וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזורי: "השחקנים הוכיחו שאפשר גם אחרת"

מאמן הפועל ב"ש היה מאושר מהניצחון על בית"ר, אך הזכיר: "אין כאן תשתית כמו שכולם חושבים". בית"ר כועסת על השיפוט

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הפועל באר שבע ניצחה אמש (שני) 2:3 במגרשה את בית"ר ירושלים במשחק שנעל את המחזור החמישי בליגת העל. המארחים כבר הובילו 0:3 בהפסקה, אך מחזיקת הגביע, לה היה זה הפסד ראשון העונה, חזרה במחצית שניה נפלאה והייתה קרובה מאוד לשוויון, כאשר גם שער חוקי של עמית בן שושן נפסל בדקה ה-85. הניצחון, שהגיע לאחר שני הפסדי ליגה רצופים ותחילתו של משבר בין גיא עזורי לקהל המלחיץ בנגב, ירגיע במעט את הרוחות, אבל לא יעלים את הבעיות המנטליות והמקצועיות הרבות שהתגלו גם הערב בבאר שבע. גם בבית"ר יצאו כועסים, בעיקר על השופט אלי חכמון שלטענת אנשי המועדון מנע מהם תוצאת תיקו.

הבוקר, בעקבות התבטאויותיו של יו"ר הקבוצה, איציק קורנפיין, שבין השאר אמר לחכמון "בושה וחרפה, הרמה שלך לא תאמה את המעמד", נודע כי תובע ההתאחדות, שלום אבן עזרה, הגיש נגד היושב ראש כתב אישום בגין העלבת שופט, וקורנפיין יעמוד לדין בעקבות דבריו.

המקללים? שיהיה להם חג שמח

"היה כאן ערב כדורגל יוצא מן הכלל. ראינו את אחד המשחקים הטובים בליגה. עבר עלינו שבוע לא פשוט. אחרי תצוגת כדורגל מאוד רעה בשבוע שעבר, היה לי מאוד חשוב שהאמונה תחזור אליהם. ניצחון כזה מחזיר אמונה", סיכם עזורי הנרגש את הניצחון על הקבוצה בה החל את קריירת האימון שלו.

"אם אגיד לכם שהכנתי אותם בדומה למכבי פתח תקוה, לא תאמינו. המסר שהעברתי אחרי המשחק הראשון נגד פתח תקוה היה אחד: שכל שחקן צריך להביא יותר, אקסטרה מחויבות ואקסטרה עבודה. ברגעים קשים שחקנים נמדדים, צריך להביא יותר. ראיתי באימונים קבוצת שחקנים שפשוט חיכתה ליום שני. כל אימון היה טוב יותר מהקודם. הייתה תקלה גדולה בשבוע שעבר. השחקנים הוכיחו היום שאפשר גם אחרת, עם נחישות ומחויבות. לבית"ר יש כשרון בלתי נגמר. שמחתי להתמודד בהצלחה עם עשרים הדקות האחרונות, לנצח בשיניים", דיבר עזורי על המפתחות לניצחון.

המאמן התייחס להגנה שספגה 11 שערים בחמישה משחקים: "ממוצע הספיגות גדול, עם עובדות אי אפשר להתווכח. אין ספק שיש בעיה בקבוצה. זאת קבוצה חדשה, שיש לה עוד הרבה עבודה. התחלנו מאפס. אין פה תשתית ושחקני בית כמו שכולם חושבים. יש מעט מדי שחקני בית, צריך לבנות כאן עתיד. זה לא קורה בשנה או שנתיים. זה תהליך של עבודה מקצועית. הכי חשוב זה סבלנות. בלעדיה לא תגיע לכלום. אם לא תהיה סבלנות, יפטרו כאן מאמנים ולא יקרה כאן כלום. באר שבע עוד תפסיד משחקים. בתהליך כזה יש עליות וירידות.

"היה די ברור שבית"ר יכולה לחזור למשחק", התייחס עזורי לחזרה של הירושלמים במחצית השניה. "הם הכניסו את כל הכלים ההתקפיים שיש להם והלכו על כל הקופה. עם כל כך הרבה כשרון לא פשוט להתמודד. הם שיחקו עם שישה שחקני התקפה וכשהם חזרו, בעיניי, היה חשוב להתמודד עם הדקות האחרונות".

עזורי נשאל על העובדה שגידל חלק לא מבוטל משחקני בית"ר וענה: "כולם מכירים את כולם, העובדה שאני מכיר את בית"ר יותר טוב מכל אחד אחר, אולי נתנה יתרון מסוים. זה סיפוק גדול למאמן לראות אותם. הם מהווים היום את השלד של בית"ר לעשר השנים הבאות. אתה מגדל דור של שחקנים וזאת גאווה. הם הגיעו לשם בהרבה עבודה קשה".

המאמן התייחס גם לשינוי שיטת המשחק, לאחר שפתח היום עם שני חלוצים: "בכדורגל כל שיטה טובה כשמשחקים אותה טוב. באר שבע תדע לשחק 4:5:1, 4:4:2 וגם 4:3:3. החשיבה שלי לשחק עם שני חלוצים הייתה מסיבות טקטיות. אתה יכול לשחק 4:5:1 ולהגיע ללא מעט מצבים. נגד רעננה עברתי לשחק עם שני חלוצים והיינו קטסטרופה".

על האוהדים שרק לפני שבוע קראו לו להתפטר אמר המאמן: "שיהיה להם חג שמח. צריך להתרכז בחיובי ולהפסיק להתמקד בדברים השליליים ובקומץ המזיק".

פרגל: "אם היינו סופגים את השלישי, הייתי עוזב"

דוד רביבו, שכבש שער בכורה בבאר שבע, סיכם: "אני מקווה מאוד שזה לא יחזור להבא. אמרתי בחדר ההלבשה במחצית שהמשחק הזה לא נגמר עד שהוא לא נגמר. ידענו שבית"ר תכניס שחקנים נוספים כדי לפחות להבקיע את השער הראשון. זה מה שקרה. בית"ר קבוצה מצוינת, אבל הכי חשוב שלקחנו שלוש נקודות. מנהיגות לוקחים ולא מקבלים, השתדלתי לעשות את המיטב היום. אני שמח בשביל האוהדים ובשביל גיא עזורי. אחרי שני ההפסדים האחרונים הספידו אותו ואותנו. במצב של 3:2 הייתי בחוץ ובשיא הלחץ. אני צרוד.

"אני לא חושב שמה שעשו לגיא מגיע לו", דיבר רביבו על מאמנו. "הוא מאמן חסר ניסיון ונתנו לו את המושכות. לא הרבה מאמנים ינצחו את בית"ר ירושלים". רביבו נשאל על הפער ממכבי חיפה, המוליכה, וענה: "מכבי חיפה? היא רמה אחת מעל הליגה. כולם יודעים שבבאר שבע יהיה קשה מאוד לשחק".

הבלם הצ'כי פאבל פרגל הוסיף: "אני לא יודע מה קרה במחצית, אולי זאת בעיה מנטלית. אמרתי לדנילו מוריירה שאם אנחנו סופגים את השלישי, אני עוזב את באר שבע ולא חוזר".

טברטקו קאלה, שפגש את קבוצתו לשעבר הוסיף: "לא ציפיתי שנבקיע שלושה שערים ב-45 הדקות הראשונות. זה הפך קשה במחצית השניה, אבל במחצית הראשונה עשינו למזלנו את העבודה. היום, ל-90 דקות, שחקני בית"ר לא היו חברים שלי. נתתי מעצמי 100 אחוז כמו שאר השחקנים. הם עשו שני גולים והשאר היסטוריה. אם לא היינו מנצחים, היינו טיפשים. לבית"ר היו שני מצבים, אבל היה לנו גם מזל".

שום: "היכולת בחצי הראשון הייתה הבעיה שלנו"

בבית"ר כאמור זעמו בסיום של השופט אלי חכמון, ששרק לפנדל מפוקפק לזכותה של באר שבע ופסל שער חוקי של עמית בן שושן בדקה ה-85. במועדון ציינו כי ללא הטעויות, היו משיגים לפחות נקודה. המאמן יצחק שום התייחס לנושא ואמר: "תוך כדי השידור אנשי הטלוויזיה סיפרו לי על כל הטעויות האפשרויות שנעשו. לשופטים בארץ יש הרבה מה להשתפר. אנחנו חיפשנו נקודות והיכולת בחצי הראשון זו הייתה הבעיה שלנו".

על המשחק אמר המאמן, שהיה היחיד שהסכים להתראיין: "מאוכזבים, כי אנחנו לא אוהבים להפסיד. במחצית הראשונה הגיע לנו לקבל סטירה מצלצלת. במחצית השנייה היו לנו מספיק הזדמנויות להבקיע הרבה שערים ולכן אנחנו מאוכזבים".

שמעון גרשון לא נכלל הערב (שני) בסגל למשחק. הבלם ביקש וקיבל אישור להשתחרר בגלל סיבות אישיות. הקשר עידן ורד לא שותף בגלל פציעה. ורד שוחרר ממחנה האימון של הנבחרת הצעירה, אך צפוי להיות כשיר למשחק הליגה הבא נגד בני יהודה. הקשר סוחב פציעה טורדנית בשריר כבר מספר חודשים ועובר טיפולים תוך כדי פעילות מלאה על ידי הצוות הרפואי של בית"ר בראשות הפיזותרפיסט נמרוד מאהלר, בדומה לטיפול שמקבל אבירם ברוכיאן.

עדכון ראשון: 5/10/09, 22:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully