וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוח לא נופל

אותו שקט, אותה יציבות, אותה ניידות. רן אבוקרט, שיפתח בקישור האחורי של הצעירה מול מונטנגרו, הולך בביטחון בדרכי אביו

לפני קצת יותר מחודש יצאה הפועל חיפה למשחק חוץ בדוחא מול בני סכנין. חיפה, שנחשבה אז ללהיט של הליגה, רצתה לבוא ולהוכיח כי הניצחון מול מכבי תל אביב לא היה מקרי והיא באמת אחת הקבוצות הטובות בליגה. את רצונם של האדומים מימש כבר אחרי שבע דקות רן אבוקרט, שהעלה את האורחים ליתרון של שער. לאחר מכן, עשה אבוקרט ככל העולה על רוחו במגרש והיה למצטיין בשורות האדומים מהכרמל. אביו, אברהם, אחד הסמלים של מכבי חיפה בשנות ה-80, ישב ביציע בדוחא והתמוגג מהיכולת של בנו. עם שריקת הסיום אחד האוהדים שעשה את הדרך מחיפה לא יכול היה להתאפק וצעק לעבר קשר העבר: "אברהם, אין מה לעשות, הילד פשוט יותר טוב ממך".

רן אבוקרט (20), חשוב כבר עכשיו להדגיש, רחוק עדיין מלהיות אברהם אבוקרט, אבל המסלול שהוא עושה בדרך לשם הוא לא שגרתי. מעט מאוד בנים של, אחים של, מצליחים לחיות עם הצל הגדול, אבל רן אבוקרט עושה בדיוק ההיפך. למרות שהוא שחקן מעט יותר התקפי מאביו, הוא מביא את מגוון התכונות שהפכו את אביו למנוע של מכבי חיפה ההיא. שקט, יציבות וביטחון לפרוץ גבולות. המפתחות שקיבל בגיל צעיר מקבוצה בליגת העל רק חידדו את היתרונות שלו וסיפקו לו קרקע פוריה להראות מה הוא יודע. מול מונטנגרו, אבוקרט ישחק כאחד משני הקשרים ההגנתיים של הנבחרת הצעירה. אל תהססו להמשיך להשוות אותו לאביו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחיפה מטפחים

לא הרבה יודעים זאת, אבל שלושה שחקנים שאמורים לפתוח מול מונטנגרו (רן אבוקרט, אושרי רואש ועודד אלקיים) צמחו יחד באותו בית ספר יסודי בקרית חיים. בדרך לשם, השלושה עברו הכל ביחד, כולל הבחירה במחלקת הנוער של הפועל חיפה, בחירה שלא נראית טבעית כשנזכרים בקריירה של אבא אבוקרט. "כדורגל ינקתי מלידה", מספר רן אבוקרט. "כבר אז היה לי ברור שאני לפחות אלך לנסות. הפועל זו היתה הבחירה הטבעית בשבילי בגלל הקרבה לבית, וגם אבא תמך במהלך".

כבר בגיל צעיר שמו לב שהבן אבוקרט מביא איתו הרבה עבודת שטח כמו אבא, ובגיל נערים זכה לזימון ראשון לנבחרת. זה היה הרגע בו הדמיון בין השניים התחבר והמשפחה הבינה שהילד בחר במקצוע הנכון. הזימון לנבחרות המשיך להגיע גם בגילאים מאוחרים יותר, ואחרי שאבוקרט וחבריו לבית הספר הובילו את הפועל חיפה לאליפות היסטורית של קבוצת הנוער, ההשוואה לאבא הפכה טבעית אף יותר. "הזכייה באליפות ועליית הליגה בעונה שעברה היו הרגעים הכי מאושרים בקריירה שלי. בגיל נוער, כבר מההתחלה, היתה לי כימיה טובה עם שלומי דורה והרבה בזכותו אני מתקדם ומצליח היום", אומר הקשר.

"סימנתי את רן בגיל צעיר", מעיד דורה. "הוא לא שחקן שהתקשורת ממהרת לפרגן לו. הוא יותר שחקן של מאמן. רן הוא שקט וממושמע ועובד מאוד קשה. העונה כולם רואים זאת בעיקר כי הוא יותר מנוסה ויותר בטוח בעצמו. קשה לעיתונאים לפרגן לילד שהוא לא וירטואוז, אבל את היכולות של רן אני מכיר מגיל צעיר. בלי לגרוע מאבא שלו, שהיה אחד השחקנים הטובים בעמדה שלו, רן לדעתי הרבה יותר מגוון, בטח בהתקפה. יש לו עדיין מה לשפר במשחק שלו, אבל אם הוא יתמיד,יש לו את הנתונים להגיע הכי רחוק שאפשר".

באנגליה מתרשמים

כששלומי דורה החליף באמצע עונת 2006/7 את רפי כהן בעמדת המאמן של הפועל חיפה, הוא לקח את ההימור שמוביל אותו עד היום בליגת העל: דורה לא היסס לתת לילדים ממחלקת הנוער את המושכות גם בבוגרים, מהלך שביגר בצורה די מהירה גם את רן אבוקרט. "המעבר בין הנוער לבוגרים היה קשה", מספר אבוקרט. "הייתי חסר ביטחון בהתחלה והיה לי קשה להביא את היכולת שלי לידי ביטוי. עם הזמן, המשכתי לעבוד קשה והתחלתי להרגיש יותר טוב ויותר משוחרר על המגרש. היום כבר יש לי את הביטחון שהיה חסר לי אז, ואני מרגיש שאני משתפר ממשחק למשחק. שלומי דורה נותן לי את השקט הדרוש לכך".

בגרות, ניידות, רצינות ויציבות הן תכונות שמעריכים יותר בחוץ לארץ, ורן אבוקרט הבין זאת היטב כאשר טס עם הנבחרת הצעירה למשחק הכנה בסרביה. לאחר המשחק התקשר אליו סוכן שחקנים אנגלי שהחל לחקור אותו לגבי הדרכון שלו והחוזה שלו. אותו סוכן סיפר שביציע ישב גם המנג'ר של לסטר שהתרשם מהילד ושקל ברצינות להחתימו. מאוחר יותר התגלו קשיים ביורוקרטים שעצרו את המהלך, אבל אבוקרט נחוש להמשיך אותו בעוד כמה שנים. "זו היתה מחמאה גדולה עבורי", מודה הקשר. "כשקבוצה אנגלית מתעניינת בך, זה רק מחזק את האמונה העצמית שיש לך, למרות שזה עדיין מוקדם בשבילי לחשוב על אירופה. אני מאמין שאם אמשיך בדרך שלי, אגשים גם את השאיפה הזו".

הדרך הזו, כאמור, היא הדרך של אבא, שאמנם התפרסם כקשר אחורי, אבל גם שיחק בעמדות קדמיות יותר בתחילת שנות ה-80. הדרך הזו כוללת שקט, התרחקות מבילויים והתעסקות בעיקר. זה היה אבא אבוקרט וזה הבן אבוקרט. "את השקט אני חושב שהוא לקח ממני", מסכים אברהם אבוקרט. "האמת, לא ניסיתי להתערב יותר מדי בקריירה שלו ורק מדי פעם סיפקתי יד מכוונת. לדעתי הוא שחקן יותר טוב ממני, קודם כל כי הוא לא מפחד לרדת לגליצ'ים שאני לא עשיתי בכל הקריירה שלי. יש לו מגוון תכונות רחב יותר בהתקפה והשנה, כשיש לו את הביטחון לעלות ולתמוך בחלוצים, רואים את זה היטב. כולם כבר אומרים לי שהוא יותר טוב ממני, ככה שאני כבר לא מתווכח עם זה. אני מאמין שהוא יכול להפוך לאחד הכוכבים בכדורגל שלנו, אבל רק אם ימשיך באותה דרך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully