונה ותראו מה קרה ללוסיו בבאיירן".

אוהדי באיירן מינכן היו חלוקים בדעתם לגבי מכירתו של הבלם הגבוה, שסבל מתנודות קיצוניות ביכולתו בעונתו האחרונה בקבוצה וראה גם את שני הברזילאים האחרים של הקבוצה, זה רוברטו וברנו, עוזבים מיד עם הגעת המאמן ההולנדי. פתיחת העונה המזעזעת של באיירן תחת ואן חאל – הפתיחה הגרועה שידע המועדון אי פעם – איימה לקבע את העסקה כשגיאה פטאלית. אולם באיירן השתפרה משמעותית ככל שהעונה התקדמה וגם החור שהותיר לוסיו נסגר הרמטית על ידי דניאל ואן בויטן, מרטין דמיקליס וכמובן באדשטובר הצעיר. "בהתחלה תקפו אותנו לא מעט על עסקת לוסיו", נזכר השבוע קרל היינץ רומיניגה, "אבל בדיעבד ולאור היכולת המרשימה של באדשטובר, כולם מחלקים היום מחמאות למאמן על מהלך מבריק. הפתרון היה מתבקש: ללוסיו נותרה עונה אחת בחוזה שאחריה הוא הופך לשחקן חופשי. הפעולה ההגיונית הייתה למכור אותו: כך קיבלנו הרבה כסף וגם השתחררנו מאחד החוזים הכבדים שלנו".

הסוס לא חייב לדהור

בימים האחרונים סיכמו באיטליה את העונה האדירה של אינטר בזירה המקומית, לאחר שהבטיחה את הזכייה בדאבל (שעוד יכול להסתיים כטרבל). כולם דיברו על הרכש המאסיבי בחלק הקדמי, עם צירופם של ווסלי סניידר, סמואל אטו, דייגו מיליטו ואפילו גוראן פאנדב בינואר, אבל המהלך החשוב ביותר שביצעו מוראטי ומוריניו היה בשידוד המערכות בהגנה, כשצירפו בלם בעל שיעור קומה בדמותו של לוסיו. גם עבור אינטר, כמו אצל באיירן נטולת לוסיו, אחרי פתיחת עונה מהוססת של הברזילאי התברר כי ההחלטה אכן השתלמה מקצועית. בניגוד לעסקאות רבות שנערכו בקיץ, במקרה זה כל הצדדים יצאו מרוצים. אינטר עם דאבל, באיירן עם דאבל ולוסיו עם עונה נפלאה.

לוסיו הוסיף ניסיון, יציבות, נחישות ואלגנטיות למשחק ההגנה של אינטר, ובנה בהתמדה שיתוף פעולה פורה עם הארגנטינאי וולטר סמואל. היה זה ציוות שהזכיר את שיתופי הפעולה שלו עם דמיקליס בשנים המוצלחות בבאיירן וכן עם חברו הטוב חואן בנבחרת ברזיל, ובעיקר הדגיש עד כמה השפעתו של לוסיו אדירה על השחקנים המשחקים לצידו. החותמת הרשמית על טיבו של הבלם הגיעה במשחקי החוץ בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות, כשניטרל את דידייה דרוגבה בסטמפורד ברידג' ונתן תצוגה הגנתית מושלמת בגומלין בברצלונה בחצי הגמר. "שחקני רכש מהרמה העולמית נמדדים במאני טיים", קבע שחקן העבר של אינטר ונבחרת איטליה, ניקולה ברטי. "לוסיו עבר את המבחן בהצלחה מרובה נגד צ'לסי ובארסה". והנשיא מוראטי הוסיף: "הוא שיחק כמו שני אנשים".

גם את מבחן מוריניו צלח לוסיו ללא קושי, כשהוא שוכח את הכעס על באיירן והופך לעוגן של הגנת אינטר. רבים הטילו ספק בסבלנות שיגלה המאמן הפורטוגלי כלפי הבלם בעל הנטיות ההתקפיות, אך מוריניו הבהיר ללוסיו מהרגע הראשון מהן הדרישות והדגיש את אי שביעות רצונו מהגיחות התכופות קדימה – אותן גיחות שהעניקו ללוסיו את הכינוי 'הסוס'. "הו, כמה שהוא שונא את זה", הודה בחיוך קפטן נבחרת ברזיל ומי שמחזיק בשיא מונדיאל של שחקן הגנה, עם 386 דקות ללא ביצוע עבירה. "אני מבין את מוריניו. העבודה שלי היא קודם כל להגן, לא כולם חייבים לתקוף. דונגה מעולם לא דרש ממני דבר כזה, הוא משאיר זאת לשיקולי האישי".

אין זה מקרה שלוסיו הזכיר את דונגה. כמי שהתקשה להתמודד עם שברו של התא המשפחתי בילדותו, לוסיו עובד כל העת בניסיון לרצות את מאמניו. כמו ילד המנסה לגרום גאווה לאביו. לכן מוריניו ופליקס מגאת' אהבו אותו כל כך וזאת הסיבה לכך שיצא קצפו על ואן חאל בקיץ שעבר. עם דונגה הוא יצר את החיבור הטוב ביותר, בעיקר מכיוון שמדובר באליל נעוריו, שלאחר שראה אותו מניף את הגביע העולמי ב-1994 החליט בצורה נחרצת לדבוק בקריירה ככדורגלן. "הייתה לו השפעה גדולה עליי, אני שמח שיצא לנו לשחק ביחד ושעכשיו הוא מאמן אותי בנבחרת", סיפר לוסיו. "יש בינינו קשר טוב, אנחנו מדברים בפתיחות על הכל ואני מנסה לעזור לו בכל דרך בתור הקפטן". דונגה יהיה בסנטיאגו ברנבאו בשבת וכמו ברזילאים רבים יחזיק אצבעות ללוסיו במאבק מול קבוצתו לשעבר. כל זאת בתקווה שחודש וחצי לאחר מכן הם יובילו יחדיו את הסלסאו להצלחה נוספת במונדיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully