וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מיעקב שחר

הפועל תל אביב יכולה לנצח בקרית אליעזר, אבל הפער החשוב באמת בינה לבין חיפה עדיין גדול. לא רק אנשי הפועל כפר סבא יודעים, גם חלק מהשחקנים, המנהלים והמאמנים מבינים שהרגלי הניהול שהביאו איתם למועדון אלי טביב ונציגו גבי קצרה עלולים לפגוע במועדון בטווח הרחוק

ביום רביעי האחרון הפועל תל אביב התעוררה לעוד בוקר מלא מבוכה. הנהלת הקבוצה לא הבינה מדוע דודו דהאן שנשלח מטעמה לבריסל איננו מצליח להשיג את סאדאת בוקארי, החלוץ הגנאי המועמד מהליגה הטוניסאית. עד הצהריים עוד נעשו מאמצים להבין מדוע לדהאן אין עדיין תשובות, עד שלאלי גוטמן נמאס לחכות והוא חייג בעצמו למספר טלפונים והגיע לאחד הסוכנים המייצגים את החלוץ. גוטמן לא התמהמה ולאחר מספר שיחות עמו הגיע לסיכום על סכום ההעברה. הפארסה נגמרה? מה פתאום. הנהלת הפועל שמעה את המחירים עליהם סיכם המאמן עם הסוכן ומיד החזירה את גוטמן למציאות, משמע שאין סיכוי שבוקארי יגיע לארץ בעלויות המסתכמות בכשני מיליון יורו. יכול להיות שזה קשור לכך שכרטיסו של החלוץ הגנאי הוצע בקיץ למספר קבוצות בארץ תמורת כ-400 אלף דולר בלבד דמי רכישה. כעת הפועל תל אביב מוכנה לשלם יותר מכפול על אותו שחקן, אבל עדיין לא מצליחה להביא אותו ארצה.

בשעות אחר הצהריים של אותו רביעי, נראה היה כבר שהפועל תל אביב ללא תתחזק בשום שחקן התקפי עד המשחק בחיפה, אך לקראת ערב הגיע הסיכום עם דניאל דה רידר שהחזיר קצת אוויר לריאות. ההפתעה האמיתית בגזרה הזו הגיעה ביום שישי בצהריים, כשדה רידר נחת במשרדי הקבוצה אבל היה מוכן לחתום רק כזר. "חברים, אין שום כעס. אם אתם לא רוצים שאני אחתום כזר, אז אחזור לאנגליה. שום דבר לא קרה", אמר בפגישה החלוץ ההולנדי-ישראלי. הפועל, כידוע, התקפלה והפכה את דה רידר לזר החמישי של הקבוצה, מהלך שעלול ליצור מהפכה מיותרת ולא צפויה בסגל שלה למקרה שתצרף חלוץ זר טבעי בכל זאת. דה רידר, למי שלא יודע, לא תואם לתפקיד ההתקפי הספציפי המשווע לאיוש.

שחקן הפועל תל אביב, דניאל דה רידר, לצד מאמנו, אלי גוטמן. ברני ארדוב
לא הבין מאיפה נחת עליו הבלגן הזה. גוטמן עם דה רידר/ברני ארדוב

זוהי רק דוגמה קטנה להתנהלות של הפועל תל אביב בחודשים האחרונים. מאז כניסתם של אלי טביב ואנשיו לכותלי המועדון, להפועל תל אביב יש הרבה יותר כוח כלכלי, הקבוצה גם התקדמה מקצועית לעומת העונה שעברה, אבל הניהול במועדון לקח כמה צעדים אחורה. בכל הדברים שבונים מועדון, סבורים לא מעט אנשים - דברים כמו סדר, הרמוניה, ארגון, תכנון וחשיבה לטווח ארוך - ניהול הקבוצה נפגע לא מעט בגלל כניסת אנשי טביב. שלא תטעו: הקבוצה המצוינת שאלי גוטמן בנה העונה יכולה ואולי גם צריכה לנצח הערב (ראשון, 20.00, ערוץ 1) את מכבי חיפה ולהתקרב אליה בטבלה, אבל דפוסי הניהול החדשים בהפועל תל אביב הדו ראשית של טביב והראל רק הרחיקו אותה מיעקב שחר.

אנשי הפועל כפר סבא מזהירים את אוהדי הפועל תל אביב לא להסתכל רק על התוצאות העונה, ולזהות גם אצלם את התהליך שדרדר את קבוצתם לתהום, למרות יכולות כלכליות לא רעות לעומת קבוצות מסדר הגודל של כפר סבא. "קשה לי לשכוח את היום האחרון שאנשי טביב עוד היו במועדון", אומר בכיר בכפר סבא. "פשוט אי אפשר היה לתאר זאת. הם לא השאירו שום זיכרון במועדון. שנים שהשניים האלה (טביב וקצרה – ע.ג) ניהלו את כפר סבא בצורה הכי נוראית שיש. זה התחיל במינוי כל מיני קרובים ואנשים שלא היה להם קשר לכדורגל, והמשיך בניהול כספים בעייתי. הם ניהלו את הקבוצה בדרך הכי רעה שאפשר, ואין לי כלל ספק שהם יעשו את אותם דברים בהפועל תל אביב. אם מוני הראל לא יתעשת ויבין את הטעות שהוא עשה כשהכניס אותם למועדון, הוא יצטער על היום הזה. הפועל תל אביב תגמור כמו כפר סבא. אם אני אוהד הפועל תל אביב, אני לא ישן טוב בלילה כל עוד הם מנהלים לי את המועדון".

ארגון

סימנים ראשונים לחוסר הארגון ניתן היה לקבל בפרשת גטבורג. השחקנים הם אלו שבסופו של דבר הסתבכו, אבל ייתכן מאוד שתכנון רציני יותר של הנסיעה היה מונע הכל. כבר עם ההגעה למלון בשבדיה לאנשים רבים בהפועל היה ברור שהולך להיות שמח בלילות. "היה רק צריך לראות את המבטים של השחקנים עם הכניסה למלון, כשגילינו שהקומה לא מבודדת ויש איתנו בחורות בחדרים הסמוכים", מספר אחד השחקנים. "כולנו ידענו שלא הולך להיות שקט בלילה, ואף אחד לא הופתע בבוקר שאחרי המשחק שחלק מהשחקנים היו עם בחורות. איך שהגענו למלון, קיבלו אותנו כבר כמה בחורות עם קריצות קטנות".

גוטמן, כידוע, הצליח לגרום לשחקנים להיות מרוכזים במשימה וחזר משבדיה עם ניצחון ענק, שהתפוצץ לו בפנים כמה שעות אחר כך. עם שובה של הקבוצה לארץ החלו חילופי ההאשמות בין הצדדים שמרכיבים את ההנהלה החדשה, כשהיו"ר אמיר לובין אפילו שקל להתפטר בשלב מסוים בגלל האשמות לא הוגנות כלפיו. המשבר צף בצורה מסוימת מחדש כשהפועל נכנעה למכבי חיפה והשמועות על כיסאו המתנדנד של אלי גוטמן עלו שוב, אבל אז באו הניצחונות הגדולים שהסתירו הכל. גוטמן, אגב, עדיין חושד שהצד של טביב בהנהלה עדיין שוקל להחליף אותו למרות הישגיו הגדולים במועדון ולהביא במקומו את דרור קשטן ומשה סיני.

יחס

גם חלק מהשחקנים ממש לא אוהבים את התרבות החדשה שחדרה למועדון, ויש הקוראים לה תרבות של פחד. דוגמה לכך אפשר למצוא בזמן שהקבוצה החלה לשבת עם חלק מהשחקנים על חוזים חדשים. הראשון היה מהראן לאלה, שבעונה שעברה שיחק עם חוזה מעליב יחסית לשחקן מוביל בליגת העל. הדיונים על החוזה החדש היו על סף פיצוץ, וכל זה, לטענת נציגי השחקן, בגלל שקצרה חזר בו ממה שסוכם. בשלב מסוים, מספרים מקורבים לפרשה, קצרה איים על החלוץ ודודו כי אם לא יסכימו להצעה החדשה הוא יעביר לתקשורת את המכתב שקיבל מהם והגיע מהמשרד של עו"ד שמעון מזרחי - שם שמעורר חלחלה בקרב אוהדי הקבוצה ואולי היה מעורר מהומה. מי שכנראה יצר את הקשר עם המשרד של שמעון מזרחי היו סוכניו של לאלה, רוני וליאור רוזנטל, שעשו זאת ללא ידיעת השחקן.

קצרה, כידוע, לא עשה בסוף שימוש בשמו של שמעון מזרחי, ולאחר שמוני הראל התערב, לאלה סגר את תנאיו בקבוצה לשלוש שנים. אלא שהדברים לא נעצרו כאן. הבאים בתור לשבת לשולחן המשא ומתן היו דני בונדר וביבראס נאתכו. לאחר הפגישה השנייה שהייתה בין הצדדים, השניים אמרו לחבריהם בקבוצה: "עם הצעות מעליבות כאלה ויחס כזה, אנחנו לא רוצים להיות בקבוצה". גורמים במועדון מוסיפים גם נאתכו נותר נחוש בדעתו לעזוב, וזו כוונתו לקראת הקיץ הבא.

כל זה כנראה מתקשר לניהול המשאים ומתנים בקיץ, קצת אחרי שקצרה הפך למנכ"ל. יש אנשים שכבר אז זיהו את כוונות קצרה להפוך לאיש החזק. גוטמן העביר רשימה של שחקני רכש אותם הוא רוצה לראות בהפועל, ביניהם היו מיכאל זנדברג, איתי שכטר, ביוואן פרנסמן ודדי בן דיין. בכל ארבעת המשאים ומתנים הדברים הגיעו לסף פיצוץ יותר מפעם אחת, כשבמקרה של זנדברג זה נבע מבקשה של קצרה להחתים את הקשר על סעיף שאם ייפצע לפני תחילת העונה, תהיה הפועל רשאית לראות בחוזה כמבוטל.

גם במשא ומתן מול מכבי נתניה על הצטרפותם של שכטר ופרנסמן היו חריקות מיותרות, כשלא היה רחוק ששכטר יישאר בסופו של דבר בנתניה. בהפועל תל אביב מספרים שכמה ימים לפני שהעסקה יצאה אל הפועל, הצליח מוני הראל לסכם עם הנהלת נתניה על העברת החלוץ תמורת 700 אלף דולר. קצרה, כנראה, לא אהב את המהלך של החצי בוס החדש שלו, ויחד עם טביב הטילו וטו על הסכום. לזכותו של המנכ"ל ייאמר כי הצליח להגמיש את דרישות נתניה וסכום העסקה ירד לחצי מיליון דולר בלבד, אך שכטר הפסיד את מחנה האימונים וההכנה שלו לקראת המשחק בגטבורג הייתה מינימלית. "לא נתקלתי ביחס כזה מזלזל ומעליב בשום משא ומתן", אמר אחד מסוכני השחקנים שניהלו משא ומתן מול הפועל. "קצרה בטוח שהוא יכול להגיד כל דבר. אם המשק לא היה אז בשפל חסר תקדים וגם הכדורגל, אני בטוח שאף שחקן לא היה חותם בהפועל בגלל היחס של קצרה".

לחץ

בסופו של דבר, הגישה החדשה במועדון מחלחלת לא מעט לביטחון בעמדת המאמן. למרות שגוטמן סיכם בעל פה עם מוני הראל על הישארותו בעונה הבאה, מעמדו כנראה פחות מובטח מזה של אלישע לוי, שאפילו עוד לא ישב על חוזה לעונה הבאה במכבי חיפה. החשש של גוטמן לפיו אנשי טביב ינסו להביא את דרור קשטן כמעט בכל מצב מקרין גם על השחקנים, כשהקבוצה עצמה נמצאת בלחץ אטומי. גוטמן יודע כי הישארותו בתפקיד תלויה בתואר האליפות שיביא, בעיה שמוסיפה יותר מדי מתח. לא מעט שחקנים מפרשים זאת כלחץ מוגזם והם מרגישים שכל משחק הוא כמו גמר גביע. כל זה יצא החוצה כשוואליד באדיר, אחד השחקנים השקטים בדרך כלל, התפרץ לכיוונו של השופט חיים יעקב בסיום המשחק מול הפועל עכו. לאחר המשחק, שחקנים כמו גילי ורמוט ואיתי שכטר אמרו לחבריהם בקבוצה כי הם לא רוצים להיות במועדון בעונה הבאה ושהלחץ הורג אותם. ראוי לציין כי דווקא בסיום אותו משחק גילה קצרה אנושיות בריאה כשנכנס לחדר ההלבשה, עודד את השחקנים וביקש מהם להרים את הראש. חלק מהשחקנים שמאסו בלחץ המיותר רוצים לראות יותר מזה.

יש מקרים בהם המתח בין מחנה טביב למחנה קצרה גולש יותר מדי. על פי עדות של אחד האנשים שנכחו בישיבה בהתאחדות לכדורגל לפני כחודש, הראל וטביב לא החליפו מילה ובקושי אמרו שלום אחד לשני. "זה היה ברור לעין. כל אחד הלך לקצה השני של החדר ואני לא בטוח שהם אפילו אמרו שלום אחד לשני". מה הרקע לכך? לא ברור. בכל מקרה, מתיחות נוספת נרשמה כאשר טביב וקצרה הנחיתו באימון הפועל שני שחקנים זרים, מנמיביה ומברזיל, מבלי לדווח למאמן אלי גוטמן.

גורמים מסוימים מזהים את אותם דפוסי ניהול שהפריעו להפועל כפר סבא להגשים את היתרונות הכלכליים שאלי טביב העניק לה. חיכוכים שאמורים להעיק יותר ויותר על הפועל תל אביב בשנים הקרובות לתת פייט לניהול המשובח, הברור, ההיררכי, של יעקב שחר במכבי חיפה. ייתכן מאוד שגם הפעם אלי גוטמן יגרום לשחקניו להתרכז במשחק ולנצח משחק גדול מול מכבי חיפה, אבל אל תחפשו קשר בין ההתקדמות המקצועית בהפועל תל אביב למה שקורה בגזרה הניהולית. "ההבדל הגדול בין חיפה אלינו", מסכם שחקן בהפועל תל אביב, "הוא ששם יש הרבה שחקני בית שמשחקים בשביל הסמל ומקבלים את היחס ההולם. פה בהפועל כל אחד דואג וחושב קודם כל על עצמו, וגם אם היו כאלה שחשבו על טובת המועדון קודם, אז הגיע קצרה וגרם לרבים לשנות את דעתם".

תגובת גבי קצרה: יש כנראה אינטרס ללכלך את שמנו ואתם משמשים ככלי

"זה נראה לי כמו גיבוב של שמועות, שקשקשו על זה ודנו על זה. העובדה היא שהפועל כפר סבא בצמרת הליגה הלאומית ויש עדיין ציוד שאלי טביב רכש לקבוצה. לגבי גטבורג, כלל לא הייתי בנסיעה ולא היה לי קשר לארגון שלה, לא לי ולא לאלי. בעניין של מהראן לאלה, מדובר בשקר וכזב, אתה יכול לדבר עם הדוד שלו ולשאול אותו. אין שום מחנאות בהפועל תל אביב, אני מזמין אותך להתקשר לאמיר לובין ולשאול אותו על העניין. זו נראית לי כתבה שביקשה לשפוך רפש, וזה נראה ממש ממש לא טוב. עובדה שהפועל כפר סבא מתפקדת בצורה טובה מאוד ומחכים לתוצאות של בוררויות משם.

"יש אנשים עם אינטרסים לפגוע בנו וממציאים אוסף של שטויות שיתבררו בבוררויות. המציאות היא לגמרי שונה מהאופן שבו היא מוצגת בכתבה. כפר סבא נלחמת על עליה והפועל נאבקת על האליפות, ואנחנו אנשים שליליים? אלו העובדות וכל השאר הם גיבוב של שטויות שעליהן מציגים אותנו כאנשים שליליים. למישהו יש כנראה אינטרס ללכלך את שמינו ואתם משמשים ככלי. אם היינו עושים דברים שהמציאות הייתה מציגה, אז בסדר. עוד פעם, זה אוסף של שקרים ולצערי הכתבה הזו תצא בכל אופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully