וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירתו של אנדי

הבטחת העתיד הכלכלי, או היחלצות לעזרת חבר? ההגיון או הלב? אנשי הטניס מתקשים לנקוט עמדה בסוגיית אנדי רם ויוני ארליך

"אנדי צודק ויוני צודק", אומר עמית נאור, טניסאי העבר שמחובר מאוד לטניסאי ההווה ומעורה בכל מה שקורה בענף. גם נאור, כמו נועם אוקון, שלמה גליקשטיין או כל מי שישאלו אותו על דעתו לגבי המתיחות בין הצמד הישראלי, לא יכול להימנע מהדיפלומטיות במקרה הזה.

הרקע - אנדי רם התראיין ביום ראשון לחדשות ערוץ 2 וסיפר על המתיחות שנוצרה בינו לבין יוני ארליך, אחרי שהחליט להמשיך ולהתחרות השנה עם מקס מירני, למרות שבן זוגו המקורי החלים מפציעה וכשיר לשחק.

לפני שמונה חודשים נאלץ יוני ארליך לעבור ניתוח בעקבות פציעה טורדנית במרפק, פציעה שהשביתה אותו בסופו של דבר עד לעת האחרונה. זו הייתה תקופה קשה עבורו וגם עבור אנדי רם, שהצהיר בלא מעט הזדמנויות על רצונו להמשיך ולשחק עם ארליך בסבב. ארליך עבר תקופת שיקום ובמקביל התפנה לתפקידו החדש כאבא, ורם התחבר לכמה שחקני זוגות בסבב, כשמקס מירני הבלארוסי שימש בחודשים האחרונים כבן הזוג העיקרי שלו.

עכשיו ארליך החלים וחזר לשחק. הנסיון הראשון שלו בסבב הסתיים בהדחה כואבת ומוקדמת יחד עם אמיר חדד בטורניר רודוס. בשבוע שלאחר מכן הוא כבר נראה יותר טוב, יחד עם אנדי רם בטורניר הצ'לנג'ר ברמת השרון, כשהשניים הגיעו עד לגמר בקאמבק. בזמן שישב בבית, ארליך הידרדר למקום ה-58 בדירוג הזוגות העולמי, רם לעומת זאת מדורג בצמרת יחד עם מקס מירני והשניים קרובים מאוד להבטיח את השתתפותם בטורניר גביע המאסטרס בסוף השנה. רם הבטיח כי הצמד "אנדיוני" יחזור לשתף פעולה בינואר 2010, ואם היה עוזב את הכל כבר עכשיו, היה מאבד את מקומו בלא מעט טורנירים רווחיים במיוחד, שכן דירוגו הנוכחי של ארליך יוצר לו מגבלה בתחרויות הגדולות של הסבב המקצועני. קשה להעריך את ההפסדים הכספיים שהיו נגמרים לאנדי רם במידה והיה "הולך עם הלב" ולא עם הראש, אבל אין שום ספק שבכמה חודשים טובים עם מירני, כולל גביע המאסטרס, זה יכול להגיע לכמה מאות אלפי דולרים.

אוקון: "מקווה שהם יוכלו לגשר על הפערים"

אפשר להבין את רם. בסופו של דבר, קריירה מקצוענית של ספורטאי יכולה להיות קצרה מאוד, וכשמדובר בענף מכניס כמו טניס - כל אחד חושב על עתידו הכלכלי ומנסה לעשות את המקסימום כדי לחסוך דאגות לקראת הפרישה. מהצד השני עומד הקטע החברי. ללא החיבור המופלא עם יוני ארליך, יתכן וקריירת הטניס של אנדי רם הייתה מסתיימת כבר מזמן ועוד בהפסדים כספיים. הקטע של "חברים בכל מחיר" לא ממש מדבר אליו במקרה הזה, ויוני ארליך ציפה ממנו להתנהל בצורה אחרת.

"זה לא הפתיע אותי, אני מעורב בעניינים ואני חבר טוב מאוד של שניהם" מספר נועם אוקון, "הם צריכים לגשר בין הפערים שנוצרו ביניהם. זה לא יהיה קל לשניהם. בגדול אני מאמין שבשנה הבאה הם יחזרו לשחק ביחד. השנה לפי מה שהבנתי מאנדי ויוני הם גם ישחקו מספר טורנירים, כך שהם לא יתנתקו לגמרי".

אוקון ואנדיוני אחראים על לא מעט קמפיינים מוצלחים של נבחרת הדייויס, וההשלכות של הפירוק הזמני על נבחרת הדייויס מטרידות כרגע את השחקן הותיק: "ניסיתי לגשר ביניהם. לא צידדתי באף צד, אני רק מעוניין שהם יחזרו לשחק ביחד. אין פה צודק ולא צודק, זו פשוט החלטה שאנדי לקח ויוני צריך לקבל אותה. מפה להמשיך הלאה. לכל זוג, במיוחד כמוהם, שמשחקים שנים, זה קורה. פה זה טיפה משבר יותר גדול. אני מקווה שהם יוכלו לגשר על הפערים. נכון שיש החלטות שקשה לעשות, אבל אני מאמין שהם יחזרו לשחק ביחד. עד המשחק נגד רוסיה יש עוד די הרבה זמן, ובינתיים אנדי ויוני זה הזוג הכי טוב שלנו. אני מקווה שהכל יהיה בסדר, שכל הנבחרת תהיה בריאה ואחרי זה נתפנה לעניינים שהם פחות קשים".

על קריירת הזוגות המתגבשת שלו ושל הראל לוי, שעשויים עם הזמן להוות תחליף לרם וארליך, אומר אוקון: "אני והראל רוצים לשתף פעולה ולהפוך לזוג מקצועני. אנחנו עדיין לא רוצים לוותר על היחידים. אמנם אני נמצא טיפה במצב של פציעות יותר משחקן רגיל, אבל כשאני מתחרה אני רואה שאני לא פחות טוב משחקני היחידים. זה לא שפתאום אבדה לנו היכולת. אף פעם לא פיתחנו קריירת זוגות, אבל אם אנחנו צריכים לוותר על טורנירי יחידים, אז נעשה את זה. הולך לנו לא רע, אבל עדיין לא מספיק טוב. חסר לנו טיפה מזל. בכל שלושת -ארבעת המשחקים האחרונים הפסדנו בסופר טיי ברייק והודחנו בחצי הגמר. אנחנו שחקנים טובים. זה עוד טיפה של זמן. אין עלינו לחץ. אנחנו מרגישים טוב מהנבחרת ויש לנו תמיכה טובה מהאיגוד. הם תומכים בנו. עושים את המקסימום לשמור על הבריאות ולמשוך את הקריירה גם לטובתנו וגם לטובת הנבחרת".

גליקשטיין: "אפשר להבין מאיפה זה בא"

כשמדברים על הפגיעה בנבחרת הדייויס, טניסאי העבר שלמה גליקשטיין דווקא לא מוטרד יותר מדי: "אני חושב שאנדי ויוני מכירים אחד את השני טוב וברגע שהם יצטרכו לשתף פעולה הם
יהיו בסדר גמור. מה שאמור להפריע זה לא מידת השיתוף ביניהם אלא הכושר שלהם. המטרה היא ששניהם יגיעו בכושר הטוב ביותר למשחק גביע הדייויס. אנדי עושה את זה כל השנה ויוני בתהליך של חזרה. מקווה שהוא יחזור לעניינים. על פניו זה נראה שמבחינה בריאותית נראה שמצבו טוב. יש לו כמה תחרויות עד גביע הדייויס".

לשאלה איך נוהגים במקרים מהסוג הזה במקומות אחרים בעולם, אומר גליקשטיין: "אני חושב שבמקומות אחרים אחד נפצע והשני ממשיך ולא מפסיק לשחק. מעבר לכך, זה מה שמחליטים ביניהם. כל אחד זה משהו שונה. זה תלוי בטיב היחסים וההצלחות של כל אחד. אם אנדי לא היה מצליח עם מירני, פיתרון הבעיה היה קל יותר. כמעט בוודאות הוא ייכנס למאסטרס, שזה דבר חשוב לו, אפשר להבין מאיפה זה בא. בסך הכל הוא אוהב את יוני, הם כמו זוג נשוי והם מעריכים אחד את השני. הוא גם אמר שהוא רוצה להמשיך איתו".

נאור: "הם היו אחים, והם עדיין אחים"

וכמו אוקון וגליקשטיין, גם עמית נאור מתקשה לקחת צד, לפחות כלפי חוץ. "אני חושב ששניהם מתנהגים באצילות נפש ובצורה מקסימה. לכל אחד יש את התחושות האישיות שלו, וזה לגיטימי ובסדר. אני יודע שהם יחזרו לשתף פעולה כבר השנה וכך צריך להיות. צריך לזכור שאף אחד עדיין לא יודע באיזה כושר יהיה יוני. זה טורניר שני אחרי פציעה מאוד קשה. אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד חודש וחצי או חודשיים. הם היו אחים, ועדיין אחים.

"כל אחד צריך לעשות את ההחלטות הנכונות לגביו. לא הייתי רוצה שיוני ישחק עם אנדי אם לא טוב לו ולהיפך. הם לא נפרדו ולא במשבר. אנדי רם רוצה לשחק עם הבן זוג הכי טוב שהוא יכול ויוני לא הכי טוב כרגע, ולכן זה מובן. יוני גם צריך את בן הזוג הטוב ביותר שלו כרגע כדי להתאושש מהפציעה.

"יש מערכת שלמה של שיקולים. ההתנהגות של שניהם היא נפלאה כי הם מכבדים את ההחלטות האחד של השני. אשתי 60 פעם ביום לא מסכימה איתי, אז מה, מתגרשים? ב-1 לינואר הם יחזרו פול טיים. ברגע ששניהם יחזרו לכושר טוב, הם יחזרו. בזוגות זה מה שטוב לשני הצדדים, זה לא אחד מושך את השני. בדירוג של שניהם נכון לעכשיו הם לא נכנסים לטורנירים הגדולים. נגיד שאנדי היה מקריב והולך לטורנירים הקטנים, זה היה עדיף? או שאנדי ישמור דירוג יותר גבוה ואז יפתחו את השנה הבאה כמו שצריך? אני מבין למה יוני נפגע, יש לו את כל הסיבות שבעולם, זה צודק וזה צודק. אנדי ויוני ישחקו השנה ביחד ומתחילת השנה הבאה ביחד והכל בסדר".

ומה אתם חושבים, האם אתם מסכימים עם הבחירה של אנדי רם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully