וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות ה-1,000

היום לפני 40 שנה, ב-19.11.1969, כבש פלה ה-O Milésimo, השער ה-1,000 שלו בקריירה. כל ברזיל חגגה באותו יום

לפלה הגדול, שחקן הכדורגל הטוב בהיסטוריה לדעת רבים, ישנם אינסוף ציוני דרך לאורך הקריירה. הוא זכה שלוש פעמים במונדיאל, הפך לכוכב עולמי כבר בגיל 17 וזכה באליפות ברזיל. במהלך קריירה מפוארת כבש 1,282 שערים ב-1,363 משחקים והיום לפני 40 שנה, ב-19.11.1969, נעצד עולם הכדורגל ומחא לו כפיים לרגל השער ה-1,000 בקריירה.

עם השנים פלה צבר לא מעט מתנגדים ועם או בלי קשר, רבים טענו שהספירה של שעריו היא מעט בעייתית לאור העובדה שלפחות 400 משעריו נכבשו במשחקי ידידות שונות, אבל דבר לא ייקח ממנו או מהעם הברזילאי אותו אותו יום חג. פריטים מאותו משחק נמכרים היום בכסף רב, בול מיוחד עם תמונה של החלוץ הוצא לאחריו והשער זכה לשם - O Milésimo.

סנטוס של החלוץ הנפלא יצאה באותו יום למשחק חוץ נגד ואסקו דה גמה על במה ראויה למעמד מסוג זה, אצטדיון המרקאנה. באותם ימים נבנתה כבר ציפייה גדולה לרגע בו יכבוש הגיבור הלאומי את השער ה-1,000 בקריירה ועדויות מאותו יום מספרות שגם אוהדי ואסקו היו נכונים לראות את זה קורה, אפילו מול קבוצתם.

במחצית הראשונה פלה עוד הקפיץ מעל השוער הארגנטינאי אנדראדה אבל הבעיטה שלו נעצרה במשקוף. במחצית השנייה זה כבר קרה אחרי שהחלוץ לכדור עומק של קלודאדו והוכשל מאחור על ידי שחקן יריב. עיתונאים ותיקים מספרים על רחש עצור ומתוח שנשמע מכיוון היציעים לפני שפלה רץ לכדור ושלח את הכדור לרשת.

המשחק עוד היה בעיצומו, אבל חלק מהאוהדים פרצו למגרש והניפו את פלה על כתפיים. החלוץ עצמו רץ לתוך השער מיד אחרי הכיבוש ונישק את הכדור. לאחר מכן ערך הקפת ניצחון סביב המגרש, בלונים הופרחו לשמיים ועבור העם הברזילאי זו הייתה חגיגה לאומית."אם פלה לא היה נולד כאדם, הוא היה נולד ככדור", כתב עליו העיתונאי הברזילאי הוותיק, ארמנדו נוגרייה, שהתייחס לדחף האדיר של פלה להכניס את הכדור לרשת.

פחות משנה לאחר מכן, כשכבר היה בן 29 ולפניו עוד כ-200 כיבושים, זכה עם ברזיל בעוד גביע עולמי אחרי ניצחון 1:4 על איטליה בגמר. פלה כבש את השער הראשון במשחק בנגיחה וטרקיסיו בורגניק, ששמר עליו באותו משחק, העיד שנים לאחר מכן: "קפצנו לכדור ביחד, אני נחתתי לרצפה, אבל פלה עדיין היה שם, גבוה באוויר. חשבתי שהוא עשוי בשר ודם, כמוני, אבל טעיתי".

פלה חוגג את השער ה-1,000 בקריירה בשנת 1969. AP
פריטים מאותו משחק נמכרים היום בכסף רב, בול מיוחד עם תמונה של החלוץ הוצא לאחריו והשער זכה לשם - O Milésimo. חגיגות ה-1,000/AP
  • עוד באותו נושא:
  • פלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully