וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה את הפועל ירושלים 93:98 ועלתה לגמר הפיינל פור

דיקסון, פרקינס וג’פרסון שוב דפקו הופעה, כפו הארכה מול האדומים מהבירה והעלו את הקבוצה של אבי אשכנזי לגמר אחרי משחק ענק

הפועל ירושלים שוב כשלה ברגע האמת. בדיוק כמו בחצי גמר גביע המדינה, מול אותה מכבי חיפה, האדומים בעטו בדלי. הערב (שלישי) הפסידה ירושלים למכבי חיפה 98:93 אחרי הארכה ולא תהיה בגמר הפיינל פור. הקבוצה של גיא גודס, זו שהייתה דומיננטית לכל אורך העונה בליגה, תסתפק במאבק על המקום השלישי והכרטיס ליורוקאפ. פעמיים גברה ירושלים על חיפה בליגה, אבל במשחקי הנוק-אאוט, ידם של הירוקים הייתה על העליונה. בגמר, הם יקוו לסוף טוב יותר מזה שזהיה בגמר הגביע.

מה אפשר להגיד על ירושלים? לדבר על האופי והקאמבק הגדול ברבע האחרון, על ריצה של 0:21 בשש דקות מדהימות ברבע הרביעי, או על הקבוצה שהצליחה לאבד יתרון של שמונה נקודות בארבע הדקות האחרונות ולהפסיד את המשחק בהארכה? בשורה התחתונה, העונה של האדומים מסתיימת בקול ענות חלושה. וקשה שלא לומר את המילה: "לוזרים".

למכבי חיפה יש את אחד הווינרים הגדולים של הכדורגל הישראלי. מאליק דיקסון לא היה ביום גדול, אבל במאני טיים הוא הוכיח שוב שהוא מספר אחת. בדיוק כמו בגמר הפיינל פור של העונה שעברה, דיקסון קלע סל גדול ששלח את המשחק להארכה, שם הוא המשיך לפרוח עם ווינר שוט שסגר את הסיפור ושלח את הירוקים (והצהובים) לחגוג. דיקסון של היום היה ההבדל בין חיפה לירושלים, ששחקניה ברחו מאחריות בדקות המכריעות.

חיפה הסתערה על ירושלים בפתיחה. עם 11 שלשות מ-16 ניסיונות ברבע השני, הירוקים פתחו פער דו ספרתי וירדו להפסקה ביתרון 39:53. ירושלים נכנסה למשחק דרך ההגנה, אבל החלה לנגוס בהפרש בזכות מטח שלשות של שרון ששון וריצה של 0:21 ברבע הרביעי. ואז הגיע דיקסון, עם החלטות נכונות, קליעות מכריעות והרבה לב. בתוספת יכולת נפלאה של דבון ג'פרסון ודורון פרקינס, חיפה חזרה לשוויון והפגינה חוזק מנטאלי אדיר גם בהארכה. ירושלים פשוט לא מאמינה.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם: יובל נעימי, טימי באוורס, שרון ששון, עומאר סניד וטרביס ווטסון. בחמישייה של מכבי חיפה עלו: עמית בן דוד, דורון פרקינס, משה מזרחי, דבון ג'פרסון ועידו קוז'יקרו. שלוש שלשות של חיפה העלו אותה ל-4:12 לאחר ארבע דקות של משחק וגודס מיהר להזעיק פסק זמן. מורן רוט עלה מהספסל והכניס אנרגיות בירושלים, בעיקר בהגנה. ריצת 0:6 החזירה את האדומים ל-15:10. סניד קלע את השלשה הראשונה של ירושלים, אבל הרבע הסתיים עם סל ועבירה של בן דוד. 17:23 לחיפה.

ג'פרסון פתח את הרבע השני עם שש רצופות וחיפה עלתה ל-19:29. שתי הקבוצות התקשו לקלוע, כשירושלים סבלה מאחוזים איומים מחוץ לקשת. מן העבר השני, פורת תפר עוד שלשה ושמר על הפער של חיפה. ירושלים פשוט לא שמרה וחיפה הענישה מחוץ לשקט, כשהפעם תורו של בן דוד להעלות ל-32:43, שתי דקות וחצי לסיום הרבע. באוורס קלע שתיים מהקו כשנותרו 21 שניות לסיום הרבע, אבל פרקינס סיים את המחצית עם סל משוגע עם הבאזר. 39:53 לחיפה בהפסקה (11 מ-16 מהשלוש).

הרבע השלישי נפתח כשירושלים לוחצת בהגנה, אבל ממשיכה להחטיא ולא מצליחה להתקרב. מנגד, ספג סיילס את העבירה השלישית. באוורס סוף סוף נכנס למשחק התקפית וקלע שש רצופות, אבל סל מטורף של ג'פרסון השאיר את חיפה ב-48:62, שלוש דקות לסיום הרבע. איבוד כדור של הלסקה וליי אפ קליל של דיקסון הוריד את חיפה עם 55:68 בסיום הרבע.

הרבע הרביעי נפתח עם שתיים של ווטסון ועוד שלשה גדולה של באוורס, ירושלים חוזרת למשחק. ששון קבר שלשה גדולה והשלים ריצת 0:10 מתחילת הרבע ופיגור שלוש בלבד - 68:65. חיפה איבדה את הראש וששון העלה את ירושלים ליתרון ראשון במשחק, שש דקות לסיום. ששון המשיך להיות האיש הלוהט, עוד שלשה שלו העלתה את הריצה ל-0:21! ו-68:76 לירושלים, ארבע דקות לסיום. חיפה הצליחה סוף סוף לספק סל מהעונשין, שתיים של בן דוד ועוד סל של פורת החזירו את הירוקים ל-80:78, שתי דקות לסיום. נעימי החטיא שלשה ומנגד ג'פרסון שמר על קור רוח מהקו וקבע שוויון 80. שתי הקבוצות שלחו בדקה האחרונה אחת את השניה לקו. ווטסון עמד במתח וגם פרקינס קלע שתיים משלו - 82:82, 33 שניות לסיום. באוורס קלע שתיים לירושלים, דיקסון הגיב בסל משלו וירושלים יצאה להתקפה אחרונה. באוורס איבד כדור לפרקינס, שהצליח להחטיא ליי אפ עם הבאזר. 84:84 - המשחק הולך להארכה.

דיקסון היה האיש החם בפתיחת ההארכה. ארבע שלו העלו את חיפה ליתרון 86:91 לאחר שתי דקות של משחק. ווינר שוט מדהים של דיקסון בתוספת שתיים מהקו של ג'פרסון העלו את חיפה ליתרון שבע - 88:95 ומזה ירושלים כבר לא הצליחה לחזור. 93:98 בסיום.

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: טרביס ווטסון 24 (10 ריבאונדים), טימי באוורס 20 (5 אסיסטים), שרון ששון 13, עומאר סניד וטורין פרנסיס 11 כל אחד, יובל נעימי 10, מורן רוט 2, ארז מרקוביץ' ואדם הלסקה 1 כל אחד. רוג'ר פאוול שיחק ולא קלע.

קלעו לחיפה: דבון ג'פרסון 24 (10 ריבאונדים), דורון פרקינס 22 (11 ריבאונדים, 9 אסיסטים), גור פורת 15, מאליק דיקסון 12, עמית בן דוד ומשה מזרחי 11 כל אחד, ברוקס סיילס 2, עידו קוז'יקרו 1

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully