וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאב הראש החדש של גרשון

ריאל התחברה מצוין, סיינה הפסידה רק לבארסה ופילזן התחשלה מהמשבר. צפו בסקירת היריבות של מכבי ת"א בטופ 16

AP

וידאו: רויטרס
עריכת וידאו: דורון שטיין

כצפוי, מכבי תל אביב הוגרלה לבית קשה הכולל את ריאל מדריד, סיינה ואפס פילזן. במועדון הצהוב ידעו שבית הכולל את ברצלונה ופנאתינייקוס אתונה יהיה קשה יותר, אך נוכח יכולת הקבוצה בשלב הבתים הראשון, ברור לכולם ביד אליהו כי בית ה' בשלב הטופ 16 לא יהיה קייטנה.

בטופ 16, שייצא לדרך ב-28 בינואר, חולקו 16 העולות לארבעה בתים חדשים וישחקו שישה משחקים נוספים, בסיומם יעלו שתי הראשונות בכל בית לשלב ההצלבה, שם יתקיימו סדרות של הטוב מחמישה על העלייה לפיינל פור. אחרי ההגרלה הקשה, זה הזמן להכיר את שיתמודדו נגד מכבי תל אביב על עלייה לשלב הבא.

מכבי תל אביב תפתח את שלב הטופ 16 במשחק חוץ נגד סיינה ב-28 בינואר. במחזור השני תארח מכבי את ריאל מדריד (4 בפברואר), ושבוע לאחר מכן היא תקיים משחק בית נוסף נגד אפס פילזן (11 בפברואר). לאחר פגרה בת שבועיים תצא מכבי תל אביב למשחק חוץ נגד פילזן באיסטנבול (25 בפברואר), ושבוע לאחר מכן תארח את סיינה (4 במארס). במחזור השישי והאחרון ייצאו הצהובים למשחק חוץ נגד ריאל מדריד, שיתקיים ב-11 למארס.

ריאל מדריד

מועדון הפאר הספרדי נחוש לשחזר את ימי העבר הגדולים, ולצורך כך החתים את המאסטרו האיטלקי, המאמן אטורה מסינה, שעברת לבירת ספרד אחרי שזכה בשתי אליפויות אירופה כמאמן צסק"א. מאז 1995 לא זכה המועדון ביורוליג, וכמו בכדורגל, גם מחלקת הכדורסל של ריאל התחמשה הקיץ, ביצעה מהפכה ויצרה סגל עתיר כוכבים, הכולל החתמות נוצצות בדמות פבלו פריג'יוני, חורחה גרבאחוסה, דריוס לברינוביץ', טרוויס הנסן, מרקו יאריץ שהצטרף לאחרונה, רימאס קאוקינאס, סרג'י וידאל ונוביצ'ה וליקוביץ'. אלה חיזקו את שלד הקבוצה שכולל את לואיס בולוק הוותיק, סרחיו יול, תומאס ואן דר שפיגל ופיליפה רייס.

ריאל פתחה את העונה לא טוב. היא הפסידה ליריבתה הגדולה ברצלונה במסגרת הסופרקאפ הספרדי, ובמחזור הפתיחה של היורוליג היא ספגה הפסד חוץ במוסקבה מידיה של חימקי. אבל אז המכונה של מסינה החלה לעבוד, רשמה חמישה ניצחונות רצופים. ריאל סיימה ראשונה בבית המוקדם, ואם מישהו חיפש עדות ליכולתה הגבוהה, הרי שהניצחון הכפול על פנאתינייקוס יכול לספק את התשובה. למעט מעידה מול פרוקוס סופוט, ריאל יכולה להיות שבעת רצון מיכולתה בבית המוקדם, אותו סיימה במאזן 2:8.

פבלו פריג'יוני (7.6 נקודות ו-3.9 אסיסטים למשחק) הוא השחקן שמקבל הכי הרבה דקות ממסינה בקבוצה (27:30 בממוצע), ואת קלעי הקבוצה מוליך לברינוביץ' עם ממוצע של 13.8 נקודות ו-5.4 ריבאונדים. לריאל ההתקפה השלישית בטיבה באירופה עם ממוצע של 81 נקודות למשחק, והיא רביעית ביבשת באחוזים ל-2 נקודות (57 אחוז, כמו לפילזן). ריאל מוליכה את היבשת בצצותא עם סיינה בכמות החטיפות (9 בממוצע למשחק). ריאל סיימה ראשונה את בית ד' שכלל את פאו וחימקי, סויימה אותו כבעלת ההתקפה הטובה ביותר (811 נק') וההגנה הטובה ביותר (690 נק').

פרשנות (אודי הירש): הדבר הנוח היחיד בשיבוץ עם ריאל מדריד הוא שהיא פחות טובה מברצלונה. מצד שני, ככל הנראה גם עשר מקבוצות ה-NBA נופלות כרגע ביכולתן מקבוצת העל הקטאלונית. למרות גל הפציעות, לריאל סגל עמוק באופן מפחיד, שרק התעבה לאחרונה עם צירופם של מרקו יאריץ' ואנטה טומיץ'. תוסיפו לכך את המאזן העגום של פיני גרשון מול אטורה מסינה (ניצחון אחד בקריירה) ומול יריבות ספרדיות בשנים האחרונות (8:0) ותקבלו מעט סיבות לאופטימיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סיינה

אלופת איטליה שלוש פעמים ברציפות, שולטת בליגה האיטלקית גם השנה ומחזיקה בינתיים במאזן 0:14, לאחר שבשנה שעברה זכתה בדאבל האיטלקי. למאמן סימונה פיאניג'יאני יש סגל שחקנים ותיק ומחובר, וזה אחד הגורמים המרכזיים להצלחה של הקבוצה מטוסקנה. הפורוורד הליטאי קשישטוף לברינוביץ', הגארד האמריקאי טרל מקינטייר, הסמול פורוורד מהרפובליקה המרכז אפריקאית רומיין סאטו, והפורוורד האמריקאי שון סטונרוק - כולם נמצאים לפחות שלוש שנים (רובם ארבע ויותר) בקבוצה ומרכיבים את השלד, כשאליהם הצטרפו דייויד הוקינס, בנג'מין אזה, ניקוס זיסיס ודניס מרקונאטו.

כבר שנים שסיינה ידועה כשקבוצה שאוהבת לזרוק מחוץ לקשת והרבה. בשלב הבתים הראשון היא השיגה 44.5 אחוזי הצלחה מהשלוש, וזה נתון שצריך להדאיג את אנשי מכבי תל אביב. העומס מתחלק יפה בין השחקנים, קשישטוף לברינוביץ' וטרל מקינטייר, רומיין סאטו ודייויד הוקינס הם הקלעים הבולטים. סיינה חוטפת הכי הרבה כדורים ומאבדת הכי פחות כדורים ביבשת, וסיימה את שלב הבתים במאזן 2:8, כאשר שני ההפסדים שלה היו מול ברצלונה.

פרשנות (אודי הירש): אל תתנו לסגל של סיינה, שמורכב משמות פחות נוצצים וידועים מאלה של ריאל ואפס פילזן, להטעות אתכם. מדובר במכונה משומנת היטב, שמתבססת על הגנה רצחנית ועל התקפה משוחררת, שבנויה על היצירתיות של טרל מקינטייר ועל הרבה מאוד זריקות מחוץ לקשת. מצד אחד, ההפגזות המוגזמות של סיינה כבר העניקו פעם למכבי כרטיס לגמר, בחצי הגמר של 2008. מצד שני, פיני גרשון סיים את דרכו באולימפיאקוס אחרי הפסד ביתי לאותה סיינה, במשחק שבסופו ספג בקבוקים מהקהל. גם במקרה הזה, הנחמה של מכבי היא שלא מדובר בברצלונה - הקבוצה היחידה ביורוליג שגברה על האיטלקים.

אפס פילזן

אחרי שזכתה בדאבל הטורקי ב-2009, המשיכה אפס פילזן במגמת ההתחזקות שלה הקיץ, כשחברה המאמצת הגדילה את תקציב המועדון לכ-20 מיליון דולר. המאמן ארגין עתמאן צירף לסגל את המפציץ איגור ראקוצ'ביץ', שחקן הפנים המנוסה דניאל סנטיאגו ואת כוכב נבחרת סלובניה בוסטיאן נכבאר, אבל הציפיות הגבוהות מהקבוצה התרסקו עם פתיחת העונה הרגילה. פילזן פתחה את העונה בהפסד חוץ לריטאס וילנה, ניצחון על פרטיזן בלגרד ואז שני הפסדים, למלאגה ואולימפיאקוס. כבר אז היה ברור שקבוצתו של עתמאן אינה מחוברת, והראיה לכך באה בדמות שלושה הפסדים רצופים בהמשך הדרך, הפסדים שאיימו להשאיר את קבוצת המיליונים הטורקית מחוץ לשלב הראשון. ניצחון חוץ על אורליאן במחזור המשחקים האחרון הבטיח לטורקים מקום בטופ 16, כשלהם מאזן שלישי של 6:4. ההעפלה לטופ 16 הצילה את עתמאן מפיטורים, שכן סביב השמועה רחשו שמועות על החלפתו בבמאמן נבחרת יוגוסלביה וברצלונה לשעבר סבטיסלב פשיץ'.

ראקוצ'ביץ' הנו הקלע הבולט של פילזן העונה עם ממוצע של 13.4 נקודות בעשרה משחקים. יחד עם צ'רלס סמית' (11.9 נקודות למשחק) פילזן מציגה קו אחורי מסוכן שמסוגל לאיים על הסל מכל טווח. לטורקים קו קדמי עב בשר בדמות סנטיאגו (6.4 נק' ו-3.1 ריב'), מריו קשון הקרואטי (6.8 נק' ו-4.7 ריב') וקאיה פקר (9.5 נק' ו-5.8 ריב'). עתמאן, שמשתמש ברוטציה רחבה (בוטסי ת'ורנטון עם ממוצע הדקות הגבוה ביותר, העומד על 27), נהנה מהתקפה הקולעת 57 אחוז ל-2 נקודות (רביעית באירופה), שקולעת את ממוצע הנקודות החמישי בטיבו ביבשת (80 למשחק).

פרשנות (אודי הירש): מצד אחד, הטורקים מספקים למכבי תקווה: אם יתחברו, הם יכולים לסבך את ריאל וסיינה ולגרום לכך שגם מאזן של 3:3 יספיק להעפלה. מצד שני, הסגל שלהם חזק יותר על הנייר מזה של מכבי, הם משתפרים לאחרונה ועשויים לדחוק את הצהובים למקום האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully