וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומכם הגיע

22.1.2010 / 8:00

אל תתנו לשקט של מכבי חיפה להטעות אתכם. שחקני האלופה מחכים למשחק מול הפועל תל אביב כבר הרבה מאוד זמן, תוך שהם זוכרים כל עקיצה וכל התבכיינות. זה הזמן, הם אומרים, לסגור חשבון ולהבהיר להם מהו ההבדל בין ליגת האלופות לליגה האירופית

"זאת לא העונה הראשונה שלי במכבי חיפה. אני רגיל למשחקים מול הפועל תל אביב, אבל בחיים לא רצינו כל כך לנצח אותם. הם צריכים להתבייש על כל מה שאמרו עלינו. הם הצליחו יותר מאיתנו באירופה? היו מתים. איך בכלל אפשר להשוות יריבה כמו באיירן מינכן לראפיד וינה? במקום להתעסק עם עצמם, הם כל הזמן מרוכזים במכבי חיפה. מכבי חיפה מרוכזת במכבי חיפה והפועל תל אביב מרוכזת במכבי חיפה. כל הזמן מדברים עלינו. הגיע הזמן שנצח אותם ונשתיק אותם עד משחקי הפלייאוף. לדעתי הם מקנאים בנו".

הדברים הללו נאמרו השבוע על ידי אחד משחקני מכבי חיפה, שטוען כי האווירה בין מכבי חיפה להפועל תל אביב מעולם לא הייתה תחרותיות יותר, השוואתית יותר, מתוחה יותר משנים עברו. או כמו שאמר לאחרונה שחקן מאוד בכיר במכבי חיפה בשיחה פרטית עם עיתונאי: "אתם לא יודעים כמה זמן אנחנו מחכים למשחק הזה. כולנו פה חמים על הפועל תל אביב וזוכרים היטב כל עקיצה אנונימית שהם שלחו לעברנו". לציטוט, בראיונות של לפני האימון, במכבי חיפה ימשיכו לדבר בצורה מנומסת כאילו מדובר בעוד משחק, אבל אל תתנו לשקט הזה לתעתע בכם: חדר ההלבשה של מכבי חיפה סופר כבר הרבה זמן את הדקות עד המשחק מול הפועל תל אביב, עם רצון עז להשתיק את מי שלדעתם עקצו אותם יותר מדי על ההישגים באירופה, ועוד שלל הערות ששחקני האלופה פירשו כחוסר כבוד מוגזם כלפיהם.

אייל גולסה שחקן מכבי חיפה מול ביברס נאתכו שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
האווירה בין מכבי חיפה להפועל תל אביב מעולם לא הייתה תחרותיות יותר/ברני ארדוב

הם התחילו

היריבות בין מכבי חיפה להפועל תל אביב לעולם לא התבטאה בעוינות, וכנראה גם לא תתבטא כך אחרי המשחק ביום שני. רק בעונה שעברה אמר לנו אחד משחקני חיפה, ערב אחר המשחקים מול הפועל תל אביב ש"אפשר להרגיש שהאווירה רדומה. לפני משחק מול בית"ר או מכבי תל אביב מגיעים יותר אוהדים לאימונים, המדיה עוסקת בהרחבה במשחקים הללו. יש הסבר הגיוני לעדיפות הזאת. בין בית"ר והפועל יש שנאה תהומית, ודרבי זה דרבי, אז המשחק מול מכבי חיפה נדחק לפינה ביחס אליהם. אחרי ניצחון על הפועל חיפה או בית"ר, תראה יותר אוהדים של חיפה שולחים פרחים, מגיעים לאימון של אחרי. יכול להיות שלא מעט מהאוהדים של שתי הקבוצות מונעים יותר משנאת המן מאשר אהבת מרדכי. המן בהקשר של מכבי תל אביב, כמובן".

אז למה במכבי חיפה, לפחות מבחינת חדר ההלבשה, מרגישים שהפעם זה שונה? דוגמה אחת מגיעה מהאימון שערכה מכבי חיפה לאחר התיקו של הפועל תל אביב מול עכו, בסיומו הורחק וואליד באדיר לאחר שביקר בחריפות את השופט חיים יעקב. בבוקר שאחרי, כשאחד הכדורים יצא החוצה, אמר אחד משחקני חיפה לחברו: "מגיעה לי קרן, איך נתת להפועל את האליפות?", תוך שהוא מחקה את באדיר. בחיפה טענו השבוע כי הזעם שלהם נוצר עוד בשלב מוקדם יותר. "הבסיס לכל השנאה הזאת התחיל מהם", הסביר אחד משחקני הקבוצה. "אחרי אחד המשחקים באירופה התחילו דיבורים כאילו הם ההצגה הכי טובה בכדורגל הישראלי. התחילו להשוות אותם אלינו. אנשים שכחו באיזה בית אנחנו שיחקנו ובאיזה הם. איך אפשר להשוות הפסד מינימלי לבאיירן, עם קצב טוב, לבין ניצחון על סלטיק שהתגלתה כאחת הקבצות הכי חלשות בליגה האירופית? בכל הזדמנות שחקנים שלנו מצאו לנכון להחמיא להם על ההישג. בראיונות שקיימנו תמיד מצאנו מקום להחמיא לגוטמן על ההישג. במקום זה, הם בחרו להשתחצן וללכת בדרכים לא יפות. זה נובע מקנאה, אין הסבר אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הם מקשקשים

על מנת שלא להיגרר לפרובוקציות מיותרות, שחקני חיפה סיפרו כי התבקשו לשמור על פרופיל נמוך בתקופה האחרונה. מספר שחקנים ציינו כי הדובר דודו בזק אף תדרך אותם לפני ראיונות להתייחס בכבוד להפועל תל אביב ולא להיכנס לפרובוקציות שמעוררת הקבוצה היריבה. במהלך האימונים האחרונים, שחקנים שמעו את יניב קטן ושחקנים נוספים מתפעלים מהכושר של שחקני הפועל תל אביב. קטן אמר במהלך השבוע ש"אי אפשר לעצור את גילי ורמוט", ורפאלוב טען ש"איתי שכטר נמצא בשיא הקריירה". לטענת השחקנים, זאת אחת הנקודות הבולטות שהולידו את הכעס שלהם על הגישה של הפועל תל אביב: "לא תשמע שחקנים של הפועל מפרגנים לנו, למעט מקרים נדירים. אנחנו לוקחים את התחרות ברוח הספורט. הם לוקחים את זה באופן אישי ומכאן נולדה השנאה".

לאחר אחד האימונים השבוע שוחחו בניהם השחקנים בחדר ההלבשה בכפר גלים על המשחק. אחד מהם אמר: "אסור לתת להם לנצח כי אז התקשורת מתל אביב תחגוג עלינו ותנסה להוציא אותנו מפוקוס. המשחק הזה הוא המשחק הכי חשוב לנו העונה. אפשר להפסיד כל משחק, אבל רק לא מולם. אחרי ההפסד למכבי תל אביב התאוששנו, אחרי הפסד להפועל יהיה הרבה יותר קשה להתאושש". בכלל, עושה רושם ששחקני מכבי חיפה כועסים על "היחס המפלה", כהגדרתם, "שהתקשורת מעניקה לטובת הפועל".

דוגמה אחרת המעידה על הדריכות לקראת הפועל תל אביב מגיעה דווקא מכיוונו של הנשיא יענקל'ה שחר. מספר שחקנים סיפרו השבוע כי הנשיא אמר להם: "אוי ואבוי לכם אם לא תנצחו", כשהוא נראה מתוח מהרגיל. "הניצחון הזה חשוב מאוד ליענקל'ה", אמרו. "אם בעונה שעברה המשחק מולם כמעט לא הורגש, עכשיו מדובר ממש בדרבי. אני יכול לומר לך בוודאות שיש כאן מתח שלא היה הרבה מאוד זמן. שחקנים כאן יעלו בטירוף, יטרפו את הדשא. אם הגול הראשון יגיע, בעזרת השם, הכל יתפוצץ. נהיה חייבים להיות בשליטה".

"הפועל הוכיחה במשחק הראשון שהיא חכמה בעיקר בדיבורים", סיכם אחד משחקני הקבוצה. "פתחנו את המשחק האחרון בצורה מדהימה, כבשנו שני שערים והכנסנו אותם להלם. לא הייתה להם תשובה להתקפות שלנו. אם נראה ככה ביום שני, אין סיבה שלא ננצח. עד היום הוכח שהפועל חוששת מאיתנו הרבה יותר מאשר אנחנו מהם. בשבועות האחרונים הם מוכיחים שיש להם קבוצה שהרבה יותר בטוחה בעצמה. לדעתי הם יבואו יותר במטרה לנקום, לא לשחק כדורגל, ינסו לנצח בכל מחיר. אם אתה שואל אותי, הכותרות יותר חשובות להם מהניצחון עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully