וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברת נאתכו מהפועל ת"א לקאזאן בספק

הרוסים חזרו בהם מהסיכום הקודם ולא העבירו לקשר טיוטת חוזה. האדומים יציעו לו חוזה שמן. קנדה יפתח (ה', 22:05, 10)

איתי חסיד

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

חוסר ודאות סובב את עסקת העברתו של ביבראס נאתכו מהפועל תל אביב לרובין קאזאן. נכון לעכשיו, אף גורם בעסקה לא מאשר שהמו"מ בין הקבוצות התפוצץ, אך יחד עם זאת אין גורם גם שמוכן להתחייב כי נאתכו אכן יעשה את דרכו לרוסיה לאחר המפגש מחר בין הפועל לקאזאן.

גורמים בהפועל אומרים כי השחקן כבר היה אמור לקבל טיוטת חוזה, אך משום זו עדיין לא הגיעה. אותם גורמים גם מאשרים כי הסיכום על 650 אלף יורו שהיה בין המועדונים כבר לא קיים, זאת מכיוון שקאזאן לא מוכנה בסופו של דבר לשלם את הסכום הזה עבור הקשר. בכל אופן, סוכנו של השחקן, גלעד קצב, אמור להיפגש עם נציגי הקבוצה הרוסית ביום שבת ואולי אז תירשם התקדמות.

מעבר לזאת, הנהלת הפועל תל אביב החליטה להציע לנאתכו חוזה שמן במסגרתו הוא ירוויח מעל 200 אלף דולרים לעונה, למספר שנים. ההצעה הזו נועדה לנסות ולשכנע את נאתכ להישאר בכל זאת במתחם חודורוב, דבר אותו הצוות המקצועי של המועדון היה שמח לראות. דובר קאזאן היום אמר באימון קבוצתו: "אם הפועל תעבור שלב היא כנראה לא תהיה מוכנה לשחרר אותו. אם הם לא יעלו, אין סיבה שנאתכו לא יעבור אלינו ונגיע להסכם כספי עליו".

הפועל תל אביב תנסה לעשות מחר (חמישי, 22:05, שידור חי בערוץ 10) את הבלתי יאומן ולמחוק פיגור 3:0 מול רובין קאזאן בקרב על מקום בשמינית גמר הליגה האירופית. בשבוע שעבר קפאו האדומים בקור הרוסי ועל המגרש מול היריבה החזקה וכעת הם זקוקים לנס של ממש על מנת למחוק את הפיגור.

החלוץ איתי שכטר ישחק עם קיבוע בכתפו הפגועה. דדי בן דיין, שלא ישחק מחר, שב לאימונים ובקבוצה מקווים כי יוכל לשחק מול בני סכנין ביום ראשון. השינוי היחיד בהרכב יהיה בעמדת המגן הימני, שם יוצב עומרי קנדה במקום דני בונדר בשל היכולת ההתקפית שלו. דניאל דה רידר הפצוע לא ייכלל בסגל למשחק.

היום התקיימה מסיבת העיתונאים המסורתית לפני המשחק. אלי גוטמן ניסה לשדר אמונה וחזר שוב ושוב על אותה אמרה לפיה הפועל תל אביב תצטרך לדבוק בשיטת המשחק הרגילה שלה ולהיזהר מהתקפות מתפרצות.

"כמנהגנו בקודש, אנחנו מתייחסים בשיא הרצינות למשחק. אנחנו נצא למשחק הזה עם כל הקושי מבלי לקחת את התוצאה מקאזאן כי אם נחשוב רק על התוצאה לא נוכל לגשת בצורה נכונה למשחק. אני חושב שעצם העובדה שבלומפילד יהיה מלא זו הבעת הערכה של הקהל כלפי השחקנים לגבי הדרבי. יחד עם הקהל, יחד עם המוטיבציה, נעלה למשחק קודם כל על מנת לנצח אותו.

"אי אפשר לדעת מה יהיה, אבל חשוב להיות מרוכזים, לדעת לתקוף נכון מבלי לחשוף את עצמנו להתקפות מתפרצות. קאזאן זו קבוצה טובה שמשלבת כדורגל קבוצתי עם יכולת אישית. נשתדל לעשות את המוטל עלינו", המשיך המאמן.

גוטמן התייחס לטקטיקת המשחק: "מאמן כדורגל רציני לא יכול לבוא ולומר לשחקנים להבקיע שער מהיר. צריך לשחק מאורגן ומסודר את המשחק הרגיל שלנו, ליצור מצבים בלי לחשוף את עצמנו". על ההתמודדות מול החלוץ אלכסנדר בוכארוב, שכבש צמד בשבוע שעבר, אמר: "הוא שחקן מטרה גבוה, טכני ומהיר. נצטרך להשגיח, אבל זה לא רק הוא".

גוטמן המשיך לדבוק באותו קו: "הפועל תל אביב, והדרבי הוכיח את זה, צריכה לדעת לשחק את המשחק הרגיל שלה ולא להתחשב במה שקורה מסביב, כל דבר שגורע מהריכוז, גורע מהיכולת. אנחנו צריכים להיות מרוכזים ולדעת איך לגשת למשחק הזה. אם ניגש למשחק בצורה לא חכמה, עדיף שלא ניגש. אין ספק שהיתרון של קאזאן. אני יודע איך הם ישחקו ומכיוון שכך, אני יודע שיהיה לנו יותר קשה מבחינת משחק ההתקפה שלנו. לשחק נגד צפיפיות צריך לשחק בחוכמה ולהימנע מהתקפות מתפרצות".

הבלם דגלאס דה סילבה הוסיף: "הפערים בינינו לבין קאזאן לא גדולים. במשחק ברוסיה היה לנו קשה להתרגל לקור ולדברים מסביב, אבל בבית שלנו זה משחק אחר. נצטרך להיות חכמים, לא להשתגע ולרוץ קדימה בלי קו ודרך. נבוא לאט לאט, אם נבקיע שער אחד במחצית זה יהיה טוב. אני מאמין ב-100 אחוז שאפשר לעבור ונצטרך להביא את זה לידי ביטוי. זה יהיה קשה, אבל אפשרי. הניצחון בדרבי נותן דחיפה גדולה. עוד לא הפסדנו בבית באירופה, אני מאמין שננצח, אבל לא יודע אם ננצח 0:3".

גם הקשר זוראב מנטשאשווילי שומר על אופטימיות: "יש לנו סיכויים של 20 אחוז, אבל נילחם. ננסה לכבוש ראשונים ומהר. המשחק באצטדיון שלנו ונראה איך קאזאן תתמודד עם החום. יש לנו סיכוי ואנחנו מאמינים. הפועל תל אביב קבוצה טובה שלא תיכנע. נכון שבקאזאן לא הראנו כלום, אבל יש עוד משחק לתקן", אמר הגאורגי בראיון ל"ספורט אקספרס" הרוסי.

הרכב משוער: וינסנט אניימה, עומרי קנדה, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, גל שיש, אביחי ידין, ביברס נאתכו, ערן זהבי, גילי ורמוט, איתי שכטר, מהראן לאלה.

ברדייב: "הזמן יגיד אם נאתכו יהיה שחקן שלנו"

קאזאן נמצאת בישראל כבר מיום שבת בניסיון להתרגל לשינויים במזג האוויר. גם שחקני הרכש פתיח טקה וג'ורדי פיגרס, שלא יכולים לשחק בליגה האירופית, נמצאים עם קאזאן בארץ. מי שהגיע באיחור הוא האקוואדורי כריסטיאן נובואה, שאשתו ילדה בשבת בן.

במסיבת העיתונאים בתל אביב החמיא המאמן האורח, קורבן ברדייב, ליריבה שלו מחר: "הפועל תל אביב קבוצה עם אופי, אנחנו יודעים שהם כבר חזרו בעבר מפיגור של 3:0. ראינו את הדרבי וזו בדיוק הרמה של הפועל. אני משוכנע שהיא יכולה לשחק עוד יותר טוב. כל מה שתוכנן מבחינת האימונים עשינו כאן בקיסריה. הגענו מוקדם יותר כי בקאזאן אין לנו את האפשרות להתאמן בצורה ראויה".

כנשאל על המגרש הביתי של הפועל, בו ניצחה את המבורג וסלטיק בין היתר, השיב ברדייב: "הזהרתי את שחקניי מהלחץ שהפועל יכולה להפעיל בפתיחה, ואנחנו בהחלט מוכנים לכך. הצענו להפועל לשחק את המשחק הראשון פה ואת השני בקאזאן, אבל הם סירבו. השגנו תוצאה טובה במשחק הראשון, אבל ההתמודדות מורכבת משני חלקים ואנחנו צריכים להשלים את העבודה. המטרה היא להתקדם ממשחק למשחק. זה העיקרון המנחה אותנו לאורך זמן".

לגבי הסיטואציה עם ביברס נאתכו, אותו רוצה ברדייב בקאזאן כבר לאחר הגומלין מחר, אמר המאמן: "הזמן ייענה על השאלה אם נאתכו יהיה שחקן שלנו. המשחק הקודם לא הכריע לגביו, אנחנו מכירים אותו היטב. הכל תלוי אם נסתדר עם המועדון שלו".

מי שהגיע באיחור לישראל הוא האקוואדורי כריסטיאן נובואה, שאשתו ילדה בשבת בן. "קשה מאוד להתכונן למשחק כמו שהיה בשבוע שעבר", התייחס הקשר לחוויה המוזרה בקאזאן בשבוע שעבר. "הלבוש הוא מאוד שונה במשחק כזה, הסגנון אחר לגמרי וזה לא מצב סטנדרטי, אבל זה היה המצב הנתון".

הרכב משוער, קאזאן: סרגיי ריז'יקוב, ויטלי קאלשין, סזאר נבאס, לאשה סלוקבדזה, כריסטיאן אנסלדי, רפאל מוראבסקי, כריסטיאן נובואה, סרגיי סמאק, גוקדניז קרדניז, אלכסנדר ריאזנצב (אלן קסאייב), אלכסנדר בוחארוב.

(עדכון ראשון: 15:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully