וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקה: "על המגרש אין חברים"

בלם ברצלונה פיקה התייחס למפגש מול ארסנל ופברגאס ברבע גמר ליגת האלופות. אלכס פרגוסון: "באיירן יכולה להכאיב לנו"

המפגש הכי מרתק שנשלף בכדורים של אופ"א הוא ללא ספק בין ארסנל לברצלונה. לא זו בלבד שמדובר בשחזור הגמר של 2006 ובמשחק בין שתי הקבוצות הכי אטרקטיביות ביבשת, יש סביב ההתמודדות גם הרבה פיקנטריה. מצד אחד, ססק פברגאס, שגדל בברצלונה ועבר לארסנל בגיל 16 יפגוש את קבוצת נעוריו שמעולם לא הסתירה את רצונה לראותו בחזרה בקאמפ נואו, ומצד שני תיירי הנרי, שהפך לסמל הגדול בהיסטוריה של ארסנל במדיה כבש 226 שערים בשמונה עונות פנטסטיות בצפון לונדון.

בלם ברצלונה ג'ראר פיקה כבר לא יכול לחכות. "זה יהיה משחק נפלא, אנשים מאוד יהנו מפני שלשתי הקבוצות יש סגנון כדורגל מאוד דומה והתקפי. בשבילנו זה טוב שארסנל היא קבוצה שגם תוקפת ולא רק מתגוננת". פיקה הזהיר מההשלכות שעשויות להיות בעקבות המפגש מול חברו פברגאס. "ברור שכל תשומת הלב תלך לססק, אני מצטער בשבילו מפני שהוא חבר טוב, אבל על המגרש אנחנו לא חברים". פיקה לא הצליח להתחמק גם מהתייחסות לשחקני ריאל מדריד, מרסלו ואלבארו ארבלואה, שאמרו שהם לא רוצים לראות את ברצלונה מגיעה לגמר ליגת האלופות בסנטיאגו ברנבאו. "אני מבין את היריבות. זה בהחלט נורמלי שהם לא רוצים שנצליח, אבל אנחנו הקבוצה הספרדית היחידה שנותרה במפעל, כך שזו גאווה גדולה עבורנו. אנחנו לא אנשים רעים ולא חושבים כמוהם".

מנג'ר ארסנל ארסן ונגר ניסה להעריך את הסיכויים. "מבחינתי, יש לנו סיכוי של 50 אחוזים לעבור את ברצלונה", אמר הצרפתי, "אנחנו חייבים לוודא שהשחקנים יבואו למפגש מרוכזים ועם הרבה אמונה עצמית. אם נשחק את הכדורגל הכי טוב שלנו, בהחלט יש לנו סיכוי לעבור".

לגבי המפגש האמוציונלי עם תיירי הנרי, מי שהיה כוכב וסמל ארסנל עד לא מזמן, אמר ונגר: "אני והוא תמיד בקשר, אבל אני מאמין שמה שחשוב זה שבמשחק עצמו כולם יראו משחק כדורגל טוב, ושננצח. הכי חשוב זה להתמקד בנו, ולא יותר מדי ביריבים". ונגר אף נשאל לגבי אפשרות שהחלוץ הצרפתי ישוב לשורות התותחנים, הפעם בתור מאמן, ואמר: "תשאלו אותו. אני חושב שיש לו פוטנציאל לעבור לאימון".

ונגר הצליח על הדרך לשלוח עקיצה קטנה גם ליריבות שלו בליגה האנגלית: "מה שחשוב שאנחנו מתעסקים ומדברים רק על כדורגל ולא על לחיצות ידיים ודברים כאלה כמו שהיה במשחק בין צ'לסי ומנצ'סטר סיטי". לסיום התייחס הצרפתי לשאלת מיליון הדולר: האם הקבוצה שלו באמת מסוגלת לעבור קבוצה גדולה כמו בארסה. "אנחנו חייבים להראות שהתבגרנו והפכנו לקבוצה אינטיליגנטית. הבטחנו לעצמנו לתת כל מה שאנחנו יכולים, אנחנו רוצים לנצח בכל משחק".

פרגוסון: "חייבים את כל הסגל בריא"

עוד מפגש מסקרן שייערך בשלב הבא יפגיש בין באיירן מינכן למנצ'סטר יונייטד בשחזור הגמר מ-1999. מנג'ר היונייטד סר אלכס פרגוסון התייחס להתמודדות הטעונה. "ההיסטוריה מלמדת אותנו שהבווארים יכולים להכאיב לנו", אמר הסקוטי, "בשני המשחקים תהיה אווירה פנטסטית. לבאיירן יש אצטדיון נפלא והם קבוצה מאוד מנוסה". פרגי מאמין שהסיכויים של השדים האדומים טובים "במידה ויהיה לנו את כל הסגל".

גם בבאיירן מינכן התייחסו למפגש הלוהט מול סנגית אלופת אירופה. "מנצ'סטר יונייטד היא הגרלה קשה. הם הפייבוריטים לזכות בתואר, ביחד עם ברצלונה ויהיה מאוד קשה לנצח אותם", אמר המאמן לואיס ואן חאל וניסה להתעודד, "קבוצות אנגליות תמיד באות לשחק את המשחק שלהן ולא רק לעשות הגנה וזה טוב בשבילנו. יהיה משחק נפלא עבור הקהל". מגן הקבוצה פיליפ לאהם יודע שההגרלה לא האירה לבאיירן פנים: "זו הגרלה קשה מול שם ענק", אמר הגרמני, "יצאנו נגד קבוצה שאוהבת לשחק כדורגל, וזה דבר טוב בשבילנו. הדבר הכי חשוב עבורנו הוא לשמור על רשת נקייה בבית".

טולאלאן: "ההגרלה ממש מעצבנת"

עוד מפגש פיקנטי יהיה הדרבי הצרפתי בין ליון לבורדו. לורן בלאן מאמן בורדו נשמע מאוכזב מאוד: "הייתי מעדיף לקבל קבוצה אחרת, אבל אנחנו בהחלט מסוגלים וצריכים לעבור את ליון". בלם הקבוצה מישל סיאני נשמע קצת מעודד יותר: "אנחנו לא מאוכזבים, בכל זאת מדובר ברבע גמר. יהיה משחק קשה מאוד כמו כל משחק ברמה הזו. נבוא באותה רמת מוכנות שבה הגענו למשחקים מול באיירן מינכן, יובנטוס ואולימפיאקוס".

גם בליון הביעו אכזבה מההגרלה. קשר הקבוצה ג'רמי טולאלאן התייחס לדרבי: "זה לא משחק ליגת האלופות, זה ממש מעצבן. יהיה מאוד אכזרי לעוף על ידי בורדו אחרי שהדחנו את ריאל מדריד, אנחנו מעדיפים להפסיד לברצלונה או מנצ'סטר יונייטד". גם מאמן הקבוצה קלוד פואל לא צהל משמחה: "יש אכזבה מסויימת אצל השחקנים, אבל יש ברקע את המטרה החשובה שהיא העפלה לחצי הגמר. לא שמחתי לקבל את בורדו, אבל אשמח מאוד לעבור אותם. בליגת האלופות אנחנו מעדיפים לשחק נגד קבוצות מאירופה ולא מצרפת".

אינטר לא מזלזלת. משתי סיבות...

המפגש שישלים את תמונת רבע הגמר יפגיש את אינטר עם צסק"א מוסקבה, כאשר הראשונה הדיחה את צ'לסי, בעוד השניה הפתיעה את סביליה. מנכ"ל הנראזורי, ארנסטו פאולילו, לא ממהר לזלזל ביריבתו הרוסית. "זו לא הגרלה קלה, וזה יהיה שגוי לזלזל בצסק"א משתי סיבות. הראשונה היא שהם רק מתחילים את העונה, כך שהם טריים יותר מכל קבוצה אחרת לעת עתה. השניה היא שהם משחקים על מגרש סינתתי, שעוזר לקבוצות פחות טכניות".

לואיס פיגו, שגריר אינטר ושחקן העבר שלה, הוסיף: "אי אפשר לבחור את היריבות, אבל באופן טבעי זה עדיף אם הצלחת להתחמק ממפגש עם קבוצות כמו ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully