וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל גלבוע/גליל עליון ניצחה את חולון 80:87 ועלתה לפיינל-פור

הצגה של מקל עם 19 נקודות הובילה את הצפוניים למעמד הנכסף (2:3 בסדרה), לאחר שגברה על מחזיקת הגביע, שאיבדה את האליפות

בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי מעולם לא ניצחה קבוצת חוץ את המשחק החמישי בסדרת פלייאוף. גליל הייתה פעמיים בצד המנצח, אבל הערב (חמישי) היא הצליחה לנצח גם את ההיסטוריה. הקבוצה של עודד קטש השיגה ניצחון 80:87 על הפועל חולון לאחר הארכה והפכה לצלע הרביעית בפיינל-פור. האלופה מאבדת את התואר, לאחר סדרה מדהימה ומשחק יוצא דופן.

הסדרה בין חולון לגליל שברה את כל השיאים. משחקים צמודים, ווינר שוטס, עצבים והחטאות עונשין. המשחק החמישי לא היה שונה. שוב לא ראינו כדורסל גדול, אבל למי אכפת. הדרמה הייתה מדהימה, שתי הקבוצות נתנו מלחמת עולם על הפרקט והקהל הוסיף אווירה של פלייאוף ביציעים. כמה חבל שזה נגמר.

גליל פתחה בטירוף. בריאן רוברטס קלע 16 נקודות בשבע הדקות הראשונות והאורחים פתחו יתרון 10, אבל לחולון העונה יש מלאך שומר. בריאן טולברט עלה עם פתיחת הרבע השני והחזיר את האלופה למשחק. חולון כבר הובילה בתשע בפתיחת הרבע השלישי, אך אז גליל ביצעה קאמבק משלה. מקל ניהל ביד רמה, דאוול תפר שלשות חשובות, אבל מנגד האורחים פשוט לא הצליחו לקלוע מהקו.

הרבע הרביעי היה מדהים. ביום רע של לואיס פלורס (4 נקודות ובעיית עבירות) כל האחרים זזו הצידה ופינו מקום להצגה של איש אחד שלקח הכל עליו. סלים מדהימים לצד החטאת עונשין קריטית ופספוס ג'אמפ שיכול היה לנצח את המשחק עם הבאזר. מנגד, מקל הראה שוב את כישרון נדיר. הילד לקח את זריקות מכריעות, ביצע חדירות יפות והנהיג את החבורה של קטש על המגרש. טולברט, האיש שהביא את הגביע ואת משחק 2, ניסה לעשות את זה לבד בהארכה, אבל המזל נגמר ועודד קטש מחכה למכבי תל אביב בפיינל-פור.

ולמרות זאת, צריך להוריד את הכובע בפני הפועל חולון. אחרי עונה חלומית וזכייה באליפות על חשבון מכבי תל אביב, הקבוצה מאולם הפחים לא נכנעה לעזיבת הכוכבים, לא נכנעה לבעיות הכלכליות ונתנה הכל. במשך כל העונה קשה היה שלא לחוש סימפטיה ללב הגדול של דני פרנקו והחבורה הלוחמת שלו. ליגת העל תכתיר העונה אלופה חדשה, האלופה הישנה לא תישכח.

מהלך המשחק

הפועל חולון פתחה בחמישייה עם לואיס פלורס, ליאור ליפשיץ, דרון וושינגטון, כריס ווטסון וקרטיס וויטרס. הפועל גלבוע/גליל עלתה לפרקט עם גל מקל, בריאן רוברטס, אלישי כדיר, בריאן רנדל ודיון דאוול. גליל פתחה חזק ועלתה ל-0:7 מהיר. רוברטס להט וקלע מכל מקום, וחולון, שהלכה בעיקר פנימה לווטסון, לא הצליחה להתקרב. 10:17 לאחר חמש דקות. גליל שלחה את שחקני חולון לקו, ווטסון ו-וושינגטון החטיאו ומנגד רוברטס עשה ככל העולה על רוחו להתקפה והעלה את האורחים ל-15:24. הרבע הסתיים עם שלשה של אייזיאה סוואן עם הבאזר - 20:29 לגליל.

בריאן טולברט עלה עם פתיחת הרבע השני, קלע את הג'אמפ הראשון, אך החטיא שלשה מטורפת בהמשך. מנגד, שלשה של סוואן העלתה את הגליל ל-25:35. דווקא כאן גליל איבדה ריכוז וסדר ונעצרה בהתקפה. וושינגטון תפר שלשה והוריד ל-35:32. שתי דקות לסיום הרבע קלע טולברט שלשה משלו, וושינגטון המשיך להיות חם וחולון עלתה ליתרון ראשון, 37:39. רוברטס קבע שוויון עם שתיים מוצלחות מהקו, והרבע הסתיים כשפלורס מחטיא ליי אפ - 39:39 בהפסקה.

חולון פתחה את הרבע השלישי במשחק בסערה, ועשתה ריצה מצוינת של 0:9, כדי לעלות ל-39:48, אחרי שלוש דקות ברבע. בעזרת הגנה עקשנית וקליעות עונשין, גליל חזרה ל-48:46. המשחק הפך מבולגן, שתי הקבוצות שיחקו על התקפות ארוכות והגנה אגרסיבית והקשו אחת על השניה. גליל לא הצליחה לעשות סל ומגד, ליפשיץ קלע שלשה שהעלתה את חולון ל-51:57. מקל חתם את הרבע עם אחת מהקו. 52:57 חולון.

גליל המשיכה בטקטיקת ביצוע העבירות גם בפתיח הרבע הרביעי. שלשה גדולה של מקל הורידה ל-59:57 ודאוול קבע שוויון, שש דקות לסיום. טולברט החל לקחת את המשחק על עצמו. שתי קליעות עונשין ועוד סל ענק החזירו את חולון ליתרון 63:66, ארבע דקות לסיום. כדיר המשיך להחטיא מהקו, וטולברט הפציץ עוד שלשה מטווח NBA להעלות את חולון ליתרון שש. גליל הגיבה בחמש נקודות רצופות, אבל טולברט קלע עוד סל מטורף. המשחק הפך לדרמטי ומדהים. דאוול השווה בשלשה, וראה את ליפשיץ מעלה ל-71:74 מן העבר השני. מקל הוריד לנקודה והחטיא מהקו, ומנגד טולברט קלע גם הוא רק נקודה. 9 שניות לסיום קלע יבזורי שתי זריקות עונשין וקבע שוויון. הכדור האחרון הלך כמובן לטולברט, אך הוא החטיא והמשחק נכנס להארכה.

חולון פתחה דווקא טוב את ההארכה כשעלתה ליתרון בן שלוש נקודות, אלא שגליל החזירה בשלשה משלה והשוותה ל-78. במצב של שוויון 80, הצליחה גליל להפוך את התוצאה ולעלות ליתרון 80:84. האלופה לא הצליחה לתפקד ולעשות סל, גליל שמרה על הכדור מצוין והלכה לקו, ובסיום 80:87 גדול לקבוצה של עודד קטש.

סטטיסטיקה

קלעו לחולון: בריאן טולברט 32 (9 ריבאונדים), ליאור ליפשיץ 14, דרון וושינגטון 13 (7 ריבאונדים), כריס ווטסון 11 (7 ריבאונדים), קרטיס וויטרס 5, אורי קוקיה (8 ריבאונדים) ולואיס פלורס 4, יהוא אורלנד שיחק ולא קלע.

קלעו לגליל: בריאן רוברטס 28, גל מקל 19 (5 אסיסטים), דיון דאוול 13 (11 ריבאונדים), אלישי כדיר 10 (16 ריבאונדים), אייזיאה סוואן 8, בריאן רנדל 5, בראד בקמן ודגן יבזורי 2 כל אחד, גוני יזרעאלי ואבישי גורדון שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully