וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הגיע נסטיה צ'ה לסכנין?

על פי דיווחים, כוכב נבחרת סלובניה הסתבך בחובות עצומים בהימורים לא חוקיים, איבד נכסים ולווה כספים מחבריו לנבחרת

ביום חמישי הודיעה בני סכנין על צירופו של הקשר הסלובני, נסטיה צ'ה, שיהפוך לזר החמישי בקבוצה. צ'ה בן ה-32 הוא שחקן בעל רזומה עשיר ומפואר, שרשם בין היתר 46 הופעות בנבחרת סלובניה ושיחק במונדיאל 2002, אך בחודשים האחרונים נקשר שמו לפרשה לא נעימה שמרכזה הימורים בלתי חוקיים בספורט. על פי פרסומים בתקשורת הסלובנית, צ'ה הסתבך בהימורים בלתי חוקיים, חייב מאות אלפי יורו ואיבד שני בתים שבבעלותו ודירה נוספת לטובת נושים שונים.

הפרשה נחשפה לראשונה בחודש אוקטובר. האתר הסלובני "פוזרפורט" דיווח כי צ'ה נמצא בחובות ענק בשל הימורים. ככל הנראה, המשחקים עליהם הימר לכאורה צ'ה קשורים לפרשת מכירת המשחקים הגדולה שחוקרת אופ"א. כזכור, לפני כחודשיים נעצרו בגרמניה 17 בני אדם בחשד לשותפות ברשת מכירת משחקים, בעיקר בליגות זניחות באירופה וביניהן סלובניה וקרואטיה. באופ"א כינו אז הפרשה: "שערורית מכירת המשחקים הגדולה בתולדות הכדורגל האירופי".

בתקשורת הסלובנית נטען כי צ'ה הסתבך עם המאפיה של מאריבור, שזכתה גם לכינוי "המאפיה הבלקנית", ושקע עמוק לתוך העולם האפל של ההימורים. על פי החשד, שניים משחקני דור הזהב של סלובניה, מיראן פאבלין ואמיר קאריץ', היו מארגנים הימורים במשך שנים והמשיכו לעשות זאת גם לאחר פרישתם. הם כנראה אלה שמשכו את השחקנים לעניין, וצ'ה היה המפסיד הראשי ונקלע לחובות כבדים.

כאמור, בסלובניה נטען כי על מנת לכסוץ את החובות נאלץ צ'ה להיפרד משלושה נכסים שהיו בבעלותו: שני בתים, אשר באחד מהם התגוררו הוריו, ודירת מגורים. על פי הדיווחים, חלק מהנכסים עברו ישירות לידיהם של ראשי המאפיה. בנוסף, נטען כי צ'ה לווה 70 אלף יורו משני שחקני נבחרת סלובניה בוסטיאן ססאר ומתיאה מאבריץ' על מנת לכסות את חובותיו הגדולים וכי הוא נמצא במצב נפשי קשה. טענה נוספת כי אשתו של צ'ה נפרדה ממנו, הוכחשה נחרצות על ידי מקורבי השחקן.

דיווח: צ'ה קיבל הצעה להעיד נגד החשודים

צ'ה הוא לא הכדורגלן היחיד ששמו נקשר בפרשה. כדורגלן הפועל פתח תקוה לשעבר ארמין רקוביץ' נחשד שהימר גם על משחקים של קבוצתו אינטרבלוק באירופה. רקוביץ' הודה כי בסלובניה תופעת מכירת המשחקים היא נפוצה והודה שכששיחק במריבור היה בקשר מצוין עם מי שנחשב לראש המאפיה שם, אך טען כי הימר בצורה חוקית על משחקים באירופה.

תופעת מכירת המשחקים מכונה כ"מחלה של הכדורגל הסלובני", שם נדהמו לגלות את מימדי הפרשה. אלא שהתקדמות בחקירה לא נרשמה מכיוון שקיים קשר של שתיקה לגבי פרשיות מסוג זה. על פי הדיוע, צ'ה לא נחקר בפרשה, אך בסלובניה נטען כי אופ"א והרשויות הציעו לו לשמש כעד מרכזי ולקבל חסינות מהעמדה לדין.

לפני כחודש וחצי הסכים צ'ה להתייחס לראשונה לפרשה, כאשר שלח הודעה לעיתונות שנוסחה על ידי עורך דינו. "הדיווח על מצבו הנפשי של מרשי אינו נכון. צ'ה משחק ברייקה והוא חלק חשוב מהקבוצה. הטיעון כי צ'ה איבד נכסים לטובת נושי הימורים הוא שגוי. ההוצאה לפועל נמצאת בהליך נגד מרשי והורתה לו לפנות את הנכסים. ההליך נמצא בשלבים מוקדמים ולכן אינני יכול לדבר עליו. אני מקווה שהתקשורת הסלובנית לא תפרסם עוד טענות לא בדוקות ולא מדויקות".

כאמור, צ'ה הוא אחד הכדורגלנים הבכירים בתולדות הכדורגל הסלובני. הוא שיחק במשך ארבע שנים בקלאב ברוז' הבלגית וזכה בשלוש אליפויות לפני שהמשיך לאוסטריה וינה וחימקי מוסקבה. בקיץ חתם ברייקה הקרואטית, אך לא רשם ולו דקת משחק אחת מתחילת העונה. בקרואטיה ובסלובניה דווח כי הפרשה המדוברת היא זו שהובילה את המאמן ננאד גרצ'אן לקבל את ההחלטה. למרות שברייקה הכחישו בתחילה את הדיווחים, השחקן שוחרר מהמועדון ועזב לישראל.

אגב, ללא קשר לפרסומים, לפני כשלוש שנים היה צ'ה קרוב מאוד לסיכום במכבי חיפה, אך זו ויתרה על שירותיו לטובת רנאטו הברזילאי.

דדה חדד, נציגו של השחקן בישראל, אמר: "לא ידוע לי מהעניין הזה. הבאנו את השחקן כדי שישחק כדורגל, עדיף שנתעסק ביכולת שלו במגרש ולא בצהוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully