וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 נקודות לכספי בניצחון הרוקיז על הסופמורס

הישראלי שיחק 24 דקות ב-128:140 של שחקני השנה הראשונה. אוואנס נבחר ל-MVP ווסטברוק קלע 40 לסופמורס

אם לפני שנה מישהו היה אומר לעמרי כספי שאת השבוע השני לחודש פברואר בשנת 2010 הוא יעביר בעיר דאלאס המושלגת, כחלק אינטגראלי מסוף שבוע האולסטאר, הישראלי בוודאי היה מתקשה להאמין. ועם זאת, חצי ראשון פנטסטי של קריירת ה-NBA השתלם לכספי הלילה (בין שישי לשבת), ובגדול, כאשר הוא נטל חלק במשחק הרוקיז נגד הסופמורס – שחקני השנה הראשונה נגד שחקני השנה השניה. כספי סיים הופעה מכובדת ונאה של 13 נקודות, בניצחון 128:140 של הרוקיז על הסופמורס - לראשונה מאז 2002. אם תרצו, מדובר אולי בחותמת הסופית על שכבר התחלנו להבין לפני מספר חודשים: הילד מיבנה שייך לליגה של הגדולים.

שחקן סקרמנטו קינגס, עמרי כספי, במשחק הרוקיז. Eric Gay, AP
פסגת הקריירה. כספי/AP, Eric Gay

הישראלי הראשון ב-NBA הוא גם הישראלי הראשון לקחת חלק בסוף השבוע המסורתי, היוקרתי והחגיגי, וחובותיו של כספי לא הסתיימו עם השריקה לתום משחק הצעירים. הלילה (בין שבת לראשון, 02:00) הוא ייטול חלק גם בתחרות ה-H-O-R-S-E שהוכנסה לסוף שבוע האולסטאר, ומהווה את הגרסה האמריקאית למשחק 'חיובים'. שם הישראלי ינסה לנצח את רייג'ון רונדו וקווין דוראנט. הלילה, הסופרסטאר האדיר של אוקלהומה סיטי דווקא עמד לצידו של כספי, כעוזרו של אדריאן דנטלי, שהדריך את נבחרת הרוקיז.

סטטיסטית, 13 הנקודות של כספי הגיע ב-5 מ-14 מהשדה, 0 מ-2 מחוץ לקשת, ו-3-4 מהעונשין. אל הנקודות צירף הישראלי גם חמישה ריבאונדים, שלושה אסיסטים וחטיפה, אלא שמעבר למספרים - כספי פשוט היה נראה שייך. אמת, באופן מסורתי מדובר במשחק נטול-הגנות ומלא בהיילייטס, אבל את מקומו בקדמת הבמה עמרי כספי קנה בצדק. הישראלי הציג מחצית ראשונה טובה מאוד, במהלכה פתחו הרוקיז יתרון דו-ספרתי, עליו למעשה שמרו עד השריקה לסיום.

חברו של כספי לסקרמנטו, טייריק אוואנס, נבחר ל-MVP במשחק עם 26 נקודות מצוינות, אליהן צירף גם 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-5 חטיפות. ברנדון ג'נינגס וג'יימס הארדן הוסיפו 22 נקודות כל אחד, אלא שהכוכב האמיתי והקצת נשכח של הערב היה דוואן בלייר. הפורוורד הנפלא והסימפטי של סן אנטוניו קלע גם הוא 22 נקודות, אלא שלצידן ניתן למצוא גם 23 ריבאונדים מדהימים ו-4 אסיסטים. מנגד, ניסה ראסל ווסטברוק לשבור את שיא הנקודות שקבע חברו לאקולהומה סיטי, קווין דוראנט, בשנה שעברה, אלא שהרכז המצוין נעצר על 40 "בלבד". גם מייקל ביזלי (26) היה טוב בשורות הסופמורס, שהיו פייבוריטים לפני פתיחת המשחק, ונחלו הפסד מפתיע משהו. בסופו של דבר התוצאה הסופית היא שולית בסוף שבוע האולסטאר, שהוא קודם כל חגיגה אחת גדולה. ולנו, סוף סוף, יש סיבה נוספת למסיבה.

דאנק. בשמאל. על גלינארי

כספי פתח בחמישיה הנמוכה של נבחרת הרוקיז בעמדה 4, כשלצידו טייריק אוואנס, ברנדון ג'נינגס, סטפן קרי ודוואן בלייר. מנגד, פתחו הסופמורס עם ראסל ווסטברוק, או ג'יי מאיו, מייקל ביזלי, דנילו גלינארי וברוק לופז. לאחר שלא זכה לגעת בכדור בשתי הדקות הראשונות קיבל כספי כדור יפה מדוואן בלייר וסיים בהטבעה נהדרת ביד שמאל על הראש של גלינארי. אלא שכמיטב המסורת, הגנה גדולה לא נראתה בדקות הראשונות, ואחרי חמש דקות והחטאה של הישראלי הראה לוח התוצאות 17:17, כשביזלי וגלינארי מובילים את שחקני השנה השניה. הישראלי מצא נקודות קלות נוספות אחרי חטיפה, וירד לספסל אחרי שבע דקות לטובת יונאס ירבקו.

החילופים בשני הצדדים נמשכו ואיתם גם הקצב המהיר, כשג'וני פלין הראה חלק מהכישרון הטמון בו והעלה את הרוקיז ל-23:27. ווסטברוק וקווין לאב דאגו לשמור את הסופמורס קרובים, כשגם מארק גאסול השתתף בחגיגה, אל מול עיניו של אחיו, פאו, שישב בצד המגרש. הדקות הבאות היו קצת יותר מבולבלות, ובתוך הבלגאן נתנו פלין וג'נינגס את הטון, והעלו את הרוקיז ל-37:42. שחקני השנה הראשונה המשיכו לרוץ, ושש דקות לתום המחצית הראשונה חזר כספי לפרקט, וראה את חברו, טייריק אוואנס, שומר על היתרון של הרוקיז. הישראלי חטף כדור נוסף ארבע דקות למחצית, סיים בהטבעה יפה במתפרצת, ולאחר מכן הוסיף אסיסט לאוואנס המצוין, שבסל וירטואוזי העניק לרוקיז את יתרונם הגדול ביותר עד אותו רגע, 45:55. כספי הוסיף ג'אמפ קשה, ובתום המחצית הראשונה 55:67 לרוקיז, כשהישראלי תורם שמונה נקודות למאמץ.

את המחצית השניה התחיל כספי על הספסל, אלא שגם זה לא הפריע לרוקיז לשמור על הפער, כשג'אמפ של קרי קבע 63:77. חמש וחצי דקות מפתיחת המחצית חזר כספי לפרקט, ואסיסט שלו לג'וני פלין העלה את הרוקיז ל-73:88. אוואנס המצוין המשיך לרוץ ולסיים היטב במתפרצות, כשמנגד היה זה בעיקר ראסל ווסטברוק שניסה להשאיר את הסופמורס במשחק, אך לא קיבל עזרה רבה מחבריו. כספי קלע פעמיים מהעונשין, ההגנות מעט התדהקו, ועשר דקות לסיום הובילו הרוקיז בבטחה, 88:105.

ווסטברוק המשיך לקלוע מכל מקום, אלא שמנגד אוואנס, ג'נינגס ובלייר דאגו להשאיר את הקאמבק של שחקני השנה השניה בגדר נסיון בלבד. כספי ירד לספסל, ו-ווטסבורק תפר את הנקודה ה-40 שלו, כשצימק ל-116:108, חמש וחצי דקות לסיום. אלא שאוואנס דאג להחזיר את היתרון הדו-ספרתי לשחקני השנה הראשונה, וארבע וחצי דקות לסיום שב כספי לפרקט. סטפן קרי הנפלא מצא את היד בדיוק ברגע הנכון, ושלשה שלו העלתה את הרוקיז ל-115:130, שלוש דקות לסיום. כספי ניצל את האין-הגנה של הסופמורס כדי להוסיף דאנק נוסף לפני שירד לספסל, וראה משם את דוואן בלייר המופלא משפר את הסטטיסטיקה הנהדרת לקול תשואות הקהל. ארבע נקודות רצופות של הפורוורד הנפלא של סן אנטוניו קבעו את תוצאת המשחק - 128:140 נאה לרוקיז, שמנצחים לראשונה מזה שבע שנים.

סטטיסטיקה

קלעו לרוקיז: טייריק אוואנס 26, ברנדון ג'נינגס 22 (6 ריבאונדים, 8 אסיסטים), ג'יימס הארדן 22, דוואן בלייר 22 (23 ריבאונדים), סטפן קרי 14, עמרי כספי 13, ג'וני פלין 9 (7 אסיסטים), טאג' גיבסון 6, יונאס ירבקו 6.

קלעו לסופמורס: ראסל ווסטברוק 40 (18 מ-29 מהשדה), מייקל ביזלי 26, אנתוני מורו 15, קווין לאב 12, מארק גאסול 10, או ג'יי מאיו 8 (10 אסיסטים), אריק גורדון 6, ברוק לופז 6, דנילו גלינארי 5.

עמרי כספי חוגג עם חבריו לנבחרת הרוקיז - ג'וני פלין, סטפן קרי, דוואן בלייר, טאג' גיבסון, טייריק אוואנס. Tony Gutierrez, AP
ניצחון ראשון מאז 2002. עכשיו אפשר לחגוג. כספי והחבר'ה/AP, Tony Gutierrez

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully