וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי: "הוכחתי שאני מסוגל לנצח משחקים גדולים"

אחרי הניצחון המדהים על אנדרייב התפנה הראל לוי לשחרר קיטור: "המשחק בשבדיה שחרר בורג". הרוסי: "היה לו הרבה רגש"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

ספק אם גם בחלומות הורודים ביותר, ראשי נבחרת ישראל צפו פתיחה כזו למפגש רבע גמר גביע דייויס נגד רוסיה שהתחיל היום (שישי). על הנייר, המפגש בין המחבט השני של ישראל - הראל לוי - עם הראשון של רוסיה והמדורג 24 בעולם - איגור אנדרייב - היה אמור להיות הבאנקר של הרוסים. אלא שבגביע דייויס, כי שכבר למדנו להבין מהעבר, נבחרת ישראל שוברת תיאוריות, ומספקת סיפורים אחרים לגמרי בפועל.

בפועל, הראל לוי עלה כמו מלוע של תותח, ובסיום משחק ענק הצליח לנצח 4:6, 2:6, 6:4, 2:6 גדול כדי להעלות את הנבחרת ל-0:1 מדהים. הסיפור הגדול של המשחק, אולי של המפגש כולו, נראה כמו זה של הקהל. היכל נוקיה היה מפוצץ באוהדים נלהבים שדחפו את לוי כל הדרך אל הניצחון, והטניסאי הנרגש ידע להודות להם בסיום. "הקהל היה מדהים. יש לו לפחות 50% מהניצחון שלי".

באשר למשחק עצמו, הוסיף לוי: "אני תמיד עולה כדי לנצח, לא כדי להפסיד. אנדרייב היה פייבוריט גדול ואני הגעתי אחרי שלושה שבועות בארץ. יש עליו הרבה מאוד לחץ, וככל שהמשחק התקדם הרגשתי שאני יותר טוב ממנו על המשטח הזה. זה אחד מהניצחונות הגדולים בקריירה. המשחק בשבדיה שיחרר בורג שהיה תקוע הרבה זמן. למרות ששם לא שיחקתי טוב, הניצחון שחרר לי אז הרבה לחץ ואני חושב שראו את זה היום במשחק".

לוי המשיך לנתח את הניצחון הגדול: "אנדרייב הוא לא שחקן שנוהג להגיע לרשת הרבה, כך שלא הופתעתי. הופתעתי שהצלחתי לשמור על ריכוז לאורך כמעט שלוש שעות. אני שמח שקצת הפתעתי את עצמי. הוכחתי לעצמי שאני מסוגל לשחק ברמות הגבוהות, במיוחד בארץ ואני מאוד שמח".

"חסרים לי ריכוז ואמונה"

לוי נראה כמי שירד ממנו משקל כבד בעקבות הניצחון הענק. "לא פגע בי שלא דיברו עליי. דודי מגיע בכושר מצוין מווימבלדון, אני כולה מסתובב בצ'לנג'רים בשנים האחרונות. לא ציפיתי לקבל חשיפה אבל זה טוב כי יש ככה הרבה פחות לחץ.

"אני כבר בשלהי הקריירה, עברתי כל כך הרבה וקשה לי היום לחבר הרבה משחקים טובים ביחד. אני לא משחק את הטורנירים הגדולים, ואם אני לא מגיע לגמרים או זוכה בהם אני לא מתקדם. דווקא בתקופה האחרונה היו לי ניצחונות בטורנירים הקטנים. חסר לי ריכוז, אמונה. זה לא מה שהיה לי כשהייתי בן 20 או 21 ואז הייתי מלא ביטחון לא משנה מול מי אני משחק. היום עוברים לי הרבה דברים בראש, וזה לא מקל".

לוי כבר מסתכל קדימה לקראת המפגש מול יוז'ני ביום ראשון: "אני לוקח למשחק מול יוז'ני הרבה ביטחון. המשחק מולו יהיה שונה לחלוטין. אני לא יודע באיזה כושר הוא נמצא, אבל זה גם מאוד תלוי מה יהיה היום בין דודי ליוז'ני. יכול להיות שאני בכלל לא אצטרך לעלות למשחק החמישי ביום ראשון ונקווה שכך יהיה. אני בכל מקרה מכין את עצמי בצורה הכי טובה ובטוח שאני אגיע מוכן".

כעת, כל שנותר ללוי הוא לחכות למשחקו של דודי סלע כדי לראות לאן הולך המפגש המרתק הזה. "אני מקווה שדודי יעשה את העבודה. אם לא ננצח את המפגש, הניצחון הזה לא שווה כלום. צריך להישאר עם הרגליים על הקרקע". לבסוף, התפנה לוי הנרגש לספר על התחושה כעת, כשהוא מנצח משחק גדול שני ברציפות במדי נבחרת הדייויס: "מאז הניצחון בשבדיה חזר לחבר'ה הביטחון בי, הוכחתי שאני מסוגל לנצח משחקים גדולים. השתחרר לי איזה בורג שהיה תקוע לי בראש כמה שנים, ואני חושב שהיום ראו את זה".

אנדרייב: "היו לו הרבה רגש"

"זה היה משחק קשה, לא שיחקתי טוב ולא קיבלתי יותר מדי הזדמנויות ממנו", אמר אנדרייב המאוכזב בסיום. "יכול להיות שהוצאתי יותר מדי רגשות במשחקונים מסוימים וזה עלה לי ביוקר בהמשך. אין נקודות בטוחות בגביע דייויס, הכל יכול לקרות. אין ספק שציפו ממני לנצח אבל שוב, הכל יכול לקרות. אני מקווה שנוכל לתקן".

לגבי לוי עצמו, אנדרייב היה מלא במחמאות: "הוא שיחק ממש טוב, ציפיתי שהוא יתעלה על עצמו כאן, ובמשחקים האלה נקודות מסויימות יכולות לגרום להבדלים גדולים לא ראיתי את הראל משחק הרבה זמן, כך שלא ידעתי איך הוא ישחק. הוא עלה הרבה לרשת והיה מאוד אגרסיבי. הרבה דברים עבדו לו מצויין בנקודות בסיסיות, היה לו הרבה רגש והוא שיחק מצויין. האווירה הביתית נתנה לו המון בטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully