וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את גלבוע/גליל 70:72 ועלתה לגמר הפיינל פור

הצהובים הוליכו בהפרשים דו ספרתיים נגד הקבוצה הצפונית, שעשתה קאמבק מצוין ונשארה צמודה עד הסיום, בו לקחה מכבי החלטות טובות יותר וניצחה

בעוד יומיים זה יקרה. מכבי תל אביב תפגוש את מכבי חיפה בערב אליו תתנקז כל עונת הכדורסל הישראלית, גמר הפיינל פור של ליגת העל. הצהובים גברו הערב (שלישי) 70:72 על הפועל גלבוע/גליל עליון ועכשיו הם נמצאים 40 דקות בלבד מהשבת התואר, שאבד לפני שנה עם הפסד להפועל חולון. קל בכל מקרה, זה לא היה כבר הערב.

ההתחלה לא סיפרה על הבאות. הקבוצה של עודד קטש קלעה תשע נקודות בלבד ברבע הראשון אחרי שהשליכה בו כדורים ב-25 אחוזים מהשדה ואיבדה שישה כדורים ובאותן דקות סימנה למכבי שעומדת מולה יריבה ראויה.

כשהצהובים הריחו דם, אצה להם הדרך לשתות אותו. דיאור פישר, עומרי כספי וליאור אליהו ניצלו את הרכות של יריבהן מתחת לסל והפכו ליצרני הנקודות הראשיים וסגנית האלופה בנתה יתרון שנראה מבטיח.

זה כבר נראה סגור לפני שהצהובים נרדמו באמצע הרבה שלישי ואפשרו ליריבה שלהם להתקרב לקראת הרבע האחרון ואפילו לעלות ליתרון. מכאן זה כבר היה משחק חדש. לא המסורת המכבית ולא השחקנים העשירים עתידים היו לנצח את המשחק, אלא רק קבלת החלטות נכונה וברכיים יציבות. למכבי, כך מסתבר, היה את זה טיפונת יותר. השאלה היא עם הופעה דומה תספיק לה בשביל לא להפסיד שנה שנייה ברציפות לעולה חדשה במשחק הגמר.

מהלך המשחק

הצהובים פתחו עם הגנה חזקה וייצרו את הנקודות שלהם מהעבר השני בעיקר מהקו, כשנקודות של אליהו, כספי ופישר מעלות אותם ל-0:5 והאדומים קולעים סל ראשון 4:08 דקות בתוך המשחק. אחרי מספר דקות הפקק השתחרר ושלב הגישושים החל להסתיים. גלבוע הצליחה לצמק ל-9:7, אבל התחילה לשחק בצורה מפוזרת, איבדה והחטיאה ומכבי ניצלה זאת כדי לרדת אחרי רבע אחד ביתרון 9:17.

הרבע השני נמשך באותו כיוון. גלבוע המשיכה להתפרע ובעיקר לא לקלוע, מכבי שיחקה בסבלנות ועשתה את שלה ועד מהרה הפער הפך לדו ספרתי והגיע כבר ל-21:35. בשלב הזה הצהובים נרדמו ועם דקות טובות של בריאן רוברטס, גלבוע הצליחה להוריד ל-37:30 במחצית.

המחצית השנייה נפתחה בקצב הרבה יותר מזה שהוצג בזו הראשונה ומכבי מיהרה לחזור ליתרון דו ספרתי ולעלות ל-35:47 ול-39:53. אלא שבמקום לחסל את המשחק סופית, השחקנים של פיני גרשון שוב שברו שמירה, אלו של עודד קטש ניצלו את זה כדי להישאר במשחק ואחרי 30 דקות זה 52:58 למכבי.

גלבוע פתחה את הרבע האחרון עם שלשה גדולה של דיון דאוול, שהוריד את המינוס לשלוש בלבד, מכבי החזירה ל-55:62, אבל דאוול קלע שוב מחוץ לקשת, כדיר הטביע, והאדומים הבהירו לסגנית האלופה שהם מתכוונים לתת פייט. כדיר וסוואן הצטרפו לחגיגת השלשות, ארויו קלע אחת משלו והמשחק המשיך להיות צמוד. בדקות האחרונות הלחץ גבר ושתי הקבוצות ביצעו יותר מטעות אחת, אבל סל של ליאור אליהו בתוך הדקה האחרונה הספיק ל-70:72 לצהובים ולעלייה שלהם לגמר.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 20, דיאור פישר 14 ו-10 ריבאונדים, עומרי כספי 11 ו-9 ריבאונדים, קרלוס ארויו ודי בראון 9 כ"א, טל בורשטיין 5 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, יניב גרין 4.

לגלבוע/גליל עליון: אלישי כדיר 17 נקודות, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, דיון דאוול 13, בריאן רוברטס 12, בריאן רנדל 10, אייזיה סוואן וגל מקל 7 כ"א, בראד בקמן וגוני יזרעאלי 2 כ"א.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully