וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א ניצחה את מכבי חיפה 0:1 במשחק העונה

הפועל ת"א ניצחה את מכבי חיפה 0:1 במשחק העונה (לאלה, 59), שברה את קללת קרית אליעזר ועלתה למקום הראשון

עונה שלמה התנקזה לערב אחד. הכדורגל הישראלי כולו עצר את נשימתו ל-90 דקות למפגש בין שתי הגדולות של הענף. זה היה מאבק עיקש. מכבי חיפה הובילה לאורך עונה שלמה, הפועל תל אביב לא ויתרה, רדפה, בנתה הפרש שערים וחיכתה לרגע הזה. לרגע בו גיל ורמוט שלח את מהראן לאלה בכדור עומק נהדר. לאלה לא התבלבל, ירה כדור מדויק לפינה וקבע - הפועל תל אביב 1 - מכבי חיפה 0. שלושה מחזורים לסיום העונה, קבלו את המוליכה החדשה.

מהראן לאלה שחקן הפועל תל אביב חוגג עם ערן זהבי. ברני ארדוב
הרגע המכונן של העונה. לאלה חוגג שער/ברני ארדוב

שנים שלא נראו שתי קבוצות ששלטו בצורה כה דומיננטית בליגה. מכבי חיפה השיגה 86 אחוזי הצלחה לעומת 79 של האדומים. השתיים חוררו רשתות, העלימו את היריבות והתכוננו לרגע הגדול של העונה - המפגש הישיר ביניהן, שירתק את חובבי הכדורגל למסך. הכדורגל הישראלי התגעגע למשחק עונה אמיתי, התגעגע ליריבות ספורטיבית בין שני מועדונים כה ראויים, שגם חוו עונה אירופית מצוינת בליגת האלופות ובליגה האירופית. כיאה למשחק בסדר גודל כזה, סקאוטים מכל רחבי היבשת הגיעו על מנת לצפות בשחקני שתי הקבוצות.

החששות היו ממשחק טקטי ומבוקר, אבל הירוקים הסתערו ולחצו מהפתיחה. ולדימיר דבאלישווילי וגוסטבו בוקולי החמיצו בפתיחה. כמו שביקש אלישע לוי, שחקני חיפה הפעילו לחץ במרכז השדה והעלימו את שחקני הקישור של הפועל תל אביב. כשורמוט ודה רידר מחוץ למשחק, הפועל תל אביב לא הצליחה לפתח את המשחק הרגיל שלה. אלא שאחרי 20 דקות טובות, גם הירוקים נרגעו, הקצב ירד והמשחק דעך עד למחצית.

אלי גוטמן השיג את מה שרצה, 0:0 בהפסקה. הוא ידע שחיפה לא תוכל להמשיך ללחוץ לאורך זמן, ואכן, עם פתיחת המחצית השנייה המשחק התהפך. שחקני הפועל תל אביב קיבלו הרבה יותר שטחים פתוחים והפכו מסוכנים הרבה יותר. בדקה ה-59, זה גם הפך לשער. מתפרצת נהדרת, כמו שכתוב בספר, הפכה לשער של מהראן לאלה, הווינר הכי גדול שיש לגוטמן בסגל.

מכבי חיפה איבדה את הראש. יניב קטן נראה עצבני, אלישע לוי מיהר עם חילופים ואף שלח בצורה תמוהה את מוחמד כליבאת להופעת בכורה בליגת העל. הפועל תל אביב נסוגה לאחור וסגרה היטב, והירוקים לא הצליחו, גם פסיכולוגית, להתאושש. בכל פעם שחיפה ניסתה, היא נתקלה בדגלאס דה סילבה מצוין במרכז ההגנה, שדאג להשרות שקט על וינסנט אניימה ויתר חבריו.

הפועל תל אביב משיגה ניצחון שלישי בקרית אליעזר מזה 22 שנה. עכשיו אף אחד לא ידבר על קללת האצטדיון החיפאי. במכבי חיפה, לעומת זאת, ודאי ידברו על שיטת הקיזוז. זו שבעטיה הגענו למשחק העונה. אפשר להתווכח על הספורטיביות של השיטה, אבל אל לה למכבי חיפה להלין. היא לא הגיעה מוכנה מספיק למשחק, לא ידעה להגיב להתפתחויות תוך כדי המשחק וחשבה יותר מדי על אליבי הקיזוז מאשר על לסגור את הסיפור כבר הערב. הפועל תל אביב השיגה ניצחון טקטי ענק. שלושה מחזורים לסיום, היא עולה לראשונה לפסגה. מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים ינסו להוריד אותה משם.

מהלך המשחק

דקה 7: דאבל פס בין קטן לדבאלישווילי השאיר את הגיאורגי מול אניימה. החלוץ בעט מזווית קשה, אך חלש והיישר לידיו של השוער.

דקה 11: כדור חופשי של קטן הגיע לרפאלוב בצד שמאל. הקשר ניסה לבעוט והכדור הגיע לבוקולי שמשלושה מטרים נגח לידיים של אניימה. החמצה גדולה של חיפה.

דקה 15: ורמוט הכניס כדור נהדר ללאלה, שניצב שבעה מטרים משערו של דוידוביץ', אך בעט רע מאוד והחוצה.

דקה 22: מטווח על שערה של הפועל תל אביב. רפאלוב ניסה פעם אחת, הגנת האדומים הדפה. בהמשך ההתקפה, הגביה קולמה אל דבאלישווילי, שבעט דווקא על גופו של משומר. האדומים ניצלו מספיגה.

דקה 43: רפאלוב השתחרר לבעיטה ושלח כדור שטוח מ-16 מטרים שהתגלגל בסמוך לקורה.

דקה 55: בוקולי חטף כדור לאחר מסירה איומה של בן דיין, זיהה את אניימה מחוץ לשער וניסה להקפיץ מעליו מ-30 מטרים. הכדור הקשתי פגע במשקוף והורחק.

דקה 59: גול! מתפרצת קלטנית של האדומים. ורמוט הכניס כדור עומק מושלם ללאלה, ששעט לעבר השער ומ-18 מטרים שלח כדור מדויק לפינה של דוידוביץ'. 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 74: משומר הכניס כדור מימין, כליבאת הגיע ראשון, אבל הכדור לא התלבש והלך החוצה.

דקה 83: מסיללה הגביה משמאל, גדיר המשיך בנגיחה מעל השער.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, דקל קינן, שי מימון, פיטר מסיללה, גוסטבו בוקולי (מוחמד כליבאת, 71), ג'ון קולמה, אייל גולסה, ליאור רפאלוב (שלומי ארבייטמן, 62), יניב קטן, ולדימיר דבאלישווילי (מוחמד גדיר, 64).

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דני בונדר, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, דדי בן דיין, אביחי ידין, ערן זהבי, גילי ורמוט (שי אבוטבול, 90), דניאל דה רידר (עמרי קנדה, 86), איתי שכטר, מהראן לאלה (ויקטור מרעי, 64).

אוהדי הפועל תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
בית"ר ומכבי תל אביב מחכות בפינה. אוהדי הפועל חוגגים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully