וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב הוא כאן

11.1.2010 / 14:03

ענבל מנור חוזר עם נבחרת המחזור באירופה, שמציבה בחוד שחקן אהוב ונערץ כמו רונאלדיניו, כשמאחוריו חברים מהעבר בברצלונה והקבוצה ממנה הוא רוצה לגנוב את האליפות, אינטר

2010 כבר כאן, הפגרה מאחורינו, סיכומי העשור שזה עתה הסתיים שוכחים לאטם וזה בדיוק הזמן למבט ראשון לעבר העשור הבא. וואלה! ספורט מגישה את נבחרת המחזור הראשונה לשנה החדשה. נבחרת שמורכבת ממצטייני מחזור סוף השבוע באיטליה וספרד ונציגים משני המשחקים היחידים שהתקיימו באנגליה הקפואה והמושלגת. נציגי העיר מילאנו קיבלו מקום של כבוד בהרכב לצד שחקני ההתקפה של ברצלונה וילד הפלא הספרדי החדש. הכוכב האורח מגיע הפעם מאחד המקומות הבודדים באירופה בהם משחקים כדורגל – הליגה היוונית.

שוער

תומאש קושצ'אק – מנצ'סטר יונייטד

השוער הפולני תמיד היה אחד הפחות מוערכים באולד טראפורד. אלכס פרגוסון הצהיר לא אחת כי הבן המועדף הוא בן פוסטר, שעתיד לרשת את אדווין ואן דר סאר. אלא שפוסטר אכזב העונה פעם אחר פעם ורשם תצוגות נפל ובעוד ההולנדי הוותיק שוהה לצד אשתו החולה, קושצ'אק הדחוי הוזעק אל בין הקורות. בשבת, הפולני נלחם בשלג הכבד ובחלוצי בירמינגהאם ורשם את אחת ההופעות הטובות בקריירה שלו. הפולני הציל את יונייטד פעם אחר פעם וחמש דקות לסיום מנע שער בטוח מרוג'ר ג'ונסון והביא במו ידיו נקודה לשדים (1:1). האם פרגוסון ישנה את דעתו?

הגנה

מגן ימני: אלברו ארבלואה – ריאל מדריד

מאז הצטרף לבלאנקוס בקיץ, הפך ארבלואה לסותם חורים בהגנה של מנואל פלגריני. הוא תופקד כבלם ומגן שמאלי והוזז מעמדה לעמדה כדי לחפות על הבעיות בחוליה האחורית. ביום ראשון, ארבלואה חזר לעמדתו הטבעית, כמגן ימני, ורשם משחק נהדר מול מאיורקה. הוא סגר את האגף בצורה נפלאה והפגין שיתוף פעולה פורה עם כריסטיאנו רונאלדו בצד ההתקפי. ארבלואה חזר להציג את העליות המפורסמות שלו מימי ליברפול והזין את שחקני ההתקפה בהגבהות מדויקות מהאגף. ריאל שוב ניצחה בלי כדורגל גדול, אבל הוכיחה כי הסגל שלה עמוק כדי להתגבר על בעיות ובזכות הרוטציה של פלגריני, לא מעט משחקני הספסל שלו נראים מצוין בשלב קריטי של העונה.

בלם: ג'וני הייטינחה – אברטון

הטופיז, אחת מאכזבות העונה בפרמיירליג, הגיעו ללונדון המושלגת והפגינו משחק הירואי מול ארסנל הלוהטת. אברטון הקשתה את החיים על התותחנים ועקצה במתפרצות קטלניות. שער דרמטי של תומאס רוסיצקי בדקה ה-90 מנע מהטופיז ניצחון ראוי והשאיר אותם עם המחמאות. אחד מעמודי התווך של הנקודה היה הייטינחה. הבלם ההולנדי, אחת מבדיחות העונה שעברה באתלטיקו מדריד, מצא בית חדש בגודיסון פארק והופך עם הזמן לאחד מאהובי הקהל. בשבת, הייטינחה היה יצב ואגרסיבי והזכיר את הבלם הנפלא מאייאקס והנבחרת ולא את זה המגוחך מאתלטי.

בלם: אלסנדרו נסטה – מילאן

השם אלסנדרו נסטה כיכב בשבועות האחרונים בנבחרות העשור העולמיות. הבלם כבר עוד מעט בן 34 ובשנים האחרונות נאבק בפציעות שונות ומשונות, אבל נסטה עדיין לא שחקן עבר. נהפוך הוא, היכולת שלו היא אחת הסיבות המרכזיות להתאוששות המופלאה של מילאן בשבועות האחרונים. "מצאנו את האיזון", אמר הבלם אחרי ה-0:3 הנהדר על יובנטוס בטורינו. נסטה רשם עוד משחק נהדר ואף התכבד בשער נדיר והניצחון הפך אולי את המרוץ לסקודטו לדו ראשי. בעוד שבועיים יתקיים הדרבי דלה מדונינה שיקבל משמעות אחרת לחלוטין. תרשמו את התאריך.

מגן שמאלי: סטפן ראדו – לאציו

הביאנקוצ'לסטי פתחו את 2010 ברגל ימין. אחרי ה-1:4 על ליבורנו באמצע השבוע שעבר, לאציו חזרה מהפריולי של אודינזה עם 1:1 והיא מתחילה לתפוס מרחק מהתחתית הבוערת. המאמן דווידה בלארדיני ביצע בשבועות האחרונים שינוי מערך ומי שחיזק את מעמדו בהרכב הוא המגן הרומני בן ה-23. ראדו קיבל הרבה מחמאות על משחקו מול אודינזה. "אי אפשר לעבור אותו", נכתב עליו. גם בלארידיני החמיא וכינה את הרומני: "מקצוען ובוגר". ראדו, יחד עם אלכסנדר קולרוב הסרבי וכמובן מאורו זראטה, הוא אחד הכישרונות הצעירים הגדולים של לאציו, שמעוררים עניין ביבשת. הנשיא קלאודיו לוטיטו כבר מתכנן לדפוק עליהם קופה.

קישור

סרחיו קנאלס – סנטאנדר

הכירו את ילד הפלא הספרדי החדש. עדיין לא בן 19, אבל כבר מסומן כאחת ההבטחות הגדולות. ב-2006, במסגרת עסקת העברתו של דודו אוואט, קיבלה לה קורוניה 50 אחוז מכרטיסו של הילד מקנטבריה. היום, קנאלס הוא הסחורה החמה בשוק. חוזהו מסתיים בקיץ וריאל מדריד וברצלונה כבר נכנסו למאבק. בשבת, קנאלס הפגין ניצוצות מהכישרון. צמד שערים, אחד מהם בהקפצה קרת רוח מעל פאלופ, סידרו לרסינג ניצחון חוץ 1:2 בסביליה וכעת, בספרד מדברים על דבר אחד – לאן יגיע בעונה הבאה סרחיו קנאלס?

ווסלי סניידר – אינטר

אריאן רובן, רפאל ואן דר וארט וסניידר קרטעו להם יחדיו אשתקד בריאל מדריד. העונה, הראשון נאבק בפציעות במינכן, השני עושה זאת בברנבאו ואילו סניידר הוא המצליח מכולם. החיבור של ההולנדי בן ה-25 לאינטר פשוט מושלם. ז'וזה מוריניו נותן לו יד חופשית לנהל את המשחק וסניידר הפך למנהיג הקישור של אינטר. בשבת, כשהנראזורי בהרכב פצוע וחסר אכלו מרורים מהאחרונה בטבלה, סיינה, סניידר היה שם כדי למנוע מבוכה. צמד שערים בבעיטות חופשיות ובישול למיליטו היו מנת חלקו תוך הצגת כדורגל נהדר. אמרנו כבר שאנחנו לא יכולים לחכות לדרבי?

אנדרס גוארדדו – לה קורוניה

במרומי המקום הרביעי בלה ליגה, ממנו מגיעים לליגת האלופות ניצבת לה דפורטיבו לה קורוניה. אין לה את האיכות של סביליה (המידרדרת) או את השמות הסקסיים והכסף של ויאריאל ואתלטיקו מדריד (הכושלות), אבל יש לה חבורה מגובשת שעושה חיים קשים ליריבה. אחד השמות הבולטים העונה בריאזור הוא המקסיקני בן ה-23. "אל פרינסיפיטו" (הנסיך הקטן) מגלה יציבות ונמצא בכושר פנטסטי שצד את עיני הגדולות. גם השבוע הוביל הקשר את קבוצתו לניצחון. הוא לא הפסיק להטריד את הגנת אוסאסונה וגם בישל נהדר לשער הניצחון של חואן רודריגז וגם נאלץ לרדת מוקדם מהמגרש בגלל תיקול חריף של נקונאם האיראני.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

התקפה

רונאלדיניו – מילאן

כשאלסנדרו נסטה מדבר על מילאן מאוזנת, הוא מתכוון קודם כל לאיש אחד. ערב המשחק, נשאל קפטן מילאן לשעבר, ג'יאני ריברה, האם היה מעדיף בקבוצתו את דייגו או רונאלדיניו. "רונאלדיניו כמובן, הוא שחקן מוכח", ענה ריברה. על הדשא בטורינו, רונאלדיניו נתן תשובה מוחצת עוד יותר עם צמד בעוד הצגה נפלאה שהשכיחה את חסרונו של פאטו. בקרוב יחגוג רונאלדיניו 30 ואחרי גל השמועות על פרישה, על אורגיות וסמים ועל החשק שנעלם, אפשר לומר כעת בפה מלא – הוא חזר. הקסם. החיוך. הלהטוטים. לאונרדו החזיר את רונאלדיניו לחיים. אל תתפלאו אם הוא יחזיר לו אליפות.

בויאן קרקיץ' – ברצלונה

התקשורת הקטלאנית רמזה לא אחת שפפ גווארדיולה לא משתגע על בויאן ומעדיף את הצעירים בני טיפוחיו, פדרו וג'ונתן דוס סנטוס. הילד בן ה-19 סבל מהעונה לא אחת מהפיחות במעמדו, דקות המשחק ירדו ואיתם המספרים. אלא שהמאמן הפתיע את כולם ובחר דווקא בבויאן להחליף את איברהימוביץ' המושעה במשחק החוץ מול טנריפה. בויאן, שפתח בסך הכל בפעם השלישית העונה בליגה, החליט לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים וסיים את המשחק עם שלושה בישולים לשם הבא ברשימה – לאו מסי.

לאו מסי – ברצלונה

שחקן העונה של 2009 פתח את 2010 בסטייל. מסי קיבל אישור לחזור מאוחר מחופשת החגים, ובלעדיו, ההתקפה של בארסה נראתה אנמית ב-1:1 עם ויאריאל. אחרי עוד תצוגה רעה בהפסד לסביליה בגביע, בארסה הייתה צריכה יריבה כמו טנריפה בשביל למנוע מיני משבר. מסי נכנס למשבצת של זלאטן בעמדת החלוץ המרכזי וכבש שלושה שערים אלגנטיים. מסי ספג לאחרונה הרבה ביקורת והטענה היא כי הלחץ בארגנטינה משפיע על היכולת בבארסה. משחקים כאלה הם בדיוק מה שהוא צריך כדי להשתחרר ומה שאנחנו צריכים בשביל להיזכר שעדיין מדובר בשחקן הטוב בעולם.

כוכב אורח: ג'יבריל סיסה – פנאתינייקוס

באחת ההעברות המסקרנות של הקיץ נמכר סיסה ממארסיי לפנאתינייקוס תמורת 8.6 מיליון יורו. החלוץ הצרפתי בחר בכסף הגדול של הקבוצה מאתונה (2.5 מיליון יורו לעונה) והציפייה הייתה שיוביל את פאו לגבהים חדשים. הקבוצה אמנם כשלה להעפיל לליגת האלופות, אבל עם פתיחת הסיבוב השני, מוצאת עצמה במרחק חמש נקודות מאולימפיאקוס, אולי בדרך לאליפות ראשונה מאז יצחק שום. סיסה מצדיק את הסכומים ששולמו עליו. צמד שלו בניצחון 1:2 על קסאנטי סקודה העלה את מאזנו ל-15 שערים. אולי כדאי לדומנק לתפוס טיסה לאתונה.

שווים אזכור

פדריקו מרקטי (קליארי) – ליפי ייקח אותו לדרום אפריקה?

רוג'ר ג'ונסון (בירמינגהאם) – העלים את רוני

ז'ואן (רומא) – הסתדרו 80 דקות עם 10 שחקנים

ריקרדו מונטוליבו (פיורנטינה) – ניצח את בארי

אסטבן גרנרו (ריאל מדריד) – אחד המוצלחים בבלאנקוס

מסימו מקארונה (סיינה) – משחק נהדר שלא הספיק לנקודות

חוזה אנטוניו רייס (אתלטיקו מדריד) – ברוכים הבאים לליגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully