וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להזכירכם, היחידה שניצחה את ברצלונה

11.3.2010 / 12:29

למרות שהיא לא ברצלונה, כמות הכישרון והתשוקה שמניעים את פרטיזן יכולים לאיים על כל קבוצה באירופה. הכירו את יריבת מכבי

הדרך להצלבה

לסרבים יש דם חם, בשנייה הם נדלקים, אבל פרטיזן היא קבוצה שלוקח לה זמן להניע. בשנה שעברה היא סיימה את שלב הבתים במאזן 5:5 ומקום רביעי, ובסוף העונה האירופית נעצרה רק על ידי צסק"א בהצלבה. העונה הכדורסל היה פחות מלהיב, הקבוצה סבלה מפציעות, אבל המאזן נשאר בעינו (5:5). את שלב הבתים פתחו שחקניו של דושקו וויושביץ' בשני הפסדים, אחד מהם בבית למלאגה, אבל ככל שהתקדמה העונה העסק התגבש. שלושה ניצחונות רצופים (בבית על אולימפיאקוס, בחוץ נגד מלאגה ובבית על אפס פילזן) העניקו את המקדמה הדרושה כדי לעלות לטופ 16, אותו פתחו הפרטיזנים בניצחון ענק באתונה על פנאתיקנייקוס. אחר כך היממו בבלגרד את ברצלונה האימתנית. מארוסי הקטנה קלקלה את הפתיחה החלומית, אך הקריסה של פאו והיכולת המצוינת בשמינית הגמר הבטיחו לסרבים מקום בשלב הבא.

יתרונות

קו קדמי אתלטי, מגוון, כישרוני ועמוק, שיכול לפגוע בכל יריבה. בטופ 16 הקימה פרטיזן תחנת שאיבה בריבאונד על שם לורנס רובטרס (8.4 למשחק) ויאן וסלי (8 למשחק). בנוסף אליהם, יש את הסנטר הענק סלאבקו וראנס (2.29 מטר), ואלכס מאריץ' שעליו נרחיב בהמשך. חדירה לצבע של פרטיזן תיגמר בסימנים כחולים, וכדי להיאבק בכמויות הבשר יש צורך לגייס את המילואים.

השבוע יצאה לדרך Euroleague.TV, ניסיון של היורוליג להגיע ליותר חובבי כדורסל, בעזרת שידורים חיים, קטעי וידאו ושלל תכניות. בלגרד אינה כרך ענק בקנה מידה אירופאי, אבל ג'ורדי ברתומיאו וחבריו החליטו שאת הניסיון הראשון להחזיר זאת לשוק, הם ינסו בבירת סרביה. למה? כי לפרטיזן יש אוהדים קנאים, חמים, דוחפים, קולניים, בקיצור - נפלאים. האווירה באולם פיוניר הישן ואפוף הזיכרונות היא לא פחות ממחשמלת, וזה יתרון לא מבוטל בסדרת משחקים.

חסרונות

בחמישה משחקי טופ 16 קלעה פרטיזן רק 325 נקודות (65 למשחק) בלבד. הכי נמוך מבין כל ה-16 באותו שלב, ובאחוזים מחרידים. לבו מקאלב יש מניות במאזן העגום הזה, לאחר שחווה ירידה בכושרו. הגארד צנח מ-13.9 נקודות ו-4 אסיסטים בשלב הבתים, ל-12.8 נקודות, ו-2.4 אסיסטים כשהוא זרק עד למשחק הנעילה מול ברצלונה 1 מ-16 מחוץ לקשת. בהנהלה לא רוצים לבזבז את התקציב על תשלום לזגג. בהנהלה גם רוצה לראותו אותו מניע מחדש את ההתקפה, שגם כך לא הייתה הצד החזק של הסרבים העונה. אם מקלאב ושותפו לקו האחורי אלכס רזיץ' הבינוני לא יתעוררו בקרוב, לפרטיזן יהיה קשה מאוד להגיע לפיינל פור.

בסדרה בה קבוצות לומדות אחת את השנייה מהר מאוד, ההגנה נותנת את הטון. פרטיזן פיזית ואגרסיבית מאוד, והיא הובילה את קבוצות הטופ 16 בכמות הכדורים החוזרים למשחק, אבל בקצב מהיר וניצול יעיל של משחק מעבר, פרטיזן תספוג ויהיה לה קשה לענות, שכן היא מורגלת למשחק אטי ומבוקר. למכבי הגנה טובה וגארדים שלוחצים באפקטיביות, כך שלפרטיזן יהיה קשה אף יותר כשהכדור יהיה בידיים שלה.

שחקן מפתח

אלכס מאריץ' הוא האיש שפרטיזן צריכה יותר מכל. הסנטר יליד אוסטרליה הוכתר לשחקן היעיל ביותר ביבשת בשלב הבתים עם 24.5 נקודות מדד, וזאת למרות שנפצע במשחק הבית נגד ריטאס והושבת מתחילת ינואר עד סוף פברואר. מאריץ' סיפק לפרטיזן 16.8 נקודות (70 אחוז מהשדה), 9.1 ריבאונדים ו-1.6 חטיפות למשחק, ובמשחקי הטופ 16 בעיקר הוריד חלודה. אם ייתן את המנה הרגילה שלו בהצלבה, פרטיזן תאכיל את כולם מירורים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מאמן

הגנרל נמצא 14 שנים על הקווים באולם פיוניר, 9 מהן רצופות, והוא הדמות המרכזית במועדון. הוא קשוח, דורש משמעת גבוהה ומוסר עבודה, ונחשב לקבלן הביצוע המושלם לפילוסופיה של פרטיזן - קבוצה צעירה, רעבה וכישרונית, שמתבססת על מיטב התוצרת המקומית. וויושביץ' המנוסה גידל דורות של שחקנים, ופרטיזן תחתיו היא אימפריה בקנה מידה מקומי (8 אליפויות סרביה רצופות), ואף נחלה הצלחה גדולה בליגה האדריאטית (3 זכיות רצופות מ-2007). התארים האלה הפכו אותו למאמן המצליח בתולדות המועדון, והוא נערץ, ממש כך, על ידי האוהדים. ידו הארוכה של וויושביץ' מגיעה עד לאחרון פרחי הכדורסל במועדון, הוא מעודכן ומצוי בפרטים הקטנים ועובד בשיתוף פעולה הדוק עם הצוות תחתיו. ביורוליג, בגלל אופי הקבוצה, היא נכשלת במבחן התוצאה ולא מגיעה לפיינל פור, אבל במבחן ההופעה היא הצלחה עצומה כשוויושביץ' הפך אותה לאחת הקבוצות המלהיבות היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully