וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ישראל הובסה 106:80 על ידי יוון

נבחרת ישראל סיימה את היורובאסקט המאכזב שלה עם תבוסה 106:80 ליוון, אחרי תצוגה הגנתית נרפית במיוחד

נבחרת ישראל סיימה הערב (רביעי) את דרכה באליפות אירופה בפולין עם תבוסה 106:80 ליוון. יממה אחרי ההפסד הטראומתי למקדוניה, שחיסל סופית את סיכויי הנבחרת להעפיל לסיבוב השני, לא הצליחו השחקנים של צביקה שרף למנוע את הפסדם השלישי בטורניר, שייזכר כמאכזב ביותר של הנבחרת מאז 1993, אז כשלה בפעם האחרונה להתברג בין 12 הגדולות.

סופלקיס שחורציאניטיס שחקן נבחרת יוון מול עידו קוז'יקרו שחקן נבחרת ישראל. Petr David Josek, AP
הסיוט הפולני של ישראל הגיע לסיומו. קוז'יקרו מול סחורציאניטיס/AP, Petr David Josek

גם עבור יוון הנהדרת, שכבר הבטיחה את המקום הראשון בבית, המשחק לא קבע דבר, ולפרקים היה נדמה שהבחורים של יונאס קזאלאוסקאס מרחמים על יריביהם ולא מנסים להפוך את הניצחון לתבוסה, אבל בדקות האחרונות הפער רק הלך וצמח עד התוצאה הלא נעימה עליה הורה לוח התוצאות בסיום. טל בורשטיין ויותם הלפרין, שבלטו מול מקדוניה, חזרו לסורם עם תצוגה בינונית, כשליאור אליהו נושא במירב נטל הקליעה עם 21 נקודות, ורביב לימונד מנסה לסייע עם 15.

במשחק נטול המתח ונטול ההגנות נשארה ישראל בתמונה פחות מעשר דקות, לפני שיוון ברחה ל-25:31 בסיום הרבע הראשון, וזינקה להפרש דו ספרדי של 42:56 במחצית, שהוציא את מעט העוקץ שעוד היה במשחק זמן רב לפני סיומו. ברבע האחרון עוד חזרה ישראל לפיגור 79:70 בלבד, אבל ריצה אחרונה של יוון החזירה את הסדר אל כנו ובסיום ניצחה יוון בקלות 80:106.

מהלך המשחק

ישראל פתחה עם החמישייה הקבועה שלה באליפות, שכוללת את גל מקל, יותם הלפרין, טל בורשטיין, עידו קוז'יקרו ויניב גרין. יוון עלתה עם ניק קלאייטס, ניקוס זיסיס, קונסטנטינוס קאימאקוגלו, אנטוניו פוטסיס וסופוקליס סחורציאניטיס.

משוחררת מהלחץ של המשחקים הראשונים, החלה ישראל היטב את המשחק עם שני סלים של קוז'יקרו וגרין שהעלו אותנו ל-0:4. גם גל מקל שם מאחוריו את התצוגה הרעה מול מקדוניה עם חמש נקודות רצופות, וכשגם הלפרין נכנס למשחק ישראל עלתה ל-7:13. לאחר מכן היוונים התעשתו ורצו בהנהגת זיסיס ל-0:7 מהיר שהעביר את היתרון אליהם. שתי הקבוצות לא התאמצו יתר על המידה בצד ההגנתי, וארבע שלשות מוצלחות של יוון ברבע הראשון עזרו לה להוליך בסיומו 25:31.

ברבע השני קיבלו רביב לימונד וגיא פניני דקות ארוכות על המגרש, כשאפילו משה מזרחי יצא מהקפאה עמוקה ועלה לדקות ראשונות בטורניר. אליהו בכמה מהלכים התקפיים אופייניים שמר על פער סביר אבל ספאנוליס וסחורציאניטיס נתנו את שלהם וסיום חזק של יואניס קאלאמפוקיס הקפיץ את יוון ל-42:56 במחצית.

דקות הפתיחה של הרבע השלישי הוקדשו להכרעתו הסופית של המשחק על ידי הידית של ספאנוליס והמאסה של סחורציאניטיס שהתעלל בגרין וקוז'יקרו מתחת לסלים. כשגם קאימאקוגלו איפס את היד היתרון גדל ל-51:71, ובישראל כבר החלו לחשוש מתבוסה, לפני שאליהו ולימונד דאגו להחזיר את הפער מהמחצית עד לסיום הרבע השלישי, בו עמדה התוצאה על 65:79 ליוון.

ישראל עוד החזירה את הפער לתחום החד ספרתי בתחילת הרבע האחרון כשגרין קיזז ל-79:70 בלבד, אבל התשובה היוונית לא אחרה לבוא, והבחורים בלבן הרימו ידיים מהר מאוד מול ההסתערות. בדקות הסיום זכה גם יובל נעימי לדקות משחק נדירות, ושחקני שתי הקבוצות העבירו את הזמן עד לבאזר הגואל, בו עמדה התוצאה על 80:106 ליוון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: ליאור אליהו 21 (8 ריבאונדים), רביב לימונד 15, טל בורשטיין, יניב גרין (8 ריבאונדים) ועידו קוז'יקרו 8 כל אחד, יותם הלפרין 7, יובל נעימי 5, גל מקל וגיא פניני 4 כל אחד, משה מזרחי שיחק ולא קלע.

קלעו ליוון: וסיאליס ספאנוליס 18, סופוקליס סחורציאניטיס ואנטוניו פוטסיס 16 כל אחד, יואניס קאלאמפוקיס 12, קונסטנטינוס קאימאקוגלו 10, יורגוס פרינטזיס 8, ניקוס זיסיס ואפטסריוס פרפרוגלו 6 כל אחד, ניק קלאייטס 5, קוסטה קופוס 4.

שחקן נבחרת ישראל טל בורשטיין מול שחקן נבחרת יוון יוניס קלמפוקיס. Petr David Josek, AP
לא כך הוא רצה לסיים את האליפות. בורשטיין/AP, Petr David Josek

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully