וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות: סלובקיה עלתה למונדיאל

גברה 0:1 על פולין ועשתה היסטוריה, סלובניה בפלייאוף. פורטוגל (0:4 על מלטה) ואוקראינה (0:6 באנדורה) גם בהצלבה

משחקי שלב המוקדמות של מונדיאל 2010 באזור האירופי הגיעו לקו הסיום. בטרם נפתחו המשחקים הערב (רביעי) נותרו עוד שני מקומות מובטחים בלבד מהאזור האירופי: באחד זכתה שוויץ, מוליכת "הבית הישראלי" שהשיגה 0:0 מול ישראל, ועל השני נאבקו בבית ג' סלובקיה וסלובניה. לראשונה היה יתרון של שתי נקודות והיא עשתה היסטוריה עם העפלה ראשונה לגביע העולמי אחרי 0:1 בפולין. סלובניה במקום השני עם הכרטיס לפלייאוף, בזכות 0:3 על סן מרינו.

למעשה, מלבד המאבק בבית ג', בשאר הבתים העסק נראה כמעט סגור מלכתחילה, כאשר לקבוצות המדורגות במקום השני ציפו משחקים נוחים שסיפקו את המקפצה הדרושה לשלב הפלייאוף. בבית ב', של ישראל, יוון עלתה לפלייאוף בזכות 1:2 ביתי ולא מרשים על לוקסמבורג, כששוויץ ראשונה כאמור עם הכרטיס למונדיאל.

בבית א' פורטוגל נזקקה לניצחון על מלטה החלשה ולא התקשתה עם 0:4, כששבדיה ניצחה 1:4 את אלבניה, אך נותרה מחוץ לתמונה. בבית ו' זו אוקראינה דרסה את נמושת הבית אנדורה 0:6, ועלתה לפלייאוף כשהקדימה את קרואטיה (1:2 בקזחסטן).

משחקים מעניינים ללא כל חשיבות מכרעת היו בין אנגליה לבלארוס, שהסתיים ב-0:3 לחבורה של פאביו קאפלו, ובין בוסניה לספרד, ששמרה על מאזן מושלם עם 2:5 גדול בהרכב חסר. איטליה הפכה פיגור כפול לניצחון 2:3 בפארמה על קפריסין, כשאלברטו ג'ילארדינו מחזק את מעמדו עם שלושער דרמטי. גרמניה נפרדה ב-1:1 מפינלנד במשחק הנעילה של בית ד', גם אזרבייג'אן ורוסיה סיימו באותה תוצאה. צרפת גברה 1:3 על אוסטריה ונראית מוכנה לפלייאוף.

עלו למונדיאל: דנמרק, שוויץ, סלובקיה, גרמניה, ספרד, אנגליה, סרביה, איטליה והולנד.

עלו לפלייאוף: פורטוגל, יוון, סלובניה, רוסיה, בוסניה, אוקראינה, צרפת ואירלנד.

בית א'

דנמרק הבטיחה את ראשות הבית ותהיה בדרום אפריקה, בעוד פורטוגל בפלייאוף לאחר 0:4 ביתי על מלטה. שבדיה המאוכזבת תישאר בבית.

פורטוגל - מלטה 0:4

ככה יוצאים מהקבר, עם קצת עזרה מידידים. פורטוגל כבר הוספדה לחלוטין במהלך הקמפיין הזה, אך התאוששה עם שלושה ניצחונות בארבעת המחזורים האחרונים ועלתה למקום השני בזכות ההפסד של שבדיה 1:0 בדנמרק. המאמן קרלוס קיירוש ספג שריקות בוז צורמות כשהכרוז קרא בשמו בפתיחת המשחק מול הונגריה בשבת (0:3), בסופו של דבר הגיע לפלייאוף.

בהיעדרו של כריסטיאנו רונאלדו, היו מי שחששו כי פורטוגל לא תסתדר מול מלטה החלשה, אך שער של נאני מהאוויר כבר בדקה ה-13 הבהיר כי הסיפור הוא מאוד פשוט. סימאו, שכבש צמד בשבת, הרשית את השני בבעיטה נאה בסיבוב בדקה ה-45, מיגל ולוסו חגג שער בכורה בנבחרת בדקה ה-52 ואדיניו התכבד ברביעי בדקה ה-90.

שבדיה - אלבניה 1:4

אף אחד בשבדיה לא ממש האמין במלטה, המאמן לארס לאגרבק הודיע כי הוא עוזב וגם הנריק לארסון הכריז על פרישה מהנבחרת. למרות האווירה הקשה, אולוף מלברג הוותיק כבש את הראשון בדקה השלישית ונתן לאוהדים ליהנות מניצחון ביתי כשהשלים צמד בדקה ה-42, כשבתווך גם מרכוס ברג מבקיע. אנדרס סוונסון הרשית את הרביעי בדקה ה-86, אחרי שחמדי סליחי צימק עבור האלבנים.

דנמרק - הונגריה 1:0

המארחים חגגו את החזרה לטורנירים הגדולים, אחרי היעדרות מאז יורו 2004, אבל מורטן אולסן ושחקניו לא השכילו לשמור על המאזן הנקי מהפסדים שרשמו לאורך הקמפיין המצוין, כשהמאמן עצמו ציין את משחקו ה-101 כמאמן בנוסף ל-102 המשחקים הלאומיים כשחקן. הונגריה קילקלה את החגיגה עם שער חוץ מנצח של אקוס בושאקי בדקה ה-35.

בית ב'

שוויץ השיגה את הנקודה הדרושה מול ישראל ועלתה למונדיאל, יוון בפלייאוף אחרי 1:2 ביתי על לוקסמבורג.

יוון - לוקסמבורג 1:2

ללא החלוץ גאורגיוס סמאראס והמגן יורקאס סייטרידיס המושעים, אבל עם צמד הבלמים החוזרים סוטיריס קירגיאקוס ואברם פפאדופולוס, יוון הגיעה אל חוף המבטחים וזכתה במקום בפלייאוף. הקהל הביתי אמנם לא רווה נחת משחקניו לאורך הקמפיין, אך כעת כבר מתכוננים שם לפלייאוף ומקווים לפתוח דף חדש ביחסים בין הנבחרת לקהל.

אוטו רהאגל המנוסה נתן כבוד ליריבה הנחותה שסיכנה את השער בפתיחה, אבל נגיחה חזקה של וסיליס טורוסידיס בדקה ה-30 היוותה זריקת הרגעה עבור יוון. לוקסמבורג, כמו נבחרת קטנה וחסרת עמוד שדרה, ספגה את השני מתאופניס גקאס בדקה ה-33 ומכאן התנהל משחק רגוע, בדיוק כמו בשוויץ, עד לשער העצמי של אברם פפאדופולוס בדקה ה-90. יוון תמתין להגרלת הפלייאוף.

לטביה - מולדובה 2:3

במשחק הנוסף בבית הישראלי הצליחה לטביה לתפוס את המקום השלישי ולהרוויח נקודות לקראת הדירוג הקרוב של אופ"א. מולדובה לא רצתה לסיים קמפיין ללא ניצחון ואף הוליכה משער של גיורגי אובסיאניקוב (25), אבל אנדרס רובינס הגיב עם צמד עבור המארחים (32 ו-44). במחצית השנייה הבטיח קריסטפס גרביס (76) את הניצחון, ו-ויאצ'סלאב סופרוני צימצם את התוצאה בדקת הסיום.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בית ג'

סלובקיה נזקקה לניצחון ועשתה את העבודה עם עזרה פולנית ו-0:1 קטן בדרך למונדיאל היסטורי. סלובניה גברה 0:3 על סן מרינו ותפס את המקום השני המוליך לפלייאוף, לפני צ'כיה המאכזבת.

פולין - סלובקיה 1:0

אחרי שבעטו בדלי בשבת עם ההפסד הביתי לסלובניה, קיבלו הסלובקים צ'אנס נוסף ועשו את העבודה על המגרש הקפוא מול הפולנים האומללים, שדווקא סייעו לאורחיהם והופיעו ללא רוח קרב או תמיכת קהל מקומי. בשבת סלובקיה הייתה צריכה רק נקודה מתוך השש שהיו בקופה ונכנסה ללחץ בעקבות ההפסד, אבל עכשיו הם יכולים לחגוג מונדיאל היסטורי.

פולין, עם המאמן הזמני סטפן מאייבסקי, הציג סגל צעיר עם הפנים לטורניר היורו אותו תארח, וכבר בדקה הרביעית שער עצמי של סברין גנקארצ'יק הכריע את גורל המשחק. סלובקיה שמרה על שערה והרגיעה את המשחק עד לסיום, בו ציינה את עליונותה על פני צ'כיה השכנה, עם הישג היסטורי ויחיד במינו מאז הופרדו המדינות.

סן מרינו - סלובניה 3:0

בצ'כיה הבטיחו 80 ליטר בירה צ'כית לכל שחקן מסן מרינו אם ינצחו את הסלובנים, אבל אף אחד לא האמין שזה באמת מה שישנה את הסיפור. מילוביה נובאקוביץ' כבש את הראשון בדקה ה-24, דליבור סטבאנוביץ', שחקן מכבי פתח תקוה לשעבר שם את השני בדקה ה-68 ושער עצמי של פאביו ויטאיולי שמונה דקות לסיום חתם את התוצאה. סלובניה בפלייאוף.

צ'כיה - צפון אירלנד 0:0

"סיכויי העלייה הם מעבר לשליטתנו, אבל כל עוד יש צ'אנס אנחנו צריכים ללכת עליו בכל הכוח, גם אם זה לא נראה הכי מציאותי", כך אמר איבן האשק, מאמן נבחרת צ'כיה, לקראת המשחק הביתי מול צפון אירלנד, אבל שחקניו אפילו לא הצליחו לנצח את המשחק וחתמו טורניר מוקדמות מאכזב במיוחד.

בית ד'

הכל הוכרע עוד לפני מחזור הסיום - גרמניה הבלתי מנוצחת הבטיחה את מקומה בגביע העולמי, רוסיה ממתינה להגרלת הפלייאוף בשבוע הבא.

גרמניה - פינלנד 1:1

שחקניו של יואכים לאו הבטיחו את מקומם בדרום אפריקה בזכות הניצחון 0:1 במוסקבה על רוסיה השנייה, ועובדה זו איפשרה למאמן להעניק הזדמנות בהרכב לאנדראס בק, ארנה פרידריך, תומאס היצלספרגר בהופעתו ה-50 וקאקאו המתאזרח. גם כריסטיאן גנטנר נכנס במחצית השנייה להופעה נדירה, ועזר למנוע הפסד ביתי נדיר לגרמנים שסיימו כבלתי מנוצחים.

פינלנד ידעה שתסיים במקום השלישי וכבר מביטה לעבר הקמפיין הבא, בתקווה שהמאמן סטיוארט בקסטר ימשיך ולא יעבור לאמן את שבדיה. בדקה ה-11 נתנו לו שחקניו סיבה לחגוג, כשעבודה טובה באגף שמאל של רוני פורוקארה, היהודי של נבחרת פינלנד, איפשרה לג'ונתן יוהאנסון להכניע מקרוב את רנה אדלר. גרמניה לחצה על שערו של יוסי יאסקליינן לאורך רוב המשחק, והשיגה את השער המשווה רק בתוספת הזמן מרגלי לוקאס פודולסקי.

אזרבייג'אן - רוסיה 1:1

הנבחרת של חוס הידינק הגיעה לביקור בבאקו כשהכרטיס לפלייאוף כבר בכיס, אבל המאמן ההולנדי דרש ניצחון נוסף ודיבר על גאוות המדינה שעומדת על הפרק. אנדריי ארשבין עמד בציפיות של מאמנו עם שער יתרון מוקדם בדקה ה-13, אבל האזרים לא הרימו ידיים, נלחמו על כבודם והשיגו את השער בעזרת ואגיף יבאדוב בדקה ה-54.

ליכטנשטיין - וויילס 2:0
לוויילס: דייויד ווהן (16), ארון ראמזי (80)

בית ה'

ספרד המושלמת טיילה בדרך למונדיאל וקניחה עם 2:5 על בוסניה, שתשחק לראשונה בתולדותיה בפלייאוף.

בוסניה - ספרד 5:2

האוהדים המקומיים ערכו פסטיבל עבור שחקניהם, אבל אלופת אירופה לא התחשבה במאורע ונתנה הצגה משלה. בוסניה הבטיחה לראשונה בהיסטוריה את מקומה בפלייאוף, אבל מירוסלאב בלאזביץ' יכול להיות מודאג מהקלות בה הובסו שחקניו במגרש הביתי מול ההרכב המשני שהעמיד ויסנטה דל בוסקה.

ספרד החזיקה במאזן מושלם במוקדמות ושמרה עליו בקלות גם במשחק העשירי. ז'ראר פיקה נגח לרשת בדקה ה-13 ותוך דקה נכבש השני מרגלי דויד סילבה. המחצית השנייה הייתה של אלברו נגרדו, שהבקיע את הראשון שלו במדי הנבחרת בדקה ה-50 והשלים צמד בדקה ה-55. חואן מאטה הנפלא עלה מהספסל ומצא את הרשת בדקה ה-89 עם החמישי, ובוסניה הספיקה לכבוש שני שערי ניחומים מרגלי אדין דזקו וזבזדאן מיסימוביץ', צמד שחקני וולפסבורג.

טורקיה - ארמניה 0:2

שתי המדינות שעלו לכותרות השבוע בזכות כינון יחסים דיפלומטיים אחרי שנים ארוכות של איבה, נפגשו על כר הדשא בבורסה במשחק הפרידה מהמאמן הטורקי פאתיח טרים, כשביציע שני הנשיאים מתפקדים כאורחי כבוד. חליל אלטינטופ (16) וסרבט צ'טין (28) שלחו את מאמנם לדרכו החדשה עם טעם טוב בפה.

אסטוניה - בלגיה 0:2
לאסטוניה: ראיו פירויה (30), קונסטנטין ואסילייב (66)

בית ו'

אנגליה הבטיחה את ראשות הבית ונהנתה עם 0:3 על בלארוס, אוקראינה עלתה פלייאוף אחרי 0:6 על אנדורה וקרואטיה נותרה בחוץ למרות ניצחון 1:2 על קזחסטן.

אנגליה - בלארוס 0:3

נבחרת שלושת האריות הפסידה לראשונה במוקדמות בשבת, 1:0 באוקראינה, אך פאביו קאפלו לא נתן למפלה הראשונה שלו במשחק רשמי לשבור את רוחו. "כבר עלינו, עכשיו אנחנו בתקופת הכנה לדרום אפריקה", אמר האיטלקי וביצע ניסויים בהרכב, כששילב את בן פוסטר ופיטר קראוץ' והעניק דקות אפילו לדייויד בקהאם שהחזיר עם בישול.

כבר בדקה הרביעית רשמה אנגליה את הראשון ברשת הבלארוסית, כשקראוץ' קיבל כדור מגבריאל אגבונלהור והכניע את יורי ז'בנוב. בקהאם נכנס בדקה ה-58 ודקה לאחר מכן בישל לשון רייט פיליפס את השני של המארחים. אבל כוכב המשחק היה קראוץ'. החלוץ התמיר של טוטנהאם לא נח, והשלים צמד אישי בדקה ה-76.

אנדורה - אוקראינה 6:0

הניצחון הכל כך חשוב על אנגליה הציב את אוקראינה לפני קרואטיה ועם רגל וחצי בפלייאוף. אנדורה הפסידה את כל תשעת משחקיה בקמפיין, הבקיעה רק שלושה שערים ולאוקראינים לא באמת היו סיבות לחשוש, למרות כמה רגעי לחץ בפתיחה. אנדריי שבצ'נקו הוותיק ירה לרשת העליונה בדקה ה-22 והרגיע את האווירה על הספסל של אלכסיי מיכאיליצ'נקו.

במחצית השנייה אנדורה כבר התפרקה. אולג גוסב המשיך מהאוויר מסירה של סרגיי נזארנקו בדקה ה-61 ושמונה דקות לאחר מכן אילדפונס לימה כבש לשערו הוא. בדקה ה-80 הגיע תורו של ירוסלאב רקיטסקי לכבוש, יבגני סלזנוב נעץ את החמישי אחרי חצי דקה ואנדריי ירמולנקו חתם את התוצאה וקבע 0:6 בדקה ה-83. מישהו באמת חשב שזה יראה אחרת?

קזחסטן - קרואטיה 2:1

שחקניו של סלאבן ביליץ' אמנם קיוו בסתר ליבם לקבל בשורות טובות מאנדורה, אבל בזאגרב רבים כבר סתמו את הגולל על הקמפיין והחלו לחשוב הלאה בעיקר בסוגיית המאמן הבא, אם וכאשר. אוניין ווקויביץ' (10) העלה את האורחים ליתרון בזמן שהתוצאה באנדורה עדיין הייתה מאופסת, אך עם הבשורה על השער של שבצ'נקו נפלה רוחם של הקרואטים וקזחסטן השוותה משער במתפרצת של סרגיי חיז'ניצ'נקו (26). שלוש דקות בתוך תוספת הזמן, החליט ניקו קרנצ'אר למנוע ביזיון ונגח לרשת את שער הניצחון של הקרואטים המאוכזבים.

בית ז'

סרביה רשמה טורניר מרשים וראויה למקום הראשון למרות ההפסד 2:1 לליטא, צרפת צברה ביטחון לקראת הפלייאוף עם 1:3 על אוסטריה.

צרפת - אוסטריה 1:3

אחרי ה-0:5 הקליל על איי פארו והמקום בפלייאוף שכבר נתפס, צרפת רצתה לצבור ביטחון לקראת משחקי ההכרעה בנובמבר, ולשים מאחור את שלב המוקדמות המתיש, ואין כמו אוסטריה הבינונית כדי לעשות זאת. ריימונד דומנק הרכיב בן ה-11 את רוד פאני ומוסא סיסוקו הבלתי מנוסים והחזיר להרכב את הוגו לוריס וקארים בנזמה, שענה עם שער נגיחה בדקה ה-17.

עשר דקות לאחר מכן הוכשל פאני ברחבה, ותיירי הנרי הקפטן לא נכשל מהנקודה הלבנה וקבע 0:2. מארק יאנקו הגבוה כבש את השער היחיד של אוסטריה, אבל המילה האחרונה הייתה של השחקן הלוהט בנבחרת הצרפתית, אנדרה פייר ג'יניאק, שעלה מהספסל במקום הנרי וכבש בדקה ה-67. דויד אלאבה, בן לאב ניגרי ואם פיליפינית המשחק בנוער של באיירן מינכן, שותף ל-11 דקות באוסטריה כשהוא בן 17 בלבד, והפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה של הנבחרת.

ליטא - סרביה 1:2

ההרכב השני של סרביה ניסה להשיג עוד שלוש נקודות עבור רדומיר אנטיץ', אחרי החגיגה הגדולה עם ה-0:5 על רומניה שקבע כי לראשונה בהיסטוריה תשתתף סרביה כמדינה עצמאית במונדיאל, אבל ליטא רצתה לשמור על המקום הרביעי וניצחה. מינדאוגס קלונאס דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-19 והעניק את ההובלה לליטא, אבל מילאן יובאנוביץ' איזן בדקה ה-59. המארחים קיבלו פנדל נוסף בדקה ה-67 וחרצו את גורל המשחק עם בעיטה מוצלחת של מריוס סטנקביצ'יוס.

רומניה - איי פארו 1:3
לרומניה: יוליאן אפוסטול (15), גיורגי בוקור (65), יונוט מזילו (88). לאיי פארו: אגיל א בו (84)

בית ח'

אלופת העולם איטליה כבר יכולה להיערך למסע ההגנה על התואר בדרום אפריקה, אירלנד תשתתף בפלייאוף.

איטליה - קפריסין 2:3

מרצ'לו ליפי, כמו מאמנים אחרים ברחבי היבשת, העלה הרכב ניסיוני למשחק הנעילה מול קפריסין ולאחר שכבר העפיל עם נבחרת איטליה לגביע העולמי. הקפטן פאביו קנבארו חזר להרכב לאחר שהחמיץ את המשחק באירלנד בגלל צהובים, ועבורו הייתה זו הופעה מרגשת כשציין את משחקו ה-130 במדים הלאומיים ועוד במגרש בו פרץ לתודעה, איצטדיון אניו טארדיני בפארמה. לצד קנבארו בהגנה הוצבו אלסנדרו גאמבריני, דוידה סנטון וסלבטורה בוקטי, כשבשער פדריקו מארקטי ובקישור גם סימונה פפה וגטאנו ד'אגוסטינו קיבלו הזדמנות בהרכב.

אלברטו ג'ילארדינו, יוצא פארמה נוסף וגיבור לאומי חדש באיטליה, קיבל את המקום בהרכב של ליפי, ושוב הוכיח את כוחו בדקות הסיום. קונסטנטינוס מקרידיס ניצל הגנה רדומה של האזורי, ובכדור עומק מצא את יואניס אוקאס שהבקיע שער מפתיע בדקה ה-12. הקהל האיטלקי שלח את שחקניו לחדר ההלבשה עם שריקות צורמות, ובמחצית השנייה חריסוסטומוס מיכאיל הגביר את הזעם האיטלקי עם 0:2 בדקה ה-49.

המארחים השתפרו עם כניסתם של אנטוניו די נטאלה ומאורו קמוראנסי, ואז הגיע זמן ג'ילא. חלוצה של פיורנטינה מצא את הרשת בדקה ה-78 בנגיחה אחרי הגבהה של קמוראנסי, ושלוש דקות לאחר מכן השווה מתוך רחבת החמש. הקהל בפארמה הפך את עורו ונכנס לטירוף, שרק גבר עם השלישי של ג'ילארדינו בתוספת הזמן מקו השער, אחרי בעיטה של פאביו קוואליארלה. ניצחון דרמטי לאיטליה במשחק בו שפט אלון יפת הישראלי.

אירלנד - מונטנגרו 0:0

ה-2:2 הדרמטי מול איטליה קבע כי ג'ובאני טראפטוני ואירלנד ישחקו בפלייאוף, וכהכנה ראשונה למשחקים בנובמבר פגשו הירוקים בקרוק פארק את מונטנגרו. השוער שיי גיבן והקשר קווין קילביין ציינו את הופעת ה-100 שלהם במדים הלאומיים של אירלנד, וחבריהם רצו לכבד אותם עם שער, אבל כל שהשיגו זו קורה מבעיטה של סטיבן האנט.

בולגריה - גאורגיה 2:6

המארחים הוציאו את כל העצבים על ולדימיר דבאלישווילי וחבריו. דימיטאר ברבאטוב הפציץ שלושער (6, 23 ו-35), מרטין פטרוב (14 ו-44) וסטניסלב אנגלוב (31) הצטרפו גם הם להפגזה במחצית הראשונה, כשחלוץ מכבי חיפה צימק בדקה ה-34 ולבאן קוביאשווילי דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-51.

עדכון ראשון: 19:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully