וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לתקן משהו שעובד מצוין?

26.8.2009 / 2:12

מומלץ למכבי חיפה להיזהר עם שאלת החיזוק. לא בטוח שכדאי לה להביא פתאום שחקנים שישדרו מסר של בגידה לתלכיד הנהדר שנוצר במועדון ולהפנות עורף לאחד התהליכים הכי חשובים בעידן יעקב שחר

הסוגיה הראשונה שעלתה מיד עם שריקת הסיום ברמת גן נגעה לרכש שמכבי חיפה צריכה להביא עכשיו. כי עכשיו יש הרבה כסף, ואפשר אולי להביא שחקנים הרבה יותר טובים, ולבנות קבוצת חלומות שבדרך כלל בונים עם הרבה כסף. יעקב שחר אמר בסיום שיש לו כבר תכניות מגירה ושהוא רוצה לעבות את הסגל בשלושה שחקנים, וגם אלישע לוי הודה שהוא כבר מתחבט בנוגע לרכש שיגיע. לכולם ברור שהסגל של מכבי חיפה צריך עוד בשר לקראת העונה הארוכה שמצפה לו ושבליגת האלופות לקבוצה הזו יהיה הרבה יותר קשה מהקבוצה הנוצצת הקודמת שהיתה באותו מעמד. השאלה היא במקום מי?

כמעט בכל עמדה שמכבי חיפה תבחר להחתים שחקן היא תשדר מסר לא נכון לשחקנים שהביאו אותה עד הלום. לתלכיד הבלתי אפשרי הזה של ילדים מבית, שחקנים בינוניים שהתקדמו מקבוצות קטנות וכוכב נופל שהוא גם קפטן שכולם הספידו אותו, תלכיד לא סקסי במיוחד שלקח את הבעת האמון הכל כך לא אופיינית למכבי חיפה וניצל את ההזדמנות. נכון, אפשר עכשיו לחלום על קשר התקפי זר, ברמה - כמו שאוהבים לומר, אבל אז אתה עוצר את התהליך המופלא של גדיר וגולסה. אפשר לפזול לכיוונם של עומר גולן, אולי גל אלברמן, אולי רוברטו קולאוטי, אבל אז בעצם אתה קצת בוגד בחלוצים שהביאו אותך לליגת האלופות ופתרו למכבי חיפה בעיה ישנה, או סתם פוגע בבירם כיאל.

מכבי חיפה צריכה להיזהר עם פנקס הצ'קים. לא לחבל בטעות בלבלוב הספונטני שהוא אולי אחד הדברים הכי טובים ואמיתיים שקרו לה בעידן יעקב שחר. בינינו, איזה שחקן רכש מסוגל לבוא ולהקפיץ פתאום את הרמה בהתאם לליגה האלופות. וכאילו שמכבי חיפה תנצח פתאום באולד טראפורד. כולנו זוכרים כמה אליניב ברדה ועידן טל עזרו לה כשהם הצטרפו באיחור לקבוצה ההיא ב-2002/3. בואו גם לא נשכח, הילדים האלה שאנשים היום חוששים לגורלם בליגת האלופות ניצחו בתוצאה הרבה יותר מרשימה קבוצה שדי דומה ברמתה לשטרום גראץ. זו תוצאה שאפשר לשאוב ממנה לא מעט ביטחון לקראת חצי מהמשחקים בשלב הבתים. זאת הוכחה שאין להתעלם ממנה. זה תו איכות לא מבוטל. מכבי חיפה צריכה לבנות על הגל הזה ולא לנסות לייצר גל גדול יותר.

שלא תטעו, כן? מכבי חיפה תהיה חייבת לליגה ובעיקר לליגה שחקנים שיתנו להגנה ולקישור שלה עוד חמצן ועוד תוצרת, אבל היא צריכה גם לזכור: כסף יכול לשגע מערכת. לא צריך למהר לבזבז אותו אם לא באמת נחוץ. למעט עוד שני שחקני ספסל שיכולים לשחק גם בהרכב (הרעיון של יואב זיו כמגן נוסף תואם את המטרה), העמדות היחידות שכדאי אולי למכבי חיפה לחשוב על שדרוגן היא הבלם לצד דקל קינן וקשר אחורי במקום קולמה. אבל גם כאן מומלץ לחשוב פעמיים לפני שמפנים את הגב לשי מימון וג'ון קולמה המושמץ, שבלי ששמנו לב חתום כבר על צלחת אליפות והמנון ליגת האלופות. שווה להביא להם (ולטישיירה) מחליפים רק אם באמת מדובר בתותחים מוכחים שיכולים להיות חיזוק לשנים רבות – נקודה קצת בעייתית נוכח הזמן המועט שנותר עד סגירת חלון ההעברות. נקודה הרבה יותר בעייתית, כשחושבים לעשות דבר כזה לקולמה רגע אחרי שהוא חותם עלייה היסטורית לליגת האלופות. אם זה עובד, למה אתה ממהר לתקן?

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully